Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Witte ontlasting (shih tzu)
Moderator: moderatorteam
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Witte ontlasting (shih tzu)
Hallo,
Mijn shih tzu (kruising) Desi van 2,5 jaar heeft sinds enkele dagen witte ontlasting. Vandaag had het iets meer kleur dan afgelopen dagen.
Verder is ze ook wat slomer. T 37,6 niet zorgwekkend dus.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze krijgen momenteel Kivo compleet, dat is al weken zo en ontlasting is nooit eerder zo geweest.
Heb net een drolletje 'opgevangen'. Die laat ik straks onderzoeken.
Graag jullie mening?
Mijn shih tzu (kruising) Desi van 2,5 jaar heeft sinds enkele dagen witte ontlasting. Vandaag had het iets meer kleur dan afgelopen dagen.
Verder is ze ook wat slomer. T 37,6 niet zorgwekkend dus.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze krijgen momenteel Kivo compleet, dat is al weken zo en ontlasting is nooit eerder zo geweest.
Heb net een drolletje 'opgevangen'. Die laat ik straks onderzoeken.
Graag jullie mening?
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Re: Witte ontlasting (shih tzu)
hopelijk is het niets ergs! Ik dacht dat het met de lever te maken zou kunnen hebben, dus goed dat je het laat onderzoeken.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Balen, had liever berichten gehad die zeiden: oh, heeft mijn hond ook wel eens.. niets om je zorgen over te maken.
Ik moet er niet aan denken dat Desi iets ernstigs heeft. Ben in ieder geval overtuigd genoeg, de poep gaat voor onderzoek weg.
Ik moet er niet aan denken dat Desi iets ernstigs heeft. Ben in ieder geval overtuigd genoeg, de poep gaat voor onderzoek weg.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
kan het ook zijn dat in dit voer veel calcium zit? gemalen botten dus? Dan wordt het ook wit
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Komt door de KIVO, althans ik heb het hier ook af en toe. Blijkbaar wat meer kalk in die lichting.
Waarschijnlijk ook korrelig van structuur, valt uit elkaar?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Ik geef nu al weken Kivo compleet. Bibi (Desi's dochter) eet hetzelfde, die heeft normale ontlasting.
Bedankt voor jullie berichten!
Bedankt voor jullie berichten!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Dat is gelukkig een wat positiever bericht.Inge schreef:Komt door de KIVO, althans ik heb het hier ook af en toe. Blijkbaar wat meer kalk in die lichting.![]()

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Ja, inderdaad.. wat harder ook.Inge schreef:Komt door de KIVO, althans ik heb het hier ook af en toe. Blijkbaar wat meer kalk in die lichting.![]()
Maar Bibi eet van hetzelfde rolletje en heeft nergens last van? Normale ontlasting qua kleur enzo
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dat kan, hier heeft de ene er ook sneller last van qua ontlasting dan de ander.Desi&Bibi schreef:Ja, inderdaad.. wat harder ook.Inge schreef:Komt door de KIVO, althans ik heb het hier ook af en toe. Blijkbaar wat meer kalk in die lichting.![]()
Maar Bibi eet van hetzelfde rolletje en heeft nergens last van? Normale ontlasting qua kleur enzo
Kijk wel uit voor verstopping, ze kunnen deze ontlasting soms wat lastig kwijt. Misschien wat druppeltje olie toevoegen?
De laatste keer dat Biène het had moest ze net naar het pension, die was er heel blij mee
Groetjes Inge

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Hahaha...
Nou, bedankt in ieder geval. Ik wacht nog een dagje af dan. Ik zal ze vandaag wel anders vlees geven en kijken wat er dan 'gebeurd'. Als ze donderdag dan nog deze kleur heeft laat ik onderzoek doen.
Bedankt!
Nou, bedankt in ieder geval. Ik wacht nog een dagje af dan. Ik zal ze vandaag wel anders vlees geven en kijken wat er dan 'gebeurd'. Als ze donderdag dan nog deze kleur heeft laat ik onderzoek doen.
Bedankt!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Zal wel krijtjespoep zijn dan. Volgens mij wordt poep niet wit van een aandoening, dan is het meer beige of geel. Mijn kat met pancreatitis poept altijd cappuccino gekleurde drollen, beetje beige. Maar goed, als het niet weggaat, zou ik het ook laten onderzoeken. Wie weet kan je hond calcium niet goed verwerken ofzo of zit er gewoon teveel calcium in kivo voor haar.
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Bij mensen heb je ook witte poep en dan kan het het volgende zijn:
"Wanneer er geen of weinig bilirubine in de ontlasting zit krijgt deze een lichte, grijze kleur (ook wel getypeerd als stopverf). Dit kan veroorzaakt worden door een gebrekkige afbraak van bilirubine of een afsluiting van de galwegen. Bij deze vorm van ontlasting dient men een (huis)arts te raadplegen."
Bron: http://www.darmgezondheid.nl/consumente ... sting.html
In ieder geval even het nakijken waard denk ik!
"Wanneer er geen of weinig bilirubine in de ontlasting zit krijgt deze een lichte, grijze kleur (ook wel getypeerd als stopverf). Dit kan veroorzaakt worden door een gebrekkige afbraak van bilirubine of een afsluiting van de galwegen. Bij deze vorm van ontlasting dient men een (huis)arts te raadplegen."
Bron: http://www.darmgezondheid.nl/consumente ... sting.html
In ieder geval even het nakijken waard denk ik!
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Bedankt voor jullie berichtjes.
Na het geven van ander voer had ze vanmiddag weer normale ontlasting.
Na het geven van ander voer had ze vanmiddag weer normale ontlasting.
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Fijn dat het beter was nu. Mijn honden poepen ook wit na het eten van te veel bot. Ernstige problemen geven meestal geen witte ontlasting maar 'raar' gekleurde ontlasting.
-
Lindsey
- Zeer actief
Ja, na te veel kippenbot witte ontlasting. Is niet abnormaal maar het is verstandig de kvv af te wisselen met andere merken. Altijd teveel bot is niet goed. Je kunt er ook wat vlees of orgaan bij geven.
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier hebben ze het af en toe ook door de Kivo, alleen bij de vis-variant overigens.Inge schreef:Komt door de KIVO, althans ik heb het hier ook af en toe. Blijkbaar wat meer kalk in die lichting.![]()
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
Hm. Bij mij is het nu van de Kivo compleet. Ik wissel al af qua merken.
Nou, gelukkig niets ernstigs in ieder geval.
Ik barf niet en ben dat ook niet van plan. Ik zit zelfs te twijfelen of ik ze weer terug op brok ga zetten (taste of the wild) omdat ze het daar eigenlijk veel beter op deden.
Nou, gelukkig niets ernstigs in ieder geval.
Ik barf niet en ben dat ook niet van plan. Ik zit zelfs te twijfelen of ik ze weer terug op brok ga zetten (taste of the wild) omdat ze het daar eigenlijk veel beter op deden.