Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel gram max KVV??

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Hoeveel gram max KVV??

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Hunter & Storm krijgen op het moment Greenheart brok, dit bevalt goed en daar gaan ze ook niet vanaf.
Maar ik wil ze een paar keer per week KVV gaan geven.
Wat is de maximale hoeveelheid gram per maaltijd wat je een hond mag geven aan KVV?

Ik heb begrepen dan je 50 gr brok tegen 100 gr KVV moet wegzetten. Dus dan zou Storm 400 gram per maaltijd krijgen.
Eigenlijk moet hij dan nog wat meer, want hij krijgt een High Energie brok: eiwit 29%/vet 19% verhouding.
Zoveel zit er niet in KVV, dus hij moet dan wat extra hebben. Dus vandaar mijn vraag!
De alternatieve DA gaf aan dat een hond van mijn grote niet meer als een kilo KVV per dag kan verwerken, dat was voor haar echt de
max. Wat is jullie ervaring hierin?

En hoeveel uren moet er tussen een geëxpandeerde brok en KVV zitten?
Ben hier wel voorzichtig mee met Storm, omdat hij met zijn darmen zit.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Hoeveel gram max KVV??

Ongelezen bericht door M@scha »

tussen brok en kvv hoeft geen tijd, dat is een fabel

hoeveel kvv is aankijken. hoe oud is hij en hoe zwaar? kijk even op de verpakking hoeveel hij dan moet hebben en begin daarmee. wordt ie vet dan geef je minder, valt ie af dan geef je meer.

als hij al met zijn darmen zit dan zal zo'n voer overgang wat diarree kunnen geven (dat is geen spannend iets als ontgifting maar gewoon het lijf dat reageert op iets nieuws) maar dat is meestal met een paar dagen wel over en vaak zie je helemaal geen diarree
Afbeelding
mijn goldens
Zeer actief

Bedankt voor je reactie!

Storm is bijna 2 jaar en weegt rond de 31 kilo. Hij valt erg snel af en komt dan moeilijk weer aan.
Is een hyperactief hondje.
Toen hij vorig jaar op KVV stond, poepte hij 12x per dag. Viel alleen maar af. Toen heb ik hem laten behandelen met accupunctuur en vanaf
die tijd zet hij zijn voer om naar lichaamsvet. Is toen ook overgegaan naar de GH brok, omdat ik hem daar minder van kon geven met des te meer voedingswaardes.
Dus vandaar dat ik zo voorzichtig ben en wat advies vraag. Ervaring van jullie zegt me meer als een verpakking.

Hunter is makkelijker op gewicht te houden, die schommelt niet zo.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn goldens schreef:Bedankt voor je reactie!

Storm is bijna 2 jaar en weegt rond de 31 kilo. Hij valt erg snel af en komt dan moeilijk weer aan.
Toen hij vorig jaar op KVV stond, poepte hij 12x per dag. Viel alleen maar af. Toen heb ik hem laten behandelen met accupunctuur en vanaf
die tijd zet hij zijn voer om naar lichaamsvet. Is toen ook overgegaan naar de GH brok, omdat ik hem daar minder van kon geven met des te meer voedingswaardes.
Dus vandaar dat ik zo voorzichtig ben en wat advies vraag. Ervaring van jullie zegt me meer als een verpakking.

waarom wil je overschakelen naar kvv?

als ik het zo hoor heb je een bak ellende gehad en gaat het nu goed. waarom niet gewoon zo blijven en als je graag kvv geeft alleen hunter overzetten en storm soms een keer op zondag voor de lol?
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ligt er ook aan welke KVV je gaat voeren. Van een wat vettere KVV zoals Lotgering en Kivo zal je minder moeten geven dan van andere merken. Dus wat Massam zegt, het is uitproberen. Toen ze hier nog KVV kregen, kreeg Rowan ongeveer 700 gram Kivo per dag.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
mijn goldens
Zeer actief

M@scha schreef:
mijn goldens schreef:Bedankt voor je reactie!

waarom wil je overschakelen naar kvv?

als ik het zo hoor heb je een bak ellende gehad en gaat het nu goed. waarom niet gewoon zo blijven en als je graag kvv geeft alleen hunter overzetten en storm soms een keer op zondag voor de lol?
Ik ga ook niet compleet over naar KVV, maar vindt KVV gewoon goed voor de darmen en het is lekker voor ze.
Zou het gewoon fijn vinden om ze een aantal keren per week op de KVV te hebben. Maar voordat ik dat ga doen, wil ik mijn twijfels weg hebben.
Daarom vraag ik jullie om advies; even het plaatje compleet in mijn hoofd maken.
En ik ben al wat wijzer geworden!
Sita schreef:Ligt er ook aan welke KVV je gaat voeren. Van een wat vettere KVV zoals Lotgering en Kivo zal je minder moeten geven dan van andere merken. Dus wat Massam zegt, het is uitproberen. Toen ze hier nog KVV kregen, kreeg Rowan ongeveer 700 gram Kivo per dag.
Lotgering kan ik tegenwoordig hier in de buurt halen, dus dat is een optie! Bedankt!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kwestie van aankijken denk ik. Zou de aangegeven hoeveelheid geven om mee te beginnen (volgens mij is dat vaak 2%)
Apple krijgt zo'n 400 gram per dag aan Lotgering of Smuldier. En ze weegt net 13 kg :mrgreen:
Terwijl Ben, labrador van 27kg krijgt hetzelfde en dat is voor hem eigenlijk al ietsje aan de ruime kant.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Moos met z'n 32 kg krijgt ongeveer 600 gr. per dag Lotgering of Smuldier of Tammenga (complete versie). Maar eens in de week een flinke lap lamspens en die weegt ongeveer 1 kg. 't Is even aankijken idd. Lekker vinden ze het so wie so.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”