Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

helpende hand voor hond zonder baas...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

helpende hand voor hond zonder baas...

Ongelezen bericht door labranwk »

Vanmiddag gingen Samantha en ik naar het strand, op de parkeerplaats komt ons een tollertje tegemoet, staartje tussen de poten sprint ze van de stoep af de straat op. Sam en ik kijken en zien nergens een baasje. De hond loopt inmiddels tussen de rijdende auto's door en echt niemand lijkt er acht op te slaan. Ik geef Cial aan Sam en ren erachter aan. Ik vind haar oververhit tussen 2 auto, s in de schaduw. Op mijn stem komt ze naar me toe en til ik haar terug naar Sam. Goed, wat doen we nu? Terwijl we staan te dubben zegt nog een voorbijganger dat het niet zo handig is de hond los te laten :(: die had haar dus al eerder gezien, maar waarom zou je wat doen, toch? Met een rood aangelopen hoofd verschijnt haar baasje ineens, die arme hond was geschrokken van een kitesurfer en weggerend. NIEMAND heeft over die paar honderd meter ook maar iets gedaan! Hoe kan dat vroegen wij ons af?
Gelukkig hebben we ongelukken kunnen voorkomen en tollertje veilig bij zijn baasje gekregen, maar wij begrepen gewoon niet dat niemand reageert op een hond zonder baas!
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Re: helpende hand voor hond zonder baas...

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Omdat niet iedereen doet wat jij wel doet :ok:
Denk dat mensen gauw denken; dat doet een ander wel.
Een ander vindt het niet zijn probleem.
De volgende denkt; wat kan mij die hond schelen.
En zo kan ik nog vele redenen bedenken :ugh:

Maar goed dat jij er op dat moment was, toppie voor de Toller!
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Denk dezelfde redenen als mensen kijken naar iemand die aan het verzuipen is.
Niet mee bemoeien, een ander lost het wel op.
Misschien zijn ze bang dat de hond bijt (of het baasje natuurlijk)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Nee dat snap je idd niet! Men kan wel commentaar geven maar helpen is tegenwoordig niet meer hip ofzo :19:
Fijn dat jullie wel actie ondernomen hebben!! :E:

Hier laatst ook een hond los met riem achter hem aan. Heb hem veilig terug gebracht. Spreek voor zich vind ik..

Laats in de Lidl viel een oude man van een jaar of 85/90 en niemand deed iets!! Ik had de handen vol, heb alles neer gegooid en ben de man gaan helpen. En wat doen de omstanders? Klagen over de pallet waar die arme man over struikelde :gvd:
Afbeelding
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Agos :ugh: Ja, sommige mensen zijn echt laks daarmee. Ik kijk altijd eerst om me heen of wacht of er nog een baas aan komt, gebeurt ook vaak zat. Maar zeker als een hond al in paniek is ga je toch in ieder geval even kijken wat er aan de hand is?
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik had vanmiddag ook ineens een extra hond. Liep een teckeltje met me mee en geen baas te bekennen. Dacht eerst nog dat ze misschien bij degene hoorde die voor me liep, maar die stapte in de auto en reed weg (zonder teckel dus :mrgreen:) Dan komt het niet in me op om ook in te stappen en weg te gaan. Omdat ik geen idee had van welke kant de teckel was gekomen ben ik even blijven wachten. Morris en teckel speelden wel samen. Op een gegeven moment hoorde ik wel geroep en ben ik in de richting van het geluid gelopen. Daar kwam ik vanzelf de paniekerige baasjes tegen die maar wat blij waren dat ik teckel bij me had gehouden. Snap ook niet dat je dan door kunt lopen.
Maar ja, dat gebeurt met heel veel dingen, mensen die hulp nodig hebben worden ook veel genegeerd. Iedereen staat erbij en kijkt ernaar. Maar zelf ingrijpen gebeurt niet zo snel :19:
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

Dat is toch bizar, het negeer gedrag van mensen bij andermans leed? Zowel Samantha als ik piekerden er niet over om gewoon door te lopen! Desnoods maar geen strandwandeling, maar wij dachten daar gelukkig hetzelfde over!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
:ok:

zo heb ik ook al 3 honden gered ,

1 van de uitlaat-servicee , die ze vergeten waren .:piew:
1 van een Amerikaanse hier uit de buurt , we brachten haar naar een sport-kantine . :piew:
1 zielig in de regen alleen gelaten , maar gelukkig halsband met telefoonnummer , eigenaresse was kwaad naar huis gegaan, hondje luisterde niet . :piew:

we blijven het doen , toch ?.. We geven niet op > :ok:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Het hangt bij mij wel van de omstandigheden af.
Vanavond fietsten wij naar huis, in een buurtspeeltuintje waar we langs reden was een zwarte hond, geen baas te bekennen. Hij poepte midden in de speeltuin. Daar hebben we ons niet mee bemoeid, ongetwijfeld hoorde die hond bij 1 van de huizen daar (gauw even de deur uitgelaten om behoefte te doen). Wij zijn gewoon door gefietst.

In mei zaten we op de camping, opeens komt er een zwart poedeltje naar ons toelopen, lief beestje, liet zich zo oppakken. Hij had een penning met telefoonnummers, wij bellen, baasje woonde in de buurt en kwam hem ophalen. Later hoorden we op de camping dat iedereen daar de hond kende, Sammy, hij is een zwervertje geweest, en het is er niet uit te krijgen. Hij loopt dus regelmatig op de camping rond, en bekenden brengen hem ook vaak weer terug naar huis (in de buurt van de camping).
Twee dagen later zagen we hem weer lopen, hem weer opgepakt, weer baasje gebeld, en daar ging meneertje weer!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ja het was echt bizar gewoon, het was heel druk en iedereen zag die hond (die duidelijk in paniek en oververhit was) en liep gewoon door, auto's reden er gewoon omheen etc :80:

Ik denk in zo'n situatie altijd aan mijn eigen mannen: ik zou het vreselijk vinden als die in zo'n situatie zouden komen en iedereen zou maar gewoon doorlopen/rijden met al die gevaren op de loer :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zou, als ik mijn eigen honden veilig kon achterlaten, er ook achteraan gaan.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tja het verbaasd me niks, als er een mens in nood is doen 99% van de mensen ook niks, ze staan erbij en kijken ernaar :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

Lunatic schreef:Tja het verbaasd me niks, als er een mens in nood is doen 99% van de mensen ook niks, ze staan erbij en kijken ernaar :ugh:
Dat was precies wat ons dus ook bezig hield nadien. Samantha en ik reageerden precies hetzelfde: we zagen de hond aankomen, langs rennen en keken allebei uit naar een baas. Toen keken we elkaar aan "wat doen we?" maar ook daarin dachten we hetzelfde: ja gaat dan niet lekker wandelen op het strand, je blijft er dan aan denken! Was ik in mijn eentje geweest had ik mijn hond gewoon even ergens vastgezet. Ik snap gewoon niet wat er in mensen omgaat als ze een situatie zien waarin hulp nodig is en dan gewoon alleen kijken en niets doen. :19:
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Leuke dooddoener ook als iemand zegt dat het niet handig is om jouw hond los te laten lopen :ugh:
Bemoeien doen ze wel, werkelijk iets doen komt niet in de meesten hun boekje voor.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Vrijdagmiddag stond er bij ons ook een boomertje voor de schuttingdeur.
Kwam denk ik af op onze honden.
Maar de opmerkingen van mensen die hem al hadden zien lopen. Laat maar lopen hij gaat vanzelf wel naar huis terug.
Wij hebben hem meegenomen naar binnen en water gegeven. Brokjes wilde hij niet.
Aan de riem door de buurt gelopen ,maar niemand die zei: "Ja die herken ik".
En ik kende hem zelf ook niet.
DA gebeld. Hij had wel een chip, maar het telefoon nummer klopte niet meer.
Dus deze is wel naar het asiel gegaan.

Maar jullie hebben wel goed gereageerd hoor. Ik zou dus het zelfde hebben gedaan.
Maar ja je moet een beetje werk doen dan. En niet iedereen wil zich inspannen voor een andermans hond.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik was Laicka bijna een keer kwijt dankzij een reddingsactie. Ik zag een tam konijn rond hupsen, zet Laicka even vast aan een paal om dat konijn te gaan vangen. Kreeg dat beest niet te pakken en zag mensen bij Laicka staan. We zijn daarna met zijn alle naar het konijn gaan zoeken
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja dat bemoei je met je eigen zaken heeft grenzen, en dat houdt dus op als er iets of iemand hulp nodig heeft, punt :19: :19:
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ja dat bemoei je met je eigen zaken heeft grenzen, en dat houdt dus op als er iets of iemand hulp nodig heeft, punt :19: :19:
Nou ja, bemoeien kunnen mensen anders prima en veroordelen en opmerkingen maken ook... maar met je luie krent aan de slag gaan om daadwerkelijk iets te doen, dat lijkt toch wel onmogelijk!

Vorig jaar heb ik ook zoiets gehad: voor mijn auto schiet er een Rottweiler de weg op en loopt zo voor mijn auto uit. Ik ben er heel rustig achter blijven rijden en heb gehoopt dat hij voor mij zou blijven lopen (het was gewoon bizar druk op die weg dus stoppen was geen optie, langzaam rijden kon wel met knipperlichten aan). Toen we een rustiger straat inreden, heb ik mijn auto schuin over de weg neergezet vlak voor de hond en ben uitgestapt, met een riem van mijn eigen honden in de hand. De hond twijfelde kort, maar liet zich daarna probleemloos pakken. Het enige dat ik altijd heb, is dat ik altijd pas daarna praktisch ga nadenken: een auto vol met honden zet je geen vreemde Rottie reu bij en mijn auto staat overdwars op de weg en ik ben alleen :denken:
Maar mijn reactie is gewoon andersom: eerst helpen, dan denken dat het misschien een lastige situatie is geworden :engel:
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ik kan er ook niet goed tegen, als ik ergens verder op een hond alleen zie lopen zonder baasje dan pak ik desnoods nog de fiets om te kijken of hij er nog loopt. Mijn vriend heeft ook snel zoiets van ach laat maar lopen... Daar kan ik echt niet tegen. Krijgt dan ook gelijk een snauw dat als het onze hond zou zijn die ergens door weg gelopen was dat vooral niemand eraan moet komen en maar onder een auto moet laten lopen. Heb in de auto ook standaard een lijn liggen voor het geval ik iets tegen kom onderweg.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mensen zijn gewoon apathisch geworden, afgestompt. Voor dieren grijpen ze niet in, maar voor elkaar ook niet. Ze bellen nog niet eens 112 als er iemand in elkaar getrimd of verkracht wordt.
Het interesseert ze niks.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Khyrania
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Friese stabij x Herder x Keeshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Khyrania »

Ik heb het ook een keer meegemaakt. Het was dan wel geen hond, maar wel een kleine shetlander.
Dat arme beest rende zo door ons winkelcentrum heen op de weg. Hij werd ook nog eens achterna gezeten door 2 jochies op de fiets. Mijn fiets gaf ik aan mijn moeder en heb hem weten in te halen. Toen voor zijn neus gaan staan en gelukkig stopte hij met rennen. En nog even die jochies uitgekafferd :\

Uiteindelijk heb ik mijn manege gebeld of hij daar even kon staan en heb de politie gebeld. Gelukkig was mijn manege niet heel ver op de fiets. Hij stond net een uurtje op de manege en toen belde de eigenaar gelukkig. Bleek dat hij ontsnapt was uit een kinderboerderij in mijn woonwijk en dat hij op weg was naar huis haha!
Gelukkig eind goed al goed.
No worries, be happy
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Kan ook anders gelukkig! Op een drukke kruising waar er ook wegen leiden naar de snelweg liep een hond los. Dit is vlakbij een losloop wandelgebied en ik was ook op weg om daar te gaan lopen. Meerder auto's waren gestopt en zo de boel stil gezet en met meerdere mensen hebben we uiteindelijk de hond kunnen pakken. Voordat hij de snelweg op schoot brr! Helaas stonden er wel auto's te toeteren dat ze erdoor wilde..
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zelfs met ongelukken zijn er nog mensen die zo denken! Gister een ongeluk op de a2, alle rijstroken bedekt. Je zag 1 busje in de kreukels en er zijn 3-4 autos ertussendoor gegaan. Wij stonden helaas vooraan en mijn vriend zei nog, we gaan helpen. Hij is er meteen heen gegaan, ik bleef bij Noah. Voorbij de bus lag nog een bus op de zijkant, 1 bekneld en 2 uit busje geslingerd en lagen op asfalt. Hoe kan je daar nou tussendoor rijden :O: :blauwoog: 1 vrouw wilde t ook doen maar zag ze liggen en is alsnog uitgestapt om ze te helpen.
Oke dit is dan een extreme versie maar zelfs dan nog zijn er 3-4 mensen die denken toedeloe en rijden verder! Gelukkig zijn er een stuk of 20 mensen WEL gaan helpen, die mensen waren gelukkig in de meerderheid
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”