Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje
Aantal honden: 1

Zwemmen

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Ik las zonet ergens op het forum dat een hond moet leren zwemmen, in de zin dat ze begrijpen dat het water veilig is.
We hebben al meerdere keren met Evi geprobeerd te zwemmen, maar madame vindt het niet zo leuk.
Het liefst rent ze zo hard mogelijk het water uit naar de handdoek (want de handdoek vindt ze geweldig :scratch: ).
Het gaat wel steeds beter, ze liep de laatste keer uit haarzelf het water in en kwam naar ons toe zwemmen (wij stonden vlakbij haar).
Leuk vindt ze het water echter nog steeds niet, alleen doen wij het om haar af te koelen aangezien haar zwarte vachtje weer aan het groeien is.
We hadden voor haar een badje bij de action gekocht, zodat ze lekker kon afkoelen, maar dat vindt madame al helemaal niets..
Moeten we gewoon doorzetten of moeten we ons erbij neerleggen dat water niets voor haar is?
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Re: Zwemmen

Ongelezen bericht door Char7 »

Sommige honden houden gewoon niet zo van zwemmen, prima toch?
Mijn hond wilde tot afgelopen week alleen maar pootje baden en door het water rennen, prima.
Toen hij van de week opeens wel ging zwemmen was ik onwijs verbaasd en heb hem natuurlijk wel aangemoedigd, maar ik heb hem nooit het gevoel gegeven dat hij moest zwemmen. Dat zoekt hij zelf maar uit.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sam is ook meer van het pootjebaden, maar wel diep zeg maar. Als er maar wel bodem is. Maar soms, zeker als ik mee ga, dan wil hij nog wel eens zwemmen met veel stimulatie. Ik vind dat prachtig, een zwemmende hond en vooral dan ook zelf lekker meezwemmen. Maar ja, het is een feit dat niet iedere hond hiervan houdt.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Samen zwemmen met een pup wil nog wel eens helpen. Luna vond het als pup ook niet echt wat, dat gekke water, maar is inmiddels een waterratje. Het moet overigens niet van mij, zwemmen, maar ik kan er wel heel erg van genieten dat zij zo'n pret heeft in het water.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mijn ene hond is dol op zwemmen en de ander totaal niet.
Als pup ben ik samen met hem gaan zwemmen, omdat ik wel wilde dat ik wist wat het was, mocht het ooit nodig zijn.
Hij is overigens een hele slechte zwemmer, maait met zijn poten alle kanten op zonder veel gang te maken :mrgreen:
M'n andere hond zwemt echter als een soort wedstrijd zwemmer zo mooi en snel.

Afijn, met dit warme weer zwemt de één dus en de ander is aan het pootje baden. Dat vindt hij wel leuk en vooral om
daarna in het zand te graven zodat ie zo vies mogelijk is :goeie:
Ik laat het zo en doe er niks meer aan, hij vindt het gewoon niet fijn om geen bodem onder zijn pootjes meer te voelen, maar
hij gaat gelukkig wel het water in om af te koelen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Annajaco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruizing

Ongelezen bericht door Annajaco »

Als ze niet willen dan maar niet, ze vinden het leuk of niet. Als je er druk achter zet werkt het vaak net anders om
Suzanneke
Actief

Het hoeft ook absoluut niet, maar misschien was het een kwestie van even doorzetten dat ze het dan wel leuk ging vinden.
Dan blijven we haar lekker af en toe afkoelen met een beetje water en dan zien we wel wat ze doet :D
Bedankt voor jullie reacties!
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Bij Bo had ik een beetje hetzelfde dilemma.

Die vond water prachtig, maar ze durfde niet verder dan waar ze kon staan.
Die heb ik toen aan haar tuig mee het water in genomen met haar favo speeltje en wat lekkers.
Na een paar minuten had ze door dat het helemaal niet eng was en nu zwemt ze dagelijks met dit weer en vindt het geweldig om speeltjes uit het water te apporteren.

Maar als ze na een paar pogingen aan zou hebben gegeven het echt niet leuk te vinden had ik dat ook prima gevonden.
Het is ook wel gevoelsmatig denk ik: ik had al zo'n vermoeden dat Bo het prachtig zou vinden als ze eenmaal durfde, en dat is nu ook zo.
Als ik dat gevoel niet had gehad had ik haar ook niet 'leren' zwemmen.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka is echt een waterrat, eerst even voelen of ze bodem heeft om er daarna als een debiel in te springen en uitgebreid te gaan zwemmen.
Fix is wat anders, die wilt altijd bodem voelen.
Niks moet hier, alles mag maar ik vind het wel fijn dat ik weet dat ze beide kunnen zwemmen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Drie tegelijk ben ik aan het leren zwemmen. 1 heb ik al opgegeven die vindt het helemaal niets, de 2e begint er steeds meer lol in te krijgen en begint op eigen initiatief naar ons toe te zwemmen, de derde moet ik echt nog stapje voor stapje lokken met brokjes, uiteindelijk zwemt hij dan een rondje en vindt het dan wel welletjes. Ik heb er wel mee bereikt dat ze niet meer vol in de remmen gaan aan de waterkant, pootje baden doen ze nu zelf.
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Nadav gaat er alleen in als er iets te halen valt, maar hij springt niet in het water, hij wil eerst grond onder de pootjes.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Suzanneke
Actief

Ze gaat gewoon lekker mee naar het water en dan is het aan haar wat ze doet.
We proberen het inderdaad met koekjes, dan zwemt ze even en dan rent ze het water weer uit.
Ik vind het wel prima, af en toe lekker afkoelen en wie weet of ze het ooit nog gaat waarderen!
Ze is in ieder geval ontzettend blij als ze uit het water komt en afgedroogd mag worden haha, ze wordt helemaal wild dan. We zullen zien!
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib wilde in het begin alleen pootje baden, maar hij wist gewoon niet dat hij kon zwemmen.

Ex heeft hem toen een keertje de Waal in gegooid (subtiel hoor ;)) en sindsdien is hij echt fan van zwemmen. Het zal echt niet bij iedere hond een strakke actie zijn, maar bij Shib heeft het geholpen :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Er zijn zat honden die totaal geen interesse tot zwemmen hebben.
Van de 4 honden die ik heb zijn er 2 helemaal weg van water , 1 vind het wel leuk om erdoorheen te wandelen en de andere wilt er totaal niks van weten. Nou ja best dan hoeft het voor mij ook niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”