Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in de auto

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Doedel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labradoodle
Beagle
Aantal honden: 1

Hond in de auto

Ongelezen bericht door Doedel »

Wij hebben onze doedel nu nog tussen de benen voor de bijrijders stoel maar willen doedel dadelijk in de kofferbak hebben.
Ik zou graag de kofferbak willen splitsen zodat er ook nog plaats over blijft voor boodschappen e.d.
Ik zag dat er scheidingsrekken waren waar je de kofferbak mee kan scheiden maar viel achter over van de prijs.
Heeft iemand van jullie ideeën of andere opties hoe het nog meer zou kunnen om je kofferbak te splitsen?
wenche
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Aantal honden: 2

Re: Hond in de auto

Ongelezen bericht door wenche »

Wij hebben zo'n scheidingsrek/bagaerek speciaal voor onze auto gevonden op mp, was toen 50 euro...
Dus goed zoeken en dan vind je ze goedkoper dan nieuw ;)
Afbeelding
Annajaco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruizing

Ongelezen bericht door Annajaco »

Ik heb gewoon een bench in de auto staan, werkt prima.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Rayos blijft gewoon van de boodschappen af dus aan mij heb je ook niets, met sep durf ik dat niet aan nog want dat is een jatmoos :wink:
Bench in de auto lijkt me een prima oplossing
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Je bedoelt echt iets wat je kofferbak in tweeën deelt of een rek dat de kofferbak van de rest van de auto scheidt?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Boodschapppen haal je toch ook niet iedere dag in grote hoeveelheden en ook niet alttijd is de hond daarbij toch.? beetje geneuzel om niets.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Frolic

bouvierpoedel schreef:Boodschapppen haal je toch ook niet iedere dag in grote hoeveelheden en ook niet alttijd is de hond daarbij toch.? beetje geneuzel om niets.
boodschappen e.d.

Ik heb de spullen die ik standaard in de auto wil hebben in een afgesloten plastic bak gedaan. Een bench in de auto vind ik zelf niet handig. Blijft er bij mij geen ruimte over voor een volle boodschappenkrat.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon een bench en als je boodschappen gaat doen, haal je die eruit. Bij mij staat de bench op de achterbank en gaat er alleen uit als ik naar een tuincentrum ga, of grote dingen moet versjouwen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vervoer mijn honden niet in de kofferbak, dat vind ik te gevaarlijk. De meeste aanrijdingen zijn kop-staart.. moet er niet aan denken dat mijn honden daartussen zitten. Natuurlijk kan er ook een aanrijding van opzij plaatsvinden, dat snap ik. Maar, ik voel me er het lekkerst bij dat de honden op de achterbank zijn.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Ik vervoer mijn honden niet in de kofferbak, dat vind ik te gevaarlijk. De meeste aanrijdingen zijn kop-staart.. moet er niet aan denken dat mijn honden daartussen zitten. Natuurlijk kan er ook een aanrijding van opzij plaatsvinden, dat snap ik. Maar, ik voel me er het lekkerst bij dat de honden op de achterbank zijn.

Suzanne
Waardoor ze afgeschoten worden door je voorruit. :ugh:
En wat nu als er een vliegtuig op je auto stort. :(:
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

bouvierpoedel schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vervoer mijn honden niet in de kofferbak, dat vind ik te gevaarlijk. De meeste aanrijdingen zijn kop-staart.. moet er niet aan denken dat mijn honden daartussen zitten. Natuurlijk kan er ook een aanrijding van opzij plaatsvinden, dat snap ik. Maar, ik voel me er het lekkerst bij dat de honden op de achterbank zijn.

Suzanne
Dan merk je zelf in ieder geval niet meer dat je honden dood zijn...
Gentle
Actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Gentle »

Zet een plastic bak achter in de bak waar je dan je spullen in stopt. Of koop een transportkennel waar je je hond in vervoert
...
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Leer je hond alleen thuis te blijven. Hoeft hij hij nooit meer mee boodschappen doen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Doedel
geregistreerd lid
Beagle

Het is niet alleen met boodschappen doen maar ook voor als we gaan wandelen of op vakantie gaan. En wij hebben kinderen dus moeten ook een buggy kwijt kunnen in de kofferbak vandaar dat ik een scheiding in de kofferbak wil.
Ik heb het gevoel dat als je de hond in een bench hebt in de auto dat hij niet veel kan zien. En ik Zou er niet aan moeten denken om in de auto te zitten en niks te kunnen zien.
Onze beagle zat altijd tussen de benen of op schoot maar daar word doedel te groot voor.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

bouvierpoedel schreef:

Suzanne
Maar dat is wel zo he. Ik heb eens een filmpje van een ( test ) aanrijding gezien waarbij er een hond los op de achterbank zat.
Dat wil je niet meemaken.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief

Doedel schreef:Ik heb het gevoel dat als je de hond in een bench hebt in de auto dat hij niet veel kan zien. En ik Zou er niet aan moeten denken om in de auto te zitten en niks te kunnen zien.
Ik kan me niet verplaatsen in jouw gedachte van een bench. Heb zelf een 2-vaks aluminium bench met spijlen. Ken ook de benches van een soort draadgaas. Dus geen uitzicht?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

boodschappen op de achterbank, hond achterin... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Veenmug schreef:
Doedel schreef:Ik heb het gevoel dat als je de hond in een bench hebt in de auto dat hij niet veel kan zien. En ik Zou er niet aan moeten denken om in de auto te zitten en niks te kunnen zien.
Ik kan me niet verplaatsen in jouw gedachte van een bench. Heb zelf een 2-vaks aluminium bench met spijlen. Ken ook de benches van een soort draadgaas. Dus geen uitzicht?
Trouwens zijn er honden die liever niet te veel kunnen zien om niet misselijk te worden. Ik heb daarvoor nog wel een draadbench afgedekt.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Doedel schreef: En ik Zou er niet aan moeten denken om in de auto te zitten en niks te kunnen zien.
Waarom kan ie niks zien? :denken:
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bouvierpoedel
Zeer actief

Alsof je met kinderen man en hond de boodschappen gaat inslaan . Zet je kind of hond op internet ,ben je ook vann het probleem af met de boodschappen. :idea:
Frolic

bouvierpoedel schreef:Alsof je met kinderen man en hond de boodschappen gaat inslaan . Zet je kind of hond op internet ,ben je ook vann het probleem af met de boodschappen. :idea:
Ze zegt toch dat het ook om buggy kan gaan? Niks leukers dan met de hele familie het bos of de duinen in? Of op familiebezoek, kids mee, hond mee, campingbedje mee enz enz.
Doedel
geregistreerd lid
Beagle

@frolic , dank je wel. Jij begrijpt het. Wij gaan er idd ook graag met het hele gezin op uit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Maar als je een scheiding hebt, hoe wil je die buggy dan nog kwijt in de achterbak? Nee daarvoor heeft mijn zus geen scheiding hoor. Buggy is gewoon in de achterbak tegen de bank aan en hond (duitse herder) zit ook gewoon in de kofferbak. Je zult creatief met de ruimte om moeten springen als je er met zijn alle op uit wil trekken.
Afbeelding
Frolic

Doedel schreef:@frolic , dank je wel. Jij begrijpt het. Wij gaan er idd ook graag met het hele gezin op uit.
3 kids en een bijna grote hond, ja ik snap het :mrgreen:
Zelf hebben wij een tijdje een bench gehad, die paste maar net en dat is een heel gehannis als je al eens een buggy én een boodschappenkrat mee moet nemen. Even snel eruit halen was niet bij ons geen optie.
Hoeveel kinderen heb je?
Is het een optie om de buggy tegen de achterbank te vervoeren? Gordel erom dan kan er mi niks gebeuren. En zoals al eerder gezegd, spullen in de kofferbak in een afgesloten bak bewaren, die zijn er in alle soorten en maten.

Toen de kids klein waren had ik een stuk op maat gesneden tapijt in de kofferruimte gelegd. Dat klapte ik op en schoof de buggy daaronder helemaal tegen de achterbank aan, tapijt weer terug klappen en hond erin. Die had ruimte genoeg en kon de buggy zo niet vernielen. Wel een rek tussen kofferruimte en achterbank.
Trouwens als je een gewone buggy hebt en je kinderen nog niet al te groot zijn kan die opgeklapt ook op de grond voor de achterbank liggen.
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

malinois schreef:boodschappen op de achterbank, hond achterin... :U:
Zo doe ik het ook gewoon honden achterin en tas met boodschappen of op de voorstoel of op de achterbank
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Veenmug
Zeer actief

Even gewoon nadenken: hond-kinderen-auto-ruimte- beslissing en niet achteraf.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... 3god8EgANA

Hier staat er 1 tussen voor nog geen €30,00. Geen idee wat voor auto je hebt maar als je deze dwars monteerd, heb je een prima scheiding. Ik deed dat ook wel eens in mijn station en dat werkte prima.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Doedel schreef:Wij hebben onze doedel nu nog tussen de benen voor de bijrijders stoel maar willen doedel dadelijk in de kofferbak hebben.
Ik zou graag de kofferbak willen splitsen zodat er ook nog plaats over blijft voor boodschappen e.d.
Ik zag dat er scheidingsrekken waren waar je de kofferbak mee kan scheiden maar viel achter over van de prijs.
Heeft iemand van jullie ideeën of andere opties hoe het nog meer zou kunnen om je kofferbak te splitsen?

pas wel op met die " kofferbak " , de zon staat er altijf pal op, zonder een raampje of wat dan ook open .. :80:

ik deed mijn hond lekker op de achterbank , en had ik een 4-deurs, dan deed ik lekker de ramen achter open voor koeling

en in de achterbak kan je dan je boodschappen doen :wink:
Frolic

Pakdebal schreef:
Doedel schreef:Wij hebben onze doedel nu nog tussen de benen voor de bijrijders stoel maar willen doedel dadelijk in de kofferbak hebben.

pas wel op met die " kofferbak " , de zon staat er altijf pal op, zonder een raampje of wat dan ook open .. :80:

ik deed mijn hond lekker op de achterbank , en had ik een 4-deurs, dan deed ik lekker de ramen achter open voor koeling

en in de achterbak kan je dan je boodschappen doen :wink:

Ze heeft een klein kind en je doet niet je hond op de achterbank bij een kleuter.

Enne, de zon staat echt niet altijd pal op de achterruit, hij staat ook wel eens op de voorruit en ook wel eens op de zijruiten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”