Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een verstand......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Wat een verstand......

Ongelezen bericht door Ody »

Net terug van een rondje dijk met de meiden. In de verte zie ik een zwarte labrador en een bruine kruising samen spelen, waarbij de lab al spelend de dijk (waar gewoon auto's rijden) oversteekt. Hij komt daarbij bijna onder een auto die hem pas op het laatste moment ziet, omdat hij de bocht om komt. Hart in mn keel natuurlijk, maar het ging net goed dankzij de snelle reactie van de bestuurder.
Ergens hoor ik een baasje schreeuwen, maar die is nog ver uit het zicht. Vervolgens besluit de lab toch maar terug te komen en steekt dus weer de dijk over, dit maal vlak voor 2 wielrenners langs die keihard moeten remmen. Levensgevaarlijk natuurlijk!!!
Baasje is nog steeds uit zicht.......
Dan besluiten beide honden om keihard naar mijn meiden te stormen, waarbij met name de lab zich behoorlijk agressief gedraagt. Sira kan hier heel pittig op reageren en bovendien zit ze met haar geblesseerde knie, dus ik ben hier allesbehalve blij mee. Ik besluit om om te draaien en pas nadat ik de lab een grote bek heb gegeven (met bijstand van Ody) druipen ze toch maar af richting baasje. Deze is ondertussen in beeld gekomen en kon blijkbaar niet ingrijpen, want ze heeft ook nog een pony bij zich.
Jezus, wat een verstand heb je dan...... :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Re: Wat een verstand......

Ongelezen bericht door Ptje »

Ah joh, dat laat je ze toch lekker zelf uitzoeken,
Die honden willen ook graag hun vrijheid.
Jamaar jammaar ze luisteren niet.
Waarom moet jij dan ook hier met die honden lopen dan komen ze dan toch op je af.
Vul de rest maar in hihi
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja soms dan luisteren honden niet. Wat had ze dan moeten doen .? Erachteraan moeten hollen .?
Lijkt mij beter dat je op een veilige plek ze naar je terug roept.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ody
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ja soms dan luisteren honden niet. Wat had ze dan moeten doen .? Erachteraan moeten hollen .?
Uhm, überhaupt niet langs een drukke dijk gaan lopen met een pony en 2 loslopende honden die niet luisteren? :idea:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk dat die mensen het niet zo erg vinden om hun hond te verliezen. Dom volk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ody schreef:
bouvierpoedel schreef:Ja soms dan luisteren honden niet. Wat had ze dan moeten doen .? Erachteraan moeten hollen .?
Uhm, überhaupt niet langs een drukke dijk gaan lopen met een pony en 2 loslopende honden die niet luisteren? :idea:
Ja soms kom je er pas achter dat hij niet luisterd op het moment dat hij niet luisterd.
Heb ook wel eens een hartverzakking en moordneigingen gehad van een een hond die altijd goed luisterde en toen in ene even niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ody
Zeer actief

De labrador kende ik niet, maar de bruine kruising wel en die luistert nooit. Meestal loopt deze met een andere vrouw en die heb ik er al een paar keer op aangesproken dat ik het niet tof vind, dat ze haar hond zo op de mijne af laat stormen. Ik loop met 2 kneusjes aan de lijn en dat doe ik niet voor niets. Het enige wat ik dan terug te horen krijg is: "Ach, jouw honden bijten toch niet, maar ze geven wel duidelijk aan dat ze het niet willen. Dan leert ze het misschien eens." :roll:

Tuurlijk gebeuren er soms wel eens dingetjes, waarbij je hond(en) ineens niet luisteren. Die van mij sprongen vorige week ook thuis uit de auto en gingen er vervolgens vandoor naar een kat toe, die ze onderweg blijkbaar hadden gezien. Tja, dan heb ik ook moordneigingen. :evil: :boos:
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

ow grut, de naam Fenton is al genoeg om een lachstuip bij mij te veroorzaken. En aan hem moest ik inderdaad ook denken toen ik het bericht van TS las :P
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Ody schreef:, want ze heeft ook nog een pony bij zich.

misschien honden van iemand anders ?.. Paard mee is van een manege , die ook honden hebben , en zijn misschien meegelopen ?

ik zie het ook veel , honden mee, met paarden ritten , maar dan gaat het niet zo chaotisch als dit . :80:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Pakdebal schreef:
Ody schreef:, want ze heeft ook nog een pony bij zich.

misschien honden van iemand anders ?.. Paard mee is van een manege , die ook honden hebben , en zijn misschien meegelopen ?

ik zie het ook veel , honden mee, met paarden ritten , maar dan gaat het niet zo chaotisch als dit . :80:
Tja ik heb Kay ook op buitenrit mee, maar dit zou ik toch niet graag hebben hoor. Ik kies mijn dagen, tijdstippen en routes er ook wel op uit en gelukkig rijd ik op een brave tinker en sta ik daar ook zo naast om Kay aan te lijnen als het moet. Maar Norah neem ik dan echt weer niet mee. Levensgevaarlijk. Maar dan nog: het kan je eens overkomen.... Het blijven dieren!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”