Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouwen missen hond het meest op vakantie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Vrouwen missen hond het meest op vakantie

Ongelezen bericht door George.. »

di 16 jul 2013, 14:11

Van de hondenbezitters zijn het de vrouwen die hun trouwe viervoeter het meest missen op vakantie. Ze missen 'Fikkie' zelfs meer dan hun partner, vrienden of familie.

Dat blijkt uit een onderzoek van vliegticketzoekmachine Skyscanner onder 1000 hondenbezitters. Mannen gaan het liefst niet op reis zonder hun partner. Voor 21 procent van de vrouwen is dat wederzijds, maar 37 procent vindt het nóg moeilijker om hun hond achter te laten.

Even Skypen...
De meeste baasjes houden vanaf hun vakantieadres contact met hun huisdier. Zo belt of sms’t 40 procent regelmatig met de oppas om te checken of alles goed gaat. 14 procent kletst tegen hun viervoeter door de telefoon en 5 procent gaat nog een stap verder en slaat aan het Skypen. Maar er zijn ook hondenbezitters (6 procent) die het houden bij een gezellig kaartje. 3 procent van de ondervraagden heeft de vakantie weleens eerder afgebroken vanwege het missen van hun hond.

'Fikkie' meenemen kan natuurlijk ook. Meer dan de helft kiest daarvoor. Een op de vijf is zelfs nog nooit zonder hond op vakantie geweest en 20 procent zegt dat het gezelschap van hun hond de vakantie compleet maakt. Nog meer dan wanneer hun eigen kinderen of vrienden mee zijn…
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21736 ... er___.html
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Re: Vrouwen missen hond het meest op vakantie

Ongelezen bericht door **Nancy** »

hier gaan de honden mee op vakantie of ik ga niet ;-)
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om met honden op vakantie te gaan. Ik op vakantie, de honden ook bij de oppas. :engel:

Ben wel blij als ik ze na drie weken weer zie.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat is daar nieuw aan? :pffff:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou dan klopt het toch, dan ben ik een manwijf en mijn man vice versa.
Mijn man wil niet zonder honden op vakantie en mij lijkt dat weleens fijn om zonder honden te gaan.

Dat komt ook wel omdat mijn honden nogal tekeer gaan zodra de auto stopt en nogal blaffen als ze op het vakantieadres een kat zien, vroeger zag je daar nooit katten maar nu sterft het er van.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Zonder honden geen vakantie, ik zou me veelste druk maken om hun en dan is mijn vakantie toch niet gezellig :W:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik ga ook niet zonder honden op vakantie. Ik ga helemaal niet omdat ik Mowgli hier geen plezier mee zal doen, en ik er dan zelf ook weinig lol aan zal beleven.

Mijn buren zijn een weekje weg geweest, de honden waren alleen thuis. Een in huis en een achter het huis deze kon wel in de schuur. Ze kregen te eten en drinken, alleen die in huis zat werd ook uitgelaten. De hele dag was de hond die achter het huis zat klagelijk aan het janken. Dit was wel vervelend, ik had liever gehad dat hij de boel bij elkaar had geblaft. Mijn buren zijn altijd thuis, dan moet dit voor een weekje willen. Alleen zal het niets voor mij zijn, zeker niet nu ik die ene hond steeds klagelijk heb horen janken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
SandraMecx
Actief
Mijn ras(sen): West highland white terrier

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Zonder honden geen vakantie hier, ze gaan lekker mee.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, dan ben ik een vreselijke hondenbaas. Die één of twee weken per jaar dat ik met vakantie ga, wil ik zonder de honden. Dan wil ik niet denken aan uitlaten, eten geven, borstelen of wat dan ook. Dan wil ik trouwens ook niet wassen, poetsen of afwassen.
Ik wens een vijf-sterrenhotel mét roomservice en een kamermeisje die mijn bed op maakt en een kellner die mijn eten serveert. :pffff:
Afbeelding
Marfique
Actief
Mijn ras(sen): x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Marfique »

Wij gaan gewoon nooit op vakantie :)
Manlief zou wel willen, maar ik ben een vreselijke huismus en zou het heel moeilijk vinden om mijn paarden, de hond en alles achter te moeten laten; een dagje weg af en toe vind ik voldoende :)
Safari

lieke schreef:Nou, dan ben ik een vreselijke hondenbaas. Die één of twee weken per jaar dat ik met vakantie ga, wil ik zonder de honden. Dan wil ik niet denken aan uitlaten, eten geven, borstelen of wat dan ook. Dan wil ik trouwens ook niet wassen, poetsen of afwassen.
Ik wens een vijf-sterrenhotel mét roomservice en een kamermeisje die mijn bed op maakt en een kellner die mijn eten serveert. :pffff:
Jij zegt het iedere keer zoveel mooier. :J:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Zonder mijn honden geen vakantie..
Dus ze gaan of mee of ik ga niet.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Safari schreef:
lieke schreef:Nou, dan ben ik een vreselijke hondenbaas. Die één of twee weken per jaar dat ik met vakantie ga, wil ik zonder de honden. Dan wil ik niet denken aan uitlaten, eten geven, borstelen of wat dan ook. Dan wil ik trouwens ook niet wassen, poetsen of afwassen.
:mrgreen:
Ik heb gewoon náchtmerries bij het idee op een camping te staan. Fijn, mag ik koken op een primusbrander, op een luchtbed slapen tussen allemaal enge insecten. Midden in de nacht 500m door het donker strompelen naar een wc die door 300 mensen gedeeld moet worden en 's morgens douchen met 50 anderen die 'En we gaan nog niet naar huis' brullen. :schrik:
Tussendoor op de hand wassen, bedden opmaken en in de beek met koud water afwassen.

Terwijl ik thuis een eigen wasmachine, droger, magnetron en een waterbed heb. Alle comfort van de wereld en vervolgens een fortuin neertellen om eens 'lekker' een paar weken primitief te wezen. :oeps:
Afbeelding
Marfique
Actief
Mijn ras(sen): x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Marfique »

Haha Lieke, helemaal eens :) (ken je dat stukje van Bert Visser over kamperen? "helemaal NIKS" :) :) :) )

Aan de andere kant hoeft dat vijfsterrenhotel voor mij ook niet :+
Safari

lieke schreef:
Safari schreef:
:mrgreen:
Ik heb gewoon náchtmerries bij het idee op een camping te staan. Fijn, mag ik koken op een primusbrander, op een luchtbed slapen tussen allemaal enge insecten. Midden in de nacht 500m door het donker strompelen naar een wc die door 300 mensen gedeeld moet worden en 's morgens douchen met 50 anderen die 'En we gaan nog niet naar huis' brullen. :schrik:
Tussendoor op de hand wassen, bedden opmaken en in de beek met koud water afwassen.

Terwijl ik thuis een eigen wasmachine, droger, magnetron en een waterbed heb. Alle comfort van de wereld en vervolgens een fortuin neertellen om eens 'lekker' een paar weken primitief te wezen. :oeps:
Hier net zo, al heb ik gisteren aan manlief voorgesteld om eens te gaan kamperen op de camping waar Hewi naar toe gaat. Geen kinderen toegestaan :mrgreen: begint hij vervolgens te foeteren dat hij altijd geaag ging kamperen, totdat ik hem meesleurde naar allerlei hotelletjes, dus dat hij nu verwend was en er niet over piekerde te gaan kamperen. :LOL: al mompelend is hij naar boven vertrokken dus ik heb zomaar het idee dat wij niet op die camping gaan staan. :F:
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Antonetta schreef:Ik ga ook niet zonder honden op vakantie. Ik ga helemaal niet omdat ik Mowgli hier geen plezier mee zal doen, en ik er dan zelf ook weinig lol aan zal beleven.

Mijn buren zijn een weekje weg geweest, de honden waren alleen thuis. Een in huis en een achter het huis deze kon wel in de schuur. Ze kregen te eten en drinken, alleen die in huis zat werd ook uitgelaten. De hele dag was de hond die achter het huis zat klagelijk aan het janken. Dit was wel vervelend, ik had liever gehad dat hij de boel bij elkaar had geblaft. Mijn buren zijn altijd thuis, dan moet dit voor een weekje willen. Alleen zal het niets voor mij zijn, zeker niet nu ik die ene hond steeds klagelijk heb horen janken.
Vorig jaar had ik een verplicht weekje vakantie in het ziekenhuis, en toen waren mijn honden ook 'alleen' thuis. Mijn buurvrouw verzorgde ze, ze konden heel de dag in de tuin en in huis en mijn buurvrouw ging een aantal keer per dag bij ze zitten, voeren, knuffelen etc. Ideaal was het niet, maar het is hartstikke goed gegaan. Nu vraagt iedereen dus ach kom je een weekendje hier, ga je mee met de boot, gek word ik ervan net of ik het super leuk vond om ze achter te laten. Het moest en mijn honden vertrouw ik met bijna niemand of niemand met mijn honden? Dus heerlijk een weekje op vakantie zonder mijn honden zit er niet in, ik had zoveel stress dat mijn honden 'alleen' waren, ik heb gehuild vreselijk. Dus voor de lol nee, maar als het moet dan is het een goede optie voor mij, om ze dus in hun vertrouwde omgeving te laten.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ga het liefst zonder honden. Die honden zie ik al 49 weken per jaar, laat me die 3 weken even lekker hondloos.
Er zit voor mij ook geen onderscheid tussen wie ik het meest mis, Lars of de honden. Ik ben even een paar dagen weg dus ik mis ze allemaal niet echt :mrgreen:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Mit schreef:Ik ga het liefst zonder honden. Die honden zie ik al 49 weken per jaar, laat me die 3 weken even lekker hondloos.
Er zit voor mij ook geen onderscheid tussen wie ik het meest mis, Lars of de honden. Ik ben even een paar dagen weg dus ik mis ze allemaal niet echt :mrgreen:
Dit dus :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij gaan kamperen op minieme campings, mét honden en caravan. We hebben er nu een gevonden die een limiet heeft wat aantal betreft: niet meer dan tien honden per plek :neenee:

En verder kan ik prima eens een weekje weg zonder, maar dan een stedentrip of zo.
Ik vertrouw maar weinig mensen met de honden maar gelukkig zijn er wel een paar mensen die er dan op mogen passen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Ja, wat mij betreft gaat de stelling op :wink:
Ik ga gerust voor een familie-weekend naar Amsterdam, en dan kan Nick niet mee.
Ik weet dat hij dan in goeie handen is, maar ben ook weer blij als ik hem weer ophaal :wink:
Vakanties gaan we altijd naar Schiermonnikoog.
Uiteraard gaat hij dan mee :F:
Ik kan hem slecht missen, geef het eerlijk toe.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ging altijd met een gerust hart weg omdat de honden het prima naar hun zin hadden in het pension en dan vind ik het wel fijn om een week of twee hondloos te zijn en te kunnen doen en laten wat ik wil.
maar nu met rietje-tietje gaat dat niet, die kan ik echt niet in een kennel stoppen en iemand anders voor haar laten zorgen wordt ook niks, dus nu gaan we met riet of we gaan niet.
zo simpel is het inmiddels wel ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Een weekje weg kan ik best. Langer dan dat vind ik zelf gewoon niet leuk :wink: En die week weg wil ik dan wel iets doen, stedentripje ofzo. Bakken aan het strand zonder honden hoef ik niet, dan gaan ze maar mee en zoeken we iets actievers uit.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou mijn honden meer missen dan mijn man. Zo zou ik het niet noemen, al maak ik mij meer zorgen of mijn honden zich wel netjes gedragen. Van mijn man vertrouw ik daar wel op: die loopt niet in 7 sloten te gelijk! Ik ken mijn honden van haver tot gort en ben altijd bang dat ze bij iemand anders iets doen wat ik zelf makkelijk kan voorkomen. Dan zit ik gewoon niet zo rustig. Maar ik begin langzaam aan het idee te wennen om ze naar een pension te doen, dus wie weet komt die vakantie curaçao er ook nog wel eens van. Volgend jaar zullen ze voor het eerst een weekendje gaan, dus ik kan mij nog even voorbereid. Maar ze meer missen dan mijn man? Nee ben je mal? :O: Dat ik de honden meer mis dan mijn man? Ongetwijfeld. Hij wil wel graag zonder honden op vakantie.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik ben dit jaar twee weken op vakantie geweest zonder Ollie naar Sicilië. Heerlijke vakantie gehad, en Ollie niet eens "actief" gemist eigenlijk. Ook omdat we niet een vakantie hebben gedaan waar Ol wat aan gehad zou hebben. Paar jaar terug zijn we eens twee weken zonder Ol in Oostenrijk geweest en toen had ik wel vaak zoiets van "aaaah hadden we nou Ol maar bij gehad" :) Maar dit jaar dus helemaal niet :P

Maar, liefst ga ik toch mét hond op vakantie hoor.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik mis de honden inderdaad heel erg en ben altijd wat bezorgd als ik er zelf niet ben. Maar ik wil ook zonder ze op vakantie, anders kan ik niet met een prettig gevoel van alles bezichtigen (waar honden dan waarschijnlijk niet gewenst zijn, zeker geen vier honden). Ik ga ze niet ook maar een halve dag in de caravan achter laten, dat zie ik gewoon niet zitten. Dan zitten ze thuis beter. Dus er komt hier iemand in huis.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef:ik ging altijd met een gerust hart weg omdat de honden het prima naar hun zin hadden in het pension en dan vind ik het wel fijn om een week of twee hondloos te zijn en te kunnen doen en laten wat ik wil.
maar nu met rietje-tietje gaat dat niet, die kan ik echt niet in een kennel stoppen en iemand anders voor haar laten zorgen wordt ook niks, dus nu gaan we met riet of we gaan niet.
zo simpel is het inmiddels wel ;)
Dus ik neem die klok wel een keer mee naar London en dan kom je daar maar even op de koffie ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben nooit zonder vriend en ook sinds Toots er is nooit zonder Toots op vakantie geweest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Het enige wat ik op vakantie mis is m'n eigen wc.
Al de rest kan me gestolen worden :mrgreen:
Afbeelding
saiko
Actief
Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door saiko »

Klopt hier ook
We gaan met honden of we gaan niet
Nu lig ik helaas in het ziekenhuis, eerst week Groningen en nu weer Hoogeveen
Door vroegtijdig breken van vliezen 31weken van 1 van de kleintjes in mijn buik
En ik zal dan ook nog een tijdje in het ziekenhuis verblijven
Maar tjee wat mis ik de monsters
Gelukkig is het ziekenhuis 2 minuten van ons huis
Dus vriendlief moet maar even 5 ronden gaan fietsen als ik buiten zit
Zodat ik ze allemaal kan zien :E:
Heb het wel een beetje van me afgezet qua beweging enz dat ze nu krijgen
Want dat is uiteraard nu wel wat minder, maar ze passen zich goed aan
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Rare onderzoekjes, ik herken nooit mezelf erin :scratch:

Ik vind het heerlijk om de honden een weekje niét te hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”