Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kooi aan de beurt en sr voelt zich ook niet zo lekker

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Kooi aan de beurt en sr voelt zich ook niet zo lekker

Ongelezen bericht door kooi »

Een dag of wat geleden zijn we op spoedbezoek geweest met bernese naar de DA.
we zien nu dezelfde verschijnselen bij Kooi, veel gras eten, keelschrapen en braken.
Lijkt me stug dat ook hij een padje naar binnen heeft gewerkt?

En sr is ziek.
wilde gisteravond al geen slokje melk voor het slapen gaan en zat vanmorgen slijm te braken en ineengedoken op de bank.
Nu maar hopen dat het kwetsbare kitten niet wordt aangestoken.

Er heerst hier dus iets...
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Kooi aan de beurt en sr voelt zich ook niet zo lekker

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Sterkte en beterschap voor de diertjes.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik weet niet of je ze veel in kleine slootjes laat zwemmen? Want ik weet dat op sommige plekken in de zomer er algen kunnen zijn in het water, niet alle plekken worden meteen opgemerkt en geregistreerd. En hele kleine slootjes, wordt waarschijnlijk niet eens naar gekeken. Ik kijk dus altijd wel even naar hoe het water eruit ziet en als het me niet bevalt, raar schuim op het water of een gekke kleur oid, mogen ze er niet van drinken van mij. Je hebt meerdere soorten algen, blauwalg is natuurlijk giftig voor ze maar je hebt er meer. En bij hogere temperaturen kunnen die sneller ontwikkelen dan in andere tijden van het jaar. Het is maar een tip hoor, het zal wel iets anders zijn. Maar ik let daar wel op, dat het water er een beetje normaal uitziet. Hier in stedelijk gebied en al helemaal in Zaanstad, kan er ook gewoon gif van fabrieken ed in het water zitten of gedumpt afval. Er is vorig jaar weer flink gebaggerd in de Zaan, daar kwam wel heel veel oud ijzer ed uit. Ik las ook in de krant dat er steeds vaker vaten met gif, restanten van drugslabs, worden achtergelaten in het bos. En dan de poep van junks nog.

Maar goed, het zal wel een virus zijn, toch? Als ze het allebei hebben. Ik vond Bruno dus ook nogal sneu een aantal dagen, ik dacht dus dat zijn tand rot was maar daar bleek niks mee aan de hand. Maar het is denk ik logisch dat je aan inname van iets, voedsel of iets giftigs, denkt, omdat het zomer is en er gewoon veel meer van dat soort afval overal op de grond ligt en in het water. Beterschap iig.
kooi
Zeer actief

Kennelhoest, zal eens vragen bij de buren met honden of ze iets herkennen.
bedankt voor de tip Fizgig, ik laat ze nooit in troebel water, alleen wanneer het water goed doorstroomt mogen ze van mij drinken en dan nog niet als het een paar dagen goed heet geweest is.
En dat een kat ook ziek wordt is een beetje vreemd.
Dan zou een mens het ook kunnen krijgen neem ik aan als het overdraagbaar is aan een ander soort?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou, ik weet wel, ik heb mijn dierenarts gevraagd of er een verband is tussen het feit dat mijn konijnen chronische snot hebben en twee van mijn katten chronische niesziekte. En die zegt van niet. Het zijn gewoon allebei ziektes die erg besmettelijk zijn en veel voorkomen. Het is volgens mij een combinatie van virussen en bacteriën, snot en niesziekte, en net weer een andere combinatie dus voor elk dier. Dus tussen dieren, hij zei dat het niet overdraagbaar was. Ronja ging dood aan (complicaties van) kennelhoest, dus toen vroeg ik ook, kan dat zijn gekomen door mijn konijnen of katten misschien. En hij dacht daarvan ook van niet. Toch zijn het allemaal dezelfde ziektes maar dan per diersoort benoemd, maar daar is dus een reden voor, het zijn verschillende cocktails van ellende, haha.

De herpesbacterie is wel een algemene deler in die ziektes, en daarom doe ik door het drinkwater van de konijnen en katten l-lysine want dat werkt de herpes bacterie tegen, dat versterkt hun weerstand tegen die bacterie.

Maar de volgorde hier was, de katten kregen eerst niesziekte, toen ik in Aartswoud woonde. Daarna kreeg ik de konijnen, die hadden allebei al snot toen ik ze kreeg. En een half jaar later ging Ronja dood aan kennelhoest. Dus is er geen verband, want dan had Ronja al veel eerder besmet moeten raken.

Ik heb gewoon pech gehad en ben dom geweest, voordat ik naar Aartswoud verhuisde, had ik mijn katten al een tijdje binnen, die kwamen niet meer buiten en daarom had ik ze ook niet meer in laten enten. In Aartswoud hadden we een enorme tuin en liet ik ze buiten, er was ook bijna geen verkeer daar. En toen kregen ze het dus, van die ene verdwaalde kat in Aartswoud met niesziekte, want ik zag daar eigenlijk nauwelijks katten waar we woonden. En de konijnen, daarvan wist ik niet waar ik op moest letten bij aankoop. Eigen schuld, dikke bult dus. Ronja was niet ingeënt tegen kennelhoest, tenminste niet die je apart haalt, die neusdruppels. Het is niet eens zeker of dat haar gered had hoor. Ik denk zelf dat Ronja ergens een zwakke plek had waardoor het mogelijk was dat ze aan kennelhoest stierf. Toch heb ik, heel hysterisch, Shelly toen ze hier kwam, meteen tegen kennelhoest laten druppelen. Nergens voor nodig maar het gaf me toen even een wat veiliger gevoel. Maar eigenlijk zijn we gewoon machteloos tegenover de kleinste organismes, bah! Ik geloof dus ook het meest in zorgen dat de weerstand goed is, dus de gezondheid in het algemeen.

Er schijnt trouwens een verschil in visie te zijn tussen de Amerikanen en de Europeanen, wat betreft bestrijding van ziekte. Hier geloven we meer in de weerstand goed houden, dus van binnenuit, en de Amerikanen geloven meer in het bestrijden van ziekte van buitenaf, dus inenten ed, medicatie en antibitioca. Heb ik op school geleerd ooit. Weet niet of het nog zo is maar dan ben ik een echte Europeaan. Okee, ik heb mijn konijnen 1,5 jaar lang antibiotica gegeven, maar dat was ook een soort oorlog tussen mij en de snot. Daar ben ik een beetje Amerikaans in gaan doen, hahaha. Het kwam steeds maar weer terug, ondanks mijn goede zorgen, en ik wilde per se dat ze het zouden overleven. Nu denk ik trouwens wel dat je je konijnen het best tegen snot kunt laten inenten (als ze het nog niet hebben) want het is gewoon zo vervelend als ze het krijgen, zo hardnekkig en het is zo besmettelijk, en beter iets dan niets in dat geval, het is ook niet 100% dekkend. Niesziekte ook trouwens. Maar het meest verstandige is altijd, om de gezondheid van binnenuit goed te krijgen en te houden, vind ik.

O en over jezelf, ik denk niet dat het overdraagbaar is. Giardia wel, meen ik me te herinneren. Maar ik heb wel eens gelezen over iemand, weet even niet meer wie dat was, daar waren de katten ziek, de honden ziek èn de mensen ziek. En dan ga je wel denken, hallo, wat is hier aan de hand. Kan dus toeval zijn. Misschien omdat er spanningen of iets dergelijks aan de hand zijn waardoor iedereens weerstand wat verlaagd is. Maar overdraagbaar zijn niet zo heel veel dierenziektes, volgens mij.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Het zou eerder kunnen dat Bernese een beetje ziekjes was. En een keer gebraakt heeft zonder dat je het door gehad hebt en Kooi dat braaksel ''ik weet klinkt gek'' heeft op gegeten dan kan Kooi daar wel een beetje ziek van is.

En het kleine katjes hebben snel en vrij makkelijk een virusje ''die zou ik een beetje warm houden'' en in de gaten houden.

kooi
Zeer actief

Kooi is weer opgeknapt, maar sr. is vanmorgen naar buiten gegaan en ik heb hem nog niet terug gezien.
niet fijn... :ugh:
Meestal slaapt hij overdag ergens boven.
hoop dattie een plekkie in de schaduw heeft opgezocht.
De kleine is nog deels in quarantaine boven en die is levendig genoeg.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

kooi schreef:Een dag of wat geleden zijn we op spoedbezoek geweest met bernese naar de DA.
we zien nu dezelfde verschijnselen bij Kooi, veel gras eten, keelschrapen en braken.
Lijkt me stug dat ook hij een padje naar binnen heeft gewerkt?

En sr is ziek.
wilde gisteravond al geen slokje melk voor het slapen gaan en zat vanmorgen slijm te braken en ineengedoken op de bank.
Nu maar hopen dat het kwetsbare kitten niet wordt aangestoken.

Er heerst hier dus iets...

of slakken gif ?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Zodra Sr binnen is zou ik die wel even binnen houden.
Tot hij weer beter is. Daar zou ik ook even de da mee bezoeken.

Toen Binky klein was had hij ook een virusje.
Hij had van de da emeprid tabletjes gehad, En omdat hij slecht wilde eten krijg hij kattenmelk of gekookte kip en hij was zo weer de oude.

Suc6 en sterkte.

kooi
Zeer actief

senior is gisteravond thuis gekomen gelukkig!
Heeft bij mij op bed geslapen...
kooi
Zeer actief

Alle diertjes zijn gelukkig weer hersteld...
Maar wat het geweest is, dat zowel de honden als een kat het hadden? :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”