Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stramme terrier
Moderator: moderatorteam
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
stramme terrier
Harley word stram ,bij het opstaan loopt hij iets mank aan zijn geopereerde poot maar na een rrondje door het huis loopt ie alweer prima.
Ik ben ervoor naar de dierenarts geweest en die zei eigenlijk alleen dat dit wel artrose zou kunnen zijn maar toentertijd werd gezegd dat de kans daarop minimaal was alsnhij snel na het onstaan van de blessure geopereerd werd?
Ook gaf hij toen nog niet echt pijn aan zijn poot aan hoor,hij was in geheel niet lekker leek wel.Het zou ook nog van een wandeling deze week kunnen zijn dus ik kijk nog heel even aan .
Hij is vorige week maandag gecastreerd en nu sinds 2dagen mankt hij dus wat.
Is er iets wat ik hem ter ondersteuning zou kunnen geven,ik lees wel eens wat over glucosamine?Zou zoiets zin hebben of moet ik echt aan metacam achtige middelen gaan denken?
Dit dus puur als het niet betert komende dagen.
Ik ben ervoor naar de dierenarts geweest en die zei eigenlijk alleen dat dit wel artrose zou kunnen zijn maar toentertijd werd gezegd dat de kans daarop minimaal was alsnhij snel na het onstaan van de blessure geopereerd werd?
Ook gaf hij toen nog niet echt pijn aan zijn poot aan hoor,hij was in geheel niet lekker leek wel.Het zou ook nog van een wandeling deze week kunnen zijn dus ik kijk nog heel even aan .
Hij is vorige week maandag gecastreerd en nu sinds 2dagen mankt hij dus wat.
Is er iets wat ik hem ter ondersteuning zou kunnen geven,ik lees wel eens wat over glucosamine?Zou zoiets zin hebben of moet ik echt aan metacam achtige middelen gaan denken?
Dit dus puur als het niet betert komende dagen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Re: stramme terrier
Is ie aan zijn voor- of achterpoot geopereerd? Want als het zijn achterpoot is, het zou ook nog met de castratie te maken kunnen hebben. Als dat gedeelte pijn doet, kan ik me voorstellen dat ie met zijn poot gaat trekken. Je zegt ook dat ie over het algemeen niet lekker is. Als ie zo kort geleden een operatie heeft gehad, zou ik dan daar aan denken eigenlijk. Misschien kun je ook naar zijn buik laten kijken voor de zekerheid. Maar goed, als het zijn voorpoot is, zal dat er niks mee te maken hebben.
Ik geef altijd glucosamine en mijn honden hebben niks, voor zover ik weet dan. Voorkomen is beter dan genezen, toch? Dus dat kun je sowieso geven. Maar goed, als het pootje pijn blijft doen, zul je er toch een foto oid van moeten laten maken om te zien wat er aan de hand is, denk ik.
Ik geef altijd glucosamine en mijn honden hebben niks, voor zover ik weet dan. Voorkomen is beter dan genezen, toch? Dus dat kun je sowieso geven. Maar goed, als het pootje pijn blijft doen, zul je er toch een foto oid van moeten laten maken om te zien wat er aan de hand is, denk ik.
-
Pakdebal
Eefje83 schreef:Hij is vorige week maandag gecastreerd en nu sinds 2dagen mankt hij dus wat.
.
gewoon misschien nog stijf van de operatie , dat moet nog goed genezen , en na 2 weken , is de binnen wond pas echt dicht
niet veel laten lopen , even rustig aan
.
-
Eefje83
- Zeer actief
Hij liep eigenlijk tot maandag gewoon wel oké,voor de castratie liep hij ook niet soepel hoor en daar zijn we voor bij de dierenarts geweest en die vermoedde dus toch wat artrose vanwege de gescheurde kruisband 2jaar geleden aan zijn achterpoot .
Maar het is dus nu na maandag erger,hij ging ook ineens zitten tijdens het lopen maar goed dat zou ook door de wandeling kunnen komen dus vandaar dat ik het nog even aan wil kijken,en als hij toch stram blijft vraag ik me dus af of ik hem daar iets voor kan geven ?
Maar het is dus nu na maandag erger,hij ging ook ineens zitten tijdens het lopen maar goed dat zou ook door de wandeling kunnen komen dus vandaar dat ik het nog even aan wil kijken,en als hij toch stram blijft vraag ik me dus af of ik hem daar iets voor kan geven ?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Glucosamine heeft geen zin naar mijn mening omdat je dit langer moet geven voor je de werking ervan ziet. Ik zou hier dus nu niet mee beginnen.
Zou je dus iets willen geven als ondersteuning wat direct helpt op de pijn dan zou ik eerder voor een pijnstiller als metacam gaan.
Maar eerlijk gezegd? Ik zou het nog even aankijken om te zien of het wegtrekt en het dus niet van de operatie komt. Kan het niet wachten omdat Harley te veel pijn heeft dan zou ik foto's laten maken om artrose echt uit te sluiten.
Zou je dus iets willen geven als ondersteuning wat direct helpt op de pijn dan zou ik eerder voor een pijnstiller als metacam gaan.
Maar eerlijk gezegd? Ik zou het nog even aankijken om te zien of het wegtrekt en het dus niet van de operatie komt. Kan het niet wachten omdat Harley te veel pijn heeft dan zou ik foto's laten maken om artrose echt uit te sluiten.
-
Eefje83
- Zeer actief
Maar als het langdurig is dan heeft het wel zin?
Hij is nu 9 en ik heb geen idee wat het doet als ik hem nu al op de metacam ga zetten,ik vond het ook niets doen toen ik hem er laatst 2wk op had staan als uitprobeer project van de dierenarts .
Hij is vorige week maandag geopereerd /gecastreerd en loopt sinds afgelopen maandag niet lekker.
Aan zijn poot is hij is2jaar geleden geopereerd .
Op foto's kunnen ze artrose dus wel zien?Dan is dat idd ook nog een optie.
Hij is nu 9 en ik heb geen idee wat het doet als ik hem nu al op de metacam ga zetten,ik vond het ook niets doen toen ik hem er laatst 2wk op had staan als uitprobeer project van de dierenarts .
Hij is vorige week maandag geopereerd /gecastreerd en loopt sinds afgelopen maandag niet lekker.
-
nathalie71
Dydo heeft bijna een jaar elke dag Novacam gehad voor zijn Artrose en patella.(Hij zat op levenslang Novacam uiteindelijk en dan zelfs de hoogste dosering)
Het is een pijnstiller maar niet zo heel zwaar voor de organen.
Je kunt het toch een tijdje proberen?
Glucosamine is wel goed spul,kan ook geen kwaad dus...
Ook omega 3 en 6 zijn goed.Is allemaal natuurlijk spul.
Het is een pijnstiller maar niet zo heel zwaar voor de organen.
Je kunt het toch een tijdje proberen?
Glucosamine is wel goed spul,kan ook geen kwaad dus...
Ook omega 3 en 6 zijn goed.Is allemaal natuurlijk spul.
- hewi
- Zeer actief
Ik geef hier ook gewoon glucosamine, Ollie krijgt iets speciaals *rent naar keuken om te zien hoe het heet*
pharmadog glucopro heet het, maar oops is 14 en heeft erge arthrose.
Leo krijgt het gewoon als supplement en die heeft gewoon kruidtvat eigen merk, probeer het gewoon een maandje
of 2.
Voor nu, even tijdelijk pijnstiller? en beetje kalm aan
pharmadog glucopro heet het, maar oops is 14 en heeft erge arthrose.
Leo krijgt het gewoon als supplement en die heeft gewoon kruidtvat eigen merk, probeer het gewoon een maandje
of 2.
Voor nu, even tijdelijk pijnstiller? en beetje kalm aan
-
Pakdebal
.
ik gaf mijn hond soms gewoon pijnstillers , bij artrose .
Rymadyl , of zoiets
.
Rymadyl , of zoiets
.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja op foto's kunnen ze artrose wel zien en ja, mijn ervaring is wel dat glucosamine werkt.Eefje83 schreef:Maar als het langdurig is dan heeft het wel zin?
Mika zit van z'n staartaanzet tot zijn nek vol artrose en hij krijg 3 à 4 maal per week een tablet glucosamine met chondroitine. Krijgt hij dat niet dan loopt hij minder soepel en kraakt hij meer.
Nu krijgt hij ook wel pijnstillers iedere dag omdat anders het leven niet leuk is voor hem.
Metacam werkte bij Flamme (inmiddels overleden) prima als pijnstiller. Tot de artrose van de ED te erg werd. Ik denk wel dat dat per hond verschilt. Metacam deed bij Mika niks. Miek krijgt nu een tablet Onsior en dat werkt wel.
Ik denk dat je eerst artrose uit zou moeten sluiten als de klachten over een week ofzo nog niet weg zijn. En daarna bekijken wat de beste behandeling is van die artrose. De artrose zelf kan niet behandeld worden. Wel een eventuele oorzaak weggehaald (ingeval van bv. Sommige vormen van ED) en de klachten ontstaan door de artrose verminderd.
Naar mijn mening is het dan vooral belangrijk dat Harley pijnvrij is, zoveel mogelijk plezier heeft. Is dat op alleen glucosamine dan is dat prima. Zou hij er een pijnstiller bij nodig hebben dan zijn er ook diverse mogelijkheden.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Dat kan, maar dat is zeker niet de enige mogelijkheid. Ook lang niet altijd de beste trouwens.Pakdebal schreef:.
Rymadyl , of zoiets
.
-
nathalie71
Heavy schreef:Het kan misschien ook zijn van de houding waarin hij heeft gelegen tijdens het castreren?
Hier in de buurt een Border terriër die ook gecastreerd is en daar ook een tijdje last van heeft gehad
Zelf ben ik begonnen(voor mijzelf dus) met Glucosamine en gezuiverde visolie tegen gewrichtspijn maar ben nog te kort bezig om je te kunnen vertellen of het helptkan pas na een maand
Ik vind het dan wel raar dat hij een week nergens last van had en nu na een week opeens klachten...dat kan ik niet helemaal rijmen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Glucosamine heeft zeker zin.
Toots krijgt het vooral met kouder weer en na een paar dagen Glocosamine elimentair, Chondroitine en MSM. Dat is dan de samenstelling die je zou moeten hebben zitten samen in een fles, zag ik resultaat.
Maar ik zou het zelf nog even aanzien omdat Harley net gecastreerd is. Al kan het iig geen kwaad om sowieso die voedingssupplementen te geven.
Toots krijgt het vooral met kouder weer en na een paar dagen Glocosamine elimentair, Chondroitine en MSM. Dat is dan de samenstelling die je zou moeten hebben zitten samen in een fles, zag ik resultaat.
Maar ik zou het zelf nog even aanzien omdat Harley net gecastreerd is. Al kan het iig geen kwaad om sowieso die voedingssupplementen te geven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Eefje83
- Zeer actief
Het komt niet van de castratie ,weet ik bijna zeker,het echte maken begon een week erna,toen ze over wat stenen aan het rennen waren geweest.
Daar komt het dus ook wel van denk,maar stram was ie voor de castratie al want daar ben ik voor naar de da geweest en dat wil ik dus verzachten.
Ik ga het proberen,helpt het niet gaan we foto's maken
Daar komt het dus ook wel van denk,maar stram was ie voor de castratie al want daar ben ik voor naar de da geweest en dat wil ik dus verzachten.
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Gewoon doenEefje83 schreef:Het komt niet van de castratie ,weet ik bijna zeker,het echte maken begon een week erna,toen ze over wat stenen aan het rennen waren geweest.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Idd het kan sowieso geen kwaad.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
je zou ook acupunctuur kunnen proberen. Daan heeft er veel baat bij en loopt na een behandeling een stuk soepeler, helemaal soepel wordt hij niet meer maar dat hoeft ook niet als je 15,5 bent.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb 18 maanden glucosamine gegeven toen mijntje indertijd aan haar knie geopereerd was (gescheurde meniscus). Dat was om de heftige artrosegroei die je vaak ziet na een operatie te voorkomen.
Ze was 5 maanden toen ze werd geopereerd en toen ik 12 maanden later de heupfoto's liet maken was niet meer te zien welke knie het probleem had gegeven. En dat terwijl ze na 5 weken mank werd geopereerd en er toen op de foto al beginnende artrose te zien was.
Dus ja, glucosamine helpt.
Ik had de glucosamine die in de praktijk werd verkocht, die da is orthopeed en liet het samenstellen en produceren (Waterpoort in Sneek).
Ze was 5 maanden toen ze werd geopereerd en toen ik 12 maanden later de heupfoto's liet maken was niet meer te zien welke knie het probleem had gegeven. En dat terwijl ze na 5 weken mank werd geopereerd en er toen op de foto al beginnende artrose te zien was.
Dus ja, glucosamine helpt.
Ik had de glucosamine die in de praktijk werd verkocht, die da is orthopeed en liet het samenstellen en produceren (Waterpoort in Sneek).