Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rotkind!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

rotkind!

Ongelezen bericht door Kit »

Danne moet morgen onder het mes en krijgt voorbereidend hierop een AB kuur, het zijn joekels van pillen, in iets lekkers stoppen trapt ze niet in, in haar keel douwen en laten slikken lukt niet, madam rochelt een keer en kwatst me die pil net zo hard weer naar de oren

Platstampen zou de werking verminderen volgens de da

Wie heeft de gouden tip???
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: rotkind!

Ongelezen bericht door Sas »

wat ik deed was wel in iets lekkers (kwak pate ofzo ) en dan eerst het lekkers geven zonder pil er in en tussendoor mik je de kwak mèt pil erin (wel alles van te voren klaar maken dat hij/zij het niet ziet) Misschien ook de andere hond(en) erbij betrekken?

Mijn honden zijn te dom denk ik , maar die trappen daar dus wel in.
Afbeelding
Kit
Erelid

Sas schreef:wat ik deed was wel in iets lekkers (kwak pate ofzo ) en dan eerst het lekkers geven zonder pil er in en tussendoor mik je de kwak mèt pil erin (wel alles van te voren klaar maken dat hij/zij het niet ziet) Misschien ook de andere hond(en) erbij betrekken?

Mijn honden zijn te dom denk ik , maar die trappen daar dus wel in.
De anderen zijn wat pillen betreft echt voorbeeldig, Danne is vreselijk, wat jij beschreef heb ik geprobeerd, die stinkerd weet het gewoon :ugh:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

in een stuk vlees (kvv pens bv) verstoppen? of in een dot slagroom?

gelukkig hebben wij niet zo een zeikerd ertussen :engel: succes :ok:
Afbeelding
Sas
Zeer actief

en met de anderen erbij? Hier vreten ze alles als de ander iets krijgt, ze zullen eens wat missen ;-)
Afbeelding
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Het enige wat hier werkt is zo'n kuipje stinkende pedigree en daar de pil in verstoppen. Dat schrokt hij zo snel op dat hij het niet kauwt en niet door heeft dat er wat in zit.
Afbeelding
Kit
Erelid

slagroom, pate, lekkere stinkende pens, dingen waar ze anders staaaaaaaaaaapel op is, alles miemelt ze erom weg....

DE oplossing zou zijn die pillen in de vijzel doen, maar dat moest ik dus volgens de da absoluut niet doen.... shoot me :19:
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Achter in de keel stoppen bek dicht kop achterover en over hals keel wrijven evt. een spuitje water
erachteraan :ok: werkt hier als een tierelier.
Afbeelding
Kit
Erelid

bydevries schreef:Achter in de keel stoppen bek dicht kop achterover en over hals keel wrijven evt. een spuitje water

gedaan, leek te werken, echt ik heb nog nooit een hond meegemaakt die verschillende keren slikt en vervolgens die pil er zo weer uitrochelt...
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Grr wat een lastpost zeg. Dan maar een week geen eten :pffff: Zoiets moeten ze eigenlijk als zetpil hebben.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

en als je het volgende lekkere hapje al voor haar neus houdt?
dat is de manier die bij rita werkt, anders kwat ze ook alles weer uit nadat ze het lekkere er omheen opgegeten heeft
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kit
Erelid

anne_lies schreef:Grr wat een lastpost zeg. Dan maar een week geen eten :pffff: Zoiets moeten ze eigenlijk als zetpil hebben.

Dat maakt haar niks uit hoor hahahaah, over het algemeen moet ze gewoon gedwangvoederd worden

Een zetpil... hmmz
Kit
Erelid

renee-uk schreef:en als je het volgende lekkere hapje al voor haar neus houdt?
dat is de manier die bij rita werkt, anders kwat ze ook alles weer uit nadat ze het lekkere er omheen opgegeten heeft

Ik probeer het nog een keer, vreten zal ze..
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

hmm ik heb wel eens gedaan, pil achter in de bek stoppen. Bek dichthouden, over zijn keel wrijven. Net zolang totdat hij slikt. Dank bek open, en een (ultieme beloning) stuk kaas, erachteraan.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam heeft nu ook AB maar die vindt het ok als er maar paté omheen zit.. dus daar heb je niks aan
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik probeer bij Rana wel eens dat ik het stukje worst met pil per ongeluk laat vallen en dan doe ik net of ik het weer af wil pakken, werkt natuurlijk ook maar een paar keer maar anders vist zij ook iedere pil overal uit. Alleen dan schokt ze het snel naar binnen :)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Sas
Zeer actief

lor1_1984 schreef:M'n moeder doet altijd een plak brood besmeren met smeerworst, in gelijke delen snijden (evenredig aan het aantal honden), plakken dubbelklappen (waar nodig met pillen ertussen) en dan aan de honden voeren.
Doordat ze dan zo enthousiast zijn en tegelijk niet willen dat een ander hún plakje brood opvreten, schrokken ze het naar binnen. :mrgreen:
:ok: dat bedoel ik.
Afbeelding
Kit
Erelid

Die hond is zo slim he, op vreten doet ze heel weinig en laat het rustig door de rest opvreten...
Gisteravond had ik alles voorbereid zodat ze niks zou merken.... fout dus, want ze had het meteen door en haalde d'r dikke neus op, toen in haar keel douwen, water, slikken, ik was helemaal blij.. trut staat te rochelen en t pilletje kwam netjes voor dr neus op de grond terecht, ja dan kun je wel ophouden, want ze heeft het gewoon door

Vandaag pate en pens, ook nakkes nul resultaat, ja een sjagerijnige hond, wat moet je er nou mee
Ben eigenlijk toch geneigd om die pillen in de vijzel te doen en door een bakje pate de mengen, dat zou toch moeten lukken, dat is dacht ik beter dan niks toch?
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Jat ze eten als je er niet bij bent? Anders kan je nog proberen om bv wat te eten daar stop je een pil in dan loop je de kamer uit en laat het eten in zicht liggen misschien dat ze het dan stiekem snel opeet? Moet ze wel alleen in de kamer zijn natuurlijk niet dat een andere hond alles opeet.

Lastig van die slimme honden.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik verpulver de meeste medicijnen die mijn honden krijgen, ik wist niet dat dit van invloed is op de werking.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Een eetlepel pindakaas, lekker vol en dan de hele zooi in een keer naar binnen. Blijft nl zo heerlijk tegen het gehemelte aan plakken en dan kan het bijna niet anders dan dat die pil erin blijft. Wel filmpje maken graag. :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hangt ervan af welke antibiotica je hebt gekregen. Als het in een capsule zit, kan het vaak niet omdat dat slecht is voor de maag. En je hebt ook time-released soorten volgens mij. Amoxilline kan volgens mij wel vergruisd worden maar de rest, geen idee. Misschien moet je aan de assistente vragen waarom het niet mag worden vergruisd.

Ik had een kat die zo was, hij is eraan doodgegaan uiteindelijk, helaas. Ik kon hem geen medicatie geven voor zijn slechte hart. Dè truuk heb ik dus nooit gevonden. Je hebt easypill, dat is een soort klei die lekker smaakt die je om de pil heen kan kleien. Dat is lastiger om eruit te prutten. Anders eventueel pv vergruizen in een paar stukken breken misschien?
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Safari schreef:Een eetlepel pindakaas, lekker vol en dan de hele zooi in een keer naar binnen. Blijft nl zo heerlijk tegen het gehemelte aan plakken en dan kan het bijna niet anders dan dat die pil erin blijft. Wel filmpje maken graag. :mrgreen:
Zo doe ik het ook. En ipv in de vijzel doe ik een pil soms tussen de bolle kanten van twee lepels. Dat door een klodder lekkers en dan gaat t ook goed. Is niet helemaal verpulveren, mssn minder erg?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik doe de pil altijd in leverpastei en heb dan in twee handen een kwak leverpastei de eerste geef ik altijd mét pil erin en houd gelijk die andere kwak voor haar neus en dat werkt tot nu toe erg goed.
Normaal eet Tama ook de leverpastei om de pil heen weg en spuugt ze de pil weer uit, maar met deze methode niet.

Het is toch een stuk makkelijker als ze pillen gewoon zo opeten, Jarah maakt het allemaal niks uit die eet de pil zo uit mijn handen. Maar dat beest heeft geen smaak zij eet ook strond.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

GOh wat was Devel dan makkelijk, die was zo bang dat hij wat miste dat als je iets op de grond liet vallen hij het opsloekte als een gek haha
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pil achterin dr keel kwakken en gelijk daarna wat blikvoer/paté geven?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hihi, Bruno pakt alles heel zacht aan maar dat verdwijnt meteen richting maag. Ook al is het gloeiend heet. Hij is gewend dat het lekker is wat ik te geven heb, hij vertrouwt me blind.

Alleen die stomme glucosamine pillen zijn zo groot dat je het in een half pak kaas moet verstoppen, dus die sla ik maar stuk met een hamer en doe het door het voer.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Kit schreef:
bydevries schreef:Achter in de keel stoppen bek dicht kop achterover en over hals keel wrijven evt. een spuitje water

gedaan, leek te werken, echt ik heb nog nooit een hond meegemaakt die verschillende keren slikt en vervolgens die pil er zo weer uitrochelt...
ook niet als je er dan iets heeeeel lekkers achteraan geeft... dus als de pil al weg is...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Diesel vreet alles :mrgreen: Ik doe gewoon alsof het een koekje is en laat hem zitten en een pootje geven om dat lekkere koekje te verdienen. Of ik laat het gewoon vallen, dan verdwijnt het ook.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

Onze da zei dat het niet uitmaakt of je de pil prakt of niet. Onze reageerde niet zo goed op de AB pil in 1 of 2 keer, misselijk en overgeven. wij deden de pil in deknoflookpers en zo de pil verspreiden over 4 porties.
hier reageerde ze wel goed op en kon zo de kuur afmaken na haar operatie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”