Uiteraard de da al meerdere keren laten kijken. Er is een afkrabsel gemaakt, de hele poot is uitgebreid bekeken en hij heeft 2 soorten (hormonen) zalf gekregen.
Diem is een ontzettend gevoelige hond. Hij heeft meerdere (voedsel)allergieën. Het likken is echter begonnen toen hij nog op moderin stond en het lijkt bij alleen die ene poot te blijven. Inmiddels krijgt hij geen moderin meer omdat zijn darmen veel stabieler zijn sinds hij gecastreerd is. Het likken is niet erger geworden. Een allergie lijkt dus niet voor de hand te liggen. En waarvoor dan? Hij krijgt immers voer waar zijn darmen goed op reageren en bij een omgevingsallergie zou je toch irritatie aan meerdere poten verwachten?
De huid lijkt soms wel geïrriteerd te zijn maar minimaal en volgens mij is dat echt pas nadat hij een tijdje op dezelfde plek heeft gelikt. Hij loopt niet mank maar dat deed hij ook niet toen hij een flinke snee in een kussentje had dus dat zegt misschien niet zoveel.
Conclusie van de da is een likgranuloom. Nu is Diem wel erg gevoelig en een binnenvetter. Maar hij is absoluut niet een nerveuze hond. En hij krijgt aardig wat (fysieke) uitdaging dus ik snap het niet. Hij is wel een 'peuteraar'. Als er grasjes of teken in z'n vacht zitten of hij heeft een wondje dat is hij daar wel mee bezig. Maar is het probleem opgelost dan stopt hij ook met aandacht er aan besteden. Dus ik vind het zo raar dat hij dan wel op die ene poot blijft fixeren.
Als ik de hormoonspray of een beetje verdunde teatree op de poot smeer blijft hij er vanaf omdat hij dat vreselijk vindt stinken. Maar ik vind dat zo zielig om altijd maar te doen omdat hij dan onrustig is door de 'stank' en alleen ligt met die poot onder zich gevouwen zodat hij het minder ruikt
Hij heeft na de castratie lang met een kap gelopen omdat de hechtingen wat onrustig bleven en hij ze er hardnekkig uit wilde halen. Dit heeft het likken dus niet doorbroken.
Iemand nog een idee wat ik kan doen?