Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef pas gesteriliseerd, toch tekenen loopsheid?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Teef pas gesteriliseerd, toch tekenen loopsheid?

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Een van mijn teven is twee maanden geleden laparascopisch gesteriliseerd. Ze zou nu ongeveer weer loops moeten worden als ze niet geholpen was.

Nu zie ik allemaal tekenen die ze ook altijd had als ze loops was: slecht tot niet eten, verhoogde buitdrift, meer miepen en blaffen en mijn reu is uiterst geinteresseerd in haar.

Zou het kunnen dat er wat verkeerd gegaan is en ze toch nog loops kan worden?
Of is dit normaal en moet haar hormoonhuishouding er nog aan wennen?
Het klinkt voor mij allemaal onlogisch, maar dat is haar gedrag ook, heeft iemand hier ervaring mee?
CKS
Zeer actief

Re: Teef pas gesteriliseerd, toch tekenen loopsheid?

Ongelezen bericht door CKS »

Er kan wat eierstokweefsel zijn blijven zitten, dan kan het zijn dat je teefje nog gewoon loops blijft worden (inclusief bloeden en al). Ook kan het zijn dat wel alles is weggehaald, maar omdat teefjes ook geslachtshormenen buiten de eierstokken produceren kan het toch zijn dat de gewone cyclus in stand blijft. Dat is wel behoorlijk zeldzaam. Als ze écht loops blijft worden kun je een echo laten maken in de hoop dat daar de eierstok op te zien is, die kan dan eventueel alsnog verwijderd worden. Als ze echt loops blijft worden dan hou je helaas ook nog steeds kans op baarmoederontstekingen.. weer daar dus bedacht op.

C.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Re: Teef pas gesteriliseerd, toch tekenen loopsheid?

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Casey schreef:Er kan wat eierstokweefsel zijn blijven zitten, dan kan het zijn dat je teefje nog gewoon loops blijft worden (inclusief bloeden en al). Ook kan het zijn dat wel alles is weggehaald, maar omdat teefjes ook geslachtshormenen buiten de eierstokken produceren kan het toch zijn dat de gewone cyclus in stand blijft. Dat is wel behoorlijk zeldzaam. Als ze écht loops blijft worden kun je een echo laten maken in de hoop dat daar de eierstok op te zien is, die kan dan eventueel alsnog verwijderd worden. Als ze echt loops blijft worden dan hou je helaas ook nog steeds kans op baarmoederontstekingen.. weer daar dus bedacht op.

C.

Dank je wel!
Ik kijk het even aan. Maar vind het vreemd dat zelfs mijn reu reageert(en haar echt wil bespringen), ze laat dat een beetje toe maar dat doet ze eigenlijk altijd tijdens spel ofzo.
Zou me niets verbazen dat ze zoiets heeft, ik heb een abonnement op vreemde dingen met mijn honden, dus wie weet :W: .
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”