Zino heeft een kapotte, wat ontstoken plooi op de neus en bij de ogen is t licht geïrriteerd. Ik heb t schoongemaakt met groene biotex, maar ik heb ggelezen dat je er sudocreme op mag smeren?
En dat je het (neem aan als t dicht is) schoon kan maken met babydoekjes.
Hoe vaak moet dat?
Ik heb t ook droog gedept trouwens. T valt gelukkig mee maar wil t niet erger hebben en hij gaat zaterdag naar mn zus op vakantie......
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontstoken oogplooi boxer
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
-
Safari
Re: ontstoken oogplooi boxer
Ik behandelde de neusplooi van Bommel met een watje met gekookt water. Daarna een droog watje en wat dutimon poeder erop. Omdat dat lastig strooit deed ik het op een stukje dik papier waar ik een vouw in had gemaakt, dan kon ik het poeder zo in de plooi strooien.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Je kan het ook schoonmaken met een dettol oplossing. Het liefst niks er op smeren, maar zoveel mogelijk drooghouden.
Sudocreme kan je wel gebruiken als je er echt iets op wil smeren, maar gebruik dan een klein beetje, zeker als het zo dicht bij het oog zit.
Sudocreme kan je wel gebruiken als je er echt iets op wil smeren, maar gebruik dan een klein beetje, zeker als het zo dicht bij het oog zit.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Ik heb helaas geen dettol, maar biotex werkt ook erg goed. Het ziet er gelukkig rustig uit, dus dat scheelt. T is nu bijhouden. Als t genezen is, hier vaak doe je dat dan? Elke dag schoonmaken of om de paar dagen? Daar heb ik dus nog geen idee van......
Net ook weer schoongemaakt, vindt ie uiteraard niet fijn. Uiteraard weer droog gemaakt
Bedankt voor de tips!
Net ook weer schoongemaakt, vindt ie uiteraard niet fijn. Uiteraard weer droog gemaakt
Bedankt voor de tips!

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik maak hier alleen schoon als het nodig is. Ik doe dat dan gewoon met afgekoeld, gekookt water. Als het warm weer is controleer ik het wel elke dag omdat bij mijn reu m.n. zijn neusplooi nog wel eens wil gaan smetten.
Babydoekjes kan je overigens beter niet gebruiken voor het schoonmaken van de plooien. De olie en parfum die er in zit kan voor irritatie zorgen.
Babydoekjes kan je overigens beter niet gebruiken voor het schoonmaken van de plooien. De olie en parfum die er in zit kan voor irritatie zorgen.
Groetjes, Tanja
-
Neeltje
Bij Tirsa (Franse Bulldog) maakte ik de plooien gewoon iedere dag schoon met een washandje. Snoetje wassen, was het commando en dan lekkers. Nooit problemen gehad.