Freakshow (roepnaam Freaky)
Onze Maine Coon. Echt een geval apart met een heel ander karakter dan normaal bij dit ras hoort.
Helaas zit hij ook een beetje verkeerd in elkaar en heeft hij ondanks de negatief testen van ouders en grootouders zowel beiderzijds HD als beiderzijds PL. We hebben hem al aan 1 knie laten opereren omdat die tegen graad 3 aan zat, de andere is graad 2. De heupen hangen nog net in de kommen
Zijn ellebogen zijn nooit getest, aangezien hij daar goed op loopt, maar de pootjes staan naar buiten gekeerd, dus ik verwacht eerlijk gezegd ook ED.
Gelukkig gaat het momenteel erg goed met hem en kan hij zich goed redden.
Hij is heel erg panisch voor vreemden, maar voor ons is hij te doen. We scheren hem iedere zomer kaal en dan komt hij wel kroelen en bij ons liggen, dus blijkbaar voelt hij zich er zelf wel beter bij.
Maar goed, dit was weer genoeg geklets, hier wat foto's.

Ik wilde al mijn hele leven een Sphynx, maar Leon vond het helemaal niks.
Maar toen freaky 1 jaar was wilde we eigenlijk toch een maatje erbij voor hem. Ik heb leon een half jaar lastig lopen vallen met filmpjes en foto's van Sphynxen voor ik hem mee nam naar een katten show.
Daar zag hij de Sphynx voor het eerst. Hij was gelijk verliefd. Na een paar maanden op zoek te zijn geweest naar een fokker waar wij een kitten van wilden hebben, mochten we in oktober bij een nestje gaan kijken.
Toen we zijn kopje zagen waren we gelijk verkocht.
Dit is Furball (Furby)
De aller eerste keer dat wij hem zagen bij de fokker.

Het klikte gelukkig ook goed met Freaky toen we hem eenmaal hadden.
(deze foto os NIET in scene gezet!)

Inmiddels is het een grote vent geworden, hem een heerlijk hangbuikje

Een jaar daarna hoorde we dat er in Rotterdam een inval was gedaan in een drugspand. Daarbij waren 25 Sphynxen in beslag genomen. Een aantal daarvan waren niet herplaatsbaar (ziekte, ouderdom) en zijn helaas ingeslapen. Er bleven er uiteindelijk 15 over.
We stonden als eerste op de lijst als ze geplaatst mochten worden, die toen die dag was aangebroken gingen we kijken.
Natuurlijk werd ik op slag verliefd, en Leon ook, alleen op 2 verschillende katten....
Ta, of je dan 3 of 4 katten hebt maakt niet veel uit, dus een half uur later gingen we met twee katten naar huis....
Dit was Canna (van cannabis
Ik was gelijk verliefd op haar mooie ogen. Het was echt een bitch eerste klas en ik was de enige die wat met haar kon. Ze liep me overal achterna, ze was bijna mijn schaduw. Zoals jullie op de foto's kunnen zien was ze erg mager.
Het is iets wat onder honden erg bekend is, maar onder katten nog steeds erg zeldzaam, ons meisje bleek EPI te hebben. Helaas heeft ze de strijd verloren en hebben we haar een jaar geleden in moeten laten slapen. We troosten ons maar met de gedachte dat we haar in ieder geval de laatste 2 jaar een prettig leven hebben gegeven.

De andere kat waarmee we thuis kwamen is Miaula.
Dit is echt de kat van Leon. Ze komt alleen bij mij als hij er niet is of als hij bezig is.
Ze heeft echt een eigen willetje en klinkt meer als een duifje dan als een kat eerlijk gezegd.
We hebben 3 maanden geleden te horen gekregen dat zij de enige kat van de 15 is die nog in leven is.
Tot nu toe is ze nog steeds helemaal gezond en we hopen dan ook dat we nog vele jaren van haar mogen genieten.