Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Novacam bij gebrek aan eetlust?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Aantal honden: 1

Novacam bij gebrek aan eetlust?

Ongelezen bericht door Florabel »

Vorige week was ik een paar dagen voor werk in het buitenland. Sofies vaste oppas was op vakantie en mijn man had lange dagen op werk. Sofie is toen 4x per dag uitgelaten door een nieuwe oppas. Ook was het toen ineens superwarm. Veel veranderingen!
Bij mijn thuiskomst was ze extreem angstig, aanhankelijk en sloom. Ook wilde ze niet goed eten en had ze een paar tekenbeten. Alleen vlees ging er in, maar van alleen vlees raakt ze verstopt (dus wij wisselen normaalgesproken vlees af met brokjes).
Het hele weekend bleef ze zo bang voor alles. Het enige wat ze wilde was onder mij kruipen en slapen.. :scratch:

Gisteren vertrouwde mijn schoonmoeder het niet (zij is Sofies vaste oppas) en heeft haar meegenomen naar de dierenarts. Die heeft Novacam voorgeschreven omdat ze een beetje uitgedroogd en te mager was. Verder was alles in orde (dacht zelf nog aan schijnzwangerschap of Lyme ivm de tekenbeten). Maar nu ik de bijsluiter lees, vraag ik me af of ik het haar wel moet geven. Iemand ervaring met Novacam bij gebrek aan eetlust??
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
nathalie71

Re: Novacam bij gebrek aan eetlust?

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nog nooit van gehoord. Novacam is een pijnstiller(vooral veel gebruikt bij pijn aan gewrichten).Ik snap niet wat dat met gebrek aan eetlust te maken heeft :denken:
Kirry
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Kirry »

Een kromme zijstraat misschien, maar zou Novacam ivm de pijnstillende werking dan ook een kalmerende werking hebben? Het is wel vrij raar om zomaar novacam te geven. Het is geen snoepje.

Waarom zou ze zo angstig zijn? Is er iets gebeurd met de oppas?
nathalie71

Kirry schreef:Een kromme zijstraat misschien, maar zou Novacam ivm de pijnstillende werking dan ook een kalmerende werking hebben? Het is wel vrij raar om zomaar novacam te geven. Het is geen snoepje.

Waarom zou ze zo angstig zijn? Is er iets gebeurd met de oppas?
Lijkt mij niet het is een pijnstiller en ontstekingsremmer.
Ik zou de da bellen om te vragen waarom je dit mee hebt gekregen.
Rapi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rapi »

Onze hond had als bijwerking van de Novacam misselijkheid en slechtere eetlust.....
Florabel
Zeer actief

Dierenarts bellen was ook mijn idee. Maar was benieuwd of jullie hier ervaring mee hadden..
Heb de oppas van het weekend gesproken en er was niets geks/raars/engs gebeurd.. Sofie begroette haar ook heel enthousiast.
Denk zelf dat alle veranderingen samen even teveel waren voor Sofies nogal gevoelige teckelzieltje. Gisteravond in het bos sjeesde ze als vanouds rond (maar op een paar plasjes na, slaapt ze ever since).
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Florabel
Zeer actief

Rapi schreef:Onze hond had als bijwerking van de Novacam misselijkheid en slechtere eetlust.....
Nou dat moeten we juist niet hebben...
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Kirry
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Kirry schreef:Een kromme zijstraat misschien, maar zou Novacam ivm de pijnstillende werking dan ook een kalmerende werking hebben? Het is wel vrij raar om zomaar novacam te geven. Het is geen snoepje. ?
Lijkt mij niet het is een pijnstiller en ontstekingsremmer.
Sommige pijnstillers hebben ook een kalmerende functie, zoals Paracetamol bijvoorbeeld demente mensen kalmeert en Diazepam remt emoties af, waardoor men ook rustiger wordt. Dus, dat was een beetje mijn 'zijstraat idee' achter de Novacam.

Toch is het een apart idee, vóóral als het een verminderde eetlust geeft als eventuele bijwerking. Dan zou ik eerder werken met Bach bloesems, maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Kirry op 25 jun 2013 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
nathalie71

Ik zou gewoon een afspraak maken met de da en zelf gaan.

Die kan meteen even haar buikje voelen om te kijken of ze misschien pijn heeft.
Misschien is je oppas vergeten waarvoor de Novacam was en had ze ergens pijn...?....

Want Novacam geven om de reden die jij hier opschrijft lijkt me meer dan vreemd.
Gewoon even de tel.pakken en vragen.
Kirry
Zeer actief

Florabel schreef:Dierenarts bellen was ook mijn idee. Maar was benieuwd of jullie hier ervaring mee hadden..
Heb de oppas van het weekend gesproken en er was niets geks/raars/engs gebeurd.. Sofie begroette haar ook heel enthousiast.
Denk zelf dat alle veranderingen samen even teveel waren voor Sofies nogal gevoelige teckelzieltje. Gisteravond in het bos sjeesde ze als vanouds rond (maar op een paar plasjes na, slaapt ze ever since).
Denk dat ze inderdaad even bij moet komen, zoals jij al zegt, vooral als ze verder rent door het bos, haar oppas gewoon begroet en daarnaast veel slaapt (verwerking?).
Florabel
Zeer actief

Yes, heb gebeld. Novacam is voorgeschreven vanwege vermoeden van pijn bij ontlasting.
Dit kan kloppen, want van alleen beetjes vlees had ze een beetje last van obstipatie. Al ziet het er niet uit alsof het erg moeizaam gaat/pijn doet. Ik kijk het 2 dagen aan met eten (geef haar wat slaolie over al haar eten) en bedenk dan of ik terug ga of de Novacam ga gebruiken..
Dank voor het meedenken!
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Kirry
Zeer actief

:ok: Wat extra smering klinkt al stukken beter dan Novacam in ieder geval. Knuffel aan Sofie. :lief:
nathalie71

Florabel schreef:Yes, heb gebeld. Novacam is voorgeschreven vanwege vermoeden van pijn bij ontlasting.
Dit kan kloppen, want van alleen beetjes vlees had ze een beetje last van obstipatie. Al ziet het er niet uit alsof het erg moeizaam gaat/pijn doet. Ik kijk het 2 dagen aan met eten (geef haar wat slaolie over al haar eten) en bedenk dan of ik terug ga of de Novacam ga gebruiken..
Dank voor het meedenken!

Dat lijkt me een heel goed idee....en het is geen reutje dus pijn bij het poepen door de prostaat kan het niet zijn.Toen kreeg Dydo i.d.d.ook Novacam.
Nu is mijn ervaring dat er wel snel Novacam gegeven wordt hier bij pijn.
Ik heb dat al zo vaak mee gekregen.....pffftt.

Denk maar eens bij jezelf,een harde drol kan flink pijn doen.Beetje olie erbij lijkt me een strak plan.
Ben benieuwd hoe het over 2 dagen gaat.
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Rapi schreef:Onze hond had als bijwerking van de Novacam misselijkheid en slechtere eetlust.....
Dat klopt, dat zijn de bijwerkingen van het middel, eigenlijk van alle NSAID's.
Dus wat mij betreft niet doen.
Volgens mij komt Lyme ook niet zo snel opzetten, dan moet een besmette teek echt wel een poosje zijn werk doen.
Ik zou een een wat vettere vlees soort voeren, dan heeft ze al het goed is geen verstopping meer en hoef je niet meer te wisselen met brokken.
Lees dat je de DA al gesproken hebt, top dat is de beste manier om ergens achter te komen.
Pijn bij het poepen kan maar ik weet niet of je daar een middels als novacam voor moet geven.
Heb je je wel eens ingelezen over kefir??
Wij kunnen het opsturen naar je.
Lees maar even op www.melkkefir.nl
Rapi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rapi »

nathalie71 schreef:
Florabel schreef:Yes, heb gebeld. Novacam is voorgeschreven vanwege vermoeden van pijn bij ontlasting.
Dank voor het meedenken!

Dat lijkt me een heel goed idee....en het is geen reutje dus pijn bij het poepen door de prostaat kan het niet zijn.Toen kreeg Dydo i.d.d.ook Novacam.
Nu is mijn ervaring dat er wel snel Novacam gegeven wordt hier bij pijn.
Ik heb dat al zo vaak mee gekregen.....pffftt.

Denk maar eens bij jezelf,een harde drol kan flink pijn doen.Beetje olie erbij lijkt me een strak plan.
Ben benieuwd hoe het over 2 dagen gaat.
Als je zalmolie toevoegt aan het vlees zal de ontlasting beter verlopen. :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”