Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Woefboete
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Woefboete
Als het geen half juni was zou ik gokken op een 1 april grap 
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Deze meneer heeft een achterban tevreden te houden waar veel aanhangers zijn van een algemeen hondenverbod in de stad.
dit is een gevolg van de hoge concentratie bewoners in zijn stad met een achtergrond waarin hondenhaat algemeen geaccepteerd wordt.
integratie werkt twee kanten op.
als meer dan de helft van de bevolking van allochtone afkomst is, dan zullen hun normen en waarden een grotere stempel gaan drukken op het beleid, dan die van de oorspronkelijke bevolking.
Dit kan grote gevolgen hebben voor het welzijn van bepaalde groepen zoals vrouwen of dieren...
wen dŕ maar an....
dit is een gevolg van de hoge concentratie bewoners in zijn stad met een achtergrond waarin hondenhaat algemeen geaccepteerd wordt.
integratie werkt twee kanten op.
als meer dan de helft van de bevolking van allochtone afkomst is, dan zullen hun normen en waarden een grotere stempel gaan drukken op het beleid, dan die van de oorspronkelijke bevolking.
Dit kan grote gevolgen hebben voor het welzijn van bepaalde groepen zoals vrouwen of dieren...
wen dŕ maar an....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wat een idioterie.. natuurlijk kun je bij blijvende overlast iemand een boete geven maar toch niet als dat een keer gebeurt...
gaan we als volgend project dan decibelletjes meter bij de winkelwagentjes en moeten die dan niet meer van ijzer omdat ze te hard rammelen bij het in en uit elkaar schuiven?
gaan we als volgend project dan decibelletjes meter bij de winkelwagentjes en moeten die dan niet meer van ijzer omdat ze te hard rammelen bij het in en uit elkaar schuiven?

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Kan er ook iets aan die kutkikkers gedaan worden dan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
De voorbeelden die genoemd worden zijn niet erg relevant, deze maatregel is er een die voortvloeit vanuit een bepaalde culturele druk.
Heeft op zich niet zoveel met geluidsoverlast te maken.
Heeft op zich niet zoveel met geluidsoverlast te maken.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Ah nee joh, weer een volgende poging om het overheidstekort aan te laten vullen door de burger.
Boete!
Boete!
Wiel
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gezellige boel zal dat dan worden!
Wat is er mis met wat tolerantie? Hoor hier zo vaak wat blaffen, van buren, van onszelf, een haan die kraait, kinderen die spelen. Het leeft!
Als je dat zat bent moet je je tentje op zetten midden op de hei. (en dan nog zullen er zijn die moeten zeuren)
Oké, geluid kan te ver gaan. Maar dat is echt niet alleen het blaffen.
Wat is er mis met wat tolerantie? Hoor hier zo vaak wat blaffen, van buren, van onszelf, een haan die kraait, kinderen die spelen. Het leeft!
Als je dat zat bent moet je je tentje op zetten midden op de hei. (en dan nog zullen er zijn die moeten zeuren)
Oké, geluid kan te ver gaan. Maar dat is echt niet alleen het blaffen.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Jaap* schreef:Kan er ook iets aan die kutkikkers gedaan worden dan.
baasje een boete geven! oh f*ck da's de gemeente dan hé.. hmmm nee meneer, kan helaas niks aan gedaan worden

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Whahaha, ik las weer eens te snel (of ik las wat ik wilde lezenJaap* schreef:Kan er ook iets aan die kutkikkers gedaan worden dan.
'Kan er ook iets aan die kuttenlikkers gedaan worden dan.'
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
iedereen in Rotterdam blaft heel hard ,dat blijktPemba schreef:Misschien blaffen de honden in Rotterdam veel en hard
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
"Grrrttt, Woeft! Woeft!!"bouvierpoedel schreef:iedereen in Rotterdam blaft heel hard ,dat blijktPemba schreef:Misschien blaffen de honden in Rotterdam veel en hard.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Nou inderdaad! Die beesten kunnen een herrie maken, niet normaal meer!Jaap* schreef:Kan er ook iets aan die kutkikkers gedaan worden dan.
Verder vind ik het idee van de zotte... Frequent blaffers aanpakken tot daar aan toe, maar voor de zoveelste keer weet de politiek het weer tot een uiterste te maken.
-
nathalie71
Code: Selecteer alles
Verder vind ik het idee van de zotte... Frequent blaffers aanpakken tot daar aan toe, maar voor de zoveelste keer weet de politiek het weer tot een uiterste te maken.Het komt inderdaad wel eens voor(wij hebben ook zo`n buur)dat mensen hun honden niet of te weinig corrigeren en maar laten blaffen om niks tot vervelends toe.Terwijl die mensen gewoon thuis zijn.
Dan mag je daar wat van zeggen en als het tot erge over last komt kun je naar de wijkagent o.i.d.
En dat geldt voor alles wat over last is.
Maar dit..?
Nee dat gaat veel te ver en de gevolgen lijken me ook niet te over zien.
Hebben ze daar weer niks te doen of zo?
Goh wat zullen we nu eens bedenken
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
-
nathalie71
oja.....maar dan moeten ze wel verplicht gechipt,(weer geld verdienen)baasjes op sporen en boetes uit delen,Wat een winst[Sandra] schreef:Krolse katten. Tikt ook lekker aan.
Dan ook meteen even huilende kinderen mee nemen hè?Hup,op de bon!
Nee het zijn prima plannen
-
Asta
Yep maar dat mag niet gezegd wworden he dat is politiek niet correct
lijkt me trouwens qua handhaving lastig want het zijn natuurlijk wel heterdaadjes enf mag de parkeerwachter ze uuitschrijven in de vorm van de bestuurlijke boete of ivm de bestuurlijke strafbeschikking overlast als voorloper voor de bestuurlijke boete? bestuurlijke boete is geld in het laatje van de ggemeente natuurlijk
lijkt me trouwens qua handhaving lastig want het zijn natuurlijk wel heterdaadjes enf mag de parkeerwachter ze uuitschrijven in de vorm van de bestuurlijke boete of ivm de bestuurlijke strafbeschikking overlast als voorloper voor de bestuurlijke boete? bestuurlijke boete is geld in het laatje van de ggemeente natuurlijk
- Biet
- Zeer actief
Wat een paranoïa.
Boetes van 130 tot 2250.
Uit te delen door stadswachten (verandering van APV).
Uit welke hoek komt zo'n maatregel?
Boetes van 130 tot 2250.
Wiel
-
Asta
Om biet net als de bestuurlijke boete en bestuurlijke strafbeschikkkingen krijgen gemeenten en provincies de mogelijkheid om strafrechtelijke instrumenten in te gaan zzetten
het innen verschilt bsb wordt geïnd door cjib en gaan inkomsten naar om en bestuurlijke boete kan gemeente zelf gaan innen en krijgen ze de inkomsten 100%
Gewoon een inkomstenbron dus en het nniveau can de hhuidige parkeerwachter is bij lange na njet voldoende om om te gaan met die situaties of ggeweldplegingen van mogelijke mmoeilijke situaties
het innen verschilt bsb wordt geïnd door cjib en gaan inkomsten naar om en bestuurlijke boete kan gemeente zelf gaan innen en krijgen ze de inkomsten 100%
Gewoon een inkomstenbron dus en het nniveau can de hhuidige parkeerwachter is bij lange na njet voldoende om om te gaan met die situaties of ggeweldplegingen van mogelijke mmoeilijke situaties
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
gebrek aan inkomsten, dus financiën?Biet schreef:Wat een paranoïa.
Boetes van 130 tot 2250.
- Biet
- Zeer actief
Lijkt mij wel.ranetje schreef:gebrek aan inkomsten, dus financiën?Biet schreef:Wat een paranoïa.
Boetes van 130 tot 2250.
De volgende bron van inkomsten door boetes.
Heeft weinig/niets van doen met druk uit een bepaalde culturele hoek.
Maar alles met het uitgavenpatroon van de overheid.
Wiel
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Biet schreef: Boetes van 130 tot 2250.
Ik vraag me af, hoe ze dat gaan handhaven...
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Belachelijk!
Weet je wel hoe hard kinderen (bijvoorbeeld) kunnen krijsen, gillen en schreeuwen.
Als ik in mijn tuinhuis ben valt het me op dat de hondenbezitters echt boven op hun blaffende honden zitten maar dat kinderen gewoon ongestraft pokkenherrie kunnen maken.
Ik ben geen kinderhater, maar ook zeker geen hondenhater. Als we allemaal een beetje gewoon doen, rekening met elkaar houden is er niets aan de hand.
Weet je wel hoe hard kinderen (bijvoorbeeld) kunnen krijsen, gillen en schreeuwen.
Als ik in mijn tuinhuis ben valt het me op dat de hondenbezitters echt boven op hun blaffende honden zitten maar dat kinderen gewoon ongestraft pokkenherrie kunnen maken.
Ik ben geen kinderhater, maar ook zeker geen hondenhater. Als we allemaal een beetje gewoon doen, rekening met elkaar houden is er niets aan de hand.
- Biet
- Zeer actief
Doet het ook niet, alleen stel ik dat er teveel uitgaven zijn.Inge O schreef:het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? er zijn te weinig inkomsten, ja - waar niet?Biet schreef:Lijkt mij wel.ranetje schreef:gebrek aan inkomsten, dus financiën?Biet schreef:Wat een paranoïa.
Boetes van 130 tot 2250.
maar afhankelijk van waar men waarde aan hecht (of net niet) gaat men die inkomsten dan in de ene of de andere hoek zoeken.
En die uitgaven zijn ook gebaseerd op waar men waarde aan hecht (en dan meestal ook in de meest letterlijke zin).
De boete op onnodig claxonneren is in Nederland 360 euro (is dan wel een landelijke beslissing).
Welke culturele groep zit daar achter?
Wiel
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ze weten echt wel waar ze het proberen hoor. In Almere komt zoiets er niet doorheen, de tokkies steken meteen het gemeentehuis in de fik. En terecht.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kan er dan ook een boete komen voor mijn buurkinderen die al schreeuwend voorlichting geven in de tuin?
Achterlijke maatregel en ga je vast veel ruzie mee krijgen. En dan máximaal €2250,-!
Achterlijke maatregel en ga je vast veel ruzie mee krijgen. En dan máximaal €2250,-!
-
Safari
Veel mensen zouden dat sowieso graag willen doen omdat ze het een lelijk ding vinden. Heb je de trouwzaal wel eens gezienValerie schreef:Ze weten echt wel waar ze het proberen hoor. In Almere komt zoiets er niet doorheen, de tokkies steken meteen het gemeentehuis in de fik. En terecht.
- Maltezers
- Zeer actief
Biet schreef:Lijkt mij wel.ranetje schreef:gebrek aan inkomsten, dus financiën?Biet schreef:Wat een paranoïa.
Boetes van 130 tot 2250.
Nou als je dan ook weet dat Rotterdam het duurste is met zijn hondenbelasting van allemaal kan je ook nagaan waar deze maatregel vandaan komt.
- iones
- Zeer actief
En toch....
Op een ander forum lees ik van wanhopige mensen waarvan de buurhond dagenlang opgesloten zit. in huis, op het balkon, ik weet niet waar. En blaffen blaffen blaffen. Die mensen vinden dat vreselijk want die krijgen geen rust.
Voor die honden vind ik het nóg erger. En toch kan niemand iets doen. Want de hond krijgt eten en drinken en dat is kennelijk genoeg. Het zou toch wel goed zijn als daar een wet op kwam. Ik denk dat ook honden daarmee gebaat zouden zijn.
Op een ander forum lees ik van wanhopige mensen waarvan de buurhond dagenlang opgesloten zit. in huis, op het balkon, ik weet niet waar. En blaffen blaffen blaffen. Die mensen vinden dat vreselijk want die krijgen geen rust.
Voor die honden vind ik het nóg erger. En toch kan niemand iets doen. Want de hond krijgt eten en drinken en dat is kennelijk genoeg. Het zou toch wel goed zijn als daar een wet op kwam. Ik denk dat ook honden daarmee gebaat zouden zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen