Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sorry...oud nieuws
Moderator: moderatorteam
- Marfique
- Actief
- Mijn ras(sen): x Hollandse herder
- Aantal honden: 1
Sorry...oud nieuws
De dermacentorteek: artikel op Elsevier.nl
Laatst gewijzigd door Marfique op 16 jun 2013 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
- Aantal honden: 2
Re: Dodelijke teek rukt op in Nederland
Dat artikel dateert alweer van 2006Marfique schreef:De dermacentorteek: artikel op Elsevier.nl
-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
Dat is hier al geen nieuws meer, hier op het eiland Tholen hebben we er al een paar jaar last van maar sinds een jaar of 3 is het echt niet leuk meer zoveel dat er zitten.
Vorig jaar kon ik er makkelijk op een dag een stuk of 10-20 per dag van m'n paard af halen, de honden hadden er ook dagelijks wel een paar maar gelukkig bijna alles eraf kunnen halen voor ze vast zaten en dan liep ik niet eens in het hoge gras. De mensen die dat wel deden hadden 30+ teken op hun hond(en)
Omdat in de wei van m'n paard en op de uitlaatplaatsen van de honden er nooit zaten en mij de teken ook niet bekend voorkwamen ben ik op internet gaan zoeken er kwam ik erachter dat het om de Dermacentor ging en zo ook dat Universiteit Utrecht hier al jaren onderzoek naar doet. Ik heb ze toen een mail gestuurd en een week later liep ik met ze teken te vangen op beide plaatsen omdat ze dit zeer apart vonden want waar komt die explosie vandaan? Want die teek zat eigenlijk alleen bij de Rammegors (natuurgebied, waar ze ook al jaren onderzoeken doen) In de maanden daarna zijn ze nog een paar keer terug geweest voor onderzoek.
En ik kan die explosie wel verklaren want er is een schaapskudde geweest die heel het eiland rondliep voor dijk/berm begrazing en is ook in het gebied geweest waar die teek al jaren zat en nu dankzij die kudde is heel Tholen besmet geraakt.... en bedankt!
Vorig jaar kon ik er makkelijk op een dag een stuk of 10-20 per dag van m'n paard af halen, de honden hadden er ook dagelijks wel een paar maar gelukkig bijna alles eraf kunnen halen voor ze vast zaten en dan liep ik niet eens in het hoge gras. De mensen die dat wel deden hadden 30+ teken op hun hond(en)
Omdat in de wei van m'n paard en op de uitlaatplaatsen van de honden er nooit zaten en mij de teken ook niet bekend voorkwamen ben ik op internet gaan zoeken er kwam ik erachter dat het om de Dermacentor ging en zo ook dat Universiteit Utrecht hier al jaren onderzoek naar doet. Ik heb ze toen een mail gestuurd en een week later liep ik met ze teken te vangen op beide plaatsen omdat ze dit zeer apart vonden want waar komt die explosie vandaan? Want die teek zat eigenlijk alleen bij de Rammegors (natuurgebied, waar ze ook al jaren onderzoeken doen) In de maanden daarna zijn ze nog een paar keer terug geweest voor onderzoek.
En ik kan die explosie wel verklaren want er is een schaapskudde geweest die heel het eiland rondliep voor dijk/berm begrazing en is ook in het gebied geweest waar die teek al jaren zat en nu dankzij die kudde is heel Tholen besmet geraakt.... en bedankt!
- Marfique
- Actief
- Mijn ras(sen): x Hollandse herder
- Aantal honden: 1
Oh het wordt nu gedeeld op fb; en ik heb alleen naar de datum bovenaan gekeken...sorry ....zal een mod vragen dit topic te verwijderen!