Ik was al minimaal een jaar bezig met zoeken naar een tweede Toller en letterlijk heel Europa door geweest. Zelfs georiënteerd naar een import uit Amerika en Canada..en daar was Coda dan, uit Groningen
Ze was 3 weken oud toen ik het al in m'n hoofd had: dat werd mijn pupje. We hadden een klik, toen al. Ik ben objectief gebleven en heb alle pups goed geobserveerd maar toch, Coda bleef de leukste. Ze bleek ook nog eens prima te matchen met Nilo qua karakter en had meer dan voldoende werklust, dus ze mocht met ons mee naar huis!

En dan nu alweer een jaar
Ik kan zonder te overdrijven zeggen dat dit het hondje is waar ik op had gehoopt. Aanhankelijk en baasgericht als tegenhanger voor soms nogal einzelgänger Nilo, een hond met een behoorlijke dosis werklust en een stabiel, zelfverzekerd karakter. Probleemloos hebben we het afgelopen jaar puppycursus en een vervolgcursus doorlopen, de jachttraining pikt ze al heel aardig op, ze gaat mee naar shows, wandelingen, workshops en mag zo nu en dan als aaihond naar een verpleegtehuis waar ze zich compleet uitslooft voor dementerende ouderen en elke keer weer een lach op hun gezicht tovert. Thuis is ze mijn schaduw, ze is nooit verder weg dan een paar meter en wil het liefst de hele dag op schoot geknuffeld worden
Het komende jaar gaan we verder met GG en jacht en maken we misschien ook een beginnetje aan agility.

.