Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe hond kopie oude hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Nieuwe hond kopie oude hond?

Ongelezen bericht door Mit »

Is dat weleens gebeurd?
Io lijkt in belachelijk veel dingen op Tsuki. Ze kroelt zoals Tsuk, ze mept met haar pootjes zoals Tsuk, ze draait rondjes, ze kreunt.
Ik wil niet vergelijken omdat ik denk dat dat niet goed is maar ik merk wel dat ik het prettig vind.
Het zou zo een reïncarnatie kunnen zijn!

Is dat jullie weleens overkomen? Dat een 'nieuwe' hond ontzettend op de oude leek?
En vond je dat prettig of juist niet?
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Nieuwe hond kopie oude hond?

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nee nooit... zijn allemaal zo verschillend.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zie in Coda wel dingen die Nora ook had. Het scheelt denk ik dat het totaal andere rassen zijn, daardoor is er wel en wezenlijk verschil. Maar Coda is een soort Nora in Toller-vorm :mrgreen: Ze had ook al heel snel Nora's taak overgenomen ten opzichte van Nilo. Ik vind het best prettig moet ik zeggen, ik had twee honden die elkaar prima aanvulden en dat heb ik nu weer :ok:
Mit
Zeer actief

Nanna schreef:
Mit schreef: Io lijkt in belachelijk veel dingen op Tsuki. Ze kroelt zoals Tsuk, ze mept met haar pootjes zoals Tsuk, ze draait rondjes, ze kreunt.
Ik denk dat zowat alle kleine gezelschapshondjes dat doen :mrgreen:
Oh okee :mrgreen:
Ik had helemaal 'me dooie hont' teruggevonden :pffff:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Idefix heeft van alle vroegere honden dingen. Hij springt naar de deur als Rataplan, hij eet alles net als Junky, hij is lenig als Scooby en vriendelijk als Obelix, hij leert nu waken als Socrates. Hij checkt net als Junky de "moestuin" voor eetbare delen.
Ik heb pas gezien hoe hij een deur open wil maken (naast springen naar de klink net als Rataplan), hij neemt een aanloop en ramt er met zijn schouder tegen :F: En hij joelt en springt als ik eten voor hem maak. Boodschappen achter in de auto zijn niet veilig voor hem, hij wurmt zich tussen de hoedenplank en de auto. laat zich vallen en gaat dan op zoek naar vers brood en bevoren Rodi burgers. Dat is wel zijn eigen inbreng :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nee, daarom heb ik bewust een heel ander soort hond gekozen dan de vorige..
Nou ja heel stiekempjes vergelijk ik de karakters wel eens en het lijkt ook wel een beetje op elkaar moet ik eerlijk zeggen.
Doerak was gewoon een heel rustige relaxte hond met een gelijkmatig karakter.
Rasta is ook rustig en aardig gelijkmatig.
Natuurlijk kun je het nog niet helemaal vergelijken omdat Rasta nog maar zo kort hier is en nog zo'n beetje in de gewenningsfase zit.
Toch merk ik al wel dat er ook wel overeenkomsten in zitten.
Nou vraag ik me wel eens af of je daar (on)bewust je hond op uitzoekt, qua karakter, of ie bij je past of zo.
Ik zou dus bijvoorbeeld nooit een yorkie willen hebben of noem maar wat, een boxer, leuke honden daar niet van maar ik vind het niet passen bij mij en mijn karakter.
Hoe zie jij dat Merrit?
Laatst gewijzigd door Ptje op 14 jun 2013 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mit
Zeer actief

Rataplan schreef:Idefix heeft van alle vroegere honden dingen. Hij springt naar de deur als Rataplan, hij eet alles net als Junky, hij is lenig als Scooby en vriendelijk als Obelix, hij leert nu waken als Socrates. Hij checkt net als Junky de "moestuin" voor eetbare delen.
Ik heb pas gezien hoe hij een deur open wil maken (naast springen naar de klink net als Rataplan), hij neemt een aanloop en ramt er met zijn schouder tegen :F: En hij joelt en springt als ik eten voor hem maak. Boodschappen achter in de auto zijn niet veilig voor hem, hij wurmt zich tussen de hoedenplank en de auto. laat zich vallen en gaat dan op zoek naar vers brood en bevoren Rodi burgers. Dat is wel zijn eigen inbreng :mrgreen:
:LOL: :LOL: :LOL:
Ja we hebben hem kant en klaar afgeleverd :Q:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Mit schreef:
Rataplan schreef:Idefix heeft van alle vroegere honden dingen. Hij springt naar de deur als Rataplan, hij eet alles net als Junky, hij is lenig als Scooby en vriendelijk als Obelix, hij leert nu waken als Socrates. Hij checkt net als Junky de "moestuin" voor eetbare delen.
Als ik over hem "klaag", lacht de rest van de familie en zeggen dan in koor: ja maar jij wilde die hond :80: Ik heb ze toch allemaal voor zien stemmen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nadat Tyson overleed kreeg Tyra ineens allemaal "Tysontrekjes" die ze ervoor niet had. Nadat Tyra overleed kreeg Jigzy ineens allemaal "Tyratrekjes" die ze ervoor niet had.
Het is heel apart maar ze verlaten je gewoon niet.
Mit
Zeer actief

Ptje schreef:Nee, daarom heb ik bewust een heel ander soort hond gekozen dan de vorige..
Nou ja heel stiekempjes vergelijk ik de karakters wel eens en het lijkt ook wel een beetje op elkaar moet ik eerlijk zeggen.
Doerak was gewoon een heel rustige relaxte hond met een gelijkmatig karakter.
Rasta is ook rustig en aardig gelijkmatig.
Natuurlijk kun je het nog niet helemaal vergelijken omdat Rasta nog maar zo kort hier is en nog zo'n beetje in de gewenningsfase zit.
Toch merk ik al wel dat er ook wel overeenkomsten in zitten.
Nou vraag ik me wel eens af of je daar (on)bewust je hond op uitzoekt, qua karakter, of ie bij je past of zo.
Ik zou dus bijvoorbeeld nooit een yorkie willen hebben of noem maar wat, een boxer, leuke honden daar niet van maar ik vind het niet passen bij mij en mijn karakter.
Hoe zie jij dat Merrit?
Ja ik denk zeker dat je een hond op karakter uitzoekt.
Sommige dingen passen niet bij me. Geen idee wat precies wel/niet hoor, maar daarin ga ik op gevoel af.
Qua honden wist ik zeker dat ik na het verlies van Tsuk iets kleins wilde. Ik wilde ook iets wat wél in de zomer kan ademen en eigenlijk per toeval op de Wawa gestuit. We hadden nog best veel keus toen we bij de fokker kwamen maar ondanks dat ik wist dat Lars U (toen nog Sara) eigenlijk leuker vond, heb ik heel bewust voor Io gekozen. Waarom? Geen idee. Ze waren allemaal leuk.
Gewoon een gevoel. Ook het lekker op de buik kroelen, dan ben ik verkocht. Dat deed het hele nest.
Pure mazzel/toeval dat we U erbij hebben gekregen uiteindelijk. Maar ik denk zeker wel dat je op gevoel kiest wat het best bij je past.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Rataplan schreef:
Mit schreef:
Als ik over hem "klaag", lacht de rest van de familie en zeggen dan in koor: ja maar jij wilde die hond :80: Ik heb ze toch allemaal voor zien stemmen :mrgreen:
Hahaha nou ik ook hoor! Je man als eerste! Die wist het al voor jullie thuiskwamen :LOL:
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Valerie schreef:Nadat Tyson overleed kreeg Tyra ineens allemaal "Tysontrekjes" die ze ervoor niet had. Nadat Tyra overleed kreeg Jigzy ineens allemaal "Tyratrekjes" die ze ervoor niet had.
Zou dat echt zo zijn of zou het wishful thinking zijn?
Something inside that was always denied, zoals ik zo mooi leerde tijdens een college.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Mit schreef:
Rataplan schreef:
Mit schreef:
Hahaha nou ik ook hoor! Je man als eerste! Die wist het al voor jullie thuiskwamen :LOL:
Ah een getuige :lees:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mit schreef:
Valerie schreef:Nadat Tyson overleed kreeg Tyra ineens allemaal "Tysontrekjes" die ze ervoor niet had. Nadat Tyra overleed kreeg Jigzy ineens allemaal "Tyratrekjes" die ze ervoor niet had.
Something inside that was always denied, zoals ik zo mooi leerde tijdens een college.
Nou Jigzy at echt nooittttt poep en Tyra was een stinkvreter. Tyra gaat dood en Jigzy eet poep. Dat was echt geen wishful thinking van mijn kant hoor :mrgreen: smerig beest ik was eindelijk blij dat ik daarvan af was.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb het met Binky ''kat'' Dat is een Reïncarnatie van onze Sneeuwbal. En we hadden hem nog wel echt uitgezocht op juist niet erop lijken.
Hij miauwt het zelfde . Hij speelt het zelfde. Zelfs Boris die gedraagt zich onderdanig naar hem op precies de zelfde manier als hoe hij naar Sneeuwbal deed. Ik dacht eigenlijk heletijd dat het in mijn kop zat ''is misschien toch ook wel zo'' Maar mijn vriend merkt het ook op. En Binky heeft ook mankementen dat had Sneeuwbal ook al heel jong. Ik geloof dat het wel kan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Mit
Zeer actief

Valerie schreef:
Mit schreef:
Nou Jigzy at echt nooittttt poep en Tyra was een stinkvreter. Tyra gaat dood en Jigzy eet poep. Dat was echt geen wishful thinking van mijn kant hoor :mrgreen: smerig beest ik was eindelijk blij dat ik daarvan af was.
:LOL: Da's wat minder positief ja :LOL:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

nee, eigenlijk niet, ook de bullen niet, die waren allemaal erg anders. natuurlijk hadden ze wel de bullendingen maar ze hadden allemaal een heel eigen karakter.
peer is iets heeeeeel anders natuurlijk maar die heeft wel kiefermoves, zoals coming through! NOW. en dan loopt hij dwars door je heen. kief deed dat niet bij mij, trouwens, peer wel :blauwoog:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rita is met een aantal dingen een beetje een mix van gina en jan.
ze heeft het serieuze en de behoefte aan vaste gewoontes van gina en het overal bij willen zijn en achter mij stoel of op mijn voeten liggen van jan.
maar het leuke vind ik dat ze ondanks dat toch ook echt rita is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mit
Zeer actief

renee-uk schreef: maar het leuke vind ik dat ze ondanks dat toch ook echt rita is.
Ja dat moet ik er hier ook echt bij vermelden hoor. Io lijkt wellicht in een aantal dingen op Tsuki maar de échte Tsuki is uniek en ook kleine Io is gewoon echt kleine Io en niemand anders.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Toen wij Sasha net hadden zagen wij ook van allerlei overeenkomsten met Kaminka die toen net 2 maanden dood was.
Nu (Sasha is nu bijna 5) vind ik dat helemaal niet meer, ik denk dat wij dat op dat moment heel graag wilden zien ofzo, omdat het nog zo vers was.
Groetjes Eva
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

In het begin had ik het bij Skadi ook heel erg.
"Oh, dat deed Dante ook altijd zo". "Het is net Dante, hè, in gedrag.".
Dat soort dingen. En geloof me, die twee zijn echt heel verschillend. Nou ja, allebei wat herderdingetjes. Maar dat kan gauw, bij herders ;)
Ik denk dat ik het gewoon wou zien. Omdat ik Dante dan nog een heel klein beetje bij me had.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bleza lijkt in haar gedrag heel erg op Zarah. En dat valt niet alleen mij op. Erik, mijn ex zei het laatst, en Mark heeft het ook al eens gezegd.
Ik wilde er niet zo aan, maar ze hebben wel gelijk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Ik heb het niet met honden (heb er pas één gehad), maar mijn driejarige pony is echt nét een reïncarnatie van mijn overleden ezel. Precies dezelfde ondeugende blik in de ogen en humor. Ze kan ook op precies dezelfde manier om knuffels komen vragen. Nu is de ezel pas overleden toen de pony al één jaar oud was, dus reïncarnatie kan niet, maar goh... wat lijken ze veel op elkaar in bepaalde dingen.

Het maakt de pony voor mij nog specialer. Ook omdat de ezel ook zo goed bij me paste. Een beetje wat jij zegt over Tuski en Io :)
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Mit
Zeer actief

Miranda schreef:In het begin had ik het bij Skadi ook heel erg.
"Oh, dat deed Dante ook altijd zo". "Het is net Dante, hè, in gedrag.".
Dat soort dingen. En geloof me, die twee zijn echt heel verschillend. Nou ja, allebei wat herderdingetjes. Maar dat kan gauw, bij herders ;)
Ik denk dat ik het gewoon wou zien. Omdat ik Dante dan nog een heel klein beetje bij me had.
Ja dat kan natuurlijk ook. Wishful thinking van mijn kant dan toch.
Nouja, tijd zal het uitwijzen. Ze is sowieso leuk :ok:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Is het niet zo dat je dat gedrag onbewust stimuleert?
Als Io schattig met dr pootjes slaat, kraai jij het uit, en beloont het dus onbewust dus doet madammeke het weer omdat ze succes heeft :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Mit
Zeer actief

fes/lou schreef:Is het niet zo dat je dat gedrag onbewust stimuleert?
Als Io schattig met dr pootjes slaat, kraai jij het uit, en beloont het dus onbewust dus doet madammeke het weer omdat ze succes heeft :D
Ik doe niks echt merkbaars, tenminste, geen agossie of iets. Ik laat het wel aan Lars zien, dus dat zal er zeker wel inzitten ja.
Nou goed, de Tufk was voorbééldig dus ik zou het niet erg vinden :wink:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Maakt ook niet uit, maar ik merk aan mezelf dat ik dat soort dingen soms onbewust doe.
Ze worden er juist leuker door vind ik :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Nee, herken ik niet. Wel overgenomen gedrag van de hond die er al was.
Andersom kan ook. Wij hebben ooit een 7-jarige mix lab x bull moeten herplaatsen. Eerst een bedenktijd van een aantal weken en vervolgens op proef voor 4 weken. Die mensen vonden hem helemaal geweldig! Wij blij, zij blij. Hij is maarliefst 18 jaar geworden.
Na zijn overlijden hebben deze mensen gezocht naar een hond die precies hetzelfde moest zijn wat uiteraard niet is gelukt.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Niet met een hond, wel met een kat. Zelfde aftekening, net zo eigenzinnig. Alleen is ie nu een stuk dikker en aanhankelijker van zijn 'voorganger'. Dus toch wel erg verschillend ;)
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Sproet heeft wel degelijk Storm energie al is hij veel evenwichtiger dan Storm ooit was. HIj is ook geboren toen Storm nog niet overleden was. Maar ik herken het dus wel, dor zijn zelfde energie is de pijn en het gemis zoveel minder geworden en ben ik zo blij met dit kereltje. Ook de meiden zijn blij met hem. Het maakt het weer goed, weer compleet ofzo
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”