Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageert je hond op iets nieuws in de omgeving?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Hoe reageert je hond op iets nieuws in de omgeving?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Mies: niet.
Otto kijkt en snuffelt even, begint of enthousiast te kwispelen, of hij tilt een enkele keer zijn poot op en huppelt door.

Jet: dramaqueenmodus. Een buurman verderop heeft zijn voortuintje opgeleukt met wat bloeiende plantjes. En op de hoek heeft hij een hortensia gezet, een met felblauwe bloemen. We lopen er langs, Jet ziet de hortensia en blijft staan. Ooooh, dat is éng :schrik:
Ik loop door, ze volgt en loopt er met zo'n boog omheen dat ze nog net niet op straat loopt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Re: Hoe reageert je hond op iets nieuws in de omgeving?

Ongelezen bericht door lijn »

Haha wat een verschil!

Vedette MOET en ZAL naar het hek van een autogarage waar ze 2 jonge kangals hebben. Ook al is hun puppenhok vooraan nu al een tijdje verplaatst, ze trekt nog steeds daar heen :oohja: En daar bij hun buren hebben ze ipv struiken nu zand gestort om te tegelen, alleen zijn ze nog niet klaar. Nu MOET en ZAL ze op de plek van het zand en het stukje dat al wel betegelt is lopen :roll:

Verder stond er een tijd geleden een soort levensgrote butler pop/tafel, die was zomaar ineens eng en is dat gebleven :19: Grote boog er om heen zoals jij beschrijft bij Jet. Elke keer was de butler een stukje arm meer kwijt, toen zijn tafeltje, en nu issie niet meer... Maar ach we hebben dat zand en tegels om gek op te doen :Q:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat interesseert pom neit zo, die steekt overal haar neus in..
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Luna moet wel even kijken, gelijk natuurlijk, want het is altijd haantje de voorste :engel: Verder is ze er vrij rustig onder.

Bij een nieuwe omgeving is dat heel anders, zeker met veel prikkels :wink: Dan is rust het laatste dat je bij haar ziet.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

In eerste instantie gereserveerd. Zodra het is goedgekeurd dan loopt hij erop af en pruimt hij het niet dan loopt hij door.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ligt er bij Mila helemaal aan wat het is. Planten en dat soort dingen, daar snuffelt ze hooguit eens aan: niet zo interessant (de buren hebben onlangs hun hele voortuin aangepakt en beplant met hegjes en bloemetjes, maar dat zal haar worst wezen).
Maar een raar groot beeld, dat zou ze ook wel 'verdacht' kunnen vinden. Dan gaat ze een beetje binnensmonds blaffen en snuiven, zo van: kijk nou wat daar voor iets raars staat. Als we er dan voorbij lopen en het beeld 'doet niets', is het daarna wel weer over. Dit gebeurde laatst bijvoorbeeld ook met een ballon die op de stoep lag, of een meneer die onder zijn auto lag om iets te repareren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Vroeger werd Gol bang wanneer ze iets nieuws zag, dan ging ze blaffen en durfde ze niet verder. Dat heb ik er aardig uit gekregen. Ze is nog wel eens voorzichtig maar durft nu uit zichzelf het initiatief te nemen om er naar toe te gaan en te snuffen/ kijken.
Mika is niet zo geïnteresseerd in voorwerpen, ze doen haar niks of ze nou nieuw zijn of niet. Vreemde honden en mensen daarentegen kunnen voor een flink blafconcert zorgen.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo vindt het vaak een beetje eng maar wel interessant, Jack vindt het soms interessant, soms ook niet.

Behalve die keer dat ze het bruggetje richting het winkelcentrum (en dus dierenwinkel) 20 meter verplaatst hadden en hij in plaats van het ouwe bruggetje alleen die sloot zag. Gillende paniek, want nou konden we niet meer naar de dierenwinkel en dat is nou juist een van Jack's favoriete bestemmingen.

Toen hij zag dat er een nieuw bruggetje verderop was, was alles weer goed, maar phew, dat was effe schrikken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hanneke2 schreef:Lilo vindt het vaak een beetje eng maar wel interessant, Jack vindt het soms interessant, soms ook niet.

Behalve die keer dat ze het bruggetje richting het winkelcentrum (en dus dierenwinkel) 20 meter verplaatst hadden en hij in plaats van het ouwe bruggetje alleen die sloot zag. Gillende paniek, want nou konden we niet meer naar de dierenwinkel en dat is nou juist een van Jack's favoriete bestemmingen.

Toen hij zag dat er een nieuw bruggetje verderop was, was alles weer goed, maar phew, dat was effe schrikken.
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

[Sandra] schreef:
Hanneke2 schreef:Lilo vindt het vaak een beetje eng maar wel interessant, Jack vindt het soms interessant, soms ook niet.

:LOL: :LOL: :LOL:
Haha ik lach met je mee! :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Das geen angst maar gewoon verdriet :ugh:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden gaan blaffen als er iets anders is dan anders.
s'winters b.v. als er ineens een sneeuwpop staat in het bos dan moet die aangeblaft worden.
s'ochtendsvroeg komen we haast nooit iemand tegen en als er dan ineens mensen staan te vissen op een bruggetje moet er ook geblaft worden, of als er ineens een fiets op het pad staat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief

Pien die doet meestal wat achterlijk . :piew:
Maar ja die werkt voor de spionage dienst. :pffff:
Alles wat anders en vreemd is dat moet aangegromd ge en besnuffeld worden en over gemopperd worden uit sjagerijn.Ook met dingen die er al stonden maar nu een centimeter of een meter veschoven of verplaatst zijn. :boos: het moet op de plaats terug :gvd:
De poedeltjes hebben zoiet van ohhh gezellig en leuk hoor. :I:
Bouvier is te stom om veranderingen op te merken. :oeps:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

De Jacks gaan overal vrolijk en onvervaard op af, soms is er eentje die ff blaft om te kijken of het weg te jagen is. De poedel gaat piepen en als het heel schokkend is op zn kont zitten om het ff goed te bekijken...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vergeet nooit hoe sam echt volledig over de zeik ging van een abraham die in een voortuin gezet was, echt volledig over de pis hahaha
Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

massam schreef:ik vergeet nooit hoe sam echt volledig over de zeik ging van een abraham die in een voortuin gezet was, echt volledig over de pis hahaha
:LOL:

Pepper is heel erg kalm eronder bij abraham enz... maar als hij ergens komt waar mega veel honden zijn en enorme drukke evenementen gaat hij flink over de zeik en hyper. Hij gaat en wil letterlijk in m'n armen springen en ook in m'n armen blijven zitten.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Oh moet in ene weer denken aan een 30 jaar terug . :oeps:
Bouvier die een maand of 7 was en die in het stadspark in ene helemaal over de zeik ging van een uitgedroogd vogellijkje. :schrik: Jezus zeg die zetten het op een janken krijsen gillen en kon niet meer ophouden. :piew: Die heb ik echt in de nek moeten pakken en een paar tikken voor d'r smoel gegeven om te laten stoppen. :gvd: :help:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa vindt nieuwe dingen buiten niet zo spannend, hooguit kijkt ze een keer van het nieuwe ding naar ons. Maar in onze tuin of ons huis is het heel wat anders. Dan wordt ze heel zenuwachtig en gaat ze met haar oren op vliegtuigstand en half door haar poten gezakt er rondjes om heen lopen. Je moet er dan echt bij gaan zitten, anders blijft ze enorm moeilijk doen.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

massam schreef:ik vergeet nooit hoe sam echt volledig over de zeik ging van een abraham die in een voortuin gezet was, echt volledig over de pis hahaha
Ken je Orient Plaza die chinees en dan heb je toch die drive inn?
Daar staat zo'n groot beeld van zo'n meneer met stokkies. Enzi raakt elke keer helemaal over de zeik als wij daar langs rijden.
Hij begint al te grommen als we tegenwoordig het terrein oprijden :mrgreen:
Die gekke vent zal maar eens een keer in de auto springen.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta ziet alles nog voor nieuw aan dus hij kijkt en kijkt en kijkt, 100 meter later kijkt ie nog een keer om dan vervolgens voor mijn voeten te lopen of een bijnabotsing te krijgen met een paaltje of lantaarnpaal.
Laatst bij de laatste avondronde zat de kat van de overburen nog op de stoep, piepen, kijken, hij móest en zou er heen maar heel stom (vond ie) mocht dat niet, hup gewoon doorlopen.
We gingen de hoek om een andere straat door (de nog redelijk lang is) en de hele straat lang keek ie verlangend om want misschien zat dat kreng er nog wel en of ik niet tóch....?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier reageren ze amper op nieuwe dingen, ze bekijken het is en dan is het wel goed, soms loopt Doran er heen om er tegenaan te pissen, alsof hij zeggen wil, kijk veilig en onder controle :LOL:
Doran heeft meer "moeite" met nieuwe mensen, als in postbode, krantenbezorgers e.d. die zijn allemaal goed tot er een neiuwe komt, die moet weggegromd en geblaft worden :F: geen vreemden voor zijn deur :neenee:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Charlie heeft een grafhekel aan sneeuwpoppen en kijkt altijd graag op het bouwterrein om te zien wat er veranderd is.
Daar kan ze steeds weer met verbaasde oogjes uitgebreid staan kijken.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Meghan schreef:
Ken je Orient Plaza die chinees en dan heb je toch die drive inn?
Daar staat zo'n groot beeld van zo'n meneer met stokkies. Enzi raakt elke keer helemaal over de zeik als wij daar langs rijden.
Hij begint al te grommen als we tegenwoordig het terrein oprijden :mrgreen:
Die gekke vent zal maar eens een keer in de auto springen.

hahaha die ken ik ja! en ook gewoon elke keer! da´s helemaal bijzonder!
Afbeelding
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Wanneer het kleine voorwerpen zijn, dan gaat Zomer nieuwsgierig kijken en snuffelen, maar als het wat grotere dingen zijn (zoals bijvoorbeeld die vreselijk akelige tuinslang met roller die we laatst hadden gekocht) gaat ze er eerst naar blaffen om vervolgens behoedzaam ernaartoe te sluipen en het te gaan onderzoeken.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi reageert niet zolang het geen geluid maakt, anders gaat ze er gewoon niet langs. Lizzie vind dingen snel eng, geen planten ofzo, maar wel sneeuwpoppen, zakjes die ergens heen waaien, borden in een tuin etc. Ze maakt zich dan klein en sluipt er langs. Soms in het bos ruikt ze iets en durft ze niet verder. Dushi reageert er dan ook op en dan moet ik beide dames echt meetrekken.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Afhankelijk van het soort object...
Als het iets groots is en iets vreemd, dus ineens een berg met stenen die ergens voor een huis staat op ons vaste rondje voor tuin straten of toen ze de straat een keer open hadden dat er van die wegwerkborden stonden, dan reageert Kay wel.
Grommen, haren overeind en vooral geen stap willen zetten. Pas als hij er is en eraan snuffelt is t goed.
Bloemen in een tuin die anders zijn valt 'm niet op. Wel echt dus extra dingen die ineens op de stoep staan.
Ayla weet ik nog niet. Pas liepen we ergens langs met zo'n koebeeld in de tuin, toen stond ze wel raar te kijken en te kwispelen. Volgens mij dacht ze dat t een levend wezen was waarmee ze kon spelen.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik heb me wel eens afgevraagd of honden bijziend zijn :denken:
Mijn vorige en ook mijn huidige hond gaan helemaal in de "ik ben alert - en zal aanvallen als dat moet" modus wanneer er opeens een vuilniszak ofzo op straat ligt.
Aleen mijn eerste zou er zo op gedoken zijn en mijn tweede hond loopt er met een grote boog omheen.
Totdat ze ontdekken dat het maar een vuilniszak is. Dan hebben ze opeens een air alsof ze dat al lang gezien hadden. Raar!

Ook beelden van beesten worden door de mijne met veel wantrouwen, angst e.d benaderd,
Andere objecten kan ik zo niet zeggen.
Oh ja wel, mijn huidige hond ging ineens over de flos omdat er een boomstam langs het pad lag die er eerst niet lag?
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Balou schrikt eerst maar word dan nieuwsgierig en wil even snuffelen. Bij Mowgli maakt het uit of het avond is, overdag heeft ze er geen oog voor s avonds blaft ze tegen onbekende dingen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Als Loki iets nieuws ziet dan stopt hij meestal en kijkt het ding argwanend aan om daarna half kruipend kwispelend erop af te gaan om te snuffelen. Meestal moeten wij het "aaien" zodat Loki snapt dat het dus niet eng is.

Dit gebeurd altijd met dingen zoals brommers die opeens ergens anders staan, oud vuil wat buiten staat etc. Maar ook als we de ronde ineens andersom lopen en ineens vanuit het niets (ja ja) een prullenbak verschijnt waar hij op de normale route geen angst voor heeft maar andersom dan wel ineens.

Het is af en toe echt een schijtebak, wij hebben ook echt heel erg hard moeten lachen toen ze hier van die grote stemborden met gezichten erop van de partijleiders, die dingen waren doodeng voor Loki en moesten aangegromd worden totdat wij ze dus aaide.. dan was het weer goed. :roll:

Daarin tegen toen we in de bank waren en daar een levensgroot karton van een mens op een fiets zat wilde Loki die in alle vrolijkheid begroeten want mens.. :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

En ik maar denken dat ik de enige was met zo'n gekke hond. :mrgreen:

Buiten is het minder erg.. Als er bijvoorbeeld ineens een fiets ergens staat dan kan Xavi daar wel bang voor zijn, gaat ie er met een boog omheen. Laatst stond er een aanhangwagen in het veldje waar we elke dag langslopen.. Ook doodeng uiteraard.

Binnen is het anders. Als ik iets op de grond zet ( kan variëren van een apple, bordje, kopje, kartonnen doos, hertenoor) dan wordt hij gek. Duwt er met de neus tegenaan en springt er omheen met rare hertensprongen.. Na een paar duwtjes begint hij er ook bij te blaffen. :U:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”