maar we zijn naar het bos geweest en daar werd één en ander wel duidelijk:
het bos is van rita en als we honden tegenkomen moeten die op een vreselijke manier uitgekafferd worden, we markeren als een gek, poepen er ook
conclusie van mij: het bos is leuk op zondagmorgen als het er stil is en ook om aan bepaald wangedrag te werken, maar ontspannen lopen als het er wat drukker is gaat hem -voorlopig- niet worden.
positief was dat ze 's avonds haar kluif uit een van de verstopplekken haalde en heerlijk heeft liggen kluiven.
ze voelt zich eindelijk een beetje thuis!
vanmorgen naar het kanaal geweest en dat ging wel geweldig.
alle honden die we tegengekomen zijn werden genegeerd en mensen, al dan niet telefonerend of mij gedagzeggend, ook.
het water is vooral in het begin van de wandeling nog steeds een beetje eng, al wordt dat snel beter naarmate we er langer lopen.
we hebben samen zitten kijken naar een boot die langs kwam varen, maar die vond ze absoluut niet interessant, dus het was niet toevallig dat ze er de vorige keer ook nauwelijks aandacht aan schonk.
ze heeft weer een heel stuk losgelopen en het terugkomen gaat, hoewel nog steeds niet enthousiast, wel een stuk beter.
op het laatst zag ze wat eenden op het pad zitten en nam ze de kuierlatten.
ze kan er niet echt weg, wel rechtdoor lopen totdat ze ,denk ik, uiteindelijk in birmingham uitkomt, maar omdat ik geen zin had er een spelletje pak-me-dan-als-je-kan van te maken ben ik, met het hart in mijn keel weliswaar, na een keer hard haar naam geroepen te hebben omgekeerd en zonder verder om te kijken van haar af de andere kant heen gelopen.
en dat werkte, zoals ik ook verwacht had, al weet je het nooit, perfect: ik hoorde een soort van galopperende hondenvoetjes achter me en ja hoor, daar was ze.
nog even verder los laten lopen en toen aangelijnd, waarbij ik zoals ik altijd doe het commando 'aanlijnen' geef en ook de lijn laat zien zodat ze weet wat er gaat gebeuren.
we werden later nog ingehaald door een jogger en een fietser en dat ging ook prima, daar besteedt ze totaal geen aandacht aan. maar ik weet natuurlijk nog niet wat er gebeurt als ze ze tegenkomt als ze los is, al verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee.
foto's:
best eng hoor dat water:

ik vertrouw het niks:

echt niet!!:

zo komt ze nu terug:

en hier neemt ze de benen:

en de laatste twee omdat het zo'n mooie meid is:

.