Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rita dag 14 en 15

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

rita dag 14 en 15

Ongelezen bericht door renee-uk »

gister geen update gedaan, ik had hoofdpijn en was het forum een beetje zat eerlijk gezegd.
maar we zijn naar het bos geweest en daar werd één en ander wel duidelijk:
het bos is van rita en als we honden tegenkomen moeten die op een vreselijke manier uitgekafferd worden, we markeren als een gek, poepen er ook :cheer: en de kaas mag vrouwtje ergens steken waar de zon niet schijnt.
conclusie van mij: het bos is leuk op zondagmorgen als het er stil is en ook om aan bepaald wangedrag te werken, maar ontspannen lopen als het er wat drukker is gaat hem -voorlopig- niet worden.

positief was dat ze 's avonds haar kluif uit een van de verstopplekken haalde en heerlijk heeft liggen kluiven.
ze voelt zich eindelijk een beetje thuis!

vanmorgen naar het kanaal geweest en dat ging wel geweldig.
alle honden die we tegengekomen zijn werden genegeerd en mensen, al dan niet telefonerend of mij gedagzeggend, ook.
het water is vooral in het begin van de wandeling nog steeds een beetje eng, al wordt dat snel beter naarmate we er langer lopen.

we hebben samen zitten kijken naar een boot die langs kwam varen, maar die vond ze absoluut niet interessant, dus het was niet toevallig dat ze er de vorige keer ook nauwelijks aandacht aan schonk.
ze heeft weer een heel stuk losgelopen en het terugkomen gaat, hoewel nog steeds niet enthousiast, wel een stuk beter.

op het laatst zag ze wat eenden op het pad zitten en nam ze de kuierlatten.
ze kan er niet echt weg, wel rechtdoor lopen totdat ze ,denk ik, uiteindelijk in birmingham uitkomt, maar omdat ik geen zin had er een spelletje pak-me-dan-als-je-kan van te maken ben ik, met het hart in mijn keel weliswaar, na een keer hard haar naam geroepen te hebben omgekeerd en zonder verder om te kijken van haar af de andere kant heen gelopen.
en dat werkte, zoals ik ook verwacht had, al weet je het nooit, perfect: ik hoorde een soort van galopperende hondenvoetjes achter me en ja hoor, daar was ze.
nog even verder los laten lopen en toen aangelijnd, waarbij ik zoals ik altijd doe het commando 'aanlijnen' geef en ook de lijn laat zien zodat ze weet wat er gaat gebeuren.
we werden later nog ingehaald door een jogger en een fietser en dat ging ook prima, daar besteedt ze totaal geen aandacht aan. maar ik weet natuurlijk nog niet wat er gebeurt als ze ze tegenkomt als ze los is, al verwacht ik daar eigenlijk geen problemen mee.

foto's:

best eng hoor dat water:
Afbeelding

ik vertrouw het niks:
Afbeelding

echt niet!!:
Afbeelding

zo komt ze nu terug:
Afbeelding

en hier neemt ze de benen:
Afbeelding

en de laatste twee omdat het zo'n mooie meid is:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door renee-uk op 12 jun 2013 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Aantal honden: 2

Re: rita dag 14 en 15

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Zo wat een pracht beest zeg!!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ah zoals ze reageert op het water. Zo leuk om die lichaamstaal te zien.
Het is een mooie meid!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Wat is ze toch leuk hé! Een bijdehandje en al zo op je gericht. Het zal je goed doen om met haar bezig te zijn. Ik vind haar ook zo mooi om te zien. :I:
Afbeelding
Neeltje
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Wat een prachtige dame is het Renee :I:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hoi Rita :I:
Gaat goed hoor :E:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

ja hoor, ze is gek op kaas, maar het bos is is blijbaar té spannend en daar hoeft ze geen kaas.
zal volgende keer knakworst of zo menemen, kijken of dat beter gaat, maar ik schat zo in dat ze voorlopig helemaal niks hoeft daar :neenee:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@rijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door M@rijke »

Ik zit weer te genieten van je verslag en de foto's :I: :D
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Leuk om te zien dat het zo goed gaat, en het bos gaat zonder meer op den duur ook wel lukken nog even te veel nieuwe indrukken. Een prachtige hond.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat een mooie foto's van Rita en wat een prachtige omgeving, is dat vlak bij jullie huis?
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Wat heeft ze een lange staart zeg!
Of hoort dat zo bij herders?

Wel heel leuk om te zien :I:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Leuk weer om te lezen :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:ja hoor, ze is gek op kaas, maar het bos is is blijbaar té spannend en daar hoeft ze geen kaas.
zal volgende keer knakworst of zo menemen, kijken of dat beter gaat, maar ik schat zo in dat ze voorlopig helemaal niks hoeft daar :neenee:
Wat hier altijd een grote hit is gedroogde long,dat stinkt ook lekker dus ze weten altijd dat het er is :mrgreen:
Leuk weer om te lezen :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

op het laatst zag ze wat eenden op het pad zitten en nam ze de kuierlatten.
ze kan er niet echt weg, wel rechtdoor lopen totdat ze ,denk ik, uiteindelijk in birmingham uitkomt, maar omdat ik geen zin had er een spelletje pak-me-dan-als-je-kan van te maken ben ik, met het hart in mijn keel weliswaar, na een keer hard haar naam geroepen te hebben omgekeerd en zonder verder om te kijken van haar af de andere kant heen gelopen.
en dat werkte, zoals ik ook verwacht had, al weet je het nooit, perfect: ik hoorde een soort van galopperende hondenvoetjes achter me en ja hoor, daar was ze.
Haha, dat ken ik. In theorie hoort dat te werken, maar is dat ook zo :80:
Zelfs toen ik mijn herplaats-Eeb net had werkte het. Het duurde wel even en ik durfde niet om te kijken en mijn hart was al aan het verzakken, maar uiteindelijk stond ze naast me :oohja: :mrgreen:

Wat is het daar trouwens prachtig (het pad èn de hond)!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

In het bos zullen dan wel genoeg afleidingen zijn neem ik zomaar aan, wel gaaf dat ze uiteindelijk jou snel achterna kwam toen je je omdraaide, toch een teken van vertrouwen :ok:
Knappe meid :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Wat kun je mooi lopen daar! En die laatste foto van Rita :I:
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ze heeft zulke mooie grote oren :I: En wat fijn dat je zulke leuke wandelingen kan maken met haar :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wow zeg, wat een prachtig stuk om te lopen daar langs het water! *Jaloers* :wink:
Leuke foto's van knappe Rita, knap van je dat je toen ze de kuierlatten nam bent omgedraaid en knap van haar dat ze daarop zo goed reageerde en weer bij je terugkwam. Gaat volgens mij op den duur gewoon helemaal goedkomen met Rita!
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Wat is het toch een mooie meid, en zoals ik zie (+lees) leren jullie elkaar iedere dag een beetje beter kennen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

het is inderdaad een mooi stuk zo langs het coventry canal en het fijne ervan is dat ik er zo heen kan lopen.
het ligt als het ware achter dat grote veld waar ik de vorige keer foto's van had, alleen moet je wel over de weg om er te komen.
ik kan ook de andere kant heen maar daar gaat het voor een deel langs huizen en loopt het niet zo lekker.

het water is nog steeds viezig, maar een jaar of wat geleden hebben ze gedregd en het kanaal op een of andere manier schoongemaakt, voor die tijd was het echt smerig en dreven er kilo's dooie vissen aan de oppervlakte.
jan en gina zijn er een keer ingesprongen en die heb ik meteen toen we thuiskwamen gewassen, gadver wat stonken die honden :?
Afbeelding

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Prachtig :ok: heerlijke Rita

Ik had in het begin toen ik buster los liet van die blikjes leverpastei bij mij . Die met zo'n ring die je zo opentrekt
Als hij direct kwam had hij de hoofdprijs lekker het blikje leeg. Kwam hij wat langzamer dan kreeg hij een andere beloning :wink:

Bij buster duurde het ook heel lang --- maanden --- voor hij normale poep had. Ik gaf hem lappen pens voor de schoonmaak
Fenneke en Baloe
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

het probleem is hem niet zo dat ze die kaas niet lekker vindt, ze is er gek op en krijgt het ook alleen als beloning.
het probleem is meer dat het niet een hondje is dat makkelijk is om te kopen met een speeltje of met lekkers en ik denk dat het bos gewoon té spannend is om een beloning aan te nemen.
ik ken dat wel van jan, die hoefde ook geen lekkers als het erg spannend was, maar die had later natuurlijk zijn bal die al het spannende overtrof.

dus ik laat het bos gewoon even zitten, ga daar zondagmorgen vroeg wel weer heen, dan is het er stil en gaat het allemaal wat ontspannender.
later, als alles beter gaat, kan ik het mooi gebruiken om dat idiote uitvallen af te leren.
nergens voor nodig en ze doet het ook alleen maar daar, de rest van de tijd negeert ze andere honden.

edit: morgen krijgt ze weer pens, geen lappen want dat durf ik niet aan, maar gemalen gaat tot nu toe wel goed.
heb ook probiotica besteld, dus maar eens kijken of we haar aan de normale poep kunnen helpen ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Klinkt goed allemaal :ok: ze ziet er al veel meer ontspannen uit op de komen-foto!
En Rita is echt een hele mooie dame :I: (ik hou een zwak voor Duitse Herders :mrgreen: )
ik ook en ik kom er ook niet meer vanaf zo is me gebleken :U:
Afbeelding

Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

wat heerlijk, jullie avonturen zijn fijn te lezen. Wat een super hond Die Rita. Ik vind haar uitstraling zachter geworden op de foto's. Klopt dit met de werkelijkheid Renee?
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
renee-uk
Zeer actief

ze kijkt niet meer zo verwilderd, snapt beter wat er gebeurt denk ik en ik ben geen vreemde meer dat zal ook schelen.
ik hou met opzet een behoorlijke regelmaat aan, doe vaste dingen op vaste tijden en dat pakt goed uit bij haar, ze is wel een hondje dat daar rust en zekerheid uit haalt.

zachter zou ik niet willen zeggen, niet meer zo op haar hoede wel.
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

En toch al genoeg binding om met een noodgang achter je aan te komen, super :ok:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Het terugkomen ziet er toch al redelijk neutraal uit :ok: wat fijn! En wat goed van jullie samen dat het "kuierlatten" nemen zo is gelopen!
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Ik vind het nog steeds erg leuk en leerzaam om je updates te lezen. En wat een mooi plekje om te wandelen!
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat fijn om weer bij te lezen over Rita. Ik denk dat het waar is, dat als de spanning te hoog wordt, voedselbeloningen vaak niet meer werken. Groot gelijk dat je het bos dan even laat voor wat het is en daar op een rustig moment weer naar toe gaat.

Vandaag twee weken geleden nog maar, maakte je kennis met Rita. Nu ben je al zover....... :I:
Afbeelding
teigetje
Actief
Mijn ras(sen): kruising rottweiler
rottweiler

Ongelezen bericht door teigetje »

leuk verslag!!! Het gaat blijkbaar iedere dag beter! :E:
Wat is Rita een mooie dame :I: :I: :I:
Afbeelding
Plaats reactie