Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Artrose vraagje

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb even een vraagje.
Wij passen deze twee weken op de hond ''Mechel'' van mijn schoonmoeder.
Die is inmiddels 11 en heeft al een aantal jaartjes artrose.

Nou is het een hond die niet echt los kan waar andere honden/kinderen lopen en daardoor blijft hij aan de lijn.
Nu ben ik vanmorgen omdat ik dan wel Toots zijn losloop uhm wandeling gun naar een park geweest waar ik met Dino kon gaan zitten op een bankje en Toots lekker kon gaan rennen. Was een groot suc6 :D
Nu komt mijn vraag pas. De wandeling in totaal tot we weer thuis zijn duurt dan echt anderhalf uur. Mijn schoonmoeder loopt wel 45 min en soms ook wel een uur. Maar eigenlijk nooit die ronde. Nou vraag ik mij dus af kan dit kwaad? Beetje een domme vraag misschien maar ik heb hier dus nooit mee te maken gehad. Dino vond het wel helemaal geweldig. En Toots kon ook lekker los dus eigenlijk voor mij en Toots idiaal.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Artrose vraagje

Ongelezen bericht door renee-uk »

lijkt mij niet als dino het geweldig vond of hij moet naderhand last krijgen van die arthrose?
maar als ie het ook daarna goed deed zou ik me er niet druk over maken eigenlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Hij loopt ook niet de gehele wandeling toch? Als jij met hem op een bankje gaat zitten en daarna weer lopen én hij heeft niet echt last lijkt het me prima hoor. Als je denkt dat hij last heeft kun je de rondes altijd nog verkleinen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank je wel Renee.
Hij heeft geen last gehad verder. Mede daardoor vind ik het zo geslaagd. Heeft hij ook een beetje vakantie ziet hij ook een ander park ;)

Chihuahua-paws
Zeer actief

Naima schreef:Hij loopt ook niet de gehele wandeling toch? Als jij met hem op een bankje gaat zitten en daarna weer lopen én hij heeft niet echt last lijkt het me prima hoor. Als je denkt dat hij last heeft kun je de rondes altijd nog verkleinen.
Jawel hij loopt wel de hele wandeling naar het park toe is 45 min dan gingen wij zitten en ging Toots zijn gang dan weer 45 minuten terug.

Ik maak toch op dat het minder goed is om bijv 1 keer per dag een lange wandeling te maken? en de rest kort.

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou het gewoon zo doen zoals je deed, kijken naar je (of in dit geval de) hond zet meer zoden aan de dijk dan je vasthouden aan algemene regeltjes.
als dino het zo geweldig vond en er verder geen last aan overhoudt zou ik die wandeling er gewoon inhouden hoor ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik ga dat proberen en gewoon kijken wat het doet.
En zo lang blijft genieten denk ik eigenlijk gevoelsmatig dat het geen kwaad kan.

Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

De ene hond met artrose is de andere niet, als hij na de wandeling geen last heeft gehad zal ik het gewoon doen. Mowgli krijgt wel last als ze lang loopt of los is geweest maar ze vind dit wel heel leuk, hierom gunnen we haar af en toe toch deze pleziertjes en passen de medicijnen hier op aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Yuki heeft ook een hoop jaren last van artrose en de ene keer kan hij wel een langere wandeling aan maar meestal niet, doe ik hem echt geen plezier mee. Geeft die wel zelf aan, als het te zeer doet gaat die alleen naar de sloot, plassen/poepen en wil die terug.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Het klopt dat het advies vaak wordt gegeven: veel korte wandelingen en het liefst op harde ondergrond en naast de fiets, voor spieropbouw.
Maar zoals hierboven al gezegd, de ene hond is de andere niet.
en kwaliteit van leven is ook belangrijk.
Vriendin en ik namen onze stokoude, reumatische bernerdames ook altijd mee op de wandeling.
Rustig aan ging het, met rustpauzes en indien nodig wat extra pijnstillers.
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mijn hond heeft in de 2 voorpoten artrose en ik laat het hem zelf aangeven. Soms moet ik haast rennen om hem bij te houden en andere keren sjokt hij achter mij aan. Op slechte dagen wandelen we kort, gaat het goed dan wat langer maar wel met 2 rustpauzes tussendoor. We hebben zo onze vaste pauze plaatsten en hij gaat dan vanzelf al even lekker badderen of in het gras liggen. Na een kwartiertje gaan we dan weer verder.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Chihuahua-paws
Zeer actief

Dank jullie wel hoor Vandaag weer een wat langere wandeling gemaakt. Gister was hij wat strammer zeg maar.
Maar vandaag had hij er weer helemaal zin in en ging helemaal super.

Fietsen durf ik niet met hem, is hij niet gewend en ik ook niet met zo'n grote hond.
Hij moet het maar even met ons doen. En Toots moet het die 2 weekjes maar met wat minder losloop wandelingen doen.
Gaat hij niet dood aan. Heeft Dino er veel zin in gaan we lekker wat verder en zo nu en dan heeft mijn vriend tijd gaat hij met dinpo dan ga ik met Toots net als gister naar cronesteyn. Zo komen we die weken wel door.

Dank u voor de reacties allen :D

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”