Ik zoek een locatie om een hondenweekend te organiseren; de activiteiten zullen op zaterdag en zondag zijn.
optie 1.
We proberen het op een akkoortje te gooien met een recreatiepark waar EN gekampeerd kan worden, EN eenvoudige huisjes / caravans te huur zijn. Er zullen mensen komen die niet willen kamperen.
Het is dan noodzakelijk dat dit recreatiepark beschikt over een "speelterrein" wat liefst omheind is, maar dat is geen keiharde eis. Wel moet het groot genoeg zijn dat er meerdere workshops naast elkaar gegeven kunnen worden.
optie 2.
We huren het terrein van een KC (met kantine & toiletten) en proberen dan vlak in de buurt, gezamelijk onderdak te vinden conform optie 1.
Per dag zullen ca 50-60 mensen komen met even zoveel honden. Laten we aannemen dat ca de helft / driekwart zal willen blijven slapen.
Bij de overnachters is het de bedoeling dat meer honden zijn toegestaan; dat er dus in overleg meer dan 1 of 2 mogen zijn.
Eventueel huren we een behendigheidsbaan van die kc maar we zullen zeker workshops van buiten inhuren.
Op het "speelveld" danwel op het terrein van de KC moeten "standjes" van een enkele sponsor zijn toegestaan, en het eigen winkeltje van de vereniging.
Ook moeten "popuptentjes / partytenten" van bezoekers mogen staan.
Natuurlijk is google mijn vriend en kan ik in elk deel van het land wat ik wil kamping oid gaan aanschrijven maar dat stadium heb ik gehad: dat werkt niet
Ik hoop dus dat er mensen zijn met specifieke tips, liefst uit eigen ervaring.
Maneges heb ik overigens aan gedacht; maar dat is ivm de paardenpoep geen strak plan eerlijk gezegd.
Centraal in het land heeft de voorkeur maar dat is dus ook weer niet verplicht. Locaties op Texel zijn nog zeker welkom. Helaas kunnen de paar aanwezige hondenverenigingen aldaar ons niet verder helpen. Maar, wellicht een recreatiepark?
Oh ja... en prijzen voor een bungalow van 500 euro per weekend... "net niet handig";-)
Het wordt dus wel gezocht in het wat voordeliger circuit maar het moet er wel schoon zijn enzo.
Gerichte tips zijn dus welkom!
Suzanne