Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meerdere honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

meerdere honden

Ongelezen bericht door Theraposa »

Zijn hier mensen met meer dan 4 honden? Hoe gaat dit bij jullie? Wonen jullie groot of klein?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: meerdere honden

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Woon klein met een woonkamertje van ongeveer 16 m2 en heb 3 grote poedels ,bouvier en laekense.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ja hier meer dan 4
en dat gaat prima
in huis zijn ze niet erg aanwezig en buiten leven ze zich helemaal uit als ze los zijn
oh en woon klein
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Kijken mensen jullie wel eens raar aan omdat jullie zoveel hebben? Hoe denken jullie vrienden en familie er over?
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Ik heb er 5 en woon in een vrijstaand huis met 1700 vierkante meter grond ongeveer.
Maar of je nou groot of klein woont, ik vindt een tuin geen excuus om niet te wandelen, dus elke dag trek ik er toch met mijn 5tal op uit.
Er zijn gewoon duidelijke regels voor het wandelen, 2 lopen er aan de ene kant, 3 aan de andere kant. Trekken of husselen doen we niet aan. Alles wat we doen gaat geordend en rustig. Pleeghonden pikken dit ook zeer snel op.
Het gaat er aan toe zo veel en erg als jij toe laat.
Vanwaar de vraag?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Theraposa schreef:Kijken mensen jullie wel eens raar aan omdat jullie zoveel hebben? Hoe denken jullie vrienden en familie er over?

:mrgreen: Met vier honden ook al hoor.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ben wel benieuwd naar het aantal mensen met meerdere honden. Ik zelf zit te denken om een herplaatser erbij te nemen. Nu is ons huis niet giga groot maar ook niet heel klein. Tuin hebben we ook. We gaan er veel op uit met de honden. Heeft mijn bulldog kruising wel nodig. En vooral benieuwd naar meningen van anderen wat die er van vinden , meerdere honden.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb er nu drie, maar toen ik er vier had werd ik geregeld uitgescholden voor idioot door anderen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door mireille »

Je hoort heel vaak mensen die voorbij komen zegen, jemig 5 honden. Of ik krijg de vraag of commentaar zeker een uitlaatservice.
Weet je, iedereen moet altijd overal commentaar op hebben en ik luister er dan ook niet meer naar.
Mijn 5tal heeft het beter als menig enigste hond in mijn omgeving die nooit hun tuin uit komen anders dan voor een mini stukje wandelen
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Theraposa schreef:Kijken mensen jullie wel eens raar aan omdat jullie zoveel hebben? Hoe denken jullie vrienden en familie er over?
ja tuurlijk wel
en krijg ook regelmatig de opmerking van zo ben je een uitlaatservice of zijn die allemaal van jou enz maar dat wendt
mijn vrienden vinden t wel best zolang ze zelf niet hoeven :F:
familie daarintegen vinden t echt vreselijk en te gek voor woorden :schrik: maja das hun probleem :engel:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik zou in jullie geval even pas op de plaats nemen. Bonita heb je nu een jaar of zo? Onlangs nakerd erbij. Honden van je vriend verhuizen. .. geef ze verdorie even rust
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Als ik samen met mijn moeder loop, met haar hond en die twee van mij worden er al opmerkingen gemaakt. En dan is Jamie niet eens een echte hond.. :mrgreen:

Dus wat ik wil zeggen, opmerkingen krijg je altijd wel, sommige mensen vinden honden überhaupt niks.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Jeannettebo schreef:Ik zou in jullie geval even pas op de plaats nemen. Bonita heb je nu een jaar of zo? Onlangs nakerd erbij. Honden van je vriend verhuizen. .. geef ze verdorie even rust
Dat dus...
Groetjes, Marjan
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jeannettebo schreef:Ik zou in jullie geval even pas op de plaats nemen. Bonita heb je nu een jaar of zo? Onlangs nakerd erbij. Honden van je vriend verhuizen. .. geef ze verdorie even rust
Mee eens. Die honden die jij zou willen opvangen vinden ook zonder jou een goed huis. En dan heb je ook nog eens een vlooienplaag die je niet onder controle hebt. Kortom, ik zou zeker niet meer honden erbij nemen. Eerst die vlooienplaag maar eens indammen en je honden laten wennen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ja ik heb er meer dan 4, woon niet bizar groot, wel een hele grote tuin, ze leven in principe in huis, als het weer het toelaat staat de deur 24/7 open, als het te koud is speel ik portier :F:
Zolang ze maar genoeg hun ei kwijt kunnen zijn het gewoon een heleboel vloerkleedjes :F:

Commentaar krijg ik nooit echt, meer van pff dat zal wel druk zijn, of jij zal wel veel haar in huis hebben dat soort dingen, de meeste zijn heel erg geintereseerd :wink:
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Hier vaak meer dan 4 honden in huis : woon heel klein maar heb een hele grote tuin . Ik woon in een bos, dus : hek open en off we go !!
Als de mensen commentaar hebben laat ik ze maar praten : ik weet heus wel wat ik doe .
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik woon in een 3kamer samen met mijn man, 6 honden en 8 katten. we hebben een tuin waar de honden veel in liggen en de katten in hun ren buiten kunnen zitten. natuurlijk krijgen we commentaar maar daar veeg ik mijn kont mee af. het zijn mijn beesten, ik kan er voor zorgen en ze komen niks te kort.
ellen
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ben net gisteren van 22 naar 19 gegaan en dat is geen probleem maar hoop over 5 weken er toch wel een stuk of twaalf minder te hebben om de aandacht te verdelen ;-)
woon op het platteland met veel ruimte.......
Sandra
Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Had ik er maar 4 :engel: Nu 1 havanezertje en de tuin is gewoon veel te groot voor haar alleen :pffff:
Moet er zeker nog 1 bij komen. Alleen nog ff m'n man overhalen...alleen is maar alleen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb er 3, woon niet zo heel groot en heb geen tuin.
Er logeren regelmatig honden hier, en dan loop ik met 4 of 5 honden lver straat.
Commentaar krijg ik ook met 3 honden, maar vaker vanwege de grote verschillen dan vanwege het aantal.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Wij hebben er vijf en meestal reageren de mensen niet zozeer geschokt omwille van het aantal maar meer omdat ze allemaal binnen leven. Af en toe krijg ik de vraag of ik fokker ben of de opmerking "Dat zal vast veel werk zijn" maar echt negatieve commentaar heb ik nog niet gehad.
Wij wonen niet opvallend klein of groot maar ik ben wel blij met onze tuin, ik zie me nog niet op een appartement wonen met onze roedel.

Ik denk dat het wat anders zou zijn indien ze met z'n allen overlast zouden veroorzaken maar de buren hier zien dat ze meerdere keren per dag op wandel gaan en goed luisteren, dan zien ze al vlug dat een grote roedel niet meteen complete chaos hoeft te betekenen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

We liepen laatst met 6 en kregen idd ook de vraag of we een uitlaat service waren.. die jongen keek met grote ogen toen we zeiden dat het eigen honden waren.

Nu heb ik er zelf maar 1, een laatst een mini stukje ff met 2 gelopen (herder er bij). Nou dat viel me even vies tegen!

Ik weet wel dat mn "vrienden of familie" me voor gek verklaarden als ik mn roedel net uitgebreid had met 2 honden, daarna nog een jonge pup en dan ineens weer een herplaatser..
Misschien voor je zelf en de honden goed om eerst even rust te creëren?
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ben je aan het verzamelen?
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Tot afgelopen woensdag had ik er vijf. :cry:
Wij wonen niet groot, maar hebben wel een fijne tuin. De honden kunnen overdag bijna continue in en uitlopen.
En we wonen op vijf minuten rijden van heerlijke losloopgebieden.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Muk schreef:
Mee eens. Die honden die jij zou willen opvangen vinden ook zonder jou een goed huis. En dan heb je ook nog eens een vlooienplaag die je niet onder controle hebt. Kortom, ik zou zeker niet meer honden erbij nemen. Eerst die vlooienplaag maar eens indammen en je honden laten wennen.
:ok: je kunt niet eens de honden die je nu hebt fatsoenlijk verzorgen.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ow jawel hoor. Mijn honden zien er prima uit! Gedragen zich ook niet vervelend. En krijgen veel beweging d en aandacht.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Theraposa schreef:Ow jawel hoor. Mijn honden zien er prima uit! Gedragen zich ook niet vervelend. En krijgen veel beweging d en aandacht.
Maar ze hebben wel vlooien. Ja, dat is vast erg prettig voor ze.
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Hebben ze niet meer. Brutaal hoor om te zeggen dat ik mijn honden niet goed verzorg wat wel zo is. Kun jij zo achter je toetsenbord niet zien. Er zijn andere honden op de wereld die het wel slecht hebben. Maar de mijne zeker niet! Krijgen goed voer , beweging , aandacht en verzorging.
Afbeelding
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Theraposa schreef:Ow jawel hoor. Mijn honden zien er prima uit! Gedragen zich ook niet vervelend. En krijgen veel beweging d en aandacht.
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier een doorsnee eengezinswoning, woon daar met 5 cockers. Momenteel tijdelijk nog een pup van 18 weken. en drie dagen per week een opvang hondje.
Laat alles gezamenlijk uit, dan doen we (zeker nu met de pup) aan kantklossen. Na 50 meter gooi ik alles los en mogen ze rennen langs de sloot kanten. Hier in de buurt is men er al lang aan gewend en heb in de loop v/d jaren genoeg krediet opgebouwd omdat ik alles aan poep wat oppakbaar is meeneem naar huis. En alles redelijk goed luistert.
Mijn familie... heb ik die dan... vinden denk ik dat ik niet spoor. Misschien hebben ze gelijk, ik ben wel gelukkig zo. Mijn vrienden en kennissen, hebben me geaccepteerd met mijn hondenkroost.
Mijn eigen kroost roept wel eens we zijn ingewisseld voor honden, kunnen ze wel gelijk in hebben. :pffff:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”