Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ff een dom "ik ben trots en blij" topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ff een dom "ik ben trots en blij" topic

Ongelezen bericht door Hylos »

Allemachtig, 2 keer 50 jaar ouder geworden vanavond.. Ik word wel oud zo met die hond. :mrgreen:

Xavi was in de tuin van mn schoonouders en mn schoonvader en ik stonden net te praten over dat het zo ideaal was dat de hond daar in de tuin kon. Alles is betegeld en er staat een hek om de tuin heen. Xavi lekker aant heen en weer rennen met zn lege cola fles.
Ik zei nog, "ja vroeger kon hij nog tussen de spijlen door he.. Dat gaat nu niet meer passen!".
En floep daar gaat Xavi tussen een spijl door, naast het hekje.... De enige spijl die dus blijkbaar breder is. :80:
En toevállig loopt er natuurlijk iemand met een hondje aan de andere kant van de weg.
Dus meneer stuift de weg over naar de mevrouw en haar hondje, die daar terecht niet van gecharmeerd was. Gelukkig kwam er geen auto aan :schrik:

Ik roep 1 keer en zwaai met een cola fles waar ie net mee gespeeld had.. En meneer staat keurig voor mn neus!! :cheer:

Even later ging ik een rondje met hem doen langs een vrij drukke weg. Hij moet naast me lopen maar sommige stukjes mag ie ff vrij snuffelen. Alleen ging hij er ff iets te snel vandoor waardoor hij aan de riem trok en zo ineens zn halsband afknapte. :O: van het merk Ruffwear.. Nou niet zo'n 'ruff' sluiting dus!
Ik heb maar het eerste gedaan wat in me opkwam, zn riem op de grond achter me aan slepen en de andere kant (een steeg in) rennen terwijl ik zn naam en "kijk eens" riep. Gelukkig was dat interessant genoeg en stond ie wederom meteen voor mn neus.
Ik zag hem die weg ook al over stuiven.. Nou met al dat verkeer :schrik:

In het losloop gebied oefenen we vaak met hier komen.. Maar als er dan een hond is, komt hij alleen als ik door loop. Daarnaast heeft hij momenteel een bananenplantage in zn oren, het commando zit is bijv héél moeilijk ineens :hmmm: Dus ik was erg blij dat hij na 1 keer roepen weer voor mn neus stond.
Maar allemachtig, ik ben 2 keer goed geschrokken. Die halsband gaat de kliko in en de tuin komt hij voorlopig ook niet los. :mrgreen:

Naja ik vond het wel ff spannend. gebeurd me gelukkig niet zo vaak.. Maar dan uiteraard ff 2 keer op een avond! :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Re: Ff een dom "ik ben trots en blij" topic

Ongelezen bericht door Pemba »

Gelukkig allemaal goed afgelopen :ok:
Ik heb altijd halsbanden van Jisjas, daar zitten aan beide kanten van de sluiting ringen waar je de musketon aan vast maakt.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Bedankt voor de tip! Das in principe een halfcheck toch?
Ga morgen meteen even kijken in de winkel. Hij loopt vrij goed naast me, gaat puur even om als hij ineens te snel vooruit loopt.
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Nee het zijn gewone halsbanden en alleen via de website te bestellen. http://www.jisjas.nl/index.php?paginaid=4
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Lekker is dat, Jion! :(: Kwam je hond weer snel bij je?

Normaal heeft ie een tuigje of een andere halsband om. Maar die hangen te drogen aangezien meneer in de koeienvlaaien lag te rollen vanmiddag. :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig dat het goed is gegaan.

Balou is mij als pup van tien weken eens ontsnapt, en rende recht op een hek af waarachter twee herders zaten. Hij kon toen nog onder dat hek door, het is niet te zeggen hoe de herders op een vreemde pup op hun terrein zouden hebben gereageerd. Gelukkig had ik hem vlak voordat hij onder het hek door kon schieten te pakken.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik zou contact opnemen met ruffwear :wink: die horen niet zo te knappen
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Het was de sluiting die open ging. Maar lijkt me ook niet zo te horen. Nu is hij vrij sterk.. misschien té voor dit spul, maar noem het dan geen Ruffwear :hmmm:
Afbeelding
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hylos schreef:Het was de sluiting die open ging. Maar lijkt me ook niet zo te horen. Nu is hij vrij sterk.. misschien té voor dit spul, maar noem het dan geen Ruffwear :hmmm:
Maar wellicht had je een maandagochtend versie. Het is normaal gesproken erg goed spul namelijk.
Bo, 50+kg heeft er een tuig van, waar ik alle vertrouwen in heb. Ruffwear word ook veel gebruikt in de buitensport met honden. Je had echt terug moeten gaan
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Hij was 70% afgeprijsd ofzo.. Dus hij kostte nog maar een paar euro. Kan er niet voor terug gaan rijden. :mrgreen:
Het zal idd een maandagochtend ding zijn geweest, misschien dat ie daarom zou goedkoop was :roll:
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

nu maakt het niet meer uit maar ik heb bij sam toen hij nog jonger en fanatieker was altijd een hurricane omgehad. ding is nu een jaar of 8 oud en nog als nieuw. moet je wel in zweden bestellen want de nederlandse verkoper is ermee gestopt omdat hij niets meer verkocht omdat ze echt gewoon een mensenleven meegaan

http://www.hurricanekennels.com/HP2/nylon.html
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Haha, dat is wel sneu voor die man.. Maar bewijst wel dat ze dus echt lang mee gaan!
Dankje voor de tip, ziet er wel mooi uit. :D
Hij heeft nu zo'n goedkoop blauw ding van de Welkoop van 5 euro ofzo. Daar gebeurd dan ook weer niks mee. :19:
Ik wacht nog even tot hij wat fatsoenlijk uitgegroeid is qua nek, anders kan ik over 4 maand weer.. maar dan koop ik iets echt goeds en zal deze zeker in mn achterhoofd houden!
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Hurricane en MAG (en wat aanverwanten) vind ik goed.

hurricane vind ik de enige voor de echte rotzakken
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Hij loopt naast me ( meestal :mrgreen: ) maar trekt soms als hij ineens wat ziet of naar een hond toe wil die we passeren. En ja dan is iets stevigs wel gewenst, maar een "rotzak" is het absoluut niet. En wordt hij hopelijk ook niet. :mann:
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Hylos schreef:Hij loopt naast me ( meestal :mrgreen: ) maar trekt soms als hij ineens wat ziet of naar een hond toe wil die we passeren. En ja dan is iets stevigs wel gewenst, maar een "rotzak" is het absoluut niet. En wordt hij hopelijk ook niet. :mann:

hoe oud is hij :mann:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

8 maand en 3 dagen, dus kan nog vanalles gebeuren. :mrgreen:
Al kan ik het me moeilijk voorstellen dat hij van een echte allemansvriend in een allemanshater veranderd..but time will tell :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”