Xavi was in de tuin van mn schoonouders en mn schoonvader en ik stonden net te praten over dat het zo ideaal was dat de hond daar in de tuin kon. Alles is betegeld en er staat een hek om de tuin heen. Xavi lekker aant heen en weer rennen met zn lege cola fles.
Ik zei nog, "ja vroeger kon hij nog tussen de spijlen door he.. Dat gaat nu niet meer passen!".
En floep daar gaat Xavi tussen een spijl door, naast het hekje.... De enige spijl die dus blijkbaar breder is.
En toevállig loopt er natuurlijk iemand met een hondje aan de andere kant van de weg.
Dus meneer stuift de weg over naar de mevrouw en haar hondje, die daar terecht niet van gecharmeerd was. Gelukkig kwam er geen auto aan
Ik roep 1 keer en zwaai met een cola fles waar ie net mee gespeeld had.. En meneer staat keurig voor mn neus!!
Even later ging ik een rondje met hem doen langs een vrij drukke weg. Hij moet naast me lopen maar sommige stukjes mag ie ff vrij snuffelen. Alleen ging hij er ff iets te snel vandoor waardoor hij aan de riem trok en zo ineens zn halsband afknapte.
Ik heb maar het eerste gedaan wat in me opkwam, zn riem op de grond achter me aan slepen en de andere kant (een steeg in) rennen terwijl ik zn naam en "kijk eens" riep. Gelukkig was dat interessant genoeg en stond ie wederom meteen voor mn neus.
Ik zag hem die weg ook al over stuiven.. Nou met al dat verkeer
In het losloop gebied oefenen we vaak met hier komen.. Maar als er dan een hond is, komt hij alleen als ik door loop. Daarnaast heeft hij momenteel een bananenplantage in zn oren, het commando zit is bijv héél moeilijk ineens
Maar allemachtig, ik ben 2 keer goed geschrokken. Die halsband gaat de kliko in en de tuin komt hij voorlopig ook niet los.
Naja ik vond het wel ff spannend. gebeurd me gelukkig niet zo vaak.. Maar dan uiteraard ff 2 keer op een avond!

.