Speelt niet, ligt bijna de hele dag te slapen en eet heel weinig. Ik ben al bij de huisarts geweest omdat ik vooral bang was voor BM ontsteking, maar geen verhoging of vergrootte BM en verder niets dat wees op ziek zijn. Ook de ontlasting is normaal. Ze eet wel wat gras, maar niet overdreven en hoeft niet te braken. Ik heb Novacam meegekregen waardoor ze zich wat beter zou moeten voelen, heb dit nu ongeveer 5 dagen gebruikt, maar zonder enig zichtbaar effect. Het is een jonge vrolijke hond van 1,5 jaar. Normaal gesproken ontzetten actief en speels en nu is ze een zielig hoopje hond. Ik weet niet wat ik hier nog meer aan kan doen? Zou het alleen komen van de loopsheid en mogelijk komende schijnzwangerschap o.i.d.? Zou ik haar verder moeten laten onderzoeken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lusteloos na loopsheid
Moderator: moderatorteam
-
Barbabelle
- Actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier
- Aantal honden: 1
Lusteloos na loopsheid
Mijn hond is ongeveer een week of 5 geleden loops geworden, verliep allemaal normaal. Alleen is ze nu sinds ruim 2 weken zooooo ontzettend lusteloos.
Speelt niet, ligt bijna de hele dag te slapen en eet heel weinig. Ik ben al bij de huisarts geweest omdat ik vooral bang was voor BM ontsteking, maar geen verhoging of vergrootte BM en verder niets dat wees op ziek zijn. Ook de ontlasting is normaal. Ze eet wel wat gras, maar niet overdreven en hoeft niet te braken. Ik heb Novacam meegekregen waardoor ze zich wat beter zou moeten voelen, heb dit nu ongeveer 5 dagen gebruikt, maar zonder enig zichtbaar effect. Het is een jonge vrolijke hond van 1,5 jaar. Normaal gesproken ontzetten actief en speels en nu is ze een zielig hoopje hond. Ik weet niet wat ik hier nog meer aan kan doen? Zou het alleen komen van de loopsheid en mogelijk komende schijnzwangerschap o.i.d.? Zou ik haar verder moeten laten onderzoeken?
Ik hoop vooral dat ze snel weer de oude wordt... Zou een sterilisatie hierbij uitkomst bieden? Hoewel het tegen mijn principes is om te snijden in een gezonde hond vind ik haar nu wel heel erg depri en wil ik niet dat ze dit ieder halfjaar moet doormaken...

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Re: Lusteloos na loopsheid
Hoe hebben ze vast gesteld dat ze geen vergrootte baarmoeder heeft?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
nou ik kan uiteraard niets zeggen over jouw hond, Ik ken haar niet en weet niet hoe ze is. Hier 2 teven. Een ervan Rups is traag wanneer ze loops moet worden, loops is en super traag wanneer ze schijnzwanger is. Ze snuft aan alles en gaat vooral haar eigen gang. Ze is vier en elke keer voor ze loops wordt (gelukkig eens per jaar) trap ik er weer in. Ik denk dat ze doodziek is hahhaha. Haar gehele proces neemt een lange tijd in beslag, ze verspilt geen onnodige energie en is op zichzelf en haar proces gericht. Niets aan de hand
-
Barbabelle
- Actief
De dierenarts heeft haar hele buik nagevoeld en mij aan de hand daarvan gezegd dat de baarmoeder niet vergroot was, hij kon met zijn vingers bij elkaar komen zei hij.Sanne!! schreef:Hoe hebben ze vast gesteld dat ze geen vergrootte baarmoeder heeft?
Tevens de temperatuur gemeten en ze had ook geen verhoging.

-
lets have fun
Ik herken het wel van mijn Floor. Die is ook sloom tijdens en rondom haar loopsheid. Ze is dan echt niet meer haar actieve zelf. Gelukkig is het maar 1 keer per jaar.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik zou daar toch meer zekerheid over willen dmv een echo....Barbabelle schreef:De dierenarts heeft haar hele buik nagevoeld en mij aan de hand daarvan gezegd dat de baarmoeder niet vergroot was, hij kon met zijn vingers bij elkaar komen zei hij.Sanne!! schreef:Hoe hebben ze vast gesteld dat ze geen vergrootte baarmoeder heeft?
Verder ook geen tips. Maar ik zou het niet te lang afwachten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Heel herkenbaar. Floor heeft dat ook na de loopsheid. Ik denk dat het met schijnzwangerschap te maken heeft. Zelfs met behendigheid is ze traag, terwijl ze normaal de snelste van de groep is. Met een maand is het wel weer over. Ik vind het ook heel sneu voor haar, de vorige keer had ze nergens last van gelukkig, deze keer is het weer bal. Ik hoop dat de vakantie over een week het doorbreekt. Ook geef ik haar wat minder eten, dat schijnt ook te werken.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik herken het ook, Mowgli had het ook altijd voordat ze schijnzwanger werd. Ze leek zwaar depressief zag er ongelukkig uit, als ze schijnzwanger was werd het nog erger. Ze maakte zich druk om haar pups (knuffels), wilde niet eten, niet uit, alleen maar bij de knuffels liggen. Gemeen uitvallen naar mijn andere hond als hij in de buurt van de knuffels kwam, heeft mij doen besluiten om haar te laten steriliseren.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi heeft er ook enorm last van, die is echt depressief tijdens haar schijnzwangerschap. Tijdens de loopsheid is ze verschrikkelijk hangerig en zeurderig.
En vlak voor de loopsheid is ze een schuimbekkend sekreet waarvan alle teven dood moeten en alle reuen zich stante pede moeten onderwerpen. Het ding heeft écht veel last van haar hormonen.
Gewoon niet leuk.
Ik houd er niet van om zonder reden in een gezonde hond te snijden, maar al met al heb ik hier een teef die de helft van het jaar zichzelf niet is, en gaat ze toch gecastreerd worden. Er is trouwens een middel (ik geloof dat het 'puur schijnzwanger' oid heet) waar sommige teven baat bij hebben als je er mee start op de eerste dag van de loopsheid. Dat zou je eerst kunnen proberen.
En vlak voor de loopsheid is ze een schuimbekkend sekreet waarvan alle teven dood moeten en alle reuen zich stante pede moeten onderwerpen. Het ding heeft écht veel last van haar hormonen.
Gewoon niet leuk.
Ik houd er niet van om zonder reden in een gezonde hond te snijden, maar al met al heb ik hier een teef die de helft van het jaar zichzelf niet is, en gaat ze toch gecastreerd worden. Er is trouwens een middel (ik geloof dat het 'puur schijnzwanger' oid heet) waar sommige teven baat bij hebben als je er mee start op de eerste dag van de loopsheid. Dat zou je eerst kunnen proberen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Barbabelle
- Actief
Inderdaad is het hier ook echt depressief.. Meer dan alleen een beetje sloom. Ik heb wel het idee dat haar tepels iets groter zijn, maar niet echt heel extreem. Dus misschien toch echt een aankomende schijnzwangerschap.
De dierenarts vertelde dat het waarschijnlijk elke keer verergert? De eerste keer had ze hier eigenlijk geen last van.
Ik zal eens op zoek gaan naar puur schijnzwanger, misschien dat dat voor de volgende keer wat verlichting geeft. Zo niet dan zal ze ook gecastreerd worden na de derde loopsheid.
De dierenarts vertelde dat het waarschijnlijk elke keer verergert? De eerste keer had ze hier eigenlijk geen last van.
Ik zal eens op zoek gaan naar puur schijnzwanger, misschien dat dat voor de volgende keer wat verlichting geeft. Zo niet dan zal ze ook gecastreerd worden na de derde loopsheid.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, bij Skadi iig wel. Maar ik heb ook verhalen gehoord dat het minder kan worden.Barbabelle schreef:De dierenarts vertelde dat het waarschijnlijk elke keer verergert?
Wat ik wel vrij zeker weet is dat teven die zo heftig reageren op de hormonen ook een verhoogde kans op bmo hebben. Het is iets wat ik vaker gehoord heb, en toen ik het met twee verschillende dierenartsen besprak werd dat bevestigd. Ik weet niet of dat is omdat ze graag snijden en met me meelulden, maar de argumenten zijn iig wel redelijk logisch klinkend.
Skadi wel. Heel opvallend zelfs. Ze is mijn eerste teef die ik van pup af aan heb, en ik zei nog dat de ontwikkeling bij teven zo sprongsgewijs gaat, ipv geleidelijk zoals bij reuen. Want ze was ineens zo 'volwassen' geworden na haar eerste loopsheid. Inge O moest daar hartelijk om lachen.De eerste keer had ze hier eigenlijk geen last van.
En die had gelijk. Een paar maandjes daarna was ze weer haar eigen clowneske zelf. Tót de volgende loopsheid
And few will ever climb
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lijkt mij ook schijnzwangerschap, maar het is wel belangrijk dat je haar in de gaten houdt en dat er geen baarmoederontsteking aan het broeien is.
Galastop kan ook goed helpen. Mijn meiden hebben mentaal eigenlijk geen problemen gehad met schijnzwangerschap maar wel hadden ze in meer of mindere mate last van lactatie. Daar kregen we ook de Galastop voor, maar recentelijk heb ik vernomen dat dit middel voor meerdere dingen ingezet kan worden. Misschien kun je eens navragen bij een dierenarts.
Galastop kan ook goed helpen. Mijn meiden hebben mentaal eigenlijk geen problemen gehad met schijnzwangerschap maar wel hadden ze in meer of mindere mate last van lactatie. Daar kregen we ook de Galastop voor, maar recentelijk heb ik vernomen dat dit middel voor meerdere dingen ingezet kan worden. Misschien kun je eens navragen bij een dierenarts.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Candy had geen temperatuursverhoging toen zij een baarmoederontstekeing had.Barbabelle schreef:De dierenarts heeft haar hele buik nagevoeld en mij aan de hand daarvan gezegd dat de baarmoeder niet vergroot was, hij kon met zijn vingers bij elkaar komen zei hij.Sanne!! schreef:Hoe hebben ze vast gesteld dat ze geen vergrootte baarmoeder heeft?
Ik zag het aan de prut die uit haar vulva kwam,
verders had zegeen symptomen ervan,echt alleen die vieze prut.
Ze was nog steeds vrolijk,wilde graag eten en trainen ook.