er zou iemand komen van de rescue voor een vervolg huisbezoek dus vanf 3 uur zitten wachten voor jan met de korte achternaam omdat ie nooit op kwam dagen.
nou ja een dagje rust is ook nooit weg
vandaag vroeg op en naar het 'bos'
het is niet een echt bos maar lijkt er wel een beetje op en het was de eerste keer dat we daar heen geweest zijn rita en ik.
wat grijzig weer maar niet koud dus we hebben er heerlijk een paar uur rondgelopen en zijn haast niemand tegengekomen.
op sommige stukken heb ik haar even losgelaten, wel met het hart in de keel want het terugkomen zit er nog niet bepaald goed in en ik heb geen idee of ze jaagt.
maar het is allemaal goed gegaan gelukkig.
de man van de rescue belde dat ie vandaag zou komen en dat deed ie deze keer wel.
was niet echt een hondenkenner al dacht ie daar zelf anders over, maar de communicatie daar werkt toch niet helemaal optimaal want hij dacht ook dat we rita al zes weken hadden
hij vond het bijvoorbeeld raar dat ik haar nog niet echt los liet lopen en dat ze een andere naam had gekregen begreep ie ook niet helemaal.
verder blafte ze behoorlijk toen hij binnenkwam en ging hij haar roepen en tegen haar praten, wat natuurlijk dat blaffen nog veel meer in de hand werkte.
negeren had ie nog nooit van gehoord blijkbaar en dat ze hem bijna in zijn hand beet omdat hij haar wou aaien toen ze daar nog niet aan toe was, ontging hem ook.
maar op zich ben ik wel blij met dat bezoek want wij krijgen niet zo vaak visite en hij was de eerste vreemde die binnenkwam, dus heb ik mooi kunnen zien hoe ze daarmee is.
en eigenlijk valt me dat 100% mee, ik denk niet dat er veel aan de hand zal zijn als mensen haar gewoon negeren en laten gaan.
ze zoekt het bezoek niet op, gaat op een afstandje liggen kijken blaft in het begin nog wel een paar keer als ze zich bewegen, maar stopt daar ook mee als ik klaar zeg.
wou ie ook nog opschrijven dat ze agressief was en dat is ze helemaal niet
ze is onzeker (en doordat die man zo dom deed kon ik haar ook niet steunen en vertellen wat ze dan wel moest doen) en let op haar huis en op ons en iemand die in dh rescue doet zou dat toch moeten kennen van de honden van dat ras, lijkt mij.
maar goed dat ie jan nooit meegemaakt heeft, joost mag weten wat ie daarvan gezegd en zeker gedacht zou hebben
ik heb wat foto's van vandaag en een ding is me daar erg op opgevallen al wist ik het al wel:
ik moet hoognodig iets meer met het terugkomen gaan doen, zodat ze beter weet dat dat altijd goed en leuk is.
denk dat ik daarvoor de kaas maar uit de koelkast ga halen.
oh en ze heeft eindelijk gepoept na drie dagen
zo loopt ze weg:

en zo komt ze terug:

ander stukje in het bos:

me in de gaten houden doet ze weer wel vrolijk: