Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De komst van *piep* en over hoe het zo gekomen is... +foto's

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

De komst van *piep* en over hoe het zo gekomen is... +foto's

Ongelezen bericht door Zamunda »

Verslag van de komst van onze hond (Shadow/Piep), een 2-jarig Rhodesian x Cane Corso teefje :I: :cheer:
Ik ben bij het begin begonnen en het is een heel lang verhaal geworden :engel: . Als je geen zin hebt om de aanloop te lezen dan moet je even doorscrollen naar '3) Zaterdag'. Maar ook als je alles al hebt gevolgd staan er nog wel wat nieuwe dingen in die leuk zijn om te lezen.

Over pieps naam: we willen haar niet Shadow noemen, maar ook geen piep haha. We zijn rustig aan het nadenken welke naam bij haar past. Hopelijk zijn we er met een paar dagen over uit.

1) Hoe het allemaal gekomen is
Omdat we nogal afgelegen wonen en ik veel alleen thuis ben wilde ik graag een hond om me een wat veiliger gevoel te geven :batman: . Toen ik het gevoel had dat ik er echt klaar voor was om een hond te kunnen bieden wat hij/zij nodig zou hebben ben ik op zoek gegaan naar een leuk en goed informatief hondenforum. Zo ben ik hier uitgkomen. En ik ben maar wát blij dat ik dit mooie forum gevonden heb met zoveel goede informatie die gedeeld wordt door ervaren en kundige hondenhouders! :E:
Na mijn voorsteltopic heb ik een topic geopend om advies te vragen welke rassen goed bij ons zouden passen (dit meedenk-topic. Ik heb hier ontzettend fijne adviezen gekregen en het heeft me goed op weg geholpen. Ondertussen keek ik elke dag op ikzoekbaas.nl en hield ik de herplaatshoek op deze site in de gaten. :lees:
Bij de herplaatsers kwam ik vooral staffords en herders (duits/mechels) tegen, wat ik niet bij ons vond passen. Was het dan toch een geschikt ras (of geschikte kruising) dan kon de hond niet met katten (of was onbekend) of had een hele actieve baas nodig of kon helemaal niet alleen thuis blijven of had een gedragsprobleem of was te oud (ik wilde niet ouder dan 4 à 5 jaar). Pfff, ik dacht dat het 'm echt niet ging worden om ooit een herplaatser te vinden die bij ons zou passen. Ik begon dat idee eigenlijk al een beetje op te geven :U: . Onderwijl ging ik door met informatie opzoeken over de aanbevolen rassen.

2) De oproep van Shadow en het tergende wachten, en wachten, en wachten.... :wachten:
Tótdat ik afgelopen maandag de oproep voor Shadow zag hier in de herplaatshoek... Toen ik het verhaal over haar las, zag wat voor kruising ze was en haar foto's had gezien wist ik het: Ik heb haar gevonden!!! Ik heb de hond gevonden waar ik naar op zoek was :cheer: . Het waren eigenlijk maar een paar zinntejes en foto's, maar mijn gevoel was overduidelijk.
Afbeelding
Niet te versmaden :I:

En toen begon de spanning en het wachten! Ik moest eerst wachten tot mijn man thuis was om te overleggen natuurlijk. Ondertussen had ik het mailtje waarin ik mijn interesse kenbaar maakte (en aangaf wat we Shadow konden bieden) al lang en breed klaarstaan :engel: . Helaas moest mijn man toch nog even aan het idee wennen (ondanks dat we erover uit waren dat we echt klaar waren voor een hond) en kon ik de mail dus nog niet verzenden :80: . Oh, ik werd echt gek en ben maar even de wei in gelopen om af te koelen! Gelukkig hebben we daarna goed kunnen overleggen en kon om half acht dan éindelijk het mailtje de deur uit, pfff.
Ja, en toen begon de spanning nog verder op te lopen. Ik had enkel een mail-adres en er kwam maandagavond geen reactie meer. Okee, dat kan, maar dinsdagochtend zal er toch vast snel reactie komen?! :-?

Dinsdag: eindelijk reactie?
5u
Wakker: gelijk mail checken. Nee, nog geen reactie :sad: . Nou ja, dat zal voor een uur of negen toch wel komen? Ondertussen maar eens verder verdiepen in de CC en de RR, doe ik toch wat nuttigs.
7u
Ik híeld het niet meer. Ik werd gek van de zenuwen en ik was zo bang dat ze misschien al vergeven zou zijn. Die onzekerheid was bijna ondraaglijk. Toen heb ik een topic aangemaakt om mijn verhaal en spanning met jullie te kunnen delen: Sorry, maar ik hou het niet meer. Haha, wie had gedacht dat er zó massaal meegeleefd zou worden met deze hyperdepiepe zenuwlijer. Ik niet in ieder geval! :E:
Ik wilde de oproep voor Shadow niet in het topic zetten, want ik wilde Shadow niet nóg meer in the picture brengen en zo anderen op het idee brengen om interesse te tonen voor deze geweldige hond. Dat leidde ertoe dat ik haar in het topic *piep* noemde en dat ik continu bezig was met het sturen van pb's met haar linkje (ahum, uiteraard pas nádat de betreffende personen bewezen hadden haar niet te zullen dogsnatchen :engel: ). Het gaf lekker veel afleiding in ieder geval. :ok:
11u30
De ochtend verstreek langzaam en door mijn zenuwen kreeg ik geen hap door mijn keel, zat ik met klotsende oksels en werd ik met de minuut warriger :Q: . Na een tip heb ik toch maar een tweede mailtje eruit gestuurd met de vraag of de eerste wel aangekomen was (en dat ik toch ook wel heel nieuwsgierig was of we in aanmerking kwamen).
Ondertussen had ik hier een hoop mensen net zo ongeduldig gekregen als ik en werd er steeds maar gevraagd of er nog geen reactie was op de mail. Nee dus :sad: .
16u50
Pff, na een zenuwslopende middag dan eindelijk reactie :cheer: ! Mijn mail was ontvangen en ze waren enthousiast. Er zou zo snel mogelijk contact met mij opgenomen worden.
Vanaf dat moment was ik vergroeid met mijn mobiel en de huistelefoon. Waar ik ging, gingen zij. Uren verstreken en de telefoons gingen maar niet over :sad: . Uiteindelijk teleurgesteld en gespannen naar bed gegaan...

Woensdag: Zou er vandaag verder contact gelegd worden?
3u30
Wakker.... Zouden ze al bellen :scratch: ? Nou, dat zal vast nog niet, maar toch vast wel ergens vanaf 8u ofzo? Ondertussen maar eens lezen op het forum en wat berichtjes achterlaten.
De uren verstreken en de spanning was voelbaar in mijn berichten. Iedereen werd plaatsvervangend ongeduldig en boos haha. Wat hebben jullie ongelofelijk fijn meegeleefd :I: .
12u30
Linx (degene die piep aangemeld had bij Cloris) liet een berichtje achter in mijn topic. Die kans greep ik direct aan om haar te pb'en!!! :ok:
Van haar krijg ik te horen dat zij en de eigenaren heel enthousiast waren over mijn mail, yeah! Nadat ze mijn topic gelezen had heeft ze direct contact opgenomen met hen om te vertellen over mijn enorme enthousiasme :I: en om hen een zetje te geven om echt contact op te gaan nemen. Ze vertelde ook dat ze eigenlijk al met iemand anders bezig waren, maar dat diegene geen reactie meer gaf. Ze wisten nu dus eigenlijk niet zo goed of ze daar nog langer op moesten wachten of dat ze contact op konden gaan nemen met mij. Daarom hadden ze nog niet gebeld.
Ergens na 14u zou ik een telefoontje mogen verwachten! Tja en dan kruipen de minuten weer voorbij hè :wachten: . En nog steeds niet kunnen eten van de spanning, pff. En die zweethandjes en klotsende oksels... :wall:
*Later kwam ik erachter dat de eerdere gegadigde zeer waarschijnlijk een medeforummer is geweest :schrik: ! Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij heeft diegene zijn/haar interesse niet doorgezet naar aanleiding van het topic waarin ik aangaf dat ik zo enthousiast over piep was* **mijn grote dank!** [ik noem hier geen naam, omdat ik niet weet of diegene dat wil]
15u
Hey, een mailtje!! Oh, van de eigenaar!!!! Spannend!!!!
Er staat nog wat meer info over piep (dat ze ook wel wat 'stoute' dingen doet). Verder dat iedereen nog enthousiaster geworden was nadat Linx een samenvatting had gegeven van mijn 'ik hou het niet meer'-topic :mrgreen: . Dat ze het erg leuk zouden vinden als het met ons zou matchen :cheer: . Dat ik mag bellen voor een afspraak 'als we nog steeds willen'. *Dewatte??? Áls we nog steeds willen??? Nou, zie me maar eens tegen te houden!!!* :pffff:
Dus gelijk gebeld, oh wat was ik blij dat ik eindelijk mocht bellen voor een afspraak!!! Het was een leuk en fijn gesprek en de afspraak werd gemaakt voor zaterdag, rond 10u. Als het zou klikken mochten we haar gelijk meenemen :I: .
16u
Na het telefoontje viel vrijwel alle spanning van me af :ok: ! De afspraak was een feit en dat was waar ik me het meest druk over had gemaakt. Ik was het meest bang dat we niet mochten komen omdat ze al weg zou zijn. Per direct waren de zweethandjes weer droog en de klotsende oksels verleden tijd. Nu was het goed. Alleen het eten wilde nog steeds niet, maar ach ik kan het lijen dus dat was niet erg haha :tongue: .

Donderdag: Voorbereidingen
Vrijdag moet ik bijna de hele dag weg en zaterdag gaan we al voor half negen rijden, dus alle voorbereidingen voor de mogelijke komst van piep moeten vandaag getroffen worden. Het hele huis lekker aan kant gemaakt en een plekje voor piep gemaakt met een provisorisch hondenbed. Verder nog allerlei andere voorbereidingen getroffen die ik nu al niet meer weet haha. Natuurlijk wel de hele dag aan piep gedacht en haar foto staarde me tussendoor steeds aan als ik weer even op de laptop zat :I: .
Einde van de dag was ik helemaal op en blij dat ik naar bed kon :slaap2: .

Vrijdag: Zó voorbij
Vroeg op (toch nog even lekker alle berichtjes van de nachtbrakers lezen en zelf een berichtje achterlaten) en op pad. Iedereen wilde graag een foto zien van piep en gelukkig had Linx me een paar foto's gemaild dus kon ik die lekker laten zien op mijn mobiel. Verder zelf veel verteld over piep en veel aan haar gedacht.
De dag vloog voorbij door alle drukte en al gauw was het bedtijd :slaap2: . Op naar zaterdag!!!

3) Zaterdag: Dé dag :cheer:
Oh, vandaag gaat het gebeuren!!! Wat een onwerkelijke situatie: als het straks klikt dan hebben we 'ineens' een hond in huis :O: !!! Wow!
Onderweg nog even langs de dierenwinkel gereden voor een flinke zak frolic, want die kunnen we dan vast lekker gebruiken als hondensnoepjes :mjammie: .

10u30 De ontmoeting en de beslissing
We zeggen de mensen gedag en lopen de tuin in. Piep rent als een dolle heen en weer en ik weet het zeker: we nemen haar straks mee :cheer: .
Na een minuut of wat zak ik door mijn kniëen en neemt ze heel even de tijd om aan me te ruiken. Ik wacht geduldig af tot ze steeds weer even komt tussen het rennen door. Op een gegeven moment heeft ze iets langer geduld om bij me te blijven waardoor ik haar kan aaien. Wát een lieve hond en wát een lieve blik!!!! :I:
Afbeelding
We gaan zitten om wat dingen te bepraten. Er komen leuke anekdotes naar boven over piep (en nog wat stoute dingen) en we stellen nog wat vragen (sommige uit nieuwsgierigheid, andere handig om te weten). Na een tijdje wordt piep wat rustiger en komt ze af en toe langs en laat ze zich lekker aanhalen. Later gaat ze ook onder de tafel liggen. Ik kan mijn ogen bijna niet van haar afhouden en ik straal helemaal :sunny: :mrgreen: .
Het wordt wel meteen duidelijk dat we nog wat met haar te stellen gaan krijgen: ze is LEO, en niet zo'n klein beetje ook :schrik: ! Ze zou gerust op de tafel klimmen, terwijl ze toch echt geen schoothondje is. Laat je je koffie of iets anders op tafel (of aanrecht) staan (laag of hoog) en let je één tel niet op, dan is het weg! Oh, wat een portret :joker: . Werk aan de winkel voor straks haha.
Dan is het tijd voor afscheid en een nieuw begin. De mensen nemen afscheid van piep :knuffel: en we krijgen een ton met voer mee, haar hondenbed, riem met halsband, tekentangetje, shampoo, zalmolie en een mooie grote nieuwe kluif.
Ik loop met piep naar de auto en oh my god: wat trekt ze :schrik: !!! Dát wordt nog wat haha.
Volgens mij kun je op deze foto zien dat ze een enorm gespierde nek heeft van al dat trekken?
Afbeelding

11u30 Rit naar huis
Eigenlijk zou ik terug rijden, want ik word snel misselijk achterin. Maar ja, je denkt toch niet dat ik zo ver van haar af kan zitten hè :pffff: ! Dus manlief rijdt en ik settle me lekker met piep op de achterbank :I: . Piep liep trouwens zó de auto in, no problemo. Doordat ik de hoofdsteun van de voorstoel eraf had gehaald kon ik toch mooi door de voorruit kijken en had ik geen last van misselijkheid.
In het begin zwabbert piep van links naar rechts in de vele bochten die we nemen voordat we op de snelweg zijn. Eenmaal rechtuit op de snelweg gaat ze lekker liggen.
Afbeelding
Ondertussen masseer ik haar zachtjes. Na een tijdje draait ze een rondje en laat ze zich tegen me aan vallen :I: .
Ondertussen beraad ik me op de wandeling die we straks gaan maken. Hoe ga ik om met dat trekken :O: ? Want dat is voor beide partijen niet lekker... Ik zag het niet zitten om te gaan werken met rukjes, of met heen en weer lopen of met steeds terug roepen oid. Dat zou én geen zoden aan de dijk zetten nu én veel te stressvol zijn voor beide partijen. Maar hoe dan wel?
Ik kwam op het idee om haar geen mogelijkheid te geven tot trekken :idea: ! Hoe we dat gedaan hebben lees je in het volgende stukje.

13u Eindelijk thuis!!! En een heerlijke wandeling maken
We hadden een waterbak klaarstaan buiten en daar heeft ze even van gedronken. Vervolgens zijn we direct het bos in gegaan om lekker een rondje van anderhalf uur te maken want ze had teveel energie om direct naar binnen te gaan en de katten te ontmoeten. :zweep:
Wat een genot was die wandeling :I: .
Dan het voorkomen van het trekken: we hadden een lange riem meegekregen (2m?) dus dat gaf al wat ruimte. Maar het belangrijkste was: de riem mocht niet strak gaan staan. Dus hebben we gewoon lekker haar tempo aangehouden: ging zij harder, dan gingen wij dat ook. Stopte ze om te snuffelen, dan wij ook. Zo bleef de lijn dus altijd met een boogje hangen :idea: ! We hebben haar wel gestuurd qua richting natuurlijk, maar zo hebben we heerlijk ontspannen kunnen lopen. Nouja, lopen... :O: Het was vrijwel continu wel joggen/hardlopen hoor :zweep: . Maar heerlijk dat ze het vond! Het plezier straalde ervanaf. Op het laatst zaten er stukjes tussen waarbij we eventjes konden wandelen.
Afbeelding
Onderweg nog wel wat leuks meegemaakt, gna gna, maar dat vertel ik later nog wel eens. Anders wordt het zo'n lang verhaal :engel: .
Op deze manier was het een heerlijke wandeling, we hebben er alledrie enorm van genoten! En het trekken aan de riem 'aanpakken' dat komt later wel. We blijven het eerst lekker zo doen.

14u30 Kennismaken met de bewoners: de katten
Toen het huis in en kennis maken met de katten. Ze heeft er zelf niets van (is katten gewend), maar onze katten vonden het zelf wel wat minder, dat grote lompe mormel in huis. We hebben haar heel rustig geïntroduceerd en voorkomen dat ze te opdringerig werd. Eén kat maakte duidelijk dat hij hier de baas was en zij vooral afstand moest houden :zweep: . De andere ging maar even naar buiten en hoopte dat het mormel weer zou verdwijnen :mrgreen: . Nummer drie bekeek alles vanonder de bank.
So far so good. Piep heeft lekker een rondje door de kamer en keuken gelopen en kwam haar bed tegen die we ondertussen al op ons hondenbed hadden gelegd.
Daar ben ik met haar gaan zitten en toen ging ze lekker liggen. Ik zag dat ze moe was (van alle indrukken, de reis en de wandeling). Ondanks dat kwam er geen rust in haar: ze wilde elke beweging volgen, liefst door ernaartoe te gaan. Omdat ik bij haar zat bleef ze wel bij mij, maar wel met moeite en er kwam geen rust in haar koppie.
Toen besloten om de bench neer te zetten :idea: . We wisten dat ze van huis uit een bench gewend was en ze daar 's nachts en als er niemand thuis was, in zat. Het leek me dat het voor haar meer duidelijkheid zou geven dat het de bedoeling was dat ze ging rusten en dat ze door de associatie van de bench ook het willen volgen los zou kunnen laten. En zo geschiedde! :cheer:
Eenmaal in de bench was het direct goed! Deurtje pas dicht gedaan toen ze zelf ging zitten en liggen en toen zag je de rust erin komen. Ze keek wel steeds op bij geluiden, maar was er duidelijk rustiger onder. Wel af en toe piepen en slaan met de staart als manlief voorbij kwam lopen, maar dat hebben we gewoon genegeerd. Binnen een halve minuut lag ze dan weer plat. Ik merkte dat ze wel héél graag iemand bij zich had dus ik heb er direct lekker een stoel naastgezet en memet de laptop bij haar gesettled. Oh, wat een genot :I: .

17u
Eindelijk mag ik haar dan horen snurken, wat een heerlijk gehoor :I: . Af en toe ligt ze ook te dromen en trekt ze wat met een pootje of oortje. Lekker dier. Wat een genot weer, om naast je slapende hond te mogen zitten :love: .
17u10
Het gesnurk wordt steeds harder. *Vraagt zich af of het nog wel zo leuk is, wat een herrie zeg* :scratch:
17u15
Het begint nu oorverdovende vormen aan te nemen :O: . *zoekt verwoed naar oordoppen*

Af en toe draait ze zich lekker om. De ene keer ligt ze helemaal uitgestrekt en lijkt de bench (is de grootste maat geloof ik) maar netaan te passen:
Afbeelding
dan weer ligt ze op een drolletje en verzuipt ze zowat in de bench:
Afbeelding

19u30
Zo, het is wel weer eens tijd voor een wandeling :mrgreen: . Eerst even de katten voeren en dan gaan we lekker een rondje hardlopen met piep.

Later volgt er nog meer, want ik raak niet over haar uitgepraat. Sorry :flower: :mrgreen:
Ik wil jullie nogmaals bedanken voor het meeleven in dit proces. Van mezelf voorstellen, naar het zoeken naar een geschikt ras, naar de spanning over de hond die ik gezien had... tot dan uiteindelijk de komst van piep. Bedankt voor de vele informatieve, leuke, grappige, lieve en bloed-onder-de-nagels-halende berichten :I: :E: !!!!!
Laatst gewijzigd door Zamunda op 09 jun 2013 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: De komst van *piep* en over hoe het zo gekomen is...

Ongelezen bericht door tekkel »

Achterhaald :wink:
Laatst gewijzigd door tekkel op 09 jun 2013 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

:LOL: je hou het wel spannend zo he
Zamunda
Zeer actief

Re: De komst van *piep* en over hoe het zo gekomen is... +fo

Hahaha, ik ben er al sinds gistermiddag mee bezig (hoezo niet van het halve werk :engel: ) en vanmorgen klikte ik per abuis op bevestig ipv voorbeeld :oeps: .
Laatst gewijzigd door Zamunda op 09 jun 2013 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zamunda
Zeer actief

tekkel schreef::roll:
Was ik er speciaal voor opgestaan! :wink:
Nou, ik hoop dat je voorlopig niks te doen hebt want trek er maar een dagje voor uit om dit te lezen haha :LOL: .
Jij wilt een verslagje? Dan kun je het krijgen ook :goeie: !

Nou jullie zijn nog wel even bezig met lezen, dan ga ik ondertussen lekker piep uitlaten (of zij mij???).
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Geweldig verhaal, helemaal volgens afspraak :mrgreen:
Edit, en leuk dat de klik er zo is, het trekken komt wel.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leuk om te lezen vooral je enthousiasme is enig :D
Shadow/Piep boft maar :ok:
Laatst gewijzigd door tineke op 09 jun 2013 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Wat een heerlijk verslag om te lezen!
Ik had nog geen foto gezien maar wat een prachtige hond is ze!
En vooral ook heel veel verslagen en foto's blijven posten hoor!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Oh Heerlijk verslag.. Ik ben benieuwd hoe jullie geslapen hebben ??
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heel veel geluk, met Piep. :pffff: :LOL:
t is een mooi meisje, de trekken gelijk korte metten mee maken, anderen zijn je armen straks een stukje langer :engel:
veel plezier
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Een geweldig verslag :E:
Heel veel geluk met jullie nieuwe huisgenoot. :cheer:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Zamunda schreef:
tekkel schreef::roll:
Was ik er speciaal voor opgestaan! :wink:
Nou, ik hoop dat je voorlopig niks te doen hebt want trek er maar een dagje voor uit om dit te lezen haha :LOL: .
Jij wilt een verslagje? Dan kun je het krijgen ook :goeie: !

Nou jullie zijn nog wel even bezig met lezen, dan ga ik ondertussen lekker piep uitlaten (of zij mij???).
Heerlijk verslag :cheer:
En wat schrijf je goed :ok:

Ben benieuwd hoe de eerste nacht ging, en of de katten zich er al bij hebben neergelegd :hmmm:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahahahaha, jij moet boeken gaan schrijven.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Helemaal eens met Gonnie.
Wat een prachtige hond is het de foto's geven mij toch een beter beeld dan de eerste foto's. Het is een behoorlijk gespierde dame zeg. En wat doen jullie het ook relaxed met haar. Hebben jullie een goed nacht gehad? Veel plezier vandaag.
Afbeelding
Neeltje
Zamunda
Zeer actief

Hihi, wat zijn jullie toch weer leuk! Ik kan het soms niet geloven dat jullie het allemaal zo leuk vinden om te lezen en gewoon de tijd nemen voor die ellenlange verhalen van mij :bloos: . Zeker niet omdat er nu ook meerdere topics lopen van herplaatsers, dan had ik dus niet verwacht dat jullie op nóg zo'n topic (of serie topics) zouden zitten wachten :80: .

Over het trekken:
Gisteren was ze nog zó hyperdepieper dat ik zeker wist dat ik daar niets in zou gaan bereiken. Ik verwacht er ook de komende dagen nog niets mee te doen, anders dan het te voorkomen (door dus haar tempo aan te houden). Ze heeft gewoon nog niet genoeg rust in haar lijf en koppie.
Maar lange gespierde armen zullen we er dus niet van krijgen, want er komt gewoon geen spanning op de lijn. Conditie des te meer (pff, en ik hou helemaal niet van rennen :oeps: ) haha.

Over de katten:
Neuh, die hopen nog steeds dat dat grote, zich nergens iets van aantrekkende mormel weer héél gauw verdwijnt :LOL: . Maar dat komt wel goed, ze durven al wat dichterbij te komen kijken. Ahum, alléén als piep slaapt natuurlijk :goeie: .
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

wat een prachtige hond en een heerlijk verhaal! Heel veel geluk samen!
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Gefeliciteerd met 'piep', en wat een verhaal zeg, al die stress wandel je er nu gelukkig wel uit :mrgreen: .
Mooie hond met een lieve kop is het, ben heel benieuwd naar het vervolg, dus lekker blijven schrijven hè!
Angela
Actief
Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever

Ongelezen bericht door Angela »

Heerlijk verhaal om te lezen, hoewel je ons TOCH weer in spanning weet te houden met
Onderweg nog wel wat leuks meegemaakt, gna gna, maar dat vertel ik later nog wel eens. Anders wordt het zo'n lang verhaal
Ik vind het helemaal geweldig hoe jullie met haar omgaan en te lezen hoeveel plezier je eraan beleeft :I:

Hopelijk blijf je updates plaatsen over hoe het met Piep gaat, het blijft leuk om te lezen hoe herplaatsers (ook Rita en Cayuga) zich aanpassen en thuis voelen bij hun nieuwe baasjes :cheer:
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Gefeliciteerd met *piep* en ik geloof zeker dat je meteen verliefd was toen je haar zag want dat had ik ook toen ik haar foto zag !

Veel geluk met haar !
Sandra
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

@Zamunda, je bent mij geen dank verschuldigd: heb wel een mail gestuurd dat ik interesse had in Shadow, maar heb daar geen reactie op gehad.
Mensen waren dus niet met mij bezig, heb me dus ook niet afzijdig gehouden naar aanleiding van jouw topic.
Zou wel, als je d'r gisteren niet mee had genomen, er nog een mail aan gespendeerd hebben, maar zoals gezegd, ik heb geen haast.
Ben niet echt op zoek, maar als ik een hond tegen kom die me wel wat lijkt, maak ik wel m'n interesse kenbaar.
Maar je enthousiasme is leuk, klinkt alsof je veel wil ondernemen met d'r.
Denk dat het wel goed gaat komen bij jullie.
Wiel
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een prachthond, en wat een leuk verhaal. Heel veel plezier samen!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dat klinkt al erg goed, volgens mij past Piep helemaal perfect bij jullie :ok:
Heel veel plezier met haar! Enne... ik zou het gewoon op Piep houden :pffff:
Zamunda
Zeer actief

Biet schreef:@Zamunda, je bent mij geen dank verschuldigd: heb wel een mail gestuurd dat ik interesse had in Shadow, maar heb daar geen reactie op gehad.
Mensen waren dus niet met mij bezig, heb me dus ook niet afzijdig gehouden naar aanleiding van jouw topic.
Zou wel, als je d'r gisteren niet mee had genomen, er nog een mail aan gespendeerd hebben, maar zoals gezegd, ik heb geen haast.
Ben niet echt op zoek, maar als ik een hond tegen kom die me wel wat lijkt, maak ik wel m'n interesse kenbaar.
Maar je enthousiasme is leuk, klinkt alsof je veel wil ondernemen met d'r.
Denk dat het wel goed gaat komen bij jullie.
Okee, dan zat het dus toch nog net iets anders. Ik wil zeker lekker veel met haar ondernemen, in ieder geval minstens zoveel als dat zij aangeeft nodig te hebben.
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:Ik denk trouwens niet dat je het trekken gaat oplossen door haar het tempo te laten bepalen. Als ze teveel energie heeft kun je dan beter gaan fietsen (als het niet te heet is), dan moet ze jou volgen inplaats van jij haar. :wink: Voor het trekken tijdens de wandeling zou ik andere oplossingen zoeken, zoals stilstaan/omdraaien als ze trekt, of met een stokje of rijzweepje voorkomen dat ze voor je uit gaat lopen, of desnoods met een ander hulpmiddel (halti oid).
Nee, dat ga ik zeker niet oplossen daar haar het tempo te doen bepalen, maar dat is ook niet mijn intentie. Ik vind haar nu nog te onrustig in haar kop om met het trekken aan de slag te gaan, vandaar dat ik er nu voor kies om het te voorkomen. Dus ik zorg er nu voor dat de situatie gewoon niet ontstaat, zodat het trekken in die zin bij ons ook geen patroon wordt.
Ondertussen neem ik de tijd om te bedenken wat voor ons een fijne manier zou zijn om het trekken te tackelen en kan zij eerst wat rust vinden. Stapje voor stapje dus.
Het is voor mij geen punt om het nu te omzeilen en zo hoef ik haar daar nu niet in op te voeden. Er zijn nu gewoon belangrijker dingen om aan te werken met haar, dus daar focussen we ons eerst lekker op. Rustig aan en niet alles tegelijk.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je manier van vertellen en je enthousiasme nodigt gewoon uit om te lezen.
Je kunt ook van die hondenspelletjes voor haar bedenken zodat ze geestelijk ook moe wordt maar dat komt nog wel, eerst maar even lekker wennen en genieten van elkaar
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief

Ptje schreef:Je manier van vertellen en je enthousiasme nodigt gewoon uit om te lezen.
Je kunt ook van die hondenspelletjes voor haar bedenken zodat ze geestelijk ook moe wordt maar dat komt nog wel, eerst maar even lekker wennen en genieten van elkaar
Ja, dat ben ik al aan het schrijven in mijn volgende verslagje, dat ik daar maar eens mee moet gaan beginnen binnenkort om haar geestelijk ook wat te doen te geven. Alhoewel de hele verhuizing natuurlijk al genoeg geestelijk te verwerken geeft op dit moment. Maar ze gaat volgens mij heel snel, dus ik verwacht dat ik me snel in hersenwerk zal moeten gaan verdiepen :mrgreen: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat heerlijk! wat fijn!
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat jammer dat het zo ontzettend tegenvalt allemaal :F:
Wat een geweldig verslag heb je geschreven :E:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat schrijf je het leuk!
Fijn dat het zo goed gaat!!!!
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Leuk verslag. Mooi om te lezen dat het goed gaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”