Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie denkt er even mee...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel
Aantal honden: 1

Wie denkt er even mee...

Ongelezen bericht door LaRep »

Jippemans kan (nog) niet alleen zijn.
Hij krijst de hele boel bij elkaar en heeft dan ook geen oog voor de afleiding die ik hem geef.

Inmiddels probeer ik hem wat minder afhankelijk van mij te maken door veel heen en weer te lopen in huis (wil hem eigenlijk ziek van zich zelf maken) zodat hij het niet meer leuk vind mij zo achterna te hobbelen en ga hem een paar keer per dag even insluiten in zijn bench terwijl ik thuis mijn ding doe.
De bench is het probleem niet want daar ligt hij graag in en verkiest deze boven zijn mandje.

Vanaf vrijdag gaat Jip een dag per week naar de dagopvang zodat hij daar gewend raakt en blijft dat hij daar af en toe heen gaat als wij eens wat hebben waarbij we hem niet kunnen gebruiken :wink:

Ik vraag me echter af of dat in deze periode (ik hoop tenminste dat het een periode is :mrgreen: ) verstandig is om hem te laten wennen aan de dagopvang.

Aan de ene kant lijkt het me geen kwaad te doen doordat hij meer afstand van me krijgt maar aan de andere kant twijfel ik of het misschien toch schade geeft in zijn "gevoel" in de steek gelaten te worden.

Wat denken jullie?
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Re: Wie denkt er even mee...

Ongelezen bericht door Loek »

Als ik eerlijk ben zou ik zo´n klein jong hondje niet meteen hele dagen naar de dagopvang brengen maar zou ik dat ook opbouwen. In huis zou ik vaker werken met momenten van alleen laten, 1 tel naar buiten, voordeur dicht en weer open voordat hij de kans krijgt onrustig te worden, voortdurend in huis achter me aan laten hobbelen zou ik afbouwen.
LaRep
Zeer actief

Ik ben niet duidelijk geweest, het gaat om een middag van 4 uur.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

LaRep schreef:Ik ben niet duidelijk geweest, het gaat om een middag van 4 uur.
Okay, dan zou ik hem wel brengen en in huis zou ik er verder aan werken dat hij leert wat minder afhankelijk van je te zijn.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het ligt aan de dagopvang ,als dat kleinschalig is bij iemand thuis dan vind ik het anders dan grootschalig.
Maar als het de bedoeling is dat Jip daar later gebruik van gaat maken zou ik wel langzaam alvast gaan opbouwen.
Neem aan dat er wel met zijn postuur en leeftijd rekening gehouden gaat worden.
LaRep
Zeer actief

Voor nu heb gekozen voor grootschalig omdat ik denk dat de mensen die er werken professioneel zijn, ik minder afhankelijk ben in het "spontaan" gebruik maken van en minder risico loop vol te zitten omdat de capaciteit groter is, ik liever niet heb dat er met hem buiten gewandeld wordt zonder mij :engel: en ik de kriebels krijg bij het idee dat Jip bij iemand terecht komt die anders denkt (en een andere aanpak heeft) aangaande honden.

Uiteraard zal er zorgvuldig gekeken moeten worden welke honden bij hem passen.

Maar voor het nog niet alleen kunnen zijn en dan wel naar de opvang zien jullie geen probleem?

Ik heb een raar menselijk onderbuikgevoel dat ik mijn schatje in het diepe gooi hiermee?!
Afbeelding
LaRep
Zeer actief

Even een kleine aanvulling:

Zou een dap ondersteuning kunnen geven in het leren van alleen zijn of is het een beetje onzin?
Afbeelding
Loek
Zeer actief

LaRep schreef: Maar voor het nog niet alleen kunnen zijn en dan wel naar de opvang zien jullie geen probleem?

Ik heb een raar menselijk onderbuikgevoel dat ik mijn schatje in het diepe gooi hiermee?!
Absoluut niet, een stap op weg naar wat zelfstandigheid :mrgreen:
Je zal zien dat hij over een tijdje staat te gillen om naar de opvang te mogen :wink:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Een dap-verstuiver zou zeker een positieve werking kunnen hebben. Verder denk ik dat je het goed aanpakt nu: Jip minder afhankelijk maken, en oefenen op de opvang :ok:
Zorg wel dat je jezelf relaxed voelt als je hem achterlaat!
RIP Cena :roos:
    LaRep
    Zeer actief

Nee, maar wel zonder mama :piew: :mrgreen:
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

Je kan beter wat vertellen over de dap ipv de draak te steken met een onzekere puppenmoeder :tong:
    Afbeelding
    hewi
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hewi »

LaRep schreef:Voor nu heb gekozen voor grootschalig omdat ik denk dat de mensen die er werken professioneel zijn, ik minder afhankelijk ben in het "spontaan" gebruik maken van en minder risico loop vol te zitten omdat de capaciteit groter is, ik liever niet heb dat er met hem buiten gewandeld wordt zonder mij :engel: en ik de kriebels krijg bij het idee dat Jip bij iemand terecht komt die anders denkt (en een andere aanpak heeft) aangaande honden.

Uiteraard zal er zorgvuldig gekeken moeten worden welke honden bij hem passen.

Maar voor het nog niet alleen kunnen zijn en dan wel naar de opvang zien jullie geen probleem?

Waarom mag hij trouwens niet buiten lopen met iemand anders behalve jij? ff vraagje tussendoor hoor ik heb niet alles gelezen over je jipemans :oeps:
    Maar ik denk he.......dat je schatje na de opvang niet eens meer met je meewil maar een ontzettend leuke dag heeft gehad.
    Thuis gewoon lekker opbouwen met oefenen.
    Groetjes Heidi
    Afbeelding
    wiebel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

als je je pup ophaalt doe dan alsof het de normaalste zaak van de wereld is. even begroeten en weg wezen.
    heb zelf in een opvang gewerkt en hoeveel mensen er niet helemaal uit hun dak gaan als ze hun hond weer zien! veel honden raken hierdoor ook in de war, je ziet ze van stabiel en normaal veranderen in een ongeleid projectiel omdat de eigenaar zo debiel staat te doen.

geeft hem thuis een uitgebreide knuffel sessie of potje lekker spelen met zijn 2e, ga niet op de grond rollen in de opvang vragend of mama kusjes mag krijgen want ze is zo blij haar kindje weer te zien..
    In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
    Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
    LaRep
    Zeer actief

hewi schreef:
    Waarom mag hij trouwens niet buiten lopen met iemand anders behalve jij?
    Omdat ik de enige ben die hem door en door kent en niemand zo goed voor hem kan zorgen dan zijn mama :pffff:

Jip doet en durft alles zonder de consequenties ervan te overzien, hij mag bijvoorbeeld best met drukke grote honden spelen maar als het een echte leo is dan loop ik liever door.

Hij spring zo de vaart in om te zwemmen maar mama moet hem er wel weer plat op haar buik uit vissen want door het opstaande randje kan hij er zelf niet uit.

En zo nog wat handigheidjes...
    Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik kan je niet helpen, ben zelf net zo erg als jij geloof ik ;)
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    LaRep
    Zeer actief

Inge O schreef: en zo'n dap 'zou kunnen helpen' - erg voorwaardelijke wijs.
    Deze begrijp ik niet?
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

Inge O schreef:
    LaRep schreef:
    Inge O schreef: en zo'n dap 'zou kunnen helpen' - erg voorwaardelijke wijs.
    Deze begrijp ik niet?
    ik bedoel daarmee dat dap zo'n zaken wel claimt en dat het ook soms een beetje effect heeft maar dat je het maar allemaal af te wachten hebt of het ook bij jóuw hond in júllie situatie iets zal doen.
    :ok: Dank je wel
    Afbeelding
    hewi
    Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

LaRep schreef:
    hewi schreef:
    Omdat ik de enige ben die hem door en door kent en niemand zo goed voor hem kan zorgen dan zijn mama :pffff:

Jip doet en durft alles zonder de consequenties ervan te overzien, hij mag bijvoorbeeld best met drukke grote honden spelen maar als het een echte leo is dan loop ik liever door.

Hij spring zo de vaart in om te zwemmen maar mama moet hem er wel weer plat op haar buik uit vissen want door het opstaande randje kan hij er zelf niet uit.

:mrgreen: :mrgreen: herkenbaar al geef ik mijn Leo trouwens wel zo aan iedereen mee.
    Gewoon dagje opvang proberen joh, ik denk dat jij het moeilijker vind dan hij
    Groetjes Heidi
    Afbeelding
    jans&co
    Zeer actief

Ongelezen bericht door jans&co »

als jij lieve jippemans even opsluit in de keuken en jij deur ernaast staat.hoelang blijft deze joelen. wat doet jippemans als je hem bv een pens staafje geeft en dan in de kamer er naast gaat staan?? joelt ie meteen of eet deze eerst staafje op en gaat dan joelen
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

renee-uk schreef:ik kan je niet helpen, ben zelf net zo erg als jij geloof ik ;)
    Zou je denken; moet jij dan ook bijna huilen als je hondje een keer dikkere poep heeft dan anders? :LOL:

Ik wordt gek van mezelf, ik welke een aantal knpv-honden naar de keuring heb gebracht veranderd in een slappe vaatdoek :piew:

Heb nog net het besef Jippemans zijn leven niet te verstoren omdat hij een hond, leuk, vrolijk en stoer ventje moet zijn maar waar ik vroeger een hond in een kennel met nachthok met stro hield bijvoorbeeld, ligt Jipje op twee bench- vachten, een kussen en twee fleece dekentjes. Het arme ventje kan zowat zijn bench niet in zonder zijn kop aan de bovenkant te stoten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

hewi schreef:
    LaRep schreef:
    hewi schreef:

:mrgreen: :mrgreen: herkenbaar al geef ik mijn Leo trouwens wel zo aan iedereen mee.
    Gewoon dagje opvang proberen joh, ik denk dat jij het moeilijker vind dan hij
    Ik weet wel zeker :LOL: :LOL: :LOL:
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

jans&co schreef:als jij lieve jippemans even opsluit in de keuken en jij deur ernaast staat.hoelang blijft deze joelen. wat doet jippemans als je hem bv een pens staafje geeft en dan in de kamer er naast gaat staan?? joelt ie meteen of eet deze eerst staafje op en gaat dan joelen
    Helemaal niet! Hij weet dat ik dan niet weg ben.

Gisteren heeft hij voor het eerst zijn lekkers gelaten voor wat het was en is gelijk gaan krijsen. De keren daarvoor at hij eerst het lekkers op en begon daarna "pas".
    Afbeelding
    Branka
    moderator
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

LaRep schreef:Nee, maar wel zonder mama :piew: :mrgreen:
    Is het misschien meer jouw gevoel dat hij niet zonder je kan i.p.v. dat hij moeite heeft om alleen te blijven?
    Mogelijk dat het erg meevalt omdat hij bij de opvang niet alleen is. Wel zonder jou ;)
    Afbeelding
    renee-uk
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

LaRep schreef:
    renee-uk schreef:ik kan je niet helpen, ben zelf net zo erg als jij geloof ik ;)
    Zou je denken; moet jij dan ook bijna huilen als je hondje een keer dikkere poep heeft dan anders? :LOL:
    vanmorgen nog gedaan, maar dat kwam meer omdat ze voor het eerst iets had dat echt op een drol leek en ik daar zo blij om was :schrik:
    Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
    LaRep
    Zeer actief

renee-uk schreef:
    LaRep schreef:
    vanmorgen nog gedaan, maar dat kwam meer omdat ze voor het eerst iets had dat echt op een drol leek en ik daar zo blij om was :schrik:
    Jij bent ook niet meer te redden geloof ik :E: :J:
    Afbeelding
    LaRep
    Zeer actief

Branka schreef:
    LaRep schreef:Nee, maar wel zonder mama :piew: :mrgreen:
    Is het misschien meer jouw gevoel dat hij niet zonder je kan i.p.v. dat hij moeite heeft om alleen te blijven?
    Mogelijk dat het erg meevalt omdat hij bij de opvang niet alleen is. Wel zonder jou ;)
    Mijn gevoel wil dat zijn teckelsmoel dicht zit als ik er niet ben maar mijn telefoon laat horen dat Jip's gevoel sterker is dan de mijne.

Op de opvang zal hij ook wel even gillen (of lang) maar dat hoor ik vrijdag dan wel als ik hem ophaal.
    Afbeelding
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pfew, dan ben ik waarschijnlijk zeer hardvochtig. Lotje blijft zo al een paar uur alleen, vanochtend 2,5 uur, geen gepiep en geen plasje bij terugkomst. Gisteren moest ik nog 20 minuten wachten totdat ze rustig in haar bench ging liggen voordat ik vertrok, vanochtend dus op tijd ermee begonnen, moest uiterlijk 09.50 uur vertrekken, lag madam al na 5 minuten in haar bench te knorren en tja, toen moest ik dus wel gaan.

Vanaf dag 1 ben ik even naar boven gegaan, wel als ze rustig lag, eind van de eerste week boodschappen wezen doen, zal toch moeten gebeuren.

Ik ga nu ook af en toe naar boven als ze gewoon aan het spelen is, en ook dan is ze nu rustig. Als ik over 1,5 week moet gaan werken, kan ik niet altijd blijven wachten totdat ze rustig ligt, op een gegeven moment moet ik dan toch echt vertrekken.

Ik zou thuis gewoon af en toe de deur achter je dicht trekken en naar boven gaan even en weer terug komen. Ze zullen het toch een keer gewoon moeten leren.
    LaRep
    Zeer actief

Neeltje schreef: Ik zou thuis gewoon af en toe de deur achter je dicht trekken en naar boven gaan even en weer terug komen. Ze zullen het toch een keer gewoon moeten leren.
    Haha, ik doe niets anders dan overbodig heen en weer lopen :ugh: :lol1:

Het ging best goed en kon een drie kwartier alleen thuisblijven, ben alleen bang dat hij toen nog te klein en moe was om zich te beseffen dat hij alleen was :19:

We komen er wel, kleine stapjes vooruit, hoop ik.
    Afbeelding
    Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

LaRep schreef:
    Neeltje schreef: Ik zou thuis gewoon af en toe de deur achter je dicht trekken en naar boven gaan even en weer terug komen. Ze zullen het toch een keer gewoon moeten leren.
    Haha, ik doe niets anders dan overbodig heen en weer lopen :ugh: :lol1:

Het ging best goed en kon een drie kwartier alleen thuisblijven, ben alleen bang dat hij toen nog te klein en moe was om zich te beseffen dat hij alleen was :19:

We komen er wel, kleine stapjes vooruit, hoop ik.
    Maar zo doe ik het ook hoor, zeker in het begin ging ik pas weg als ze echt sliep, als ik echt wegga nu, ga ik als ze blijft liggen en niet gaat piepen.

Maar goed, ik heb natuurlijk ook een tijdslimiet en dat is dat het goed moet gaan als ik ga werken (de 17de).
    LaRep
    Zeer actief

Haha, nog heel even en Jip zit op de tafel en ik eronder :zweep:

Ik vind het spelletje wat ik speel zo leuk door hem het idee te geven dat hij het voor het zeggen heeft maar ondertussen zonder het zich te beseffen braaf doet wat ik wil.
    Maar het lijntje is dun dus oppassen geblazen :mrgreen:
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”