Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ivan vanaf vandaag een echte politiehond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

ivan vanaf vandaag een echte politiehond

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Vandaag was het zo ver. We waren er al een tijd mee bezig maar dat zet je niet zo op internet.

Even kort het verhaal vooraf, mike en ivan zijn altijd echte maatjes geweest en de bedoeling was dan ook altijd dat ivan zou blijven bij ons. De oude hondenwedstrijd in april mee gedaan. En daar kwam mike tot de ontdekking dat ivan geen wedstrijdhond maar praktijkhond is. Hij had moeite ivan onder appel te houden. En zou hij dat willen werd het heel consequent zijn en er op hameren dat hij onder appel blijft. Wat elke X erger word omdat zon hond wedstrijd slim word. Dit kon en wou mike niet voor ivan. Van de winter wat praktijkoegeningen gedaan en dat vond ivan geweldig.
De wedstrijd kwam dus op het juiste moment gezien de politie een hond voor zijn 4 jaar wil kopen.
Mike heeft dan ook half april het besluit genomen om voor ivan een plek te zoeken bij de politie. De vaste koper had helaas geen honden meer nodig dus een ander korps gaan zoeken.
Alles was 3 weken geleden in orde behalve het bloedonderzoek. Lever werkte prima naast de beschadigde levercellen was hoger dan mocht. Dit kan diverse redenen hebben. Dus 2/3 weken rust en dan weer de test. Dat hebben we vanmorgen weer gehad en deze keer was de uitslag goed en is ivan mee gegaan naar de politie.
Het was wel ff wat tranen ook al heb je al die weken al beetje bij beetje afscheid genomen.
Het is even wennen weer terug naar 2 honden. Benieuwd ook hoe Diego de komende dagen reageerd.
Zelf ook nog ff laten bezinken. En hopelijk horen we snel hoe ivan het doet.

Dus ons ivan mag nu lekker elke dag doen wat hij het liefste doet. Beter zo voor hem. Was niet eerlijk geweest hem als huishond te houden.
Sonnie1983
Zeer actief

Re: ivan vanaf vandaag een echte politiehond

En hij ligt ook nog eens in de buurt. Regio eindhoven. Dus wie weet komen we hem nog tegen.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Sonnie1983 schreef:En hij ligt ook nog eens in de buurt. Regio eindhoven. Dus wie weet komen we hem nog tegen.
Als het maar niet aan je arm of been is, dus gedraag je een beetje he Sonja? :wink:

Fijn dat zijn bloedwaarden weer goed waren en dat hij zo'n mooie plaats heeft gevonden. Ik hoor Mike nog zo zeggen dat hij zeker zou blijven en toen dacht ik al, nou, dat zeg je nu......... En ik zie hem nog zo zitten daar bij Dries op de club toen je hem meenam, de frummel
:I:

Zijn geleider bij de politie heeft er vast een erg fijne hond aan! :ok: En E. ook weer trots natuurlijk.
Sonnie1983
Zeer actief

Moeilijk was het zeker om deze keuze te maken. Toen de keuze was gemaakt dag er na mike weer in twijfel en niet kunnen slapen etc. Verdriet etc omdat het zo zijn maatje was.
Maar weer er over gepraat en kort gezegd kwam het erop neer dat je verstand voor je gevoel moet gaan soms. En daarna heeft mike er ook vrede mee gekregen dat ivan zou gaan.
Ik kan niet wachten om te horen hoe het met ivan gaat.
Over een tijd gaan we ook naar hem kijken als de agent op keuring moet. Dat is wel fijn dan kun je ook gaan kijken hoe ivan zich voelt etc. En daarna is het wachten op mail dat ivan een boef gevangen heeft :-)
Sonnie1983
Zeer actief

Gos schreef:
Sonnie1983 schreef:En hij ligt ook nog eens in de buurt. Regio eindhoven. Dus wie weet komen we hem nog tegen.
Als het maar niet aan je arm of been is, dus gedraag je een beetje he Sonja? :wink:

Fijn dat zijn bloedwaarden weer goed waren en dat hij zo'n mooie plaats heeft gevonden. Ik hoor Mike nog zo zeggen dat hij zeker zou blijven en toen dacht ik al, nou, dat zeg je nu......... En ik zie hem nog zo zitten daar bij Dries op de club toen je hem meenam, de frummel

Zijn geleider bij de politie heeft er vast een erg fijne hond aan! :ok: En E. ook weer trots natuurlijk.
Oh ellen nu zit ik weer zo :cry: hihi
Ja watt een ommekeer, de wedstrijd kwam op het juiste moment. Eind vd week bellen we even hoe het met ivan gaat. Vind wel fijn om dat te weten. Het was niet alleen mike zijn hond maar als pup heb ik voor ivan gezorgd en ook vaak het uitlaten, zeker de laatste tijd dat mike extra veel moet werken omdat er 5 collega's weg zijn. (Hij kan zijn baan behouden trouwens).

Ik weet wel zeker dat de geleider er een top hond aan gaat hebben! Thuis heerlijk rustig en fijn. Buiten klaar voor actie.
Sonnie1983
Zeer actief

Gos schreef:

Oh ellen nu zit ik weer zo :cry: hihi
Ja watt een ommekeer, de wedstrijd kwam op het juiste moment. Eind vd week bellen we even hoe het met ivan gaat. Vind wel fijn om dat te weten. Het was niet alleen mike zijn hond maar als pup heb ik voor ivan gezorgd en ook vaak het uitlaten, zeker de laatste tijd dat mike extra veel moet werken omdat er 5 collega's weg zijn. (Hij kan zijn baan behouden trouwens).

Ik weet wel zeker dat de geleider er een top hond aan gaat hebben! Thuis heerlijk rustig en fijn. Buiten klaar voor actie.
Sonnie1983
Zeer actief

Moeilijk was het zeker om deze keuze te maken. Toen de keuze was gemaakt dag er na mike weer in twijfel en niet kunnen slapen etc. Verdriet etc omdat het zo zijn maatje was.
Maar weer er over gepraat en kort gezegd kwam het erop neer dat je verstand voor je gevoel moet gaan soms. En daarna heeft mike er ook vrede mee gekregen dat ivan zou gaan.
Ik kan niet wachten om te horen hoe het met ivan gaat.
Over een tijd gaan we ook naar hem kijken als de agent op keuring moet. Dat is wel fijn dan kun je ook gaan kijken hoe ivan zich voelt etc. En daarna is het wachten op mail dat ivan een boef gevangen heeft :-)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Fijn!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Door de tranen heb je niet meer in de gaten dat je al op het post knopje had gedrukt :wink:

Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik had dat indertijd met Laika, Vic's moeder, precies zo. Wij moesten toen ook even wachten totdat we de goede match voor haar gevonden hadden (er waren wel belangstellenden die wij niet zagen zitten voor haar, dus we hielden haar gewoon nog wat langer). Maar toen zich de goede aandiende, was het toch wel heel hard slikken hoor. Maar ze ligt er perfect, heeft een superleuke baan en een baas die gek met haar is, net als zijn vriendin, en ze hebben nog twee andere honden ook dus ze wordt "gedwongen" de sociale manieren die ze bij ons had opgedaan, goed te onderhouden. Ik ben na een paar manden gaan kijken. Ze reageerde wel heel anders op mij dan op anderen (veel closer natuurlijk), zei de nieuwe eigenaar, maar ik zag aan haar dat ze er erg op haar gemak was en lekker in haar vel stak. Dan weet je gewoon dat het goed was en je de hond echt niet tekort doet. We hebben nog regelmatig contact trouwens, en hij is er nog steeds heel blij mee, met al haar aardigheden en eigenaardigheden erbij (die precies zo bleken te zijn als wij al hadden aangegeven).

Dat verdrietige gevoel is heel normaal, zou raar zijn als je dat niet had, maar als hij zo'n goede plek kan krijgen, dan is het voor alle betrokkenen uiteindelijk het beste. We willen graag onmisbaar zijn voor de hond, maar dat zijn we gelukkig niet :-)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Goede beslissing, hopelijk kan hij veel betekenen voor ze.
En het is logisch dat jullie het er moeilijk mee hebben.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Sonnie1983
Zeer actief

Je he t helemaal gelijk ellen. Maar je wil idd even bevestigd zien dat je ook de juiste keuze hebt gemaakt.

Maar zoals we ivan zagen, vanaf half april niet meer getraind, en 2 weken geleden keer op de mouw laten bijten, hoe hij daar stond te trappelen van drift dan denk je ja is het beste voor hem. Beste verzorging, elke dag doen wat hij leuk vind. Maar toch ff die bevestiging dat je ivan ziet dat hij het goed heeft is dan fijn.
Sonnie1983
Zeer actief

Nou nee de ene hond is meer geschikt om wedstrijden te draaien dan de ander.
Vader van onze pup was een zeer constante hond dus heel geschikt voor wedstrijden (is uiteindelijk ook naar de politie gegaan) ivan is meer van dingen gewoon durven. Dus daar moet je heel erg bovenop zitten qua appel en dat word dus erger en erger.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Ik heb vorig jaar ook die keus gemaakt in het begin zit je toch in dubio het is toch je maatje, ik heb goed naar de
hond gekeken en de eerlijkste oplossing gezocht hij is nu ook diensthond en doet het super goed , wat wil je nog meer
veel trainen met de hond ,altijd op pad met zijn nieuwe geleider super goede faciliteiten maar het ging
wel met een traan is echt een super hond, hoop dat je nog wat contact houdt met zijn nieuwe geleider en vorderingen.
Sonnie1983
Zeer actief

Rocco, het was idd moeilijk om te beslissen maar het beste voor hem. hij gaat het geweldig krijgen daar. elke dag doen wat hij het mooiste/leukste vind.
Ik hoop snel wat te horen, anders bellen we vrijdag ofzo zelf even hoe de eerste dagen waren.

diego geniet voor nu volop van de aandacht.

contact houden hebben we wel 20x aangegeven dat we dat willen dus dat komt wel goed ga ik van uit.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Sterkte, ik weet hoe het voelt
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Sonnie1983
Zeer actief

aaahhh toch wel lief gister van mike, hij miste ivan als hij op stond, het koppie van ivan dan en die lebber door zijn gezicht. En hij mist als hij naar bed gaat dat hij dan nog ivan ging knuffelen/aaien.
Gos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:aaahhh toch wel lief gister van mike, hij miste ivan als hij op stond, het koppie van ivan dan en die lebber door zijn gezicht. En hij mist als hij naar bed gaat dat hij dan nog ivan ging knuffelen/aaien.
dan help je hem daar toch over heen Sonja? :mann: :engel:
Sonnie1983
Zeer actief

denk je dat ik dat niet heb gedaan :P
Gos
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:denk je dat ik dat niet heb gedaan :P
:mrgreen:
Sonnie1983
Zeer actief

Ivan maakt het goed. Hij heeft de afgelopen week bij de instructeur gelegen die ging beoordelen hoe het karakter was van Ivan, en van nog een andere hond. Zodat hij daarna kon kijken bij welke agent de hond het beste paste.
Maar nu denkt de instructeur er over om Ivan als reservehond te houden. Maar er was nog een agent die nog een hond nodig had.
Dus ben benieuwd wat de keuze word. Ik hoop het laatste dan krijgen we leuke mails dat ivan boeven vangt :) (reservehond betekent dat hij wel elke dag mee gaat trainen als de politie traint)
Maar hij is er nu een week en Ivan kwispelt al als de instructeur naar buiten naar ivan toe gaat. Dus zo die je hoe snel honden weer aanpassen aan een situatie! Wij missen hem meer als hij ons.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sonnie1983 schreef: Maar hij is er nu een week en Ivan kwispelt al als de instructeur naar buiten naar ivan toe gaat. Dus zo die je hoe snel honden weer aanpassen aan een situatie! Wij missen hem meer als hij ons.
Na een week 'al'. Ok
Sonnie1983
Zeer actief

Ivan had ook nooit probleem als hij naar pension ging (2x een weekend, vorig jaar 9 dagen) daar paste hij zich ook goed aan.
In tegen stelling tot diego die zou als hij verkocht werd alles bij elkaar joelen de eerste tijd (deed hij ook in pension)
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Rosita Compagner schreef:
Sonnie1983 schreef: Maar hij is er nu een week en Ivan kwispelt al als de instructeur naar buiten naar ivan toe gaat. Dus zo die je hoe snel honden weer aanpassen aan een situatie! Wij missen hem meer als hij ons.
Na een week 'al'. Ok
Ook een werkhond moet wennen aan een nieuwe situatie, net als iedere herplaatser. Snap niet zo goed dat er verschil gemaakt moet worden :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Sonnie1983
Zeer actief

Idd hij mist ons, ineens andere omgeving, nieuwe eigenaar, etc. Dat is ook voor een werkhond wennen. Na bijna 4 jaar veel met ons optrekken.
Nu weet ik niet hoe lang andere honden moeten wennen maar dacht een weekje dan gaat het toch al goed.
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Altijd moeilijke beslissingen, maar na een tijdje ga je inzien dat het echt het beste is.
Toevallig M. vandaag gesproken via FB. Vanavond even afwachten en hopelijk over 4 maand feest!
Groetjes Sandra
Sonnie1983
Zeer actief

Ik hoorde het Sandra. Ben benieuwd!
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Altijd moeilijke beslissingen, maar na een tijdje ga je inzien dat het echt het beste is.
Toevallig M. vandaag gesproken via FB. Vanavond even afwachten en hopelijk over 4 maand feest!
Groetjes Sandra
Sonnie1983
Zeer actief

Ik hoorde het ja. ben benieuwd!
ja het besef is er dat ivan daar perfect zit. maar we gaan wel naar de keuring kijken als het zo ver is. gewoon even zien hoe hij het maakt. dan zie je het met je ogen ook al weet je dat ze daar perfect zitten. hebben er wel vrede mee
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”