Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond mee naar festival

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

hond mee naar festival

Ongelezen bericht door Theraposa »

Wat vinden jullie hiervan? En dan een festival met hardere muziek.

Een meisje op mijn Facebook deed dit met haar stafford kruising.

Ik vind het zielig voor de hond. Al dir mensen om hem heen en bier wat misschien op hem valt.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: hond mee naar festival

Ongelezen bericht door Sas »

tja, Ik ken die hond niet en kan dus niet oordelen.
Afbeelding
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Persoonlijk zou ik het niet doen nee.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik zie het nut er ook niet van in om je hond mee te nemen naar een festival. Laat dat beest toch lekker thuis.
Maar wie weet vindt de hond het wel helemaal geweldig, zou zomaar kunnen.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ff je "stoere" staffurd showen. :hmmm:
Kan me niet voorstellen dat er een hond bestaat die je blij maakt met duizenden dronken mensen die niet uitkijken waar ze staan en lopen en knetterharde muziek.
Mijn oren piepen een hele nacht nadat ik na zoiets ben geweest.. hoe erg moet dat dan wel niet voor een hond zijn. :schrik:
Afbeelding
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nee, geen haar op mijn hoofd. Wat zou de hond eraan hebben???
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Ik zou mijn honden nooit mee nemen naar een festival, ook al houden ze van mensen en aandacht.
Een hond hoort ook nog eens zoveel x beter dan een mens :ugh:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn vorige AmBulldog Tank is zowat opgegroeid in de studio van de band van een vriendin van mij, hij werd langzamer hand de mascotte van de band :mrgreen: en was dus al vroeg gewend aan de herrie en het deed hem echt niets, hij ging mee als het kon, kwam op posters, fotoshoots, cd's enz hij vond het geweldig als hij mee mocht. Het liefst stond hij nog op het podium tijdens de optredens :mrgreen:

Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, ik snap dat niet. Er zullen vast honden zijn die het wel gezellig vinden maar waarom in godsnaam? Er zijn genoeg plaatsen waar je je hond mee kan meenemen, ook drukke plaatsen zoals shows. Waarom zo'n dier dan ook nog mee moet naar festivals? :19:
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Luna zou het geweldig vinden al die aandacht, maar persoonlijk zou ik het zelf niet doen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik denk niet dat mijn honden er blij van worden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

We hebben heel wat vrienden uit de muziek- en kunstwereld en van een aantal gaat hun hond, mits toegestaan, overal mee naar toe.
Die honden zijn dat zo gewend, ze vinden het erger als ze NIET met het baasje meemogen. Dus ook naar festivals e.d., of naar opteredens van de band van een van hen.
Denk wel dat je een hond moet hebben die dat leuk vindt, de mijne zou het wel leuk vinden denk ik qua aandacht maar voor de "rust"van mezelf zou ik het niet doen omdat het een hond is die je toch goed in de gaten moet houden.
Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Voor zover ik weet is het gehoor van een hond een stuk beter dan dat van ons.
Als wij onze oren tijdens een show al moeten beschermen om niet doof te worden of nog dagen last van onze oren kunnen hebben na het blootstellen aan luid geluid, dan wil ik niet eens weten hoe dat voor een hond voelt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik kan met ook niet voorstellen dat je je hond er een plezier mee doet, die muziek is toch oorverdovend. Afgelopen zaterdag was er weer een festival hier in Best, 5 km van mij vandaan en je hoort gewoon alles. Moet je er bovenop staan, moet er niet aan denken.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als 1 van mijn honden daar zo nodig heen moet gaat tie maar mooi zonder mij ik ben niet zo voor drukte en herie
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Het hangt heel veel van het type hond en type festival af. Met Salina en Pipra ga ik regelmatig naar fesivals waarbij wij in de middeleeuwse hoek zitten: lekker relaxt de hele dag met de baas bij een tent hangen en veel vreemde mensen knuffelen: een topuitje volgens de meiden! Als er op zo'n dag kanonnen afgeschoten worden of er zijn harde drums, dan houdt Pipra daar graag ruim afstand van. Salina kan het echter totaal niks schelen wat voor lawaai er is. Voor de gein ben ik met haar ook eens richting het podium gelopen waar men bezig was met een zeer luide soundcheck. Salina kreeg losse lijn en nam mij mee van knuffelkandidaat naar knuffelkandidaat, tot ik de herrie zelf te luid vond worden :D Zolang het niet zo druk is dat haar kleine pootjes gevaar lopen, wil zij overal wel mee naar toe! We hebben zelfs vooraan gestaan bij een nagespeeld gevecht vol kanonsgeweld en nog was ze totaal niet onder de indruk.

Ik heb geen idee wat voor festival TS precies bedoelt, maar als de hond herrie niet erg vindt en de baas wil vooral naar de relaxte delen van het veld toe dan zie ik daar geen probleem in. Er zijn zat festivals waar je vooral lekker op een afstandje op het gras ligt te luisteren en te kletsen en daar kan zo'n beest ook best van genieten.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik zie de toegevoegde waarde niet. Voor zowel hond als mens. Het volume van de muziek en de drukte lijken me niet echt wat voor de hond. Ik vraag me ook af hoeveel iemand dan met zijn hond bezig is op zo'n festival en als diegene er wel veel mee bezig is, vraag ik me af waarom je naar een festival gaat :19:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Tara schreef:
luna2906 schreef:Ik zie de toegevoegde waarde niet. Voor zowel hond als mens. Het volume van de muziek en de drukte lijken me niet echt wat voor de hond. Ik vraag me ook af hoeveel iemand dan met zijn hond bezig is op zo'n festival en als diegene er wel veel mee bezig is, vraag ik me af waarom je naar een festival gaat :19:
Allemaal aandachttrekkerij, kaaik maai es stoer sijn met me steffert.
Zielig gedoe.
Oh! Is dat stoer? Misschien kan Luna ook wel mee naar Guus Meeuwis zondag :idea: Het is dan geen steffurt, maar wel een halve heddur. Ik wed dat ze harder zingt dan Guus :engel:

Maar ik denk inderdaad dat het de enige achterliggende gedachte is. Ik kan in ieder geval geen enkele andere bedenken.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik denk dat jullie veelal de grote festivals als pinkpop, lowlands, extrema outdoor ofzo in gedachten hebben en die zijn ook niet geschikt voor honden m.i., niet alleen voor het lawaai maar ook voor de mogelijke overlast die de honden veroorzaken. De festivals en concerten waar wij heengaan en waar vrienden hun honden meenemen zijn meestal kleinschaliger en relaxter van aard. Dan hang je inderdaad een beetje aan de reand van het terrein bij de (eet- en drink) kraampjes en geniet je van het weer, de sfeer, de muziek en het gezelschap. De honden van vrienden vinden dat echt top! heerlijk bij hun baasje zijn, veel aandacht krijgen, af en toe wat lekkers....prima toch? En ja het zijn wel wat stoerdere honden (rottweiler, terriers, een cc, een bordeaux dog enzo maar ze lopen er niet mee te showen van kijk mij eens een stoere hond hebben, een klein hondje zou gewoon niet bij ze passen hihihihi, maar zowel baasjes als honden zijn erg relaxt)
Een kennis heeft een am. bull en die gaat mee naar repetities enzo van zijn band, en dat echt geen zachte muziek! Beest lijkt het toch wel erg leuk te vinden.
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Ik zou het ook niet doen.
misschien zijn er honden die het wel aankunnen maar ik zag pas in Wageningen op bevrijdingsdag heel veel nerveuze trekkende honden ook waar geen muziek was. er was niks aan voor de honden en voor de bazen ook niet. lijkt me frustrerend om zo een dagje uit te gaan. en in een muziektent stond een mevrouw met een bibberende labrador ik zei: ach gos, kijk hem nou trillen, zegt ze: " ja hij kan niet tegen die herrie"
ja dan denk ik: zorg dat je uit die tent komt!
en ik vind het inderdaad net zoiets als een man hier die op de enige tjokvolle marktdag van dit durp met zijn grote bull (weet niet precies wat voor maar het beest is enorm) strak aan de ketting erdoor moet lopen :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach, ik nam mijn jouster ook mee naar de kroeg en daar werd nou niet direkt zachtjes gedaan met de muziek dus ik weet het niet of ik hem niet ook mee naar een festival zou nemen.
niet eentje waar ie onder de voet gelopen zou worden, maar je hebt festivals en festivals natuurlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

tja, ik was van het weekend naar Fortarock en eeh, dat is duidelijk niet de plaats voor een hond idd.. Maar ga je naar weet ik veel, de Wantij ofzo, dan kan dat imo best hoor. Ik neem 'm alsnog niet mee maar mijn Ol zou het iig geweldig vinden, al die potentiële knuffelaars :P Zolang je dan lekker een beetje aan de rand blijft hangen en niet echt de dikke drukte in gaat...

Ik bedoel maar te zeggen, je hebt festivals en festivals natuurlijk :)
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Bij ons hoef je helemaal niet voor deur uit te gaan, je kan hier overal in de stad horen en zelfs als je in het bos loopt.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Onze vorige hond was doof, dus die nam ik altijd mee. Ze genoot van de gezelligheid en de mensen.
Van het lawaai had ze geen last :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:ach, ik nam mijn jouster ook mee naar de kroeg en daar werd nou niet direkt zachtjes gedaan met de muziek dus ik weet het niet of ik hem niet ook mee naar een festival zou nemen.
niet eentje waar ie onder de voet gelopen zou worden, maar je hebt festivals en festivals natuurlijk.
Dante vond het geweldig, maar die ging ook overal mee naar toe. Skadi zou het waarschijnlijk vreselijk vinden.

Je hebt festivals en festivals, en je hebt honden en honden :19:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Brigitte schreef:Mijn vorige AmBulldog Tank is zowat opgegroeid in de studio van de band van een vriendin van mij, hij werd langzamer hand de mascotte van de band :mrgreen: en was dus al vroeg gewend aan de herrie en het deed hem echt niets, hij ging mee als het kon, kwam op posters, fotoshoots, cd's enz hij vond het geweldig als hij mee mocht. Het liefst stond hij nog op het podium tijdens de optredens :mrgreen:

Afbeelding
Haha, prachtig :mrgreen:

Hond en festival moeten voor elkaar geschikt zijn. Ik heb ze ook wel meegenomen naar de kroeg (een tegelijk dan), en als er ergens een bandje buiten optrad in mijn vorige woonplaats dan nam ik ze ook wel eens mee, maar dat is dan iets waar je ook weer weg kunt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn honden gaan wel eens mee naar de kroeg, maar mee naar een muziekfestival? nee
ik denk dat een deel van mijn honden het wel prima zou vinden, maar ik zou het zelf niet erg praktisch vinden als ik sta te headbangen of de pogoen ;-)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Ik zou mijn hond ook niet mee naar een festival nemen. Ik neem haar al amper mee naar stad, aangezien ze daar al niets aan vindt. Ik heb zelf ook geen zin om me bij zulke gelegenheden ook nog met de hond te moeten bezighouden. Er zullen vast wel festivals zijn die te doen zijn met een hond die dat leuk vindt, maar grote festivals als Fortarock, waar ik zaterdag was, lijken me niet verstandig.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Brigitte schreef:Mijn vorige AmBulldog Tank is zowat opgegroeid in de studio van de band van een vriendin van mij, hij werd langzamer hand de mascotte van de band :mrgreen: en was dus al vroeg gewend aan de herrie en het deed hem echt niets, hij ging mee als het kon, kwam op posters, fotoshoots, cd's enz hij vond het geweldig als hij mee mocht. Het liefst stond hij nog op het podium tijdens de optredens :mrgreen:

Afbeelding
hahaha Gollum staat ook in volle adoratie te kijken wanneer ze mijn vriend ziet optreden :I:
Ik zou haar niet zo snel meenemen naar een druk festival, een optreden in een park met gematigde decibellen kan best.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Gollum schreef:

Afbeelding
hahaha Gollum staat ook in volle adoratie te kijken wanneer ze mijn vriend ziet optreden :I:
Ik zou haar niet zo snel meenemen naar een druk festival, een optreden in een park met gematigde decibellen kan best.
Het waren ook geen optredens met 100den mensen hoor maar gewoon een leuke groep, Tank vond alles best zolang hij maar mee mocht en die mocht ook overal komen volgens kan je aan zijn staart wel zien hoe erg hij het wel niet vond :F: . Hij kwam ook altijd in het Paard van Troje een vrij bekende uitgaansgelegenheid waar ze ook werkt en rende daar ook altijd rond, als ik met Tank dan door de stad liep hoorde ik mensen zeggen kijk dat is Tank van Claudia :ugh: :mrgreen: want waar de band was was Tank ook en ze was ook zijn oppas dus iedereen dacht dat Tank van haar was haha.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”