Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Regels loslopen honden staatsbosbeheer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mireille
Zeer actief
Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Regels loslopen honden staatsbosbeheer

Ongelezen bericht door mireille »

Aangezien het niet geheel duidelijk is voor mij als ik internet zo afstruin het volgende.

Vandaag liep ik samen met nog een aantal hondeneigenaren in een gebied waarvan wij niet beter weten dat de honden hier los mogen lopen.
De boer die dat gebied beheerd ook al vele malen gesproken en nog nooit te horen gekregen dat de honden er niet los mogen.
Aan het begin van het gebied bij de toegang staat een bord, maar hier ook niks van dat honden aan de riem moeten of er niet mogen komen.
Wij waren daar dus gezellig met de honden aan het wandelen zoals we bijna elke dag doen toen er inene een ambtenaar van staatsbosbeheer op ons af kwam stappen.
Of wij wel wisten dat wij in overtreding waren door onze honden hier los te laten lopen. Dus wij het bovenstaande uitgelegd dat wij niet beter weten en er ook niks op de borden staat.
We mochten er al helemaal niet komen met onze honden van 15 mei t/m 15 juli wegens het weidevogelseizoen en de tijden daar buiten om mochten honden alleen aangelijnd daar.
Op onze vraag waarom het dan niet op het bord staat aan het begin werd gezegt dat buitengebied altijd aanlijn verplichting was dus dat helemaal niet op het bord hoefde.
Wij kregen dit maal een waarschuwing maar zouden de volgende maal een boete krijgen als hij ons weer tegen kwam.
Kennelijk staat het gebied nu inene onder controle want we zijn er nog nooit iemand van staatsbosbeheer tegen gekomen.
Bij het gebied uitlopen keken we nogmaals eens op het ingangsbord waar de boswachter natuurlijk een stikkertje snel onder had geplakt wat er op de heenweg nog niet zat dat het verboden is voor loslopende honden.

In hoeverre kloppen deze regels nou, is het altijd zo dat buitengebied aanlijnplicht is ook al staat het niet op de borden vermeld?

Daarnaast nog een andere vraag: De geruchten gaan dat als je bv 5 loslopende honden hebt je voor alle 5 op de bon geslingerd wordt. Ik heb begrepen dat dat gezien wordt als 1 vergrijp dus je maar 1 keer op de bon geslinger kan worden. Hoe zit dit in elkaar.

En zijn er tenslotte nog mensen hier die in omgeving emmen leuke losloopgebieden weten waar je niet langs een weg of kinderspeelplaats zit?
Ik zelf woon in nieuw weerdinge maar weet zolangzamerhand gezien hoe gereduceerd de losloopgebieden zijn de afgelopen jaren niet meer waar ik nou nog leuk kan wandelen
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Regels loslopen honden staatsbosbeheer

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Over dat loslopen weet ik niet veel.

Wel weet ik dat iemand hier uit de buurt met 2 honden 4 bekeuringen heeft gekregen.
2x loslopen
2x geen poepzak

Tikt toch best aan.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik weet niet beter dan dat de overtreding geldt per loslopende hond, dus inderdaad als je 4 honden hebt loslopen, 4x een bekeuring.
Wat betreft de regels weet ik niet zeker hoe het zit, waar ik in de bossen loop wordt bij de toegangspaden netjes aangegeven of en wanneer de honden aangelijnd moeten zijn.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

sticker weg halen :mann:
je mag maar voor 1 vergrijp een boete krijgen, stel je jat een pak koekjes waar er 10 inzitten dan zou je dus 10 x een overtreding hebben begaan... niet dus. Zo werkt dat ook als je met meerdere honden los loopt.
Afbeelding
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Ik ben ook eens in het bos aangesproken door de boswachter op mijn twee loslopende honden, kreeg ook een waarschuwing en zei dat hij mij de volgende keer zou bekeuren voor de loslopende honden en dat zou dan 2 x .. zijn.(ik weet niet meer hoeveel)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik snap er sowieso nooit wat van.
Laatst liepen we door een hek, en er kwamen ons een paar mensen tegemoet. Één van die lui keek wat geirriteerd, dus ik ook nog even bijdehand doen tegen die vent :mrgreen:
Maar toen ik me omdraaide stond er in koeieletters 'Verboden voor honden' op dat hek :oeps: :mrgreen:
Maar afijn. Als je, zoals wij, vanaf de andere kant komt wordt er niks aangegeven :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

mireille schreef:toen er inene een ambtenaar van staatsbosbeheer op ons af kwam stappen.
Je kunt je afvragen of het een ambtenaar was hoor. De meeste 'SBB mensen' die ik tegenkom zijn een soort vrijwilligers.
En die mogen wel graag wat (te) hoog van de toren blazen :wink:
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Skittles »

Volgens mij moet een hond altijd aangelijnd zijn behalve als je in een duidelijk aangegeven losloopgebied loopt. Dat er soms borden missen, niet duidelijk aangegeven, dat loslopen op sommige plekken getolereerd wordt maakt het er niet echt duidelijker op.
mireille
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
mireille schreef:toen er inene een ambtenaar van staatsbosbeheer op ons af kwam stappen.
Je kunt je afvragen of het een ambtenaar was hoor. De meeste 'SBB mensen' die ik tegenkom zijn een soort vrijwilligers.
En die mogen wel graag wat (te) hoog van de toren blazen :wink:
Deze man was een buitengewoon opsporingsambtenaar die zich legitimeerde, dus ik ga er vanuit dat dit dan een echte was?

Aan het begin van het pad staat netjes aangegeven wat er dus niet mag, zoals paarden bv, maar over honden stond er echt niks skittles
Afbeelding
mireille
Zeer actief
Contacteer:

overigens op een ander deel aangrezend aan het gebied staat wel netjes op het bord daar dat de honden daar niet los mogen lopen...
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ligt eraan. Vaak als het idd natuur van staatsbosbeheer is dan geldt er de flora en fauna wet. En daarin staat dat honden aan de riem moeten...
Jaap*
Zeer actief

Skittles schreef:Volgens mij moet een hond altijd aangelijnd zijn behalve als je in een duidelijk aangegeven losloopgebied loopt. Dat er soms borden missen, niet duidelijk aangegeven, dat loslopen op sommige plekken getolereerd wordt maakt het er niet echt duidelijker op.
Het hangt van de grondeigenaar af. In gemeentelijk gebied buiten de bebouwde kom geld meestal geen aanlijnplicht (is in de APV van de gemeente na te zoeken). Eigenaren of beheerders van "natuurgebieden" hanteren vaak wel een bepaald aanlijnbeleid, maar het is vaak niet duidelijk wanneer je op hun grond loopt, en wat de betreffende regels zijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hier is buiten de kom eigenlijk alles losloopgebied. als dat niet zo is staat er een bordje. dat is bijvoorbeeld zo in een natuurgebiedje bij ons achter waar spannende vogels, beestjes en orchideetjes wonen http://www.vcbio.science.ru.nl/virtuall ... ape/bruuk/ prachtig om in te wandelen trouwens 's ochtends heeeel vroeg of tegen de schemering
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is idd niet altijd duidelijk ;-((

Ik ga ervan uit dat als er niet uitdrukkelijk staat dat honden los mogen, ze aangelijnd moeten zijn.

Maar, als er op de borden niets staat en je kunt dat bewijzen, dan gaat de ambtenaar nog een kluif krijgen jou te bewijzen dat honden aangelijnd moeten zijn! Zelfs als het op de website van / over een gebied staat is dat niet alleszaligmakend.

Het kan ook zijn dat er ergens staat "natuur-beschermdgebied" of woorden van gelijke strekking; dan zou ik weer zondermeer aannemen dat honden aan de lijn moeten maar of dat wettelijk ook klopt?

Ook altijd leuk als een natuurgebied meerdere "ingangen" heeft, waar dan bij de ene ingang niets te vinden is aan bordjes en bij andere ingangen (waar je dus nooit komt omdat je altijd die ene ingang pakt) wel een verbodsbord of een aanlijngebod.

Duidelijkheid zou prettig zijn!

Suzanne
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

hangt af van de plaatselijke regels daar, het moet wel een wettelijke basis hebben natuurlijk om een bekeuring te kunnen schrijven. Ik gok ook op de flora en faunawet als het natuurgebied is maar het gebied kan ook vallen onder Natura2000 http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2 ... x?subj=n2k
Dat de volgende keer dus vragen, hij kan wel een sticker plakken maar veel bekeuringen worden na bezwaar ingetrokken wegens geen info op bord/ missende bebording enzo.
Je kan als je met 4 honden losloopt 4 bekeuringen krijgen dat hoeft er niet perse maar 1 te zijn hoor. Als je 4 auto's fout parkeert krijg je er ook 4 en niet 1 omdat ze van 1 persoon zijn.

En dan heb je ook nog dat sommige beheerders de standaard apv van de vng overnemen die gericht is op binnen de bebouwde kom. Bij midden-delfland is dat toen ook gebeurd en dan zit je dus ineens met aanlijnplicht.
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Ik ben daar ook eens aangesproken door een SBBer. Die vertelde toen dat het binnenkort geen losloopgebied meer zou zijn en even daarna kwamen dus ook de bordjes, waar niets over honden werd gezegd. Daarna verder ook nooit meer iemand tegen gekomen. Volgens mij werd dat gebied ook ooit gepresenteerd als zijnde een leuk losloopgebied voor je honden, maar toen is het ergens in het proces overgedragen aan SBB en dan is het natuurlijk meteen afgelopen met de pret, want wij verstoren de bambi's :-(

Wel waardeloos idd. Zoveel gebied waar je ongeveer altijd in je eentje loopt en dan mag zelfs dat niet meer.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Het lijkt in m'n ogen dat SBB de pik op honden hebben want zij zijn de enige die het bos verstoren. Wat zij zelf doen om bij ons in Zuigerplasbos hele voetbalveld aan bomen omkappen dat moet kennelijk wel kunnen, verstoren zij ook niet al die bambi's enz......
En bij ons wordt door aantal mensen het bos vernield zoals meubilair, hier en daar worden blikjes en andere rotzooi in de fik gestoken.

Maar enfin het is altijd overal duidelijk waar je als een hondenbezitter wel mag komen en waar niet.
Naar m'n mening moeten ze eerst een voorlichtingsavonden geven voor mensen die hun hond(en) en in het bos uitlaten als ze andere regels op willen stellen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

massam schreef:hier is buiten de kom eigenlijk alles losloopgebied. als dat niet zo is staat er een bordje. dat is bijvoorbeeld zo in een natuurgebiedje bij ons achter waar spannende vogels, beestjes en orchideetjes wonen http://www.vcbio.science.ru.nl/virtuall ... ape/bruuk/ prachtig om in te wandelen trouwens 's ochtends heeeel vroeg of tegen de schemering
Dat geldt hier ook, maar in de algemene plaatselijke verordening wordt dan (bij jullie denk ik ook) ook aangegeven dat de hond los mag buiten de bebouwde kom, tenzij aangegeven staat dat het niet mag. Dan zijn bordjes noodzakelijk. Als in de apv staat dat honden alleen los mogen lopen op aangegeven gebieden, zijn bordjes niet nodig. Dan moeten er weer bordjes geplaatst worden dat het wel mag.

Dus je plaatst bordjes als het gebied een uitzondering is op de hoofdregel. Ik haal de hoofdregels uit de apv, maar misschien mis ik dan nog wel wat regeltjes :engel:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Een reden voor aanlijngebod of helemaal helemaal verboden voor honden, afgezien van het wild:

HIJKEN - Een schaapskudde van Het Drentse Landschap op het Hijkerveld is zondag aangevallen door twee honden. Meerdere schapen raakten gewond. Twee lammetjes moesten afgemaakt worden.

De honden joegen door de gestreste kudde en reageerden niet meer op signalen van hun eigenaar. Van twee lammetjes waren gewrichten kapot en die moesten daarom gedood worden. Bij de andere schapen bleef het bij oppervlakkige bijtwonden. De komende dagen moet duidelijk worden of zij een infectie hebben opgelopen. De eigenaar van de honden heeft een proces-verbaal gekregen.

Dat was gisteren.
Wiel
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

luna2906 schreef:
massam schreef:hier is buiten de kom eigenlijk alles losloopgebied. als dat niet zo is staat er een bordje. dat is bijvoorbeeld zo in een natuurgebiedje bij ons achter waar spannende vogels, beestjes en orchideetjes wonen http://www.vcbio.science.ru.nl/virtuall ... ape/bruuk/ prachtig om in te wandelen trouwens 's ochtends heeeel vroeg of tegen de schemering
Dat geldt hier ook, maar in de algemene plaatselijke verordening wordt dan (bij jullie denk ik ook) ook aangegeven dat de hond los mag buiten de bebouwde kom, tenzij aangegeven staat dat het niet mag. Dan zijn bordjes noodzakelijk. Als in de apv staat dat honden alleen los mogen lopen op aangegeven gebieden, zijn bordjes niet nodig. Dan moeten er weer bordjes geplaatst worden dat het wel mag.

Dus je plaatst bordjes als het gebied een uitzondering is op de hoofdregel. Ik haal de hoofdregels uit de apv, maar misschien mis ik dan nog wel wat regeltjes :engel:
Hier is dat ook zo. Totdat je in gebied van staatsbosbeheer komt. Dan geldt hier een andere wet.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Biet schreef:Een reden voor aanlijngebod of helemaal helemaal verboden voor honden, afgezien van het wild:

HIJKEN - Een schaapskudde van Het Drentse Landschap op het Hijkerveld is zondag aangevallen door twee honden. Meerdere schapen raakten gewond. Twee lammetjes moesten afgemaakt worden.

De honden joegen door de gestreste kudde en reageerden niet meer op signalen van hun eigenaar. Van twee lammetjes waren gewrichten kapot en die moesten daarom gedood worden. Bij de andere schapen bleef het bij oppervlakkige bijtwonden. De komende dagen moet duidelijk worden of zij een infectie hebben opgelopen. De eigenaar van de honden heeft een proces-verbaal gekregen.

Dat was gisteren.
Bij mijn weten mogen honden al helemaal niet los op het Hijkerveld om mee te beginnen.
Tenminste toen ik er eens een huisje gehuurd had was dat zo, en dat was waarschijnlijk om de grote kudde schapen die daar liep.
luna2906
Zeer actief

De stukken waar vee los loopt zijn ook aanlijngebieden. Sterker nog, ik denk dat je binnen de hekken überhaupt zelden met een hond mag komen. Dus je punt ontgaat me een beetje. Het geeft alleen maar aan dat het handhaven van een aanlijngebod belangrijk is, zeker in dat soort gebieden. Niet dat loslopen per definitie een probleem is.

Edit: ik reageerde op Biet, niet op Tineke. Was niet snel genoeg :mrgreen:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Dat is erg triest van die schapen natuurlijk.
Maar in Drenthe worden steeds meer bosgebieden verboden voor loslopende honden.
Dit komt omdat sommige mensen bang zijn.
en dat komt omdat sommige honden bijten.

Zo heeft SBB dat in DvN uitgelegd en wij mochten daarop reageren, soort poll eigenlijk.

Ik heb toen gereageerd dat ik wilde dat er een verbod kwam voor alleenlopende mannen in het bos.
Sommige vrouwen zijn nl. bang voor mannen.
en dat komt omdat sommige mannen verkrachten.

Enfin, de uitslag vd de poll was een overweldigende meerderheid voor een aanlijngebod.
Want ja, die arme bange mensen en natuurlijk vooral hun kinderen....

Enige plekken die ik daar nog ken zijn het Oosterbos in N.Dordt en het Noordbargerbos.
Maar dat is een eindje uit de buurt als je uit N. Weerdinge komt. :roll:
luna2906
Zeer actief

kooi schreef:Dat is erg triest van die schapen natuurlijk.
Maar in Drenthe worden steeds meer bosgebieden verboden voor loslopende honden.

Enige plekken die ik daar nog ken zijn het Oosterbos in N.Dordt en het Noordbargerbos.
Maar dat is een eindje uit de buurt als je uit N. Weerdinge komt. :roll:
Nou nou. Drenthe is wel groter dan alleen het gebied rondom Emmen hoor :wink:
Biet
Zeer actief

tineke schreef:
Biet schreef:Een reden voor aanlijngebod of helemaal helemaal verboden voor honden, afgezien van het wild:

Dat was gisteren.
Bij mijn weten mogen honden al helemaal niet los op het Hijkerveld om mee te beginnen.
Tenminste toen ik er eens een huisje gehuurd had was dat zo, en dat was waarschijnlijk om de grote kudde schapen die daar liep.
Dat weet ik niet.
Weet wel dat het Aeckingerzand, waar eerst een aanlijngebod gold, nu helemaal is afgesloten voor honden, meen van maart tot september.
Ook vanwege incidenten met honden en de grote kudde daar.
Eerlijkheidshalve moet ik er misschien bij zeggen dat dat incident met die geknapte musketonhaak, Layla en het schaap, plaats vond op het Aeckingerzand...
Was voor die borden daar geplaatst zijn, dat wel.
Maar OT, ook al ben ik dagelijks in die gebieden, weet ik ook niet precies waar je nou officieel je honden los mag laten en waar niet.
Ter verdediging van SBB; borden worden nogal eens omver getrokken of omgedraaid.
Kom wel eens op hun werkplaats hier; d'r ligt een behoorlijke stapel afgebroken palen.
Wiel
Biet
Zeer actief

luna2906 schreef:De stukken waar vee los loopt zijn ook aanlijngebieden. Sterker nog, ik denk dat je binnen de hekken überhaupt zelden met een hond mag komen. Dus je punt ontgaat me een beetje. Het geeft alleen maar aan dat het handhaven van een aanlijngebod belangrijk is, zeker in dat soort gebieden. Niet dat loslopen per definitie een probleem is.

Ik zie loslopen zeer zeker niet per definitie als probleem.
In het persbericht staat ook dat de eigenaar de honden niet meer terug kon fluiten.
En daar zit de kern van het probleem.
Want ook in losloopgebieden van SBB geldt dat de hond los mag, mits onder appel.
En niet, ze gaan hun gang maar.

En dan handhaven: doe het eens op duizenden hectares natuurgebied.
Wiel
luna2906
Zeer actief

Biet schreef:
luna2906 schreef:De stukken waar vee los loopt zijn ook aanlijngebieden. Sterker nog, ik denk dat je binnen de hekken überhaupt zelden met een hond mag komen. Dus je punt ontgaat me een beetje. Het geeft alleen maar aan dat het handhaven van een aanlijngebod belangrijk is, zeker in dat soort gebieden. Niet dat loslopen per definitie een probleem is.

Ik zie loslopen zeer zeker niet per definitie als probleem.
In het persbericht staat ook dat de eigenaar de honden niet meer terug kon fluiten.
En daar zit de kern van het probleem.
Want ook in losloopgebieden van SBB geldt dat de hond los mag, mits onder appel.
En niet, ze gaan hun gang maar.

En dan handhaven: doe het eens op duizenden hectares natuurgebied.
Maar de eigenaar van het persbericht had zijn honden in de eerste plaats al niet binnen de hekken mogen laten. In de tweede plaats hadden de honden aangelijnd moeten zijn. Natuurlijk is appel (weet nog steeds niet hoe zo'n streepje moet) een belangrijke factor, maar het ging hier al eerder mis. Dat staat los van het "ga je goddelijke gang maar" in een losloopgebied. Want dat zou zeker moeten veranderen. Ik denk alleen dat het een utopie is.

Het handhaven is inderdaad een probleem qua bezetting, maar zonder controles op regels worden ze doorgaans ook minder nageleefd. Afijn, dat blijft een dilemma denk ik.
Kells schreef:
luna2906 schreef:
Nou nou. Drenthe is wel groter dan alleen het gebied rondom Emmen hoor :wink:
Dat is waar, maar er worden wel steeds meer gebieden dichtgetimmerd voor honden. Eerder deden we regiowandelingen in Havelte en het Dwingelderveld. Dat was tot 2 jaar terug allemaal losloopgebied. Nu moeten honden een flink deel van de route aan de lijn.
Het wordt inderdaad minder. Wilde alleen aangeven dat er nog wel meer dan twee losloopgebieden in Drenthe zijn :wink:
mireille
Zeer actief
Contacteer:

Hier zijn inderdaad de losloopgebieden flink gedecimeerd. Waar ik eerst heerlijk kon wandelen in de bossen rond emmen is dat gedecimeerd tot stukjes langs wegen of speeltuinen.
Ik vindt rijden geen probleem en het is echt niet zo dat mijn honden overal en altijd los moeten lopen.
Maar het struinpad is gewoon een perfecte plek, wild zie je in de verte al waardoor je ruim op tijd kan reageren. De zogenaamde weidevogels die heb ik nog nooit in dat gebied gezien, sterker nog midden in het broedseizoen van die dieren zijn ze nu aan het maaien????
De reekalfjes zouden ook volgens die man in het veld liggen, nou ik weet wel zeker dat die er niet liggen ik heb daar de perfecte hond voor die ze klakkeloos vindt en daarom gewoon niet los mag, maar haar reactie of beter gezegt geen reactie zegt genoeg.
Op de site van staatsbosbeheer kon ik een pdf vinden met losloopgebieden, maar ik zie dat die ook al achterhaald is want bepaalde gebieden die daar groot op staan zijn al lang gedecimeerd.
Er zou wel een enorm loslopgebied moeten zijn tussen emmen en klazienaveen, iemand daar ervaring mee?
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ach, hier laten ze een schaapskudde zonder berichtgeving in de losloopgbieden lopen. :U:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

mireille schreef:
Op onze vraag waarom het dan niet op het bord staat aan het begin werd gezegt dat buitengebied altijd aanlijn verplichting was dus dat helemaal niet op het bord hoefde.
Dit verschilt per gemeentelijke apv.
Officieel schijnen honden overal aangelijnd te moeten tenzij er staat aangegeven dat loslaten mag.
Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn.

Ik vind het trouwens een onredelijke maatregel. Honden moeten los kunnen, en daartoe moet mogelijkheid geboden worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”