Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gila met haar HD update.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Gila met haar HD update.

Ongelezen bericht door ArCee »

Hallo mensen, Rene hier. Het is weer eens tijd voor Gila. Zoals jullie weten heeft zij HD, en dat is helaas steeds vaker aan haar te zien. Qua lopen gaat het nog steeds best redelijk, maar het opstaan of omdraaien na het liggen gaat zeer moeizaam. Het is duidelijk dat het haar pijn doet. Ze probeerd ook, zittend andersom te draaien, om maar niet te hoeven opstaan. Met zitten zie je echt dat zij op haar rug zit en de zijkant van de stoel of bench als ruggesteun gebruikt. Het meest verdrietige was enkele dagen geleden toen zij op 2 voorpoten stond te balanceren, half voorover gebogen, om maar niet op haar achterpoten te staan. Nu zit daar ook een deel verstijving in, het is niet ALLEEN maar pijn, want na een tiental stappen loopt ze alweer vrij goed, of achter iets aan.
Neemt niet weg dat we steeds vaker dingen aan haar zien die ons natte ogen geeft.
Bijkomend probleem is, is dat zijn nog zo jong is, en vol energie zit, en we moeten haar rustiger houden als dat zou moeten. Dat proberen we wel op te vangen door haar geestelijk te vermoeien, maar ook dat werkt maar tot een bepaalde hoogte. Hierdoor begon ze erg vervelend, pieperig en gewoon gefrustreerd te worden wat begrijpelijk is. Dus op een gegeven moment zit je tussen 2 dingen in. Laten rennen, en en uur later zien dat ze niet op d'r achterpoten kan staan, of kalm houden waardoor ze beter beweegd, maar vol opgekropte energie zit? We proberen het op 50/50 te houden, maar ideaal is het allemaal niet. Ze kreeg al JD voer, aangevuld met Tramadol pijnstillers. Sinds een paar dagen krijgt ze ook Bachbloessem om wat rustiger te zijn.
Allemaal noodgrepen, ik weet het.....

Ik vrees dat, als het zo doorgaat, ik er straks misschien niet aan ontkom om de meest drastische beslissing te moeten nemen, maar ze is nog zo jong en lief, en als ik haar zie lopen valt het wel mee. Maar een uur later thuis is het weer janken. IK tenminste, Gila geeft geen kik tenzij de mis stapt, weg glijd, een andere hond op haar duikt etc. Dan gilt se het uit.
Momenteel is dus dagelijks wel, niet, wel ,niet wat moeilijk en vermoeiend is maar ik vrees dat we straks niet anders meer kunnen. Daaraan denkend zakt de moed in me schoenen, en het huilen staat mij nader dan het lachen.
Sorry dat ik geen betere berichten heb maar ik kan het ook niet mooier maken.
Kon ik dat maar.....
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
teigetje
Actief
Mijn ras(sen): kruising rottweiler
rottweiler
Aantal honden: 2

Re: Gila met haar HD update.

Ongelezen bericht door teigetje »

Oei, Rene, ik begrijp heel goed hoe je je voelt, heb twee jaar geleden ook die verschrikkelijke beslissing moeten nemen, mijn hond was toen al 10,5 jaar maar het is altijd te vroeg. Je staat zo machteloos tegenover die pijn en je zou je hond zo graag willen helpen om haar nog wat langer bij je te houden, houden van is echter ook kunnen loslaten hoe pijnlijk dat ook is. Geef je veel moed met je beslissing en hoop dat je nog enkele mooie dagen en als het kan enkele mooie jaren met Gila kan hebben. Veel sterkte!
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Wat rot om te lezen.
Heb je al aan acupunctuur gedacht?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

De meest rotte beslissing die je als eigenaar moet nemen.
Je wilt ze niet missen maar aan te moeten zien hoe je geliefde hond pijn moet lijden is helemaal niks.
Sterkte Rene, ik weet zeker dat je genoeg van haar houdt om te weten wanneer het tijd is voor haar.
Dikke knuf :knuffel1:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Vreselijk is het om je hond zo te zien.....Is het geen idee om haar meer te laten zwemmen? Dat is meestal erg goed voor de spieren en geeft geen belasting. Gaat het niet in natuurwater, is er misschien wel iets waar ze zou kunnen trainen in een (verwarmd) binnenbad of zo? We gaan nu weer een betere periode qua weer tegemoet(hopelijk), dus zou je ook weer vaker in buitenwater kunnen trainen. Heel veel sterkte. Het lijkt me niet makkelijk om je hond te zien met pijn....
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat erg rené :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Alhomaro »

Wat rot om te lezen. Heb je al aan goud-acupunctuur gedacht? Dat heeft mijn Remy heel goed geholpen. Die is nu al ruim een jaar pijnvrij.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat ontzettend triest :(
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Wat triest, ik heb hier ook wel eens gelezen dat men een anabolen injectie laat geven en dat dit kan helpen, misschien nog een optie?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Met veel rusten blijven de spieren niet sterk.
Is er een mogelijkheid om haar rechtlijniger te laten lopen en dan wel regelmatig?
Dus niet gewoon vrij lopen.
Misschien kan je daar nog iets mee verbeteren.
Rot gezicht hoor als een hond pijn heeft :(:
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 mei 2013 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Alhomaro schreef:Wat rot om te lezen. Heb je al aan goud-acupunctuur gedacht? Dat heeft mijn Remy heel goed geholpen. Die is nu al ruim een jaar pijnvrij.
Vrienden van me hebben dit ook laten doen bij hun hond, met erg goede resultaten.
Groetjes, Marjan
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Waarom ga je niet praktijk speuren met haar? Qua beweging niet zwaar maar geestelijk een echte moe maker.
Mijn drukke dames zijn na een half speuren meer moe en voldaan dan na een wandeling van 1 á 1.5 uur.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Wat ik in GEEN geval ga doen is van alles proberen louter en alleen omdat IK haar wil houden en mezelf als een ongevoelige egotripper boven haar zet. Ik zie bij ons een persoon lope
    n met een Groenendaler van bijna 16: die telkens door zijn poten zakt, of gewoon omvalt. Dan dwingt hij die hond ook nog eens om zelfstandig overeind te komen, want dqt is goed voor zijn spieren. Aardige man hoor maar op dit punt kan ik hem nu wel schieten.

Op dit moment gaat het "redelijk" met ons meissie onder invloed van de pijnstiller en bachbloessem. Ik ben 1x per dag met haar even aan het ballen op een zodanige manier dat ze de bal rechtuit kan vangen zonder scherp draaien of springen. Dat is een aparte manier van gooien, met een maxi tennisbal, maar het gaat goed. Daarna krijgt ze "gewone" uitlaatbeurten zonder spelletjes. Dat in combinatie met voldoende rust maakt dat het reeelijk gaat, voor een hondje van mog geen 5 waarvan de heupen voor 80 % buiten de kom staan en ook artrose op zit.

Als we straks merken dat deze combi niet voldoende meer is, dan denk ik dat ik haar op een waardige en liefdevolle manier in mijn armen laat inslapen zodat ze nooit meer pijn zal lijden. Ongeacht wat dat met mij zal doen, dat is ondergeschikt. Ja sorry, maar zo kijk ik er tegenaan, en dit zegt mijn gevoel mij.
    Soms kijkt ze me ook echt aan, als ik haar ga uit laten, met een blik van: Moet het echt?
    Die blik achtetvolgt me dan de hele nacht door, als je begrijpt wat ik bedoel?
    Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
    Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
    Rosita Compagner
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): waterhonden
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat weegt ze? Kunnen die heupkoppen er niet af?
    DjockPuck
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Moelijk . Wens je ook veel sterkte.
    Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
    Nel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Heel veel sterkte hoor, dit is zo rot... :(
    P-tt
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Wat verdrietig voor Gila, en voor jullie ook natuurlijk.
    Heel veel sterkte
    Afbeelding
    Antonetta
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Wat erg, nog jong en dan al alle dagen pijn en beperkingen. Sterkte.
    Afbeelding.
    Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
    Rea
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
    Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

ArCee schreef:Wat ik in GEEN geval ga doen is van alles proberen louter en alleen omdat IK haar wil houden en mezelf als een ongevoelige egotripper boven haar zet. Ik zie bij ons een persoon lope
      n met een Groenendaler van bijna 16: die telkens door zijn poten zakt, of gewoon omvalt. Dan dwingt hij die hond ook nog eens om zelfstandig overeind te komen, want dqt is goed voor zijn spieren. Aardige man hoor maar op dit punt kan ik hem nu wel schieten.

Op dit moment gaat het "redelijk" met ons meissie onder invloed van de pijnstiller en bachbloessem. Ik ben 1x per dag met haar even aan het ballen op een zodanige manier dat ze de bal rechtuit kan vangen zonder scherp draaien of springen. Dat is een aparte manier van gooien, met een maxi tennisbal, maar het gaat goed. Daarna krijgt ze "gewone" uitlaatbeurten zonder spelletjes. Dat in combinatie met voldoende rust maakt dat het reeelijk gaat, voor een hondje van mog geen 5 waarvan de heupen voor 80 % buiten de kom staan en ook artrose op zit.

Als we straks merken dat deze combi niet voldoende meer is, dan denk ik dat ik haar op een waardige en liefdevolle manier in mijn armen laat inslapen zodat ze nooit meer pijn zal lijden. Ongeacht wat dat met mij zal doen, dat is ondergeschikt. Ja sorry, maar zo kijk ik er tegenaan, en dit zegt mijn gevoel mij.
      Soms kijkt ze me ook echt aan, als ik haar ga uit laten, met een blik van: Moet het echt?
      Die blik achtetvolgt me dan de hele nacht door, als je begrijpt wat ik bedoel?
      Wat diep triest.
      Kan kan alleen maar bewondering opbrengen voor je gedachten gang.
      Afbeelding
      nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik kan me heel goed je dubbele gevoel voorstellen.Het is heel moeilijk om te zeggen wanneer het echt genoeg is.En je hebt vast al van alles geprobeerd.
      Jij kent je hond het beste.Wij kunnen niet zien hoe ze de hele dag is.

Die blikken van je hond zeggen veel maar maken je ook weer aan het twijfelen als het weer even goed gaat.

Ik wens je veel sterkte de komende tijd en ik denk in dit geval dat elke beslissing de juiste is.Je doet wat je kunt.Het is gewoon heel verdrietig allemaal.
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”