Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
haaruitval en medicijnen
Moderator: moderatorteam
- cuatro
- Actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
- Aantal honden: 4
haaruitval en medicijnen
Familie van ons hebben een Bearded Collie die erg veel haaruitval heeft en begint echt kaal te worden. De hond is 13 jaar en krijgt pijnstillers voor zijn rug, zodat hij geen pijn meer heeft bij het opstaan. De medicijnen zouden niet de oorzaak zijn omdat alleen bij hoge dosering kans op haaruitval is. Het komt waarschijnlijk door ouderdom. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
groetjes monique
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: haaruitval en medicijnen
Je info is wat beperktcuatro schreef:Familie van ons hebben een Bearded Collie die erg veel haaruitval heeft en begint echt kaal te worden. De hond is 13 jaar en krijgt pijnstillers voor zijn rug, zodat hij geen pijn meer heeft bij het opstaan. De medicijnen zouden niet de oorzaak zijn omdat alleen bij hoge dosering kans op haaruitval is. Het komt waarschijnlijk door ouderdom. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Welke pijnstilling wordt er gebruikt en hoe lang al?
Soms gaat het niet alleen om invloed door hoge dosering, maar ook lagere dosering maar zeer langdurig.
Daarnaast zijn er nog andere mogelijke oorzaken voor haaruitval.
Zijn die onderzocht? (bloedonderzoek bijv.)
- cuatro
- Actief
Hij gebruikt cortaphen sinds 2 mnd. Hij had van te voren al wat haaruitval maar dit kan ook rui zijn?? In ieder geval verliest hij nu wel heel veel haren. Voor de rest doet hij het nog heel goed.
groetjes monique
- ranetje
- Zeer actief
Ik vind in de bijsluiter niets over haaruitval vanwege de corrtaphen.
Wat heeft hij aan zijn rug?
Wat heeft hij aan zijn rug?
- cuatro
- Actief
Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet precies wat hij aan zijn rug heeft. Ik dacht iets van slijtage.
Ik weet niet precies wat hij aan zijn rug heeft. Ik dacht iets van slijtage.
groetjes monique
- ranetje
- Zeer actief
Het lijkt me nogal rigoreus om daar cortaphen voor te geven (krijgt hij er een maagbeschermer bij?).cuatro schreef: Ik weet niet precies wat hij aan zijn rug heeft. Ik dacht iets van slijtage.
Maar ik ben geen DA,
-
Goldendelicious
Als haar ineens extreem uitvalt, dan zou ik bij zo'n oudje ook eens onderzoeken op die schildklier voor zover dat nog niet gedaan is.
- cuatro
- Actief
We gaan vanavond even terug naar de dierenarts met 'm. Kijken of de dierenarts het toch ook wel extreem vindt.
groetjes monique
-
S@ndr@
- Zeer actief
yep, haaruitval denk ik ook gelijk aan hormonen, schildklier kan zeker een oorzaak zijn, maar ook iets van ander hormonen ik weet niet of hij gecastreerd is
maar soms kan een kwaadaardige tumor daar ook voor kaalheid zorgen en gezien de leeftijd
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mijn bouvier werd ook helemaal kaal van de Cortaphen. Dat werd toendertijd ook ontkend, omdat het niet bekend was als bijwerking, maar nadat ik met de Cortaphen gestopt was kwam binnen 1 maand het haar al terug.
- cuatro
- Actief
even op mijn oude laptop, ik kan niet inloggen op de nieuwe laptop. Ik kan daar nog geen email op versturen. Dus ook geen nieuw wachtwoord aanvragen. Daarom duurde het even voor ik weer reageer, maar dit ter zijde.
Van de week is er bloed afgenomen om te kijken of zijn schildklier nog werkt en of zijn hormonen op peil zijn.
Ze vonden toch ook wel dat hij erg kaal werd overal. Dit laatste even voor Canis Sapiens. Hij heeft geen jeuk en is ook niet ziek. Als ze niets vinden dan toch andere medicijnen voor de rug. Het schijnt ook dat die pillen niet meer gemaakt worden. Dus automatisch komt hij op andere medicijnen te staan. Nou is het nog even afwachten.
Van de week is er bloed afgenomen om te kijken of zijn schildklier nog werkt en of zijn hormonen op peil zijn.
Ze vonden toch ook wel dat hij erg kaal werd overal. Dit laatste even voor Canis Sapiens. Hij heeft geen jeuk en is ook niet ziek. Als ze niets vinden dan toch andere medicijnen voor de rug. Het schijnt ook dat die pillen niet meer gemaakt worden. Dus automatisch komt hij op andere medicijnen te staan. Nou is het nog even afwachten.
groetjes monique
-
Muk
Komt vaker voor dan je denkt, dus het zou heel goed kunnen dat het een bijwerking is van dit medicijn.Angelique25 schreef:Mijn bouvier werd ook helemaal kaal van de Cortaphen. Dat werd toendertijd ook ontkend, omdat het niet bekend was als bijwerking, maar nadat ik met de Cortaphen gestopt was kwam binnen 1 maand het haar al terug.
- cuatro
- Actief
Het schijnt toch hormonaal te zijn. De dierenarts vond zijn ballen ook raar voelen dus nou wordt hij gecastreerd. Bedankt voor het meedenken.
groetjes monique