Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hartworm
Moderator: moderatorteam
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hartworm
hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
ik ben een beetje aan het kijken waarmee ik het beste kan ontwormen
zowel voor de honden als voor de katten
en als ik milbemax geef aan allemaal kom ik op net geen 100 euro
geeft niet maar als de hartworm niet nodig is hoef ik niet persee milbemax te geven
graag julie meningen
geeft niet maar als de hartworm niet nodig is hoef ik niet persee milbemax te geven
graag julie meningen

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: hartworm
Vooralsnog niet!frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
Hartworm komt hier (nog) niet voor.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet. Ik heb het vorig jaar wel gedaan toen ik naar Hongarije ging en daarna toen ik terugkwam.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oke bedankt
hebben jullie evt nog tips voor goeie midellen?
en het liefst ook die goed zijn voor drachtige en zogende dieren
hebben jullie evt nog tips voor goeie midellen?
en het liefst ook die goed zijn voor drachtige en zogende dieren

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geen idee vwb drachtige teven, ik heb milbemax gegeven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Melanie 74
Helaas ....Liesbeth schreef:Vooralsnog niet!frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
http://www.deltadierenartsen.nl/nieuws/ ... _de_polder
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
hier wel franse hartwormLiesbeth schreef:Vooralsnog niet!frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oeiMelanie 74 schreef:Helaas ....Liesbeth schreef:Vooralsnog niet!frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
http://www.deltadierenartsen.nl/nieuws/ ... _de_polder
toch voor de zekerheid maar met milbemax ontwormen?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe het in elk geval.
En het moge gevoegelijk bekend zijn hoe ik over ontwormen denk.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
okeMarjoleine schreef:Ik doe het in elk geval.
en wat adviseer jij?
en hoevaak?

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- dagmar88
- Zeer actief
freskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.
Dan kun je dat meerdere keren per jaar gaan doen.
- kipo
- Zeer actief
Dit artikel gaat over Franse hartworm, daar werkt milbemax niet tegen. Franse hartworm komt al een paar jaar in Nederland voor en breidt zich uit, dus vroeg of laat hebben we die in heel Nederland, nu nog vooral op/rond de veluwe en de oostvaardersplassen. Hartworm (die waar de milbemax wel tegen werkt) is ook al in Nederland gevonden, tot nu toe alleen nog gevonden in regio Den Haag en op de veluwe.frank-bobby schreef:oeiMelanie 74 schreef:Helaas ....Liesbeth schreef:Vooralsnog niet!frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
http://www.deltadierenartsen.nl/nieuws/ ... _de_polder![]()
toch voor de zekerheid maar met milbemax ontwormen?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
- freskin
- Zeer actief
Inderdaad. Als je zeker wilt zijn dat je hond geen hartworm heeft is dat wel de manier, helaas.....dagmar88 schreef:freskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja indd en dat dan meerdere honden en katten waarschijnlijk ookdagmar88 schreef:freskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.

- freskin
- Zeer actief
Als de hartworm meer voor gaat komen hier in Nederland, kom je er denk ik niet meer onder uit om je hond/kat meerdere keren te laten testen. Hopelijk komt het niet zo ver, maar ik vrees met grote vreze.....Maar misschien ben ik wel een doom-denker...frank-bobby schreef:ja indd en dat dan meerdere honden en katten waarschijnlijk ookdagmar88 schreef:freskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Volgens mij werkt alleen milbemax en advocate pipet hiertegen alleen de pipet werkt niet meer bij volwassen wormen

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
- freskin
- Zeer actief
Volgens mij is hartworm best "heavy". De behandeling is best zwaar. Dus het lijkt mij het best om ze regelmatig te testen, zodat ze de behandeling niet hoeven te ondergaan. Maar ja, moeten we in Nederland ook al gaan testen??
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zpades is overleden aan hartworm, maar zowel uit de bloedtest als uit de hartecho kwam geen hartworm naar voren. Dat bleek pas uit de sectiefreskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik weet niet...freskin schreef:Volgens mij is hartworm best "heavy". De behandeling is best zwaar. Dus het lijkt mij het best om ze regelmatig te testen, zodat ze de behandeling niet hoeven te ondergaan. Maar ja, moeten we in Nederland ook al gaan testen??
Uit programma's over amerikaanse dierenrechtenorganistaties dacht ik begrepen te hebben dat er in Amerika wel (met succes) preventief tegen hartworm wordt beschermd. MAAR; ik weet niet of dat preventief ook echt kan of dat het net als in Nederland preventief wordt genoemd!
Als deze hartworm steeds vaker voor gaat komen is het denk ik wel handig om je daarin te verdiepen.
Voor gewone wormen bestaat er niet zoiets als preventief ontwormen ("je kunt niets doden wat er niet is") maar hoe dat met deze vorm van hartworm zit.. eerlijk gezegd geen idee... de moeite waard om uit te zoeken lijkt me.
Suzanne
-
Muk
Is het een hond uit Nederland en ga je naar het buitenland? Of komt de hond uit het buitenland?frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
Mocht je niet naar het buitenland gaan en de hond komt uit Nederland, dan zou ik niet preventief tegen hartworm ontwormen. Of heeft een van je honden hartworm en wil je de rest preventief behandelen? Zo ja, dan zou ik dat wel doen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Inderdaad preventief ontwormen heeft totaal een nut, mijn honden worden al jaren niet meer ontwormt. Hun ontlasting word elke maand gecontroleerd door een wormen team dieren geneeskunde in utrecht. Al die tijd is het maar 1 x eitjes gevonden en toen moest ik 5 dagen later de ontlasting weer op sturen en toen was de ontlasting weer ei vrij zonder te ontwormen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ehm. Ik ontworm elke loopsheid met Milbemax.
Over testen ben ik in overleg.
Over testen ben ik in overleg.
- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef:Zpades is overleden aan hartworm, maar zowel uit de bloedtest als uit de hartecho kwam geen hartworm naar voren. Dat bleek pas uit de sectiefreskin schreef:Ik zou de hond bij de da laten testen op hartworm. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Hebben ze geen hartworm, dan hoef je ook geen zware medicijnen te gebruiken, lijkt me.Voor de andere wormen kan je een goed wormmiddel gebruiken. Ik heb niet direct een voorkeur voor een middel.
Precies. Dat wordt tegen die tijd dan gewoon maandelijks behandelen.
Voorlopig houd ik het lekker bij de beaphar
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee mijn honden en katten zijn en komen gewoon allemaal uit nederlandMuk schreef:Is het een hond uit Nederland en ga je naar het buitenland? Of komt de hond uit het buitenland?frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
Mocht je niet naar het buitenland gaan en de hond komt uit Nederland, dan zou ik niet preventief tegen hartworm ontwormen. Of heeft een van je honden hartworm en wil je de rest preventief behandelen? Zo ja, dan zou ik dat wel doen.
en ik blijf ook gewoon in nederland
het is meer dat ik nu alles wil ontwormen omdat er ook nog jong grut loopt en die ook binnenkort weer moeten

-
Muk
Dan zou ik hartworm niet belangrijk vinden.frank-bobby schreef:nee mijn honden en katten zijn en komen gewoon allemaal uit nederlandMuk schreef:Is het een hond uit Nederland en ga je naar het buitenland? Of komt de hond uit het buitenland?frank-bobby schreef:hoe nodig is het om hier in nederland tegen hartworm te ontwormen
graag julie meningen
en ik blijf ook gewoon in nederland
het is meer dat ik nu alles wil ontwormen omdat er ook nog jong grut loopt en die ook binnenkort weer moeten