Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Neus verstopt/dicht met snuffelen - Bij DA geweest
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Neus verstopt/dicht met snuffelen - Bij DA geweest
We gaan sowieso maandag naar de DA als dit nog langer aanhoudt.. maar misschien hebben jullie nog een idee wat we kunnen doen.
Loki heeft sinds Dinsdag (toen het ineens kouder werd) dat zijn neus verstopt zit, bij hem merk je het alleen als hij wilt gaan snuffelen dan moet hij eerst zijn neus snuiten om een klein beetje te kunnen snuffelen. Hij loopt dus constant *snuit* *snuffel* *snuffel* *snuit*.
Binnen heeft hij hier geen last van, tenzij hij ons wilt besnuffelen dus. Hij maakt verder behalve ineens heel knuffelig zijn geen zieke indruk. Zijn ogen tranen niet en hoesten doet hij ook niet, verder eet hij gewoon normaal en pakt koekjes aan.
Ik merk wel dat hij het vervelend vind want hij wilt niet echt meer naar buiten toe omdat hij dan de hele tijd aan snuiven is.
Iemand huis/tuin/keuken middeltjes wat ik zou kunnen doen om hem het iets dragelijker te maken? Ik dacht zelf aan misschien stomen maar weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken.
Loki heeft sinds Dinsdag (toen het ineens kouder werd) dat zijn neus verstopt zit, bij hem merk je het alleen als hij wilt gaan snuffelen dan moet hij eerst zijn neus snuiten om een klein beetje te kunnen snuffelen. Hij loopt dus constant *snuit* *snuffel* *snuffel* *snuit*.
Binnen heeft hij hier geen last van, tenzij hij ons wilt besnuffelen dus. Hij maakt verder behalve ineens heel knuffelig zijn geen zieke indruk. Zijn ogen tranen niet en hoesten doet hij ook niet, verder eet hij gewoon normaal en pakt koekjes aan.
Ik merk wel dat hij het vervelend vind want hij wilt niet echt meer naar buiten toe omdat hij dan de hele tijd aan snuiven is.
Iemand huis/tuin/keuken middeltjes wat ik zou kunnen doen om hem het iets dragelijker te maken? Ik dacht zelf aan misschien stomen maar weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken.
Laatst gewijzigd door Hailfall op 27 mei 2013 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Neus verstopt/dicht met snuffelen (geen hoesten)
Bestaat hooikoorts bij honden?
Als je wilt stomen zou je samen met hem in de douche kunnen gaan zitten (niet er onder
) en dan de stoom van de hete douche laten inademen.
Dat gaat vanzelf.
Zo doe je dat met hele kleine kindjes ook.
Maar denk je dat dat zou helpen?
In ieder geval maar wel even in de neus laten kijken als het zo blijft
Als je wilt stomen zou je samen met hem in de douche kunnen gaan zitten (niet er onder
Dat gaat vanzelf.
Zo doe je dat met hele kleine kindjes ook.
Maar denk je dat dat zou helpen?
In ieder geval maar wel even in de neus laten kijken als het zo blijft
- Hailfall
- Zeer actief
Ik weet niet of hooikoorts bestaat maar vond het daar wel op lijken eigenlijk 
We zijn net naar buiten geweest en zodra we de deur uitstapte begon het genies.. maar toen we eenmaal op het veld waren kon meneer toch normaal spelen zonder te veel niezen. Dus toen hadden we eigenlijk helemaal niks meer gemerkt, pas op de weg terug begon hij weer een beetje te snuiven.
Ik weet niet of het gaat helpen.. ik moet maar even kijken want hem in de douche krijgen wordt wat lastig haha..
We zijn net naar buiten geweest en zodra we de deur uitstapte begon het genies.. maar toen we eenmaal op het veld waren kon meneer toch normaal spelen zonder te veel niezen. Dus toen hadden we eigenlijk helemaal niks meer gemerkt, pas op de weg terug begon hij weer een beetje te snuiven.
Ik weet niet of het gaat helpen.. ik moet maar even kijken want hem in de douche krijgen wordt wat lastig haha..
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
snuffelt hij in het hoge gras? misschien een grasaar in zijn neus??
en hooikoorts kan zeker!
en hooikoorts kan zeker!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Hailfall
- Zeer actief
Wij zijn bij de DA geweest en het is geen hooikoorts al heeft hij wel last van de pollen.. hij schijnt ze gewoon heel diep in te ademen en dat irriteert zijn neus vandaar dat hij moet niezen.
Verder heeft hij gewoon een clean bill of health gekregen dus dat is mooi om te horen.
Verder heeft hij gewoon een clean bill of health gekregen dus dat is mooi om te horen.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Re: Neus verstopt/dicht met snuffelen - Bij DA geweest
dat is fijn nieuws!
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Neus verstopt/dicht met snuffelen - Bij DA geweest
Fafo vertelde toevallig pas dat Fodor last heeft van pollen en dit helpt:
http://www.bol.com/nl/p/bloem-allerfleu ... 005161080/