Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijd tussen enting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

tijd tussen enting

Ongelezen bericht door Limanade »

Lima is vorig jaar juli voor het laatst geënt.. nu wil ik aankomende maandag even met haar langs de dierenarts om even baar een wratje te laten kijken en een bult die ze ineens op dr voorpoot heeft (wat ook een 'lompe actie' bult kan zijn dus even aankijken of die weg trekt)
Nu dacht is, als ik er dan toch ben, want ik kom er echt nooit gelukkig, laat ik dr gelijk enten
Maar kan het kwaad om haar al na tien maand weer in te enten?
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: tijd tussen enting

Ongelezen bericht door Tiny »

De volledige enting? Ik zou het niet doen, ik ent helemaal niet maar als ik het zou doen zou ik of titreren of om de drie jaar enten.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Limanade
Zeer actief

Ik heb besloten om dr niet in te enten volgende week
En ik ga me eens verdiepen in dat titeren.. thx voor de tip ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord
Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Limanade schreef:Ik heb besloten om dr niet in te enten volgende week
En ik ga me eens verdiepen in dat titeren.. thx voor de tip ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord

Hartstikke goed dat je je erin gaat verdiepen!

Toch verbaast het me dat er nog steeds mensen zijn die denken dat 1 x per jaar geent moet worden, zowel baasjes als DA's kennelijk. Er wordt zoveel over geschreven, op dit forum ook; volgens mij is er toch 1 x in de week wel iemand die zegt "om de 3 jaar enten"..

Kijk 's naar deze link, die maakt veel duidelijk vind ik:

http://www.dehelendenatuur.nl/0-algemee ... ineren.pdf

Suzanne
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik zou zeer zeker niet zomaar vaccineren en er kan nog veel meer op maat worden gevaccineerd.
Misschien heb je hier nog iets aan: http://www.rauwevoedingvoorhonden.nl/va ... eleid3.htm
Limanade
Zeer actief

Dat ik er nog nooit van heb gehoord komt omdat ik heel weinig op het forum zit en als ik er dan wel ben, kom ik nooit op het medische stukje
Ik heb er gewoon echt nog nooit over gehoord.. en met mij vele anderen

Thx voor de linkjes ik ga ze zeker lezen :)
Afbeelding

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik ben het eens met de mensen die nu kritisch naar enten kijken, maar realiseer me ook terdege dat dat kán omdat vele ziektes onder controle zijn juist vanwege het entbeleid.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tulp schreef:Ik ben het eens met de mensen die nu kritisch naar enten kijken, maar realiseer me ook terdege dat dat kán omdat vele ziektes onder controle zijn juist vanwege het entbeleid.
Das zeker waar, is ook een vd redenen dat ik van 1x in de 3 jaar grote cocktail & verder jaarlijks weil weer terug ben naar ene jaar kleine enting, andere jaar grote enting. Op de club worden er bij ons heel weinig geënt, er is soms nog wat verloop hier (handelshonden & pups) dus ja, de infectiedruk ligt ook hoger....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zou overigens in geval van TS nu enkel weil laten enten. Mooie tijd vt jaar voor ook.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Tulp schreef:Ik ben het eens met de mensen die nu kritisch naar enten kijken, maar realiseer me ook terdege dat dat kán omdat vele ziektes onder controle zijn juist vanwege het entbeleid.
Heel kort door de bocht...........vaccineren terwijl er nog genoeg antistoffen zijn, kan schade aanrichten en de vaccinatie doet op zo'n moment helemaal niets. Dat feit heeft dus niets te maken met entbeleid en het onder controle houden van ziektes, het meeliften met. De wetenschap is daarin al flink wat jaren een stuk verder, ook met de titerbepalingsonderzoeken die uitwijzen dat het een groot nut kan dienen.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Je hoeft het mij niet uit te leggen, maar alle mensen die besluiten niet te enten omdat het wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn en dat dat doen zónder te titeren.
Feit blijft dat door het jarenlang jaarlijks enten de ziektes onder controle zijn en dat daar misschien honden aan overleden zijn is net zo vervelend als alle honden die door de ziektes getroffen zijn toen er nog niet geent werd.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Tulp schreef:Je hoeft het mij niet uit te leggen, maar alle mensen die besluiten niet te enten omdat het wel eens gevaarlijk zou kunnen zijn en dat dat doen zónder te titeren.
Feit blijft dat door het jarenlang jaarlijks enten de ziektes onder controle zijn en dat daar misschien honden aan overleden zijn is net zo vervelend als alle honden die door de ziektes getroffen zijn toen er nog niet geent werd.
Sterker nog, de gevaren van het enten worden schaamteloos overdreven door alle 'tegenstanders' of 'kritische prikkers'. Dat wil natuurlijk niet zegen dat er onnodig geënt moet worden (in tegendeel) maar de realiteit is dat door de verbeteringen aan de entstoffen, de entingen tegenwoordig ontzettend minder belastend zijn dan vroeger. Vandaar dat je bijvoorbeeld tegenwoordig prima rabies kunt combineren met de grote cocktail, indien gewenst.
De enige dieren die wel een klein maar meetbaar risico lopen qua enten zijn katten (tumoren om de plaats waar de enting gezet wordt), maar daar zit het risico naar het zich laat aanzien niet eens in de entstof zelf, maar in het prikken... oftwel, een spuit antibioticum is precies zo gevaarlijk als willekeurig welke enting.

C.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”