Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buik borrelt, gras eten.
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Buik borrelt, gras eten.
Afgelopen week al 3 maal het bed uitgemoeten in de vroege ochtend/ nacht. Ze ging piepen net of ze heel nodig moest. Naar buiten en dan alleen gras kauwen. Van de week 2 maal geel gespuugd. Gister tussen de middag gele/ slijmerige ontlasting. Net ging ze weer op haar achterpoten staan en piepen (doet ze altijd als ze nodig moet) dat ze naar buiten wou. Buiten weer gras kauwen. Verder is de ontlasting en eetlust goed.
Het is een hondje wat van stress ook slechte ontlasting kan krijgen, kan niet tegen eten zonder bot (Smuldier krijgt ze natte kont van en menseneten moet ze ook niet hebben) . Gistermiddag was ze wel opgewonden en zenuwachtig (nieuw gebied en ze zag mensen die ze graag zag) dus kan de ontlasting daarvan verklaren.
Kan het te maken hebben dat ze sinds kort minder te eten krijgt en ook maar 2 maal per dag ipv 3. Krijgt wel in de middag een vleesstaafje oid.
Ze moet wat afvallen. Weegt 6.6 kilo. Voor de sterilisatie woog ze 5.2 kilo en in november met de operatie 6.2.
Maar nu naar de dierenarts ermee of kan ze gewoon een virusje oid hebben en zou ik het gewoon aankijken? Moet ik weer 3x per dag eten gaan geven of is dit gewoon toeval heeft dat niets met haar maag oid te maken?
Het is volgens mij niet dat ze nu te grote porties in ene keer krijgt. Vroeger als ze teveel in ene at in een maaltijd dan gaf ze over vrijwel direct. Heeft ze nu niet. Ze kreeg eerst 200 gram KVV per dag nu deel ik een rol van 500 gram in drieen. Geef die derde van die 500 grs rol dus verspreid over 2x per dag.
Het is een hondje wat van stress ook slechte ontlasting kan krijgen, kan niet tegen eten zonder bot (Smuldier krijgt ze natte kont van en menseneten moet ze ook niet hebben) . Gistermiddag was ze wel opgewonden en zenuwachtig (nieuw gebied en ze zag mensen die ze graag zag) dus kan de ontlasting daarvan verklaren.
Kan het te maken hebben dat ze sinds kort minder te eten krijgt en ook maar 2 maal per dag ipv 3. Krijgt wel in de middag een vleesstaafje oid.
Ze moet wat afvallen. Weegt 6.6 kilo. Voor de sterilisatie woog ze 5.2 kilo en in november met de operatie 6.2.
Maar nu naar de dierenarts ermee of kan ze gewoon een virusje oid hebben en zou ik het gewoon aankijken? Moet ik weer 3x per dag eten gaan geven of is dit gewoon toeval heeft dat niets met haar maag oid te maken?
Het is volgens mij niet dat ze nu te grote porties in ene keer krijgt. Vroeger als ze teveel in ene at in een maaltijd dan gaf ze over vrijwel direct. Heeft ze nu niet. Ze kreeg eerst 200 gram KVV per dag nu deel ik een rol van 500 gram in drieen. Geef die derde van die 500 grs rol dus verspreid over 2x per dag.

Daisy 12-08-2010
-
Muk
Re: Buik borrelt, gras eten.
Ik zou kijken of je het toch in 3 porties kunt geven. Een borrelbuik kan van alles zijn, gras eten geeft aan dat ze misselijk zijn.
Al eten ze in deze tijd van het jaar meer gras omdat het lekker vers en mals is.
Mijn hond moet ook 3x per dag eten krijgen, anders gaat ze overgeven. Voor het slapen gaan, 's morgens vroeg en aan het einde van de middag.
Wat het kan zijn weet ik niet. Het kan een virus zijn, maar ook wat anders. Als het met een paar dagen niet verbetert, zou ik naar de dierenarts gaan.
Al eten ze in deze tijd van het jaar meer gras omdat het lekker vers en mals is.
Mijn hond moet ook 3x per dag eten krijgen, anders gaat ze overgeven. Voor het slapen gaan, 's morgens vroeg en aan het einde van de middag.
Wat het kan zijn weet ik niet. Het kan een virus zijn, maar ook wat anders. Als het met een paar dagen niet verbetert, zou ik naar de dierenarts gaan.
- hondje
- Zeer actief
Ze vind het gras idd normaal gesproken ook gewoon lekker. Nu wil ze dus perse naar buiten om het te eten en dat vind ik naast het borrelen niet goed.
Ga ze vanaf vandaag (net even wat gegeven) weer gewoon 3x per dag geven. Heb dat 2x per dag geven gedaan omdat dit beter zou zijn 2x per dag een grotere portie ipv 3x een kleinere maar wellicht werkt dat voor die kleine van mij wel gewoon niet.
Ga ze vanaf vandaag (net even wat gegeven) weer gewoon 3x per dag geven. Heb dat 2x per dag geven gedaan omdat dit beter zou zijn 2x per dag een grotere portie ipv 3x een kleinere maar wellicht werkt dat voor die kleine van mij wel gewoon niet.

Daisy 12-08-2010
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Het hangt ook van je hondje af, ik gaf mijn honden altijd eens per dag eten, tot Sjakie kwam...die moest echt 3 keer per dag eten, anders gaf hij gal over en vrat zich het schompus aan gras als hij de kans kreeg. Sinds die tijd ging het weer prima met meneertje...
- hondje
- Zeer actief
Ik vindt het feit dat ze geen Smuldier verdraagd niet zo raar. Ze heeft bijvoorbeeld op Tinlo en Carnivoer wel goede ontlasting omdat daar bot inzit. Rare is wel dat ze dat denk ik een jaar of 2 wel kon verdragen. Toen iedere dag een natte kont (laatste beetje ontlasting zacht dus ging ze stempelen in huis).
Moet wel zeggen dat ik zo zo min mogelijk granen geeft op de rijst in Carnibest na.
Ga gewoon weer 3x per dag eten geven zoals voorheen en kijk het dan een week aan. Of het moet erger worden uiteraard. Vanacht heeft ze doorgeslapen. Moest ze uit bed halen vanmorgen ha ha.
Moet wel zeggen dat ik zo zo min mogelijk granen geeft op de rijst in Carnibest na.
Ga gewoon weer 3x per dag eten geven zoals voorheen en kijk het dan een week aan. Of het moet erger worden uiteraard. Vanacht heeft ze doorgeslapen. Moest ze uit bed halen vanmorgen ha ha.

Daisy 12-08-2010
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hier had Levi het ook toen hij minder keer per dag at..nu ook weer over gegaan naar 3x, maar zo af en toe heeft hij het nog steeds.
- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Ik vind het helemaal niet zo gek dat haar hond niet goed tegen smuldier kan.
Onze ene hond doet het goed op het eten van smuldier,
maar de jongste heeft toen hij smuldier at om de dag wel een keer diarree.
Overgestapt naar Carnibest en nu nergens geen last van en mooie harde drollen.
Ik weet overigens niet wat de reden is dat hij van smuldier dunne ontlasting krijgt en van Carnibest niet.
Onze ene hond doet het goed op het eten van smuldier,
maar de jongste heeft toen hij smuldier at om de dag wel een keer diarree.
Overgestapt naar Carnibest en nu nergens geen last van en mooie harde drollen.
Ik weet overigens niet wat de reden is dat hij van smuldier dunne ontlasting krijgt en van Carnibest niet.
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Hier werd ik 's ochtends ook vroeg uit mijn bed gepiept, geblaft, gekucht (net wie het was).steeds vroeger.
Ik ben toen na het laatste rondje een vleesblokje (hier krijgen ze energique) van 25 gram gaan geven en ik hoor ze beide niet meer 's ochtends.
Het was gewoon van de honger.
Hier krijgen ze dus 's morgens (50 gr) en 's avonds (50gr) gewoon hun 100 gram en dan rond 23:00/23:30 nog extra(25 gr).
Het klinkt weinig maar ze krijgen hier nogal eens tussendoortjes.
Ik ben toen na het laatste rondje een vleesblokje (hier krijgen ze energique) van 25 gram gaan geven en ik hoor ze beide niet meer 's ochtends.
Het was gewoon van de honger.
Hier krijgen ze dus 's morgens (50 gr) en 's avonds (50gr) gewoon hun 100 gram en dan rond 23:00/23:30 nog extra(25 gr).
Het klinkt weinig maar ze krijgen hier nogal eens tussendoortjes.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In smuldier compleet zit ook bot en het is glutenvrij.hondje schreef:Ik vindt het feit dat ze geen Smuldier verdraagd niet zo raar. Ze heeft bijvoorbeeld op Tinlo en Carnivoer wel goede ontlasting omdat daar bot inzit. Rare is wel dat ze dat denk ik een jaar of 2 wel kon verdragen. Toen iedere dag een natte kont (laatste beetje ontlasting zacht dus ging ze stempelen in huis).
Maar het kan best zijn dat ze het op andere kvv beter doet.
- hondje
- Zeer actief
Ok is dat nieuw dat daar bot in zit dan? In het verleden zat er altijd een supplement calcium in vandaar. Misschien kan ik het dan nog een keer proberen want ze at (las vrat) het altijd wel graag namelijk.ranetje schreef:In smuldier compleet zit ook bot en het is glutenvrij.hondje schreef:Ik vindt het feit dat ze geen Smuldier verdraagd niet zo raar. Ze heeft bijvoorbeeld op Tinlo en Carnivoer wel goede ontlasting omdat daar bot inzit. Rare is wel dat ze dat denk ik een jaar of 2 wel kon verdragen. Toen iedere dag een natte kont (laatste beetje ontlasting zacht dus ging ze stempelen in huis).
Maar het kan best zijn dat ze het op andere kvv beter doet.

Daisy 12-08-2010
- ranetje
- Zeer actief
Geen idee of het nieuw is, ik heb er niet zo op gelet.
Er zitten harde stukjes in die volgens mij overduidelijk van bot komen.
Er zitten harde stukjes in die volgens mij overduidelijk van bot komen.
- hondje
- Zeer actief
Heb vandaag de Smuldier weer geprobeerd stom achteraf maar ja. Las dat de meeste honden het goed deden op Smuldier pens en laat pens nou goed zijn voor de spijsvertering etc. Nou ze heeft dus overgegeven vandaag en aan de dunne. De rest gaat dus de kliko in. Verder heb ik even bijgehouden in mijn agenda deze week wat ze at (heb een weekmenu) en of ze er op reageerde. Nou ze had dus 1 dag een poepkont (Tinlo Kip had ze vroeger normaal altijd goede harde drollen op dus wellicht toeval???) Vanacht was het weer borrelen en piepen. Weer naar buiten en gras kauwen verder niets. Ze had die dag ervoor Carnivoer lam op. Nu dus die reactie vandaag met Smuldier pens. Was jammer dat ik het van het kotsen pas om 18.00 hoorde en met die uitlaatronde (kwam uit mijn werk laat ik ze altijd even uit) dus natte poep anders had ik direct de dierenarts gebeld voor een afspraak. Ga ik nu maandagmorgen meteen doen.
Alleen wat kan in verwachten? Hoop zo dat hij niet gaat zeggen je moet deze zak brok nemen... Zou ik zo niet leuk vinden als ze op brok moet.
Alleen wat kan in verwachten? Hoop zo dat hij niet gaat zeggen je moet deze zak brok nemen... Zou ik zo niet leuk vinden als ze op brok moet.

Daisy 12-08-2010
-
Corneliana
- Zeer actief
als ze het op die brok goed doet en ze voelt zich beter vind je het wel leuk denk ik.hondje schreef:Heb vandaag de Smuldier weer geprobeerd stom achteraf maar ja. Las dat de meeste honden het goed deden op Smuldier pens en laat pens nou goed zijn voor de spijsvertering etc. Nou ze heeft dus overgegeven vandaag en aan de dunne. De rest gaat dus de kliko in. Verder heb ik even bijgehouden in mijn agenda deze week wat ze at (heb een weekmenu) en of ze er op reageerde. Nou ze had dus 1 dag een poepkont (Tinlo Kip had ze vroeger normaal altijd goede harde drollen op dus wellicht toeval???) Vanacht was het weer borrelen en piepen. Weer naar buiten en gras kauwen verder niets. Ze had die dag ervoor Carnivoer lam op. Nu dus die reactie vandaag met Smuldier pens. Was jammer dat ik het van het kotsen pas om 18.00 hoorde en met die uitlaatronde (kwam uit mijn werk laat ik ze altijd even uit) dus natte poep anders had ik direct de dierenarts gebeld voor een afspraak. Ga ik nu maandagmorgen meteen doen.
gaat toch om haar belang.
- ranetje
- Zeer actief
Laat die poep eerst eens onderzoeken voor je met de DA in discussie gaat over brokken of kvv?
Misschien moet je ook niet zo veel wisselen met voer.
En idd wat Corneliana zegt.
Als ze het op brokken wel goed doet zou ik er geen punt van maken.
Mijn oudste hond heeft brokken, de jongste kvv.
Misschien moet je ook niet zo veel wisselen met voer.
En idd wat Corneliana zegt.
Als ze het op brokken wel goed doet zou ik er geen punt van maken.
Mijn oudste hond heeft brokken, de jongste kvv.
- hondje
- Zeer actief
Bij KVV wordt toch altijd juist aangeraden om te wisselen met merken en diersoorten om zo geen tekorten te krijgen. Dus wissel braaf af.
Ik ga het maar op mij af laten komen en op de arts af wat die gaat zeggen.

Daisy 12-08-2010
-
Corneliana
- Zeer actief
ik begreep dat je een complete versie altijd kan geven.hondje schreef:Bij KVV wordt toch altijd juist aangeraden om te wisselen met merken en diersoorten om zo geen tekorten te krijgen. Dus wissel braaf af.
want dat is compleet
- hondje
- Zeer actief
Dat is waar idd. Zit idd te denken mocht er bij de dierenarts niet veel uitkomen (wil maandag gaan) dat ik dan bijvoorbeeld alleen de smaken ga geven van Carnibest. Wel minder diersoorten (kan alleen kip,rund en lam krijgen hier) maar wel goed voer.
Vanacht vanaf 03.00 uur niet meer kunnen slapen. Rondjes dribbelen, piepen en buik borrelen. Naar buiten en gras eten. Arm ding ligt nu pas stil onder haar dekentje.
Vanacht vanaf 03.00 uur niet meer kunnen slapen. Rondjes dribbelen, piepen en buik borrelen. Naar buiten en gras eten. Arm ding ligt nu pas stil onder haar dekentje.

Daisy 12-08-2010
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik zou voorlopig alleen wat goed gekookte rijst met een beetje gekookte kipfilet geven. Om de boel wat tot rust te laten komen.hondje schreef:Dat is waar idd. Zit idd te denken mocht er bij de dierenarts niet veel uitkomen (wil maandag gaan) dat ik dan bijvoorbeeld alleen de smaken ga geven van Carnibest. Wel minder diersoorten (kan alleen kip,rund en lam krijgen hier) maar wel goed voer.
Beterschap!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
zou het buik borrelen ( en het gras eten) niet komen van de honger? Kvv vult namelijk niet erg, en verteerd sneller dan brok. van de honger kan je ook misselijk worden.hondje schreef:Dat is waar idd. Zit idd te denken mocht er bij de dierenarts niet veel uitkomen (wil maandag gaan) dat ik dan bijvoorbeeld alleen de smaken ga geven van Carnibest. Wel minder diersoorten (kan alleen kip,rund en lam krijgen hier) maar wel goed voer.
hier ook heel lang Kvv gegeven, maar nu krijgen ze ook meer brok, en Kvv erbij soms. ze doen het er veel beter op.
Buster ging van kvv ook poep eten van andere honden, omdat hij echt een honger gevoel bleef houden.
ook at hij dan meer gras.
nu doen ze dat ook weleens, maar veel minder obsessief.
ik zou toch eens proberen om een brok te geven, bijvoorbeeld royal canin. wij geven hier cavom, maar RC is ook goed voer.
-
Corneliana
- Zeer actief
hoe werkt dat dan?Emma schreef:zou het buik borrelen ( en het gras eten) niet komen van de honger? Kvv vult namelijk niet erg, en verteerd sneller dan brok. van de honger kan je ook misselijk worden.hondje schreef:Dat is waar idd. Zit idd te denken mocht er bij de dierenarts niet veel uitkomen (wil maandag gaan) dat ik dan bijvoorbeeld alleen de smaken ga geven van Carnibest. Wel minder diersoorten (kan alleen kip,rund en lam krijgen hier) maar wel goed voer.
hier ook heel lang Kvv gegeven, maar nu krijgen ze ook meer brok, en Kvv erbij soms. ze doen het er veel beter op.
Buster ging van kvv ook poep eten van andere honden, omdat hij echt een honger gevoel bleef houden.
ik zou toch eens proberen om een brok te geven, bijvoorbeeld royal canin. wij geven hier cavom, maar RC is ook goed voer.
ze zeggen toch dat je van kvv juist minder hoeft te voeren?
Sky wil ook wel graag gras eten.
maar dat deed hij op brok ook.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hoe bedoel je: hoe werkt dat dan?Corneliana schreef:hoe werkt dat dan?Emma schreef:zou het buik borrelen ( en het gras eten) niet komen van de honger? Kvv vult namelijk niet erg, en verteerd sneller dan brok. van de honger kan je ook misselijk worden.hondje schreef:Dat is waar idd. Zit idd te denken mocht er bij de dierenarts niet veel uitkomen (wil maandag gaan) dat ik dan bijvoorbeeld alleen de smaken ga geven van Carnibest. Wel minder diersoorten (kan alleen kip,rund en lam krijgen hier) maar wel goed voer.
ze zeggen toch dat je van kvv juist minder hoeft te voeren?
Sky wil ook wel graag gras eten.
maar dat deed hij op brok ook.
bedoel je hoe dat werkt dat Kvv sneller verteerd dan brok? veel brok soorten zijn ervoor gemaakt om de hond een voller gevoel te geven. waarom weet ik ook niet.
ik moest juist van kvv meer voeren, ze bleven daar juist erg slank op. omdat in Kvv veel meer vocht zit, zul je meer moeten voeren, dan op een brok (hangt ook wel van de brok-soort af). tenminste zo lijkt het mij logisch. maar ben geen voer-expert.
gras eten is trouwens normaal, als ze er niet van gaan kotsen. zeker voorjaarsgras. dat eten heel veel honden graag. maar gaan ze alleen een beetje eten om over te geven, dan eten ze het om de verkeerde reden.
onze honden kotsen er niet van, die eten het soms voor de lekker.
- hondje
- Zeer actief
Ik ga ze iig vanaf vandaag overzetten op 1 soort KVV. Mijn keuze is gevallen op Bandit. Dit is biologisch wellicht ook wel fijn voor haar buikje. Had er altijd al de wildvariant van ook voor de kat maar nu ook geit, kip en vleesmix van. Ga dan dit alleen voeren en geen andere merken meer. Mocht het niet bevallen dan ga ik alleen Carnibest voeren daar doet ze het ook goed op normaal gesproken,
Maandag de dierenarts bellen voor een afspraak of er misschien toch niet meer aan de hand is. Mocht de arts een brok aanraden en het gaat nog steeds niet goed op de KVV ga ik zijn advies uiteraard volgen ook al vind ik dat misschien niet zo leuk. Voor liever natuurlijk en ze lust ook brok niet
Hoop dat het gewoon is dat ze te weinig kreeg (heb ze iets teruggezet onlangs omdat ze een klein spekkie achter haar voorpoten kreeg) en/of teveel verschillende soorten/merken KVV.
Maandag de dierenarts bellen voor een afspraak of er misschien toch niet meer aan de hand is. Mocht de arts een brok aanraden en het gaat nog steeds niet goed op de KVV ga ik zijn advies uiteraard volgen ook al vind ik dat misschien niet zo leuk. Voor liever natuurlijk en ze lust ook brok niet
Hoop dat het gewoon is dat ze te weinig kreeg (heb ze iets teruggezet onlangs omdat ze een klein spekkie achter haar voorpoten kreeg) en/of teveel verschillende soorten/merken KVV.

Daisy 12-08-2010
- ranetje
- Zeer actief
Heb je al na laten kijken op giardia?
- hondje
- Zeer actief
Nee ben nog niet bij de arts geweest. Ik ga maandagochtend even bellen met de arts en hier naar vragen. Zal voor de zekerheid in de ochtend wat poep verzamelen.

Daisy 12-08-2010