Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo maf..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Zo maf..

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik zie overal hondennamen/afkortingen :engel:
Van de week betrapte ik mezelf er weer op. Loop voorbij een motor en op het nummerbord staan de letters DH en MH.
Direct schieten dan de namen Duitse Herder en Mechelse Herder door mijn hoofd :mrgreen:
Als ergens DA geschreven staat, denk ik eerder aan de dierenarts dan aan de drogist, ook al is het de folder van de drogist.
Zo stom.. Zijn er meer mensen die dat hebben?

De oplossing zal zijn om minder op het forum te lezen :engel:
kipo
Zeer actief

Re: Zo maf..

Ongelezen bericht door kipo »

Zo erg heb ik het (nog) niet, wel vind ik het uitermate vreemd dat mensen niet begrijpen waar ik het over heb als ik 'prikkeren' of 'klapkaak' zeg. :engel:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Zo erg heb ik het (nog) niet, wel vind ik het uitermate vreemd dat mensen niet begrijpen waar ik het over heb als ik 'prikkeren' of 'klapkaak' zeg. :engel:
Dat ook ja :engel:
In mijn familie zijn vrijwel geen honden en al helemaal geen benul van verschillende rassen.
Ze halen Boomer nog niet eens uit een groep kooikers, terwijl hij als enige een krulstaart en zwarte snuit heeft.
Dus dat is helemaal onbekend voor ze :mrgreen:
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Dat heb ik ook :F:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

primera schreef:Dat heb ik ook :F:
Heb jij het ook met rassen? Als ik een witte bulterriër zie, denk ik direct aan de buurhond, Bongo.
Zie ik een andere kleur, denk ik aan een andere :mrgreen:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

lor1_1984 schreef:
M@rleen schreef:In mijn familie zijn vrijwel geen honden en al helemaal geen benul van verschillende rassen.
Ze halen Boomer nog niet eens uit een groep kooikers, terwijl hij als enige een krulstaart en zwarte snuit heeft.
Dus dat is helemaal onbekend voor ze :mrgreen:
Dat klinkt nog niet eens zo vreemd. ;)
Hier in huis halen ze de Jack Hussels continue door elkaar, terwijl Bonnie korter en grover is, geen staart heeft, meer vlekken en staande oren.
Lady is veel fijner, langer in het lijf, wat hoger op de pootjes en heeft een staart, hangende oren en enkel de kop is gekleurd.
De enige overeenkomst is dat ze beiden hussels zijn, tricolor, teefjes en te dik. :Q:
Als ze meekijken als ik op het kooikerforum zit, dan denken ze bij veel onderschriftfoto's dat het Boomer is :mrgreen: Terwijl dat me toch duidelijk te zien lijkt.
Elyna ziet zelfs al duidelijk verschil tussen Boomer of de andere kooikers op de losse foto's :engel:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Of je zet in een berichtje over de ha,... da neer... :D
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik weet de helft van de tijd niet eens over welke rassen ze het hebben met het verkorten tot een paar letters, laat staan dat het me buiten ergens door triggert. Daar heb ik dus geen last van. Ik begrijp ook niet waarom dat allemaal moet en het niet gewoon voluit geschreven kan worden, zodat iedereen weet waar het over gaat, want ik denk niet dat ik daar de enige in ben.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Haha, dat heb ik inderdaad ook :lol1: Die vreemde blikken van mensen als je Kutjoekel zegt of Klapkaak, dat ze dat nou niet begrijpen :tongue: Bij de afkortingen mot ik nog wel eens denken hoor, maar de meeste ken ik nu wel na een paar jaar HF :wink:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik ken joekel ook als term voor een grote hond, klapkaak ben ik in mijn omgeving aan het introduceren. Ik vind het een veel duidelijkere term dan pitbull (waar alles van Am. Bull tot APBT bedoeld wordt tot zelfs kruisingen van een gewone flinke terrier en labrador).
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Nanna schreef:
Flevo Bordertje schreef: Kutjoekel
:engel: Dat joekel is trouwens echt Brabants. Hier noemen ze alles joekel, van Sint Bernard tot aan Chihuahua.
Ik meende vroeger altijd dat een joekel een grote hond was, maar daar ben ik volgens Brabantse maatstaven abuis in.
Ik als Zuid Hollander ken joekel ook alleen als grote hond. :D

Maar ik heb er ook last van. :D
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik heb wel dat ik meer rassen herken dat vind ik dan wel leuk.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Corneliana schreef:ik heb wel dat ik meer rassen herken dat vind ik dan wel leuk.
Ja, da's inderdaad ook leuk :D Als je vrolijk roept in het bos :"Wat een mooie clumberspaniel/basset fauve de bretagne/hovawart heeft u" en de eigenaren helemaal gaan gloeien van genoegen dat eindelijk iemand fikkie herkent.

Haha, ik dacht ook dat joekels per definitie groot zijn, maar daar heb ik me dus deerlijk in vergist :oohja: :goeie:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ah joh ik zei laatst tegen de dokter dat ik hoopte dat ik toch niet wéér kennelhoest had! (kinkhoest dus).

En honden zijn joekels, ook als ze klein zijn ;) haha dat klopt!
RIP Cena :roos:
    primera
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

M@rleen schreef:
    primera schreef:Dat heb ik ook :F:
    Heb jij het ook met rassen? Als ik een witte bulterriër zie, denk ik direct aan de buurhond, Bongo.
    Zie ik een andere kleur, denk ik aan een andere :mrgreen:
    Nou ik ben al redelijk met de namen bij de bullterrier's (hey dat is die en die bullterrier, en het baasje heet zo op dat en dat forum :F: )
    Mensen die mij en mijn honden kennen die zeggen trouwens wel "ik heb een yuki hond gezien" of "ik heb een beamer hond gezien" Kan je nagaan wat een kleur doet :wink: .
    Maar ik heb het ook als ik ergens honden zie lopen van forumleden hier, zelfs zo erg dat mensen gaan zeggen "jij met je forum's en/of honden"
    Hilly45
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ja, afgelopen week snapte ik een rapportage niet geheel, omdat men bij een jongeren sprak over de DA. Ik dacht huh? Hoezo de DierenArts? Maar men bedoelde de DagAfsluiting...........
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”