Zo trof ik Biène vanmorgen aan. Gisteravond vond ik haar al "anders dan anders" maar ik kon er de vinger niet opleggen wat er aan de hand was. Ze was wel wat sloom, maar meer niet.
Vanmorgen zag ik, toen ze de keuken in kwam toen ik mijn brood stond te maken, dus ineens een behoorlijke zwelling aan de linkerkant van haar kop.
Dus toch maar de dierenarts gebeld en onder voorbehoud dat ik vervanging kon regelen op mijn werk een afspraak gemaakt.
Daar ben ik net van terug.
Mevrouw was heel braaf bij de dierenarts, sprong zelf direct op tafel en liet alles zonder morren toe.
Biène had wel koorts (39.4) en verdikte lymfeklieren. Ze heeft nu een injectie gehad wat de zwelling moet doen afnemen, dat zou ik vanavond al moeten zien.
Mocht dat niet zo zijn of is de verdikking morgenvroeg weer terug dan moet ik morgenvroeg terug en gaan ze onder narcose verder kijken.Trekt de zwelling wel weg dan mag ik ze morgen nog 2x een tablet prednisolon geven.
Achteraf was er misschien gisteren toch al iets aan de hand, Numa heeft toen 's avonds wel 10 minuten lang die kant van haar snoet obsessief afgelebberd.
Biène gaat trouwens wel op rantsoen qua eten, ze woog 29,5 kilo
Numa ook direct maar even gewogen, die zit nu op 37.

.