Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee poedels, een podenco en een Duitse dog

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Twee poedels, een podenco en een Duitse dog

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ach, arme Jetje... Vanavond op het veldje lekker spelen met een leuk podencoteefje. Die begon te blaffen toen er een Duitse dog aankwam. Maar toch met z'n tweeën die kant op, dus het baasje van die DD dacht: dan kan ik hem wel los gooien.

En dát hadden de dames niet gedacht. Ze wisten niet hoe snel ze weer onze kant op moesten komen. Uiteindelijk overliep hij Jet en zij is toch al van: ojee, een grote hond, dat is heel eng, dus die ging gillend ten onder en kwam bij mij staan. Podenco ging er ook weer vandoor en toen zag mijnheer Dog Mies, die bij haar balletje lag te wachten. Die wist ook niet hoe snel ze uit de voeten moest komen. Doorgaans luistert een reu wel als ze hem afsnauwt, maar deze niet. Dus hop, Mies zet het ook op een loopje en ook zij kwam bij mij. De dog dus ook en toen was het een soort draaimolentje om me heen.

Uiteindelijk heeft het baasje van de dog hem maar weer aangelijnd, die schrok best toen Jet zo lag te gillen. Het was een reu van ruim een jaar oud, verder een prima hond, maar een maatje te groot en een tikje te onstuimig.

Ik vraag me wel eens af in hoeverre ik in situaties als deze moet of kan ingrijpen. En dan met name Jet met dat dramaqueenerige, het is zo vaak dat ze het eerst Heel Erg Eng vindt en dat ze daarna gewoon gaat spelen met een andere hond.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Twee poedels, een podenco en een Duitse dog

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik weet niet precies hoe groot Jet is, maar ik hou er helemaal niet van als er een enorm verschil is in grootte. Al is de andere hond nog zo vriendelijk. Ik probeer dat soort contacten te vermijden.
Jet gaat volgens mij echt niet minder gillen van nog meer van dit soort ontmoetingen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

tekkel schreef:Ik weet niet precies hoe groot Jet is, maar ik hou er helemaal niet van als er een enorm verschil is in grootte. Al is de andere hond nog zo vriendelijk. Ik probeer dat soort contacten te vermijden.
Jet gaat volgens mij echt niet minder gillen van nog meer van dit soort ontmoetingen :wink:
Ik vind het ook niet fijn als er echt een groot verschil is in grootte.
Dan toch maar bij me roepen als er een andere hond komt - waarop ik al aan het oefenen was met haar - en vertrekken.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als ik denk dat de hond te groot en waarschijnlijk te lomp is, laat ik het ook niet toe. Tirsa is als pup tig keer tegen de vlakte gelopen door een paar grote honden en heel eerlijk, dat ik nooit meer goed gekomen. Iedere hond vanaf grootte labrador en zeer zeker als ze nog eens zwart waren, kregen het te verduren van haar.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Misschien geef je haar uiteindelijk meer vertrouwen door inderdaad wel in te grijpen en te bepalen naar welke honden ze wel toe mag. Als het niks voor haar is (te onstuimig, te lomp, te opdringerig, etc.) is dat voor haar ook geen leuke ervaring en daarmee houd je misschien die onzekerheid ook wel een beetje in stand. Als je goed kunt inschatten wat wel een goede match voor haar is (waarschijnlijk kleinere of rustige honden?) dan doet ze juist veel positieve ervaringen op en dat kan haar meer zekerheid geven.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lastig, want Jet gilde ook tegen CC en die zijn even groot :19:
En CC gilde terug en toen gingen ze spelen :LOL:

Ik weet het ook nooit precies. Meestal is het na een minuut klaar en weet CC prima afstand te houden van Enge Honden, maar laatst stuiterde er een (heel vriendelijke) mechelaar van een jaar langs en dan houdt ze dus niet op. Maar fout gaat het eigenlijk nooit want zolang ze zo tettert speelt er dus echt geen hond met haar, en een poging wagen ze echt ook niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Kleine Sadie hier speelt zelfs met Leonbergers en andere grote honden. Ik ben daar niet zo moeilijk mee. Dat gegil moeten ze hier ook niet doen, vind ik zo irritant :F:
Ik grijp niet zo snel in, die ukkies hier redden zich prima. Alleen als ze echt gaan jagen op mijn kleintjes kap ik het af, in de nek grijpen enzo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”