Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dement? nee. een geheugen als een olifant..
Moderator: moderatorteam
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Dement? nee. een geheugen als een olifant..
Zucht.
Bonnie is al een paar dagen niet helemaal lekker.
Ze heeft last van de warmte ( nu al. hou mn hart vast! ), hijgen, niets willen.. maar nu begon ze ook te bibberen..
Meestal een teken dat er echt iets mis is. pijn, of ziek.
Ik uiteraard weer in de stress..
DA al bijna gebeld... tot mam vanmiddag op bezoek was en zei:"Dat had ze vorig jaar zomer ook toch?"
Ja. nou je het zegt. Na een harde onweersbui waar ze verschrikkelijk van in paniek raakte doet ze dat.
Elke keer als er regen in de lucht zit. als het warm is en gaat waaien, als het donkerder aan het worden is buiten ( donker van weer, niet van avond) , als het een beetje gaat druppelen ( alleen in de zomer/lente , niet in de herfst of winter ) etc.
Dan zou het eventueel misschien weleens kunnen gaan onweren. ( en dan te bedenken dat ze bijna helemaal doof is.. vraag me af of ze daar nog iets van gaat horen.. )
In plaats van de DA toch maar de Puur Nervositeit druppeltje tevoorschijn getoverd. En de rescue. En zie daar... een slapende Bonnie op de bank, in plaats van achter de stoel weggekropen in een kattenmandje...
En ik maar denken dat het beestje dement is..
Bonnie is al een paar dagen niet helemaal lekker.
Ze heeft last van de warmte ( nu al. hou mn hart vast! ), hijgen, niets willen.. maar nu begon ze ook te bibberen..
Meestal een teken dat er echt iets mis is. pijn, of ziek.
Ik uiteraard weer in de stress..
DA al bijna gebeld... tot mam vanmiddag op bezoek was en zei:"Dat had ze vorig jaar zomer ook toch?"
Ja. nou je het zegt. Na een harde onweersbui waar ze verschrikkelijk van in paniek raakte doet ze dat.
Elke keer als er regen in de lucht zit. als het warm is en gaat waaien, als het donkerder aan het worden is buiten ( donker van weer, niet van avond) , als het een beetje gaat druppelen ( alleen in de zomer/lente , niet in de herfst of winter ) etc.
Dan zou het eventueel misschien weleens kunnen gaan onweren. ( en dan te bedenken dat ze bijna helemaal doof is.. vraag me af of ze daar nog iets van gaat horen.. )
In plaats van de DA toch maar de Puur Nervositeit druppeltje tevoorschijn getoverd. En de rescue. En zie daar... een slapende Bonnie op de bank, in plaats van achter de stoel weggekropen in een kattenmandje...
En ik maar denken dat het beestje dement is..
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Re: Dement? nee. een geheugen als een olifant..
Dat scheelt dan weer d.a. kosten!
Ik denk dat onweer, of de nadering ervan wat met de luchtdruk doet wat dieren aanvoelen.
Daar heeft doofheid dan niet veel invloed op.
Ik denk dat onweer, of de nadering ervan wat met de luchtdruk doet wat dieren aanvoelen.
Daar heeft doofheid dan niet veel invloed op.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Zouden ze niet weer teruggaan naar de puppentijd, zoals bij mensen ook wel gebeurd bij dementie? Want ik heb een dementerende kater, en die zag ik gisteren ineens achterop zijn broer klimmen om hem te berijden. Tom is vrij jong gecastreerd maar net voordat ie gecastreerd werd, heb ik hem dat ook wel eens zien doen. Was ie denk ik 6 maanden oud. En sindsdien nooit meer, tot gisteren. Broer vond het niet erg gelukkig, al beet Tom hem zelfs in zijn nek. Misschien dat je hondje wat banger voor onweer is nu ze dementerend is, het kan soms wat angstig maken maar je kon het gelukkig ook makkelijk oplossen met de bach rescue, dat is wel fijn. Misschien moet ik dat Tom ook eens gaan geven door zijn voer. Dus bedankt voor de tip, Tom is dan wel niet angstig maar dit soort dingen vind ik toch ook niet de bedoeling voor de sfeer in huis. Ik kan tenminste geen andere reden dan dementie bedenken voor dat gedrag, zo gek.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen...goed dat je moeder het zich nog herinnerde!! 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Gelukkig is ze niet ziek, maar wel erg vervelend als ze bang voor onweer zijn. Ik weet er alles van, Mowgli weet ook niet waar ze het zoeken moet als het onweert.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Melanie 74
Hier ook een dame die onrustig wordt als er evt. Onweer nadert, ze ruiken het ook. Zij staat meestal in de deuropening en ruikt dan .... om vervolgens weer naar binnen te gaan en door de ramen te kijken of er al wat komt.
Hier doet Zylkene dan de rust terug keren.
Hier doet Zylkene dan de rust terug keren.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik denk zeker dat het met aanvoelen / ruiken ook te maken heeft,
Maar op een gegeven moment is ze zo bang, dat ze gaat generaliseren.
war -> donker -> regen / wind -> onweer
In het donker, later op de avond, maakt het verder niet zoveel uit, dan ziet ze niet dat het donkerder gaat worden enzo..
rare muts..
Onweer angst is inderdaad heel vervelend.. Ze heeft het altijd al gehad, maar de laatste tijd is het hopeloos. tot aan blauw aanlopen aan toe..
Maar op een gegeven moment is ze zo bang, dat ze gaat generaliseren.
war -> donker -> regen / wind -> onweer
In het donker, later op de avond, maakt het verder niet zoveel uit, dan ziet ze niet dat het donkerder gaat worden enzo..
rare muts..
Onweer angst is inderdaad heel vervelend.. Ze heeft het altijd al gehad, maar de laatste tijd is het hopeloos. tot aan blauw aanlopen aan toe..