Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelen ...of eigenlijk juist niet...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

spelen ...of eigenlijk juist niet...

Ongelezen bericht door Nel »

Ik heb een vraag aan jullie over het spelen van Jimmie...

Hij is ongeveer 5 jaar en heeft heel ernstige last van zijn heupen.( 1 kop er slecht afgeopereerd en de andere zware artrose)
Met glucosamine-chondroitine MSM en 2 stuks rimadyl per dag gaat het best goed, hij is vrolijk en levendig, een blije gup, Maar :een bal, een flostouw, een piepbeest,...hij kent het niet en wil je het aanreiken dan is hij er bang voor.
Bot om te kluiven vindt hij heerlijk, trouwens alles wat met eten te maken heeft, maar hij moet afvallen, dus ook daarin is hij beperkt.
Er is al een fleeceding onderweg, door een forumlid gemaakt en hij heeft een kong, maar snapt daar de bedoeling nog niet zo van.
Hij gaat graag mee wandelen, maar een half uur is echt wel zijn tax op dit moment.
Nu dus mijn vraag: hoe kan ik wat leuks doen met Jimmie
Hij is al een stuk vrijer dan toen hij bij me kwam ,nu bijna 2 maanden geleden, maar nog niet zo vrij dat hij bv wil stoeien, dan blokkeert hij.
Ik heb emmers geduld hoor en hij heeft het hier goed naar zijn zin,maar misschien weten jullie nog leuke dingen?
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Re: spelen ...of eigenlijk juist niet...

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Misschien vind hij het leuk om een doos met koekjes erin te slopen?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

smeer een heel dun laagje smeerkaas, smeerworst of pindakaas met je vinger aan de binnenkant van de kong, ik wil wedden dat ie dan best weet wat ie er mee aan moet ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hersenwerk? Heb je veel variaties van. hier kun je wellicht wat inspiratie vandaan halen. Heel leuk om te doen, ook voor het baasje :)

Ik weet niet wat je voert, maar anders kun je misschien een deel van de maaltijd gebruiken bij zulke puzzels. Dan heeft het ook geen gevolgen voor zijn gewicht en moet hij werken voor zijn eten.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat leuk, nu al tips...dank jullie wel!!
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik zag trouwens dat de puzzelkleden niet op de site staan, maar die zijn wel erg leuk. Ze staan wel op de facebookpagina. Die zijn erg leuk en ook zelf te maken als je een beetje creatief bent :ok:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat Luna2906 zegt; dat wilde ik ook net tikken :mrgreen:
Snuffelkleden zijn erg leuk!
wilma84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): hovawart

Ongelezen bericht door wilma84 »

Leuk, die linkjes naar denkspelletjes. En van snuffelkleden had ik zelfs nog nooit gehoord! Nou denk ik dat ik mijn hovawartje even lang plezier beleefd aan zo'n snuffelkleed als aan het direct verscheuren van een 20 euro-biljet, maar het idee is grappig.
Wiedes doet graag speurspelletjes in huis en kan daar heel geconcentreerd mee bezig zijn. Hij pikte het heel snel op en komt regelmatig zelf zijn speurflos brengen en gaat dan in de keuken zitten wachten tot ik 'm verstopt hebt. Hier in huis echt al jarenlang een hit!
wilma84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): hovawart

Ongelezen bericht door wilma84 »

Leuk, die linkjes naar denkspelletjes. En van snuffelkleden had ik zelfs nog nooit gehoord! Nou denk ik dat ik mijn hovawartje even lang plezier beleefd aan zo'n snuffelkleed als aan het direct verscheuren van een 20 euro-biljet, maar het idee is grappig.
Wiedes doet graag speurspelletjes in huis en kan daar heel geconcentreerd mee bezig zijn. Hij pikte het heel snel op en komt regelmatig zelf zijn speurflos brengen en gaat dan in de keuken zitten wachten tot ik 'm verstopt hebt. Hier in huis echt al jarenlang een hit!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Santos bloeit nog steeds meer en meer op. Speelde aanvankelijk ook helemaal niet. Mijn moeder kan nog steeds verbaast vertellen over dat hij toch langzaam aan steeds meer gaat uitdagen toch spel. Ze mag nu sinds kort zelfs aan het botje trekken en dat vind hij leuk! En hij is er nu 2 jaar. Soms is het gewoon nodig om een hond de tijd te geven.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”