Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cee Lo's avontuur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Cee Lo's avontuur

Ongelezen bericht door DeDiana »

Vanmorgen samen met Lucia en Peer gewandeld bij het Leesten. Handig, dachten wij, dan konden ook Peer en Cee Lo los in het omheinde hondenbos.

We waren er net een minuut of tien toen ineens uit de verte twee herders heel hard op ons af kwamen stormen. Cee Lo is nog erg onzeker naar vreemde honden en dit ging zo snel dat ik hem niet op tijd aan kon lijnen. Hij ging er als een haas vandoor en ging een eindje verderop in de bosjes zitten kijken of de enge honden al weg waren.
Ik vroeg de mevrouw van de herders of zij de honden even bij zich kon houden, omdat mijn bange gup zich nu in de bosjes zat te verschuilen, en ik voorzag een jaagspelletje als de herders Cee Lo in de smiezen zouden krijgen. De mevrouw vond dat niet nodig en antwoordde dat ze 'meestal wel bij haar bleven', waarop we de herders vervolgens heel hard op twee andere loslopende honden af zagen vliegen.
Cee Lo probeerde ondertussen weer naar mij toe te komen, maar de herders kregen hem in de gaten en waar ik al bang voor was gebeurde: ze gingen 'm met z'n tweeën achterna :jank:

Vervolgens zijn we maar weer een paar keer het pad en de paden erlangs op en neer gelopen waar hij de bosjes in geschoten was - ondertussen had de mevrouw met de herders het losloopbosje gelukkig verlaten. Het duurde wel een minuut of tien voordat Cee Lo weer tevoorschijn durfde te komen. Toen was hij wel héél blij en opgelucht om Mila en mij weer te zien, en ook Lucia en Peer werden hartelijk begroet.
Eind goed al goed dus.

En weer een goede les voor mij om hem alleen los te laten op heel overzichtelijke plekken, want dan kun je dit soort honden (en baasjes) vermijden met zo'n bangig hondje, of ze op z'n minst aan zien komen. Ik laat Cee Lo nu ieder dag in contact komen met stabiele, vriendelijke honden, en ik zie ook al echt vooruitgang in zijn gedrag, maar dit soort situaties zijn helaas niet altijd te voorkomen.
Uiteindelijk werd het toch nog een fijne wandeling (aan de lijn uiteraard) en was er voor hem genoeg afleiding om het voorval snel weer te vergeten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Cee Lo's avontuur

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp die mensen nooit hoor en ik baal er gruwelijk van dat ze de andere, wel normale, herderbazen zo'n verdomd slechte naam bezorgen.
fijn dat cee lo zich goed hersteld heeft :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DeDiana
Zeer actief

Jion schreef:Ach dat arme ventje. :blauwoog:

Ik denk wel dat er binnenkort een dag komt dat hij bedenkt dat hij beter naar jou en Mila toe kan vluchten, omdat jullie hem steunen en beschermen. Als ik zie hoeveel vertrouwen hij nu al in die paar weken in mensen en andere honden heeft gekregen...
Nou ja, het sneue was dat hij dat ook wel probeerde na zijn eerste impuls van 'wegwezen', maar dat de herders toen juist achter hem aangingen.
Maar bij de honden die we daarna tegenkwamen, verschool hij zich in eerste instantie keurig achter mijn benen en ging dan voorzichtig kennismaken. Nu zijn vertrouwen in mensen groeit, verwacht ik wel dat hij dat steeds meer zal doen. Naderhand zocht hij in elk geval flink steun bij mij en bleef ook even erg aan me plakken, alsof hij helemaal opgelucht was dat we weer herenigd waren :D
DeDiana
Zeer actief

renee-uk schreef:ik begrijp die mensen nooit hoor en ik baal er gruwelijk van dat ze de andere, wel normale, herderbazen zo'n verdomd slechte naam bezorgen.
fijn dat cee lo zich goed hersteld heeft :ok:
Gelukkig ken ik ook wel 'normale' herderbazen ;-) dus daar gaan we over een tijdje maar eens mee oefenen.
Ik begrijp die mensen ook niet hoor, zeker aangezien ik nog uitdrukkelijk vroeg of ze de honden even bij zich wilde houden vanwege mijn bange hondje. Maar gelukkig zijn de meeste mensen wat begripvoller.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik denk zelfs dat er best veel honden op de vlucht gaan voor deze 2 herders. Ze kwamen echt woest blaffend aanstormen en kwamen zo erg bedreigend over.
Er jammer van de mevrouw dat ze niet wilde aanlijnen en toen we haar later nog een keer tegen kwamen scheen ze het ook nog eens grappig te vinden.

Super knappe Cee Lo verder en hij leek er de verdere wandeling niet extra last van te hebben, hopelijk blijft dat in ieder geval zo!
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik snap dat niet hoor, dat mensen niet even willen aanlijnen als je dat netjes vraagt. Onlangs hier ook bij een bangig ouwetje. Mensen zeiden doodleuk 'nee'. Terwijl het volgens mij echt wel aardige mensen zijn. Later zeiden ze dat ze het niet helemaal goed hadden begrepen maar wat valt er in hemelsnaam te begrijpen als er wordt gevraagd om even aan te lijnen?
DeDiana
Zeer actief

Esther12 schreef:Ik snap dat niet hoor, dat mensen niet even willen aanlijnen als je dat netjes vraagt.
Nee, ik snap het ook niet :19: Maar die dingen gebeuren nou eenmaal, dus om Cee Lo nog zo'n ervaring te besparen, ga ik wel beter opletten waar ik hem los laat lopen. Dit was gelukkig een omheind bosje waar hij niet weg kon, ik moet er niet aan denken dat zoiets in een gewoon, niet-omheind bos zou gebeuren.
En wat Lucia ook schreef: die mevrouw leek het allemaal wel grappig te vinden. Mila vond de manier waarop die herders aan kwamen stormen ook bedreigend en dook achter mij weg, terwijl zij heel gek is op herders meestal. Ik denk dat weinig honden zo'n ontmoeting op prijs stellen, en dan zijn het altijd de baasjes van de niet-kwetsbare honden die erom lachen of het vergoelijken.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Meen je! Wij waren daar vanochtend ook! Gelukkig zijn we die herders niet tegengekomen...
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hilde schreef:Meen je! Wij waren daar vanochtend ook! Gelukkig zijn we die herders niet tegengekomen...
Haha, toevallig! Hoe laat waren jullie daar?
Hilde
Zeer actief

Tussen 11 en half 1 zo'n beetje! Maar ik loop altijd buiten de hekken, dat omheinde gedeelte is ons iets te klein :D
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Nah! Wij waren er van 11 tot half 2 ongeveer en ook een deel buiten de hekken gelopen nog.
DeDiana
Zeer actief

Hilde schreef:Tussen 11 en half 1 zo'n beetje! Maar ik loop altijd buiten de hekken, dat omheinde gedeelte is ons iets te klein :D
Nou ja zeg, precies dezelfde tijd als wij!
Wij zijn eerst naar het omheinde hondenbosje gegaan (we dachten: dan kunnen ze eerst even lekker spelen, maar dat liep dus iets anders). Na Cee Lo's avontuur hebben we daar nog een klein stukje gelopen en daarna zijn wij ook naar het andere deel gegaan.
DeDiana
Zeer actief

Lucia schreef:Nah! Wij waren er van 11 tot half 2 ongeveer en ook een deel buiten de hekken gelopen nog.
Ja, maar het laatste half uur zaten we binnen bij de kiosk op te drogen :D
Lucia
Zeer actief

DeDiana schreef:
Lucia schreef:Nah! Wij waren er van 11 tot half 2 ongeveer en ook een deel buiten de hekken gelopen nog.
Dát is waar, maar wie zegt dat zij dat niet gedaan hebben haha
DeDiana
Zeer actief

Lucia schreef:
DeDiana schreef:
Dát is waar, maar wie zegt dat zij dat niet gedaan hebben haha
Nou, dát had ik dan wel gezien denk ik... ik zat op een heel strategische plek. ;-)
Lucia
Zeer actief

Hmm dat is dan ook wel weer waar :mrgreen:

En nu ga ik voor een wandeling in het zonnetje op pad.
Hilde
Zeer actief

Nee, dat heb ik niet gedaan, wij zijn lekker naar huis gegaan en ik ben onder de douche gesprongen :F: Superzonde, want Beau is juist altijd zo fijn voor een beetje onzekere hondjes.. En ook superzonde want ik had Peer graag weer gezien!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Hilde schreef:Nee, dat heb ik niet gedaan, wij zijn lekker naar huis gegaan en ik ben onder de douche gesprongen :F: Superzonde, want Beau is juist altijd zo fijn voor een beetje onzekere hondjes.. En ook superzonde want ik had Peer graag weer gezien!
Ja, Beau was perfect geweest voor Cee Lo inderdaad - gemiste kans!
Volgende keer als ik daar in de buurt ga wandelen sein ik je even in :-)
Hilde
Zeer actief

Ja, leuk! :D
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Vreselijk zulke mensen, gelukkig hebben jullie toch nog een leuke wandeling gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”