Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Genieten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Genieten

Ongelezen bericht door ayke »

Kira is nu ruim een jaar bij ons, ik zocht een stabiele werkwillende hond. En wat ben ik blijk met haar, ze wil graag aan het werk, is erg actief. Toch is ze zo stabiel en rustig als het nodig is. Lees dus als het echt nodig is, ik kan niet op mijn hurken zitten Kira aaien zonder omver gegooid te worden. Bezoek ik heerlijk om je staart tegen aan te slaan en flink tegen te hangen. Mijn moeder wordt met een hoop gestuiter ontvangen, mijn moeder staat voor leuke dingen.
Aan de andere kant, mijn schoonmoeder daar wordt met respect mee omgegaan, schoonmoeder staat niet zo stabiel. Mijn schoonvader kan haar prima uitlaten zonder dat Kira trekt of wat dan ook.
Mensen in een rolstoel, daar ben je voorzichtig mee. En kinderen die zijn leuk, maar alle rust, voorzichtig met apporteren als buurjongetje op het plein met Kira wil spelen.

Nu was vandaag mijn zus er met 3 kids, de kleinste begon al snel te gillen doodsbang voor Kira. De oudste vond Kira spannend, was band dat Kira druk ging doen. Na een paar uur stapte ze zonder problemen over Kira heen, die eindelijk aan mijn voeten mocht liggen.
De jongste begon te ontdooien toen Kira in slaap viel, toen moesten wij opeens stil zijn want Kira slaapt (en snurkte) even later gooide ik een paar toastjes naar Kira en moest mijn nichtje meedoen (net 2 jaar kan niet gooien) Kira is voor haar nog spannend, maar niet meer doodeng.
De middelste was helemaal niet bang, die heeft op het laatst een snoepje mogen geven, Kira keek mij even aan of ze het echt mocht pakken, na toestemming pakte ze het voorzichtig aan.

Wat een verschil met de HH Ayke van mijn moeder, daar moet je altijd mee alert zijn.
Soms kan ik echt heel gelukkig worden van het karakter van mijn hond, toch niet gek voor een tweedehandsje

Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Genieten

Ongelezen bericht door MirandaH »

Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van je hond!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Ja, je kan het zo treffen dat een hond precies voldoet aan de verwachtingen.
Veel plezier!
Wiel
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Klinkt als een heerlijke hond!
Ik ben een fan van tweedehandsjes trouwens :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder

Ongelezen bericht door ayke »

Het is alles wat we nodig hebben in een hond. Ik kan er lekker mee aan het werk. En ze is makkelijk genoeg dat mijn vriend heel veel van haar kan leren. Natuurlijk heeft ze wel de nodige dingen moeten leren, aangezien ze uit een permanent kennel verblijf komt, maar dat is voor mij juist heerlijk. Al denken mensen in de buurt wel dat ze kant en klaar is. Geef haar te weinig uitdaging en ze stuitert het hele huis door.
Kijk ik ben de pittige honden van mijn moeder gewend, waarvan Ayke toch wel de kroon spant. Het is alleen al prettig dat Kira niet in elke hond gaatjes probeert te maken en dat ze honden volledig kan negeren. Ow ja dat ze niet gelijk in het bezoek wil hangen is ook wel prettig. En niet net als Kelly bovenop Ayke klapt als Ayke begint te klieren, Kira gaat gewoon zover weg staan dat Ayke geen gaatjes kan maken en kijkt vervolgens of Ayke gek is. Dit heeft niet het gewenste effect dus Ayke probeert minder vaak gaatjes in Kira te maken, heeft toch geen zin.

Ja ze is een hond waar je veel van kunt leren, zoals sommige dingen loslaten. Perfectie zit niet in haar woordenboek, dus naast lopen kan ze wel, heel goed zelfs, maar daar heeft ze niet altijd zin in. Een verschil met een herder die voordat je een commando hebt gegeven deze zo ongeveer al heeft uitgevoerd. Alles gebeurt ook iets rustiger, maak je niet druk, behalve als er een goede apporteerbeloning is natuurlijk.

Soms moet je gewoon even erbij stil staan wat je hebt...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Heel leuk om te lezen dat je zo van je hond weet te/ kan genieten :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”