Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

opa wordt oud. kontvraagje :-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

opa wordt oud. kontvraagje :-)

Ongelezen bericht door M@scha »

sam wordt oud. écht oud.. strompel de strompel.. gisteren toen het warm was tusen het wandelen echt even stilstaan en pffff uitpuffen voor hij verder ging (na 5 minuten was dat al), soms gaat de bank opspringen niet meer zo goed en moet hij het nog een keertje proberen of hij krijgt een kontje van ons, is zo doof als wat en heeft een waas over zijn ogen. slaapt veel om soms al grommend en blaffend op te springen als hij stilstaat staat hij ook echt als een ingezakte senior etc. maar hij eet nog als een bootwerker en heeft goeie zin. schooit nog als een uitgehongerde en vloekt nog als een zeeman als "de" kat langs komt. gewoon een ouwe man dus. maar wel een lieve en nog steeds van ons! :I:

maar nu het volgende.. zijn achterkant is zwak. dat merken we aan het op de bank springen maar gisteren werd het nog duidelijker. we liepen naar de gang om de riemen om te doen en sam staat dan altijd stil te wachten tot hij zijn band om krijgt terwijl lola blaffend ( :roll: ) rondjes om ons heen rent ( :roll: ).

ik kwam met een arm per ongeluk zachtjes tegen zijn kontje aan. dus niet eens een duw ofzo en hij viel bijna om! :80:
daarna zag ik hem bewust zijn achterpoten verzetten voor de stevigheid denk ik en toen ik het daarna weer probeerde stond hij wel stevig/erop voorbereid en bleef hij staan. toen ik dat tegen pas vertelde gebeurde hetzelfde. wiebelen, poten verzetten en toen niet meer wiebelen.

ik snap dat ouderdom met gebreken komt. maar is er iets niet ingrijpends (want dat gaan we hem niet aandoen) waardoor hij wat zekerder van zijn ouwe lijf blijft? of is dit gewoon een ouwe mannen lijf en is het nou eenmaal zo?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Re: opa wordt oud. kontvraagje :-)

is dat serieus? en wat doet dat? idd een klein kippekontje heeft hij nu
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ah ok.. even navragen dan. internet geeft alles van hallelujah tot doe maar niet want werkt niet tot het karakter varandert enorm...

dat zou genoeg zijn inderdaad. ik ga echt geen foto's laten maken of er misschien iets mis is. hij is zoooo bang voor de dierenarts en gaat bij hoge uitzondering in zijn slaap op zijn rug liggen dus dat gaan we niet doen bij een DA
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

massam schreef:is dat serieus? en wat doet dat? idd een klein kippekontje heeft hij nu
Ik herken dat nog van Fangio, die had ook niets meer en de anabolen injecties hielpen bij hem slechts een heel klein beetje en ook alleen maar de 1e paar keer. Dat is echt de ouderdom, we hebben op een gegeven moment een soort van oploopje gemaakt bij de bank zodat de oude heer toch nog op zijn troon kon liggen.. ach die oudjes
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
M@scha
Zeer actief

ja wij denken er ook aan om een soort voetenbankje of zo neer te zetten als "trapje" want hij ligt zo graag op de bank.. dat wil ik hem niet afnemen als wij er niet zijn om hem te helpen.. hij snapt het ook gewoon niet.. heb hem al 1x moeten redden omdat hij anders achterover op zijn rug gevallen was.. het schaapje
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie heeft het ook..
Ik heb haar het commando "nadenken" en "goed staan!" aan geleerd.
Als ze ergens afgetild moet worden ( bij de DA van tafel, als ik het kan voorkomen dat ze van de bank springt, als ik er langs moet en het past net niet zeg maar etc) dan ondersteun ik haar achterkant als ik haar neerzet en dan zeg ik: "Goed staan!" Dan zet ze zelf een stapje bij tot ze goed staat.
Is ze echt heel dol en blij en aan het rennen, of afgeleid, dan pak ik haar even bij me en dan moet ze "nadenken" vaak zie ik dan dat ze echt wat rustiger gaat lopen, en d'r pootjes anders neerzet.

( en ja, de DA heeft me heel hard uitgelachen, maar gaf vorige week eindelijk toe dat het wel werkt.. haha! )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
M@scha
Zeer actief

sam luistert heel erg goed maar nieuwe commando's willen niet gok ik. hij is nogal autistisch aangelegd. alleen het bekende is ok zeg maar :-)
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou idd ook een anabolen injectie zetten. prik in zijn bil en klaar. en dan even kijken wat het doet, soms kan het heel goed helpen, zeker als hij nog wel mee gaat lopen. knuffel voor hem!
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

mijn oude hond kreeg ook injecties... en ik heb nog aquatherapie geprobeerd...
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

massam schreef:ja wij denken er ook aan om een soort voetenbankje of zo neer te zetten als "trapje" want hij ligt zo graag op de bank.. dat wil ik hem niet afnemen als wij er niet zijn om hem te helpen.. hij snapt het ook gewoon niet.. heb hem al 1x moeten redden omdat hij anders achterover op zijn rug gevallen was.. het schaapje
Yep dat dus, Fangio wilde ook echt op de bank maar dat kostte hem zoveel kracht dat hij dan gerust omviel, vreselijk vond ik dat dus daar moest wat op gevonden worden. Later hebben we gewoon 1 kant van de bank laten zakken, dat kon omdat die hoekbank geschakeld was. Dus kon hij gewoon zelf het stapje maken.
Ach de snuitjes...

Die anabolen zou ik zowieso gaan doen hoor als het helpt is dat mooi meegenomen maar het is geen wondermiddel hoor!
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Kent hij niet het woord: voorzichtig of let op? Als hij dat kent en je koppelt dat aan een ander commando en dan de bank, misschien dat opa dan toch nog wat leert.
M@scha
Zeer actief

Hutsje schreef:ik zou idd ook een anabolen injectie zetten. prik in zijn bil en klaar. en dan even kijken wat het doet, soms kan het heel goed helpen, zeker als hij nog wel mee gaat lopen. knuffel voor hem!

jajaja, mee gaat lopen.. nou ja bijna niet. hij loopt wel 2x per dag maar dat is een kwartiertje ofzo.. daarna gaat hij in de ankers en vind er ook oprecht geen reet aan :-) het gaat mij eigenlijk ook meer om de bank en het wiebelen dan het lopen. als hij helemaal niet meer wil ruim ik met liefde zijn poepjes op elke dag.

in onze (grote) tuin vind hij het wel heerlijk om te liggen, grasje ruiken, plasje doen, heel cool een bal oppakken om na 5 meter hem toch maar weer even cool neer te leggen. meer een ouwe levensgenieter zeg maar.

om lola niet over de kop te laten gaan gaat die dus apart mee anders loopt ze tegen de muren omhoog.

de knuffel geef ik door!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dogo4ever schreef:Kent hij niet het woord: voorzichtig of let op? Als hij dat kent en je koppelt dat aan een ander commando en dan de bank, misschien dat opa dan toch nog wat leert.

zachtjes kent hij goed. dat werkt overal voor. dan bijt hij je vingers er niet af als hij wat krijgt, hij ploft niet bovenop lola maar gaat voorzichtig op haar liggen enzo maar op de bank MOET. dan krijgt hij zo'n verbeten bekkie, zet een stap achteruit en je ziet hem dan kijken: jee is dat ding alwéér hoger geworden? :denken: om het vervolgens minder lomp maar zeker wel echt opnieuw te proberen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

massam schreef:
Hutsje schreef:ik zou idd ook een anabolen injectie zetten. prik in zijn bil en klaar. en dan even kijken wat het doet, soms kan het heel goed helpen, zeker als hij nog wel mee gaat lopen. knuffel voor hem!

jajaja, mee gaat lopen.. nou ja bijna niet. hij loopt wel 2x per dag maar dat is een kwartiertje ofzo.. daarna gaat hij in de ankers en vind er ook oprecht geen reet aan :-) het gaat mij eigenlijk ook meer om de bank en het wiebelen dan het lopen. als hij helemaal niet meer wil ruim ik met liefde zijn poepjes op elke dag.

in onze (grote) tuin vind hij het wel heerlijk om te liggen, grasje ruiken, plasje doen, heel cool een bal oppakken om na 5 meter hem toch maar weer even cool neer te leggen. meer een ouwe levensgenieter zeg maar.

om lola niet over de kop te laten gaan gaat die dus apart mee anders loopt ze tegen de muren omhoog.

de knuffel geef ik door!
ik bedoel dat de anabolen icm met beweging vaak beter werken, al zijn het maar kleine stukjes, kans is ook dat hij dan ook wel weer wat meer wil lopen ;).
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Herken het van Tagor. Wij hebben geen anabolen injecties laten zetten. Tagor was bijna 13 toen hij echt gammel werd. Hij kreeg zijn aangepaste rondjes. Was heel af en toe weer het heertje als er een loopse teef in de buurt was. En is uiteindelijk 14 geworden. Toen was zijn achterhand echt op en kon hij niet meer zelf opstaan.
Mijn ouders hadden wel een stroef kleed in de kamer gelegd zodat hij niet uitgleed op de plavuizen.
Bank was hier geen probleem omdat hij daar nooit op lag.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

we hebben gelukkig een stroeve vloer beneden en boven (laminaat) komt hij niet. hij heeft inderdaad nog van die oplevingmomentjes. vooral als DE kat weer over de muur loopt maar naar andere honden tilt hij nog net een oor op. dat zegt ook al dat hij oud wordt aangezien hij daarvoor in oorlogsmodus ging.

lotje snapt er ook geen reet van: SAMMM DÁÁÁR ISSIE, PAK HEM DAN IK WIJS HEM TOCH AAN SUKKEL!

@hutsje: helder. ik zal tante DA eens vragen wat zij ervan vindt.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik zag dit topic net op mijn mobiel en zie dan alleen de titel en niet wie de topicstarter is. Ik heb eerst even gecheckt of dat niet Bouvierpoedel was voordat ik het opende :mann:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Rebble schreef:Ik zag dit topic net op mijn mobiel en zie dan alleen de titel en niet wie de topicstarter is. Ik heb eerst even gecheckt of dat niet Bouvierpoedel was voordat ik het opende :mann:

hahahahaha geen fistels, tattoos of andere viezigheidjes hier! gewoon het ouwe kippekontje van sammes :LOL:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik herken het ook van Kaya, incl. het kippenkontje... zo duidelijk dat de bespiering afneemt.
Ik doe er eigenlijk weinig aan, behalve in beweging laten zijn zodat de spieren nog enigszins sterk zijn, maar met het warmere weer kon
Kaya afgelopen woensdag dus bijna de terugweg niet meer lopen :ugh: Ik heb haar toen aangelijnd en ben heel rustig gaan lopen, zodat ze naast me kon blijven en niet 100 meter achter me liep te zwalken.
Dus met wat warmer weer laat ik haar vanaf nu geen uur meer lopen, want het was echt zielig.

Ze heeft ook moeite met de bank, staat echt even 'moed' te verzamelen en te dreutelen. Maar ze verzinnen vaak wel een oplossing hoor; voorpootjes eerst, dan voorzichtig de ene achterpoot en dan de andere... en met een beetje pech is snelle Puch dan net op dat plekje gaan liggen, gallie :mep: :F:
Aan de riem ook geen rukjes meer geven, want dan dondert ze bijna om.
Het klinkt heel gammel allemaal, maar als ze het in d'r koppie krijgt, dan trekt ze zo nog een sprintje.

Kortom: het hoort bij het ouder worden. Probeer beweging erin te houden, want juist weinig bewegen is funest. De dierenarts zei tegen mij, zodra je stopt met haar de beweging te geven, wordt het alleen maar aftakelen en is het snel bekeken.
Kaya loopt dus nog steeds in totaal zo'n 2 uur per dag, maar als het warmer wordt dan heb ik dus gemerkt dat het haar echt niet meer lukt, dus dan zal ik het anders moeten doen.
En als het echt slecht is, dan wellicht zo'n injectie, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Kus voor Sammie :J:

Edit/aanvulling: je kan ook eens kijken wat er gebeurt als je hem wat pijnstilling geeft? Dat werkt ook ontsteking remmend en heeft
vaak een goed effect als het om artrose gaat.
Laatst gewijzigd door Caro. op 26 apr 2013 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

Ik heb goede ervaringen met de anabolen injecties. Je moet er inderdaad geen wonderen van verwachten, naar onze Rocky knapte er wel van op. Kon precies aan hem merken wanneer het weer tijd was voor een prikje. Dat zijn karakter veranderde kan ik niet zeggen hoor. Hij bleef gewoon een lekker oud mannetje. En die zijn weleens wat mopperiger, maar ook heel lief :engel: .
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
M@scha
Zeer actief

ik ben dus ook echt bang voor de zomer want inderdaad, hoer was woensdag ook drama.

sam hijgt niet. gewoon niet punt. ja, na een lange tijd rennen of fietsen maar verder nooit en dat begint steeds meer.

en afgelopen woensdag waren we de straat nog niet uit en ik denk huh? hij hijgt!

dus als het straks zo warm wordt.. blegh!

bewegen is geen probleem om te proberen. wandelen wel. wandelen is om te plassen en poepen en dan gaan we weer naar huis is sams motto. in de tuin een beetje gallen is wel leuk maar hij gaat snel even liggen en komt dan weer bij je om verder te gaan. dat kunnen we wel wat meer gaan doen en ook proberen hem daarin meer te motiveren
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

pijnstillers? hmm.. ook maar even navragen

hoe vaak moeten ze zo'n spuit?
Afbeelding
Zeeuws meisje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024)

Ongelezen bericht door Zeeuws meisje »

massam schreef:pijnstillers? hmm.. ook maar even navragen

Ik denk dat het per hond verschilt hoe vaak ze een spuit nodig hebben. Rocky kreeg ze op het laatst iedere 3 weken. Ik ging even met hem langs bij de DA die gaf het prikje tussendoor en ik hoefde alleen de injectievloeistof te betalen, geen consultkosten. Wij hebben een heel fijne DA :D .
Groetjes,

Len
Afbeelding

Dogs are like potato chips. You can't just have one.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

massam schreef:pijnstillers? hmm.. ook maar even navragen

Als het artrose is, dan zou het moeten helpen die pijnstilling en zou hij beter kunnen bewegen omdat hij dan minder pijn heeft.
Het is ontstekingremmend, dus je zou bv tijdelijk kunnen kijken of het helpt? Soms geeft het dan dus wel langer effect omdat
het even de onstekingsreactie in de gewrichten verminderd heeft.
Geef je het bv 2 weken en dan kijken of het verschil maakt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Arm ouwetje. Onze bejaarde burger had gisteren ook moeite met het laatste avondrondje. Het viel ineens op dat ze achter me liep de hele weg, terwijl ze eigenlijk altijd de neiging heeft gehad om voor te dringen. Van de zomer gaat ze mee naar Frankrijk, ben benieuwd hoe dat gaat.

Een klantje in de salon liet haar oude Golden reu ook om de zoveel tijd een injectie geven en dat hielp heel goed.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
M@scha
Zeer actief

Jion schreef:
Nanna schreef:
massam schreef:ik ben dus ook echt bang voor de zomer want inderdaad, hoer was woensdag ook drama.
:mrgreen:
:LOL:

Ja soms vallen ze zo tegen. :mrgreen:

:oohja: :mann:
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

massam schreef:
Jion schreef:
Nanna schreef:
massam schreef:ik ben dus ook echt bang voor de zomer want inderdaad, hoer was woensdag ook drama.
:mrgreen:
:LOL:

Ja soms vallen ze zo tegen. :mrgreen:

:oohja: :mann:

Zie je, zelfs bij een gerespecteerd modje kan ik nog geen fatsoenlijk topic verwachten :jank: :engel:

Ah, nee hoor, ik hoop dat je een oplossing voor 'm vindt :ok:
Afbeelding
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

Mijn ouwe rottweiler kreeg ook zo'n dun kontje. Als vent moet je natuurlijk wel met je achterpoot omhoog blijven piesen, wat er ook gebeurt.. Dan stond hij op dat ene dunne achterpootje te wankelen terwijl hij langzaam opzij zakte en nog net niet omkiepte...
Hij had er echt pijn aan,vooral bij het opstaan. Maar op de Rimadyl is het nog een poos goed gegaan
M@scha
Zeer actief

poot optillen doet hij maar zelden en meestal als hij tegen een struik hangt :-)

hij piest als een meisje maar dan de achterpoten naar achteren gestrekt haha
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa had het ook, ook anabolen geprobeerd maar dat had weinig succes bij haar.
Nou had zij ook een hart probleem op latere leeftijd, dus dat werkt niet mee voor de spieropbouw.
Pijnstilling zou ik alleen doen als je merkt dat er sprake is van pijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”