Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosamine
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Glucosamine
Ik geef de herders sinds een maandje glucosamine compleet van Puur. Puur is duur
daarbij zalmolie van een goed merk en veendrenkstof. Tel uit je winst. Op zich geen probleem, wat mot dat mot maar ik vraag mij af of de glucosamine goedkoper kan. Ik heb hier wel eens gelezen dat glucosamine van het kruidvat nét zo goed is. Is dat zo? Graag ervaringen en meningen 

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Re: Glucosamine
de oude bouvier van mijn vader kreeg ook van de kruitvat ofzo iets.
we hebben de dosering en werkzame stof vergeleken en dat was het zelfde als de pillen toen van de dierenarts. heb er nooit vervelende ervaringen mee gehad.
ze woog zo'n 35 kg en kreeg 1 pil per dag.
we hebben de dosering en werkzame stof vergeleken en dat was het zelfde als de pillen toen van de dierenarts. heb er nooit vervelende ervaringen mee gehad.
ze woog zo'n 35 kg en kreeg 1 pil per dag.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Ik gebruikte die van het kruidvat voor mijn vorige doggen en nu ook weer

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ben ik ook wel heel benieuwd naar!!
Ik heb glucosamine van de Groene Os (ook niet erg goedkoop) en heb laatst een potje bij het Kruidvat gehaald om de exacte bestanddelen te vergelijken. Zat vrijwel geen verschil in dus ga het gewoon een potje proberen en kijken hoe het bevalt.
Naast de Glucosamine geef ik trouwens Doils joint en dagelijks Metacam (dat allemaal voor Mitch zijn artrose).
Ik wil wel gaan kijken hoe hij reageerd op een lagere dosis Metacam maar dan wil ik eerst zeker weten dat de Glucosamine van het Kruidvat hetzelfde effect heeft. Best lastig nog
Ik heb glucosamine van de Groene Os (ook niet erg goedkoop) en heb laatst een potje bij het Kruidvat gehaald om de exacte bestanddelen te vergelijken. Zat vrijwel geen verschil in dus ga het gewoon een potje proberen en kijken hoe het bevalt.
Naast de Glucosamine geef ik trouwens Doils joint en dagelijks Metacam (dat allemaal voor Mitch zijn artrose).
Ik wil wel gaan kijken hoe hij reageerd op een lagere dosis Metacam maar dan wil ik eerst zeker weten dat de Glucosamine van het Kruidvat hetzelfde effect heeft. Best lastig nog
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Umi heeft flinke arthrose in 1 knie en moest daarvoor eigenlijk op de metacam. Nu op een dubbele dosis (voor haar gewicht) kan ze 100% vd metacam af (bij dosering voor haar gewicht moet ik bij blijven geven van metacam om haar pijn vrij te houden)
ga daar dan ook niet aan rommelen door evt goedkopere zaken te gebruiken....
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik geef het sinds een paar weken aan Sacha en die doet het er goed op. Heb het idee dat ze iets soepeler is dan voordat we begonnen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
huts heeft jaren op de glucosamine/chondroitine gestaan van de hema en het kruidvat, als ik het een paar dagen niet gaf zag ik dat meteen. het werkte dus goed
. ik gaf er ook visolie bij en vit. c.

- alm@
- moderator
En welk merk geef jij? Ik moet inderdaad zeggen dat Rock nu met minder pijnstilling toe kan.crutz schreef:Umi heeft flinke arthrose in 1 knie en moest daarvoor eigenlijk op de metacam. Nu op een dubbele dosis (voor haar gewicht) kan ze 100% vd metacam af (bij dosering voor haar gewicht moet ik bij blijven geven van metacam om haar pijn vrij te houden)
En dat vond jij even goed werken als de duurdere merken of heb je dat nooit uitgeprobeerd? En de vitamine C geef je voor een betere weerstand? En hoeveel zou ik hem dan moeten geven denk je? Gut dat wordt nog een hele apotheek zoHutsje schreef:huts heeft jaren op de glucosamine/chondroitine gestaan van de hema en het kruidvat, als ik het een paar dagen niet gaf zag ik dat meteen. het werkte dus goed. ik gaf er ook visolie bij en vit. c.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Glucobest poeder & ze krijgt 1 maatschepje per dag.alm@ schreef:En welk merk geef jij? Ik moet inderdaad zeggen dat Rock nu met minder pijnstilling toe kan.crutz schreef:Umi heeft flinke arthrose in 1 knie en moest daarvoor eigenlijk op de metacam. Nu op een dubbele dosis (voor haar gewicht) kan ze 100% vd metacam af (bij dosering voor haar gewicht moet ik bij blijven geven van metacam om haar pijn vrij te houden)
En dat vond jij even goed werken als de duurdere merken of heb je dat nooit uitgeprobeerd? En de vitamine C geef je voor een betere weerstand? En hoeveel zou ik hem dan moeten geven denk je? Gut dat wordt nog een hele apotheek zoHutsje schreef:huts heeft jaren op de glucosamine/chondroitine gestaan van de hema en het kruidvat, als ik het een paar dagen niet gaf zag ik dat meteen. het werkte dus goed. ik gaf er ook visolie bij en vit. c.
ben nu al 2x zoveel tijd kwijt aan eten maken. Zit er trouwens nog verschil tussen zalm- of visolie? Zitten daar dezelfde omega's in?
-
Goldendelicious
In 2007 is er een onderzoek geweest naar de hoeveelheid chondroïtine dat in de goedkopere producten zou behoren te zitten.
Ook is de kwaliteit erg belangrijk. Er is veel chondroïtine in de handel die niet de vereiste zuiverheid heeft. De producten van voordeeldrogisten kunnen om deze reden beter gemeden worden. Zo zijn in 2007 het Kruidvat, Lucovitaal, Etos en Hema door het ijs gezakt met hun chondroïtine bevattende producten. Bij een onderzoek door de Universiteit van Lancaster bleek dat in deze 4 producten geen chondroitine zat maar slechts gemalen varkens- of kippenkraakbeen. Daarin zit 5% chondroïtine in plaats van de benodigde 90%.
Bron: http://www.chondroitine.nl/
In de producten van o.a. Puur, Phytonics en Glucobest staan in elk geval de grammen duidelijk aangegeven en is op basis van maïs. Voor honden die allergisch zijn voor evt. schaaldieren of kip, varken en rund dat ook vaak wordt gebruikt, is dat een optie.
Ik zou niet enkel gluc./chondr./msm geven, maar gecombineerd met kruiden die de werking van de gluc. versterken zoals boswellia serrata en duivelsklauw. Mijn honden geef ik regelmatig groenlipmossel (is vele malen krachtiger dan visolie of zalmolie) en gecombineerde kruiden.
Ook is de kwaliteit erg belangrijk. Er is veel chondroïtine in de handel die niet de vereiste zuiverheid heeft. De producten van voordeeldrogisten kunnen om deze reden beter gemeden worden. Zo zijn in 2007 het Kruidvat, Lucovitaal, Etos en Hema door het ijs gezakt met hun chondroïtine bevattende producten. Bij een onderzoek door de Universiteit van Lancaster bleek dat in deze 4 producten geen chondroitine zat maar slechts gemalen varkens- of kippenkraakbeen. Daarin zit 5% chondroïtine in plaats van de benodigde 90%.
In de producten van o.a. Puur, Phytonics en Glucobest staan in elk geval de grammen duidelijk aangegeven en is op basis van maïs. Voor honden die allergisch zijn voor evt. schaaldieren of kip, varken en rund dat ook vaak wordt gebruikt, is dat een optie.
Ik zou niet enkel gluc./chondr./msm geven, maar gecombineerd met kruiden die de werking van de gluc. versterken zoals boswellia serrata en duivelsklauw. Mijn honden geef ik regelmatig groenlipmossel (is vele malen krachtiger dan visolie of zalmolie) en gecombineerde kruiden.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier geef ik glucosamine chrodiontine met msm van de kruidvat
en de ambull merk je t duidelijk aan dat ze er goed op doet ik heb t een keer een paar dagen getest dus niet gegeven en liep meteen weer slecht
en de ambull merk je t duidelijk aan dat ze er goed op doet ik heb t een keer een paar dagen getest dus niet gegeven en liep meteen weer slecht

- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
- Aantal honden: 1
Wanneer begin je met het geven van glucosamine? Preventief of pas als er (lichte) klachten zijn.
Groetjes,
Kristel
Kristel
-
~Suzanne~
- Zeer actief
+1; maar dan voor Guinniefrank-bobby schreef:hier geef ik glucosamine chrodiontine met msm van de kruidvat
Suzanne
- Hutsje
- Zeer actief
heb van alles geprobeerd, ben toen begonnen met primeval maar dat deed niets. daarna verschillende merken, van duur naar goedkoop en zag weinig verschil. maar dat is ook moeilijk meetbaar natuurlijk. maar de goedkope werkten prima. vit c ook om het bot stevig te houden.alm@ schreef:En welk merk geef jij? Ik moet inderdaad zeggen dat Rock nu met minder pijnstilling toe kan.crutz schreef:Umi heeft flinke arthrose in 1 knie en moest daarvoor eigenlijk op de metacam. Nu op een dubbele dosis (voor haar gewicht) kan ze 100% vd metacam af (bij dosering voor haar gewicht moet ik bij blijven geven van metacam om haar pijn vrij te houden)
ben nu al 2x zoveel tijd kwijt aan eten maken. Zit er trouwens nog verschil tussen zalm- of visolie? Zitten daar dezelfde omega's in?

-
blondie
- Zeer actief
Mijn eigen da adviseerde glucomotion, omdat glucosamine in combi met de chondroitine daarin het best zou zijn qua verdeling.Hutsje schreef:huts heeft jaren op de glucosamine/chondroitine gestaan van de hema en het kruidvat, als ik het een paar dagen niet gaf zag ik dat meteen. het werkte dus goed. ik gaf er ook visolie bij en vit. c.
Over de ondersteuning bij arthrose zegt ze op haar site o.a. "3.Voedingssupplementen, zoals glucosamines, chondrotinesulfaat, omega-3 en omega-6 vetzuren, vitamine A, C en E, -caroteen en het extract van de Groenlipmossel, kunnen een positieve bijdrage leveren."
- alm@
- moderator
Dank je. Zo'n onderzoek zocht ikGoldendelicious schreef:In 2007 is er een onderzoek geweest naar de hoeveelheid chondroïtine dat in de goedkopere producten zou behoren te zitten.
Oké. Maar hoeveel geef je dan?Hutsje schreef:
vit c ook om het bot stevig te houden.
Ik ben begonnen toen de oudste herder klachten kreeg maar nu ik toch bezig ben, geef ik de andere herder en de teckel van 7 jaar ook maar meteenFendi schreef:Wanneer begin je met het geven van glucosamine? Preventief of pas als er (lichte) klachten zijn.

- Hutsje
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Fendi schreef:Wanneer begin je met het geven van glucosamine? Preventief of pas als er (lichte) klachten zijn.
Umi kreeg het pas bij klachten. Jeanot krijgt het nu ook omdat ik vindt dat hij het best ondersteunend mag krijgen voor de top presentaties die ik nu van hem vraag....
-
Goldendelicious
Het nadeel van supplementen is dat er vrijwel nooit stopweken worden ingelast. En dat is zonde, want dan verliest het zijn werking. Dit geldt voor zowel gluc. supplementen (na 6 mnd. afwisselen), visolie als kruiden (beide na 3 mnd. afwisselen). Dus heeft je hond klachten van langdurige aard en moet er beschermd worden, dan doe je er beter aan om die combinaties te maken die je bijv. een aantal maanden door geeft en dan wisselt met een andere combinatie. Groenlipmosselextract geef ik 500 mg om de dag. En niet zozeer om te beschermen tegen artrose, maar vooral ook om oxidatieve processen van weefsel te stabiliseren. En dan met name voor dit moment zijn longinhoud, de rest is meegenomen. Daarnaast is het volgens de 'wetenschap' een prima NSAID vervanger, evenals dat bepaalde kruiden dat zijn.alm@ schreef:Dank je. Zo'n onderzoek zocht ikGoldendelicious schreef: In de producten van o.a. Puur, Phytonics en Glucobest staan in elk geval de grammen duidelijk aangegeven en is op basis van maïs. Voor honden die allergisch zijn voor evt. schaaldieren of kip, varken en rund dat ook vaak wordt gebruikt, is dat een optie.
Ik zou niet enkel gluc./chondr./msm geven, maar gecombineerd met kruiden die de werking van de gluc. versterken zoals boswellia serrata en duivelsklauw. Mijn honden geef ik regelmatig groenlipmossel (is vele malen krachtiger dan visolie of zalmolie) en gecombineerde kruiden.ik heb een herder met een ernstige kipallergie en een teckel met een kip/granenallergie dus dan is het wel erg belangrijk te weten wat er precies inzit. Wat bedoel je met regelmatig groenlipmossel (hoe vaak) en vervangt dat dan de zalmolie. Ik geef ook veendrenkstof waar ik erg tevreden over ben. Vooral de teckel is weer helemaal op kleur gekomen. Wordt dat allemaal niet een beetje teveel om te geven? Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer
![]()
http://www.orthokennis.nl/ResearchItem. ... esearch=65
Als ik groenlipmosselextract geef, dan gaat dat gecombineerd met kruidenextracten, al dan niet tincturen die afgestemd zijn op de constitutie en karakter van mijn hond. Mijn oudste hond houdt hitte vast, dus een combinatie van de effectieve duivelsklauw bijv. is verhittend en daar tegenover staat een verkoelend kruid zoals bijv. heermoes enzovoort die elkaar in geneeskrachtige werking versterken en in verwarming van het lichaam neutraliseren. Visolie geef ik niet standaard. Wel wekelijks vette vis.
O.a. silicium (kiezelzuur) is belangrijk bij de vorming van bindweefsel en beschermen de glycosaminoglycanen. Veel honden hebben op oudere leeftijd hieraan een tekort en kunnen zo'n aanvulling goed gebruiken voor de vorming van bindweefsel en ter bescherming van bot, kraakbeen, pezen en van vele belangrijke lichaamsfuncties.
Info over duivelsklauw die vaak bij veel dieren effectief kan zijn en waarvan veel gedegen wetenschappelijk onderzoek bekend is bij honden en katten o.a. op de Faculteit Utrecht:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... klauw.html
Zo zijn plantaardige vitamine C bronnen zoals Ribus Nigrum (en naar verluidt wordt ook steeds meer 'wetenschappelijk' bekend over Acai extract) prima anti-oxidanten voor celbescherming en de werking van ontstekingsremmende hormonen stimuleren. Zeer effectief bij artrose, pees- en botwoekeringen. Ik geef geen synthetische vorm van vitamine C, want nier en lever moeten ontlast blijven.
Zo zijn er mogelijkheden voor elk type hond.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik geef Kori (10 jaar) sinds anderhalve week elke dag 1/3 pil glucosamine van Roter, gekocht bij de apotheek en ik zie echt vooruitgang, ze loopt bijna niet meer op drie benen, wil weer mee wandelen (wat ook te danken is aan het warmere weer hoor) en springt zelf weer in en uit de auto en via de rugleuning in de stoel
Bedoel je met het afwisselen dat je na een bepaalde periode een ander merk moet nemen of een paar weken helemaal moet stoppen en dan weer beginnen?
Bedankt voor je uitgebreide verhaalGoldendelicious schreef:Het nadeel van supplementen is dat er vrijwel nooit stopweken worden ingelast. En dat is zonde, want dan verliest het zijn werking. Dit geldt voor zowel gluc. supplementen (na 6 mnd. afwisselen), visolie als kruiden (beide na 3 mnd. afwisselen).
Bedoel je met het afwisselen dat je na een bepaalde periode een ander merk moet nemen of een paar weken helemaal moet stoppen en dan weer beginnen?
Is zoiets ook wat voor mijn ouwe mupke? Zijn dat ook pillen of poeder?Goldendelicious schreef:O.a. silicium (kiezelzuur) is belangrijk bij de vorming van bindweefsel en beschermen de glycosaminoglycanen. Veel honden hebben op oudere leeftijd hieraan een tekort en kunnen zo'n aanvulling goed gebruiken voor de vorming van bindweefsel en ter bescherming van bot, kraakbeen, pezen en van vele belangrijke lichaamsfuncties.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
jemig het is toch nog erg ingewikkeldGoldendelicious schreef:Het nadeel van supplementen is dat er vrijwel nooit stopweken worden ingelast. En dat is zonde, want dan verliest het zijn werking. Dit geldt voor zowel gluc. supplementen (na 6 mnd. afwisselen), visolie als kruiden (beide na 3 mnd. afwisselen). Dus heeft je hond klachten van langdurige aard en moet er beschermd worden, dan doe je er beter aan om die combinaties te maken die je bijv. een aantal maanden door geeft en dan wisselt met een andere combinatie. Groenlipmosselextract geef ik 500 mg om de dag. En niet zozeer om te beschermen tegen artrose, maar vooral ook om oxidatieve processen van weefsel te stabiliseren. En dan met name voor dit moment zijn longinhoud, de rest is meegenomen. Daarnaast is het volgens de 'wetenschap' een prima NSAID vervanger, evenals dat bepaalde kruiden dat zijn.alm@ schreef:Dank je. Zo'n onderzoek zocht ikGoldendelicious schreef: In de producten van o.a. Puur, Phytonics en Glucobest staan in elk geval de grammen duidelijk aangegeven en is op basis van maïs. Voor honden die allergisch zijn voor evt. schaaldieren of kip, varken en rund dat ook vaak wordt gebruikt, is dat een optie.
Ik zou niet enkel gluc./chondr./msm geven, maar gecombineerd met kruiden die de werking van de gluc. versterken zoals boswellia serrata en duivelsklauw. Mijn honden geef ik regelmatig groenlipmossel (is vele malen krachtiger dan visolie of zalmolie) en gecombineerde kruiden.ik heb een herder met een ernstige kipallergie en een teckel met een kip/granenallergie dus dan is het wel erg belangrijk te weten wat er precies inzit. Wat bedoel je met regelmatig groenlipmossel (hoe vaak) en vervangt dat dan de zalmolie. Ik geef ook veendrenkstof waar ik erg tevreden over ben. Vooral de teckel is weer helemaal op kleur gekomen. Wordt dat allemaal niet een beetje teveel om te geven? Ik zie nu even door de bomen het bos niet meer
![]()
Als ik groenlipmosselextract geef, dan gaat dat gecombineerd met kruidenextracten, al dan niet tincturen die afgestemd zijn op de constitutie en karakter van mijn hond. Mijn oudste hond houdt hitte vast, dus een combinatie van de effectieve duivelsklauw bijv. is verhittend en daar tegenover staat een verkoelend kruid zoals bijv. heermoes enzovoort die elkaar in geneeskrachtige werking versterken en in verwarming van het lichaam neutraliseren. Visolie geef ik niet standaard. Wel wekelijks vette vis.
O.a. silicium (kiezelzuur) is belangrijk bij de vorming van bindweefsel en beschermen de glycosaminoglycanen. Veel honden hebben op oudere leeftijd hieraan een tekort en kunnen zo'n aanvulling goed gebruiken voor de vorming van bindweefsel en ter bescherming van bot, kraakbeen, pezen en van vele belangrijke lichaamsfuncties.
Info over duivelsklauw die vaak bij veel dieren effectief kan zijn en waarvan veel gedegen wetenschappelijk onderzoek bekend is bij honden en katten o.a. op de Faculteit Utrecht:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/nat ... klauw.html
Zo zijn plantaardige vitamine C bronnen zoals Ribus Nigrum (en naar verluidt wordt ook steeds meer 'wetenschappelijk' bekend over Acai extract) prima anti-oxidanten voor celbescherming en de werking van ontstekingsremmende hormonen stimuleren. Zeer effectief bij artrose, pees- en botwoekeringen. Ik geef geen synthetische vorm van vitamine C, want nier en lever moeten ontlast blijven.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- krullie
- Zeer actief
ik geef ook gluco van het kv, juist omdat er duivelsklauw inzit.
hij doet het er heel goed op.
en hij krijgt traumeel.
tot nu toe hoeft hij geen chemische pijnstillers en vanwege zijn lever probeer
ik dat ook zolang mogelijk uit te stellen.
hij doet het er heel goed op.
en hij krijgt traumeel.
tot nu toe hoeft hij geen chemische pijnstillers en vanwege zijn lever probeer
ik dat ook zolang mogelijk uit te stellen.
- alm@
- moderator
Ik moet het ook even gaan bestuderen, maar er zit wel een logica in. Dank voor je uitgebreide verhaal en je moeite Sandrafrank-bobby schreef:jemig het is toch nog erg ingewikkeldGoldendelicious schreef:Het nadeel van supplementen is dat er vrijwel nooit stopweken worden ingelast. En dat is zonde, want dan verliest het zijn werking. Dit geldt voor zowel gluc. supplementen (na 6 mnd. afwisselen), visolie als kruiden (beide na 3 mnd. afwisselen). Dus heeft je hond klachten van langdurige aard en moet er beschermd worden, dan doe je er beter aan om die combinaties te maken die je bijv. een aantal maanden door geeft en dan wisselt met een andere combinatie. Groenlipmosselextract geef ik 500 mg om de dag. En niet zozeer om te beschermen tegen artrose, maar vooral ook om oxidatieve processen van weefsel te stabiliseren. En dan met name voor dit moment zijn longinhoud, de rest is meegenomen. Daarnaast is het volgens de 'wetenschap' een prima NSAID vervanger, evenals dat bepaalde kruiden dat zijn.alm@ schreef:Dank je. Zo'n onderzoek zocht ikGoldendelicious schreef: In de producten van o.a. Puur, Phytonics en Glucobest staan in elk geval de grammen duidelijk aangegeven en is op basis van maïs. Voor honden die allergisch zijn voor evt. schaaldieren of kip, varken en rund dat ook vaak wordt gebruikt, is dat een optie.
![]()

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
oh zeker alma ik ga het ook allemaal even goed bestuderen hier heb ik er 4 sowiso op staan en over 1 twijfel ik nog
vindt het een goed topic
dus goed dat je erover begonnen bent
vindt het een goed topic

- alm@
- moderator
Volgens mij doen er wel meer mensen hun voordeel meefrank-bobby schreef:oh zeker alma ik ga het ook allemaal even goed bestuderen hier heb ik er 4 sowiso op staan en over 1 twijfel ik nog
vindt het een goed topic

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik heb ook die van de kruidvat. Ik koop ze als ze weer zo'n actie hebben van 3 halen 2 betalen. Ik heb dan elke keer 3 grote potten waar ik weer ruim 3 maanden mee vooruit kan. Ik heb express 3 verschillende genomen. Glucosamine chodroteine, glucosamine chondroteine MSM en glucosamine plantaardig.
Geld dat dan ook als wisseling tussen de supplementen?
Geld dat dan ook als wisseling tussen de supplementen?

- krullie
- Zeer actief
wat geven degene die gluco van het kv geven aan hun hond.
gewicht(van de hond) en hoeveelheid dan graag.
ps. letter toegevoegd.
ps. letter toegevoegd.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
hier krijgen de honden van 40 tot 50 kg 2 perdagkrullie schreef:wat geven degene die gluco van het kv geven aan hun hond.
ps. letter toegevoegd.
die van net geen 25 kg 1
en als de wawa moet krijgt hij een halve

- krullie
- Zeer actief
frank-bobby schreef:hier krijgen de honden van 40 tot 50 kg 2 perdagkrullie schreef:wat geven degene die gluco van het kv geven aan hun hond.
ps. letter toegevoegd.
die van net geen 25 kg 1
en als de wawa moet krijgt hij een halve
okee dank je wel, dat wilde ik graag weten.
zou er dus 2 kunnen geven aan mijn hond.