Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaan jullie op reis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Hoe gaan jullie op reis

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Waar ik heel erg benieuwd naar ben is hoe jullie je hond mee nemen.Zeker als je geen auto(tot je beschikking)hebt

Alle maten!

Ik bedoel dan bijvoorbeeld,nemen jullie je hond mee in de bus/trein/metro en hoe gaat dat?

Als je weg gaat naar het bos.....wie neemt de hond mee in een fiets kar ?

Ik vraag dit omdat ik natuurlijk een klein hondje heb,die in de fietskar mee kan,of in de buggy daar waar je met je hond niet mag komen.

Toen ik Dydo kreeg woonde ik nog op een boven verdieping,dus was een klein hondje meteen wat ik wilde.Ik woon nu al bijna 6 jaar in een huis met tuin.

Ik zie hier natuurlijk van alles voorbij komen en vraag mezelf af wat ik voor een hond zou willen als Dydo er ooit niet meer is.....
Ik heb werkelijk geen idee.Ik zou misschien best een groter ras willen maar ik heb geen auto.

Dus denk ik,wat als ik naar mijn moeder of zus wil met de bus en trein.......
Of wat als ik eens ergens anders wil gaan wandelen....ja dat is geen probleem,de fietskar kan tot 40 kg aan.....hahaha...

Ik zie hier veel voorbij komen en weet in ieder geval wel welke honden het NIET moeten worden.
Een paar heb ik in gedachte.....

Tja,het gaat nu goed met Dydo maar dat was een tijd terug wel anders.Toen realiseerde ik me dat het ook zo maar afgelopen kan zijn.En die bevestiging kreeg ik ook na alle vreselijke overlijdings berichten hier op het forum.

Toen ben ik gaan na denken.....maar wat zou ik dan willen als hij er niet meer is??/
Nou in ieder geval geen leeg huis....brrr....moet er niet aan denken.

Tja en reu of teef.Ik dacht teef maar ook daar twijfel ik dan weer aan na allemaal dingen die ik hier heb gelezen......Volgens mij maakt het niks uit.....

Ik zie mensen in het park lopen en zie dan verschillende rassen.Maar daar tussen heb ik nog niks gezien....hahaha...

Maar goed,ik heb daar hopelijk nog minstens 5 jaar de tijd voor.....

Dit zijn wel dingen die voor mij belangrijk zijn om te weten.Ik heb geen auto,dus hoe red je je dan met een grote hond?
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Re: Hoe gaan jullie op reis

Ongelezen bericht door annnie »

Ik heb geen auto, dus mijn corgi gaat inderdaad mee in de trein, met de bus, lopend, naast de fiets of in de fietskar.
In de trein koop je voor alles wat niet op schoot past of in een tasje zit een kaartje
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

als ik geen auto had, dan kocht ik een fietskar denk ik..
nathalie71

cooperv schreef:Ik heb geen auto, dus mijn corgi gaat inderdaad mee in de trein, met de bus, lopend, naast de fiets of in de fietskar.
In de trein koop je voor alles wat niet op schoot past of in een tasje zit een kaartje

Ja dat weet ik,toen Dydo voor het eerst mee ging vroeg ik of ik moest betalen.Die meneer zei,de regels zijn,alles wat op schoot past kost niks en anders een kaartje voor 1 persoon....
Waarna hij er achter aan zei dat ik mijn Sint Bernard natuurlijk ook gewoon op schoot kon nemen als ik die had :LOL: :LOL:
nathalie71

sbientje schreef:als ik geen auto had, dan kocht ik een fietskar denk ik..
Ja ze zijn echt super handig.
Als het waait is het wel zwaar trappen.Zeker denk ik met een zware hond er in....

optie is dan misschien een elektrische fiets die ook geschikt bevonden is voor fiets karren.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef gaat mee met de bus naar mijn werk. daar gaat hij rustig liggen. trein nog niet geprobeerd, maar denk dat dat het zelfde gaat.
in de auto(heb er zelf geen, maar van vrienden enzo) heeft hij meer te kijken dus duurt het even voordat hij gaat liggen.
fietskar zou kunnen, maar denk dat hij zich dan opgesloten voelt aangezien hij 35kg is word het krapjes. bench wil hij ook eigenlijk niet in namelijk.

naast de fiets loopt hij ook, maar doe dat meer als trainings oefening dan grote afstanden lopen.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
nathalie71

naast de fiets loopt hij ook, maar doe dat meer als trainings oefening dan grote afstanden lopen.
Ja,dat is natuurlijk ook een optie als je naar het bos wilt en daar fiets je maar 10 minuutjes over.Dan kan de hond natuurlijk leren naast de fiets lopen en hoef je die kar niet mee te trekken......
nathalie71

Betaal je dan voor de bus ook een kaartje???
wiebel
Zeer actief

nathalie71 schreef:
Ja,dat is natuurlijk ook een optie als je naar het bos wilt en daar fiets je maar 10 minuutjes over.Dan kan de hond natuurlijk leren naast de fiets lopen en hoef je die kar niet mee te trekken......

ooh maar die 10 minuten loopt hij wel, alleen geen half uur of uur. ik fiets hier 5 minuten naar het loslooptveld in het park.. daar spelen en rennen en 5 minutent terug.
nathalie71 schreef:Betaal je dan voor de bus ook een kaartje???
in de bus betaal je alleen voor jezelf. met de trein moet je wel voor de hond betalen, althans ik. weet even niet hoe het zit met een klein hondje in een tas bijvoorbeeld.
nathalie71

Op zich is het dus helemaal niet zo`n probleem als je geen auto hebt om toch je hond mee te kunnen nemen.

Wat ik wel jammer vind is dat je grote hond niet mee kan naar bijvoorbeeld een terrasje in de stad ,of op vakantie,ofzo.Die mogen daar vaak niet komen.In de buggy mag je een kleine hond dan weer wel mee nemen.Zelf de meeste winkels in.
Maar goed als je boodschappen doet moet de hond alleen thuis kunnen zijn.
Dat is iets wat voor mij misschien lastig wordt omdat ik altijd thuis ben en als ik dan wel even een uurtje weg moet bestaat de kans dat de hond gaat janken o.i.d.(Zul je mee maken,dat ik dat dan weer heb)
Of naar een verjaardag,dan gaat Dydo mee.
wiebel
Zeer actief

nathalie71 schreef:Op zich is het dus helemaal niet zo`n probleem als je geen auto hebt om toch je hond mee te kunnen nemen.

Wat ik wel jammer vind is dat je grote hond niet mee kan naar bijvoorbeeld een terrasje in de stad ,of op vakantie,ofzo.Die mogen daar vaak niet komen.In de buggy mag je een kleine hond dan weer wel mee nemen.Zelf de meeste winkels in.
Dat is iets wat voor mij misschien lastig wordt omdat ik altijd thuis ben en als ik dan wel even een uurtje weg moet bestaat de kans dat de hond gaat janken o.i.d.(Zul je mee maken,dat ik dat dan weer heb)
mijn hond kan prima mee naar terrasje.. ook naar een aantal winkels.. en we eten zelfs 1x in de 2 weken samen in de kroeg/eetcafe :engel: ..
je moet alleen even ontdekken waar het kan/mag. en daarnaast kan die van mij prima 4 uurtjes alleen blijven. als het wat langer is zorg ik dat iemand hem even komt uitlaten.

een kleine hond is idd wel makkelijker mee te nemen over het algemeen. daarnaast ligt het ook aan je hond, want boef kan zich overal aanpassen en ligt het liefste onder mijn stoel ofzo, dus ligt hij ook niet in de weg. en blijft hij netjes bij de kassa zitten als ik ga betalen ect.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Toen wij nog geen auto hadden, en Flynn dus ook nog iets jonger was,gingen we regelmatig met de trein. 2,5 uur heen met de trein naar mijn schoonouders, en twee dagen later weer 2,5 uur in de trein terug. Toen hij 3,5 maand was voor het eerst, en dat ging echt prima, hij lag lekker te slapen en we moesten twee keer overstappen dus kon hij even plassen en spelen. Wekelijks gingen we ook met de bus naar de hondenschool- ongeveer een kwartier. Zolang de hond zich netjes gedroeg had niemand er een probleem mee. De meeste buschauffeurs vinden hem juist erg leuk. En de conducteurs blijven nog steeds altijd een praatje maken en hem even aan halen, ook al gaan we nu alleen nog korte stukjes met de trein en bus.

Als wij ergens heen gaan waar de hond niet mee kan (winkels, restaurant, bioscoop, wat dan ook), blijft hij thuis. Als we echt langer weg zijn gaat hij naar mijn ouders die dan een dagje oppassen.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

nathalie71 schreef:Op zich is het dus helemaal niet zo`n probleem als je geen auto hebt om toch je hond mee te kunnen nemen.

Wat een onzin, Bo kan ik overal mee naartoe slepen, 73 cm, 55 kg schoon aan de haak.
Ik ga zelfs met twee honden gewoon op een terras zitten hoor geen probleem. Layla is de helft van Bo ongeveer. Ze gaan ook allebei mee op vakantie, daar zoek ik mijn vakantie op uit.
Met Bo ben ik ook eens naar Duitsland geweest met de trein, mensen vinden het prachtig om te zien. Hem kan ik zelfs bij een winkel even buiten vast leggen, geen probleem, voor echt winkelen gaat hij meestal niet mee. 1 keer gedaan omdat het niet anders kon, ging prima, telkens iemand even buiten met hem wachten, hij trok behoorlijk wat bekijks.
Afbeelding
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Ik nam mijn leonberger overal mee naar toe, gewoon bus en trein. En ik had een fietskar, maar dat werd op een gegeven moment toch wat zwaar (en ze paste er alleen nog in als het dek boven open was en ze er dus met haar kop uit kon zitten ;)) Maar op zich is het allemaal prima te doen, alleen zijn niet alle wandelgebieden even makkelijk bereikbaar en als de hond eerst een half uur naast de fiets moet lopen lijkt me dat een beetje veel. Dus wij hadden net een paar weken een auto, omdat dat toch wat makkelijker is, toen we plotseling afscheid moesten nemen.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik heb een grote hond, twee zelfs! :pffff:

Lobbes (toen hij nog enigst hond was) nam ik regelmatig mee naar terrasjes en ook naar restaurants. Ik vraag ALTIJD van te voren of een grote, rustige hond welkom is en dan is het eigenlijk nooit een probleem. Nu passen wij wel onze restaurantkeuze aan op de hond, een poepchique restaurant slaan wij over, maar verder eigenlijk niets. En gaat het niet, dan is er wel een ander restaurant waar wij mogen zitten met de hond.

Wij gaan meestal naar Duitsland op vakantie, dat vind ik een erg hondvriendelijk land. Nu wij twee honden hebben is het ook geen probleem om deze mee te nemen naar een restaurant. En nee, het zijn echt niet allemaal slechte restaurants. Maar wel gemoedelijke restaurants met een lokale keuken.
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

nathalie71 schreef:
cooperv schreef:Ik heb geen auto, dus mijn corgi gaat inderdaad mee in de trein, met de bus, lopend, naast de fiets of in de fietskar.

Ja dat weet ik,toen Dydo voor het eerst mee ging vroeg ik of ik moest betalen.Die meneer zei,de regels zijn,alles wat op schoot past kost niks en anders een kaartje voor 1 persoon....
Waarna hij er achter aan zei dat ik mijn Sint Bernard natuurlijk ook gewoon op schoot kon nemen als ik die had :LOL: :LOL:
Ow dan had de meneer het maar een klein beetje fout. Je kunt voor de trein een speciaal hondenkaartje van 4 euro kopen. Dan maakt het niet uit of je een Sint-bernard hebt of zoals ik een klein geval dat net niet in een tassie met blingbling past. Een personenkaartje hoeft dus niet. Het hangt trouwens ook ontzettend van de conducteur af. De ene is hoogst verbaasd als ik hem mijn kaartje geeft en vind het helemaal niet nodig en de ander kijkt me vuil aan als ik geen kaartje heb. Er loopt er ook eentje rond die een creabeadingetje heeft om een hondje uit je kaartje te knippen ipv een stempel :I:

Voor de bus heb ik trouwens nog nooit hoeven betalen. Moet volgens mij wel, maar er heeft nog nooit een buschauffeur om gevraagd
wiebel
Zeer actief

Voor de bus heb ik trouwens nog nooit hoeven betalen. Moet volgens mij wel, maar er heeft nog nooit een buschauffeur om gevraagd
ik heb het gevraagd en hier van syntus zeggen ze dat het niet hoeft. en heb inmiddels in die 4 maanden bijna elke dag met de bus heel wat chauffeurs gezien en niemand heeft er wat van gezegd.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

nathalie71 schreef:

Voor de trein moet je een hondenkaartje kopen.
nathalie71

Oke,ik wist niet dat ze honden kaartjes hadden.....een soort railrunner voor honden zeg maar...haha..

Wat je zegt over de stad,in Zwolle mogen honden niet in het winkelcentrum komen.Behalve in buggy of tas.
Dat is dan wel weer jammer als je naar de stad gaat.

Ik ben natuurlijk al heel lang een klein hondje gewent.Vroeger toen we de Duitse Staander nog hadden was het anders,toen hadden we nog een auto ,hup zo in de auto en naar het bos,en als we op visite gingen bleef ze thuis.
Dus deze situatie heb ik nog niet mee gemaakt.
Als ik ooit een groter ras kies,is dat wel even wennen denk ik.
Bovendien wordt dat dan naar de cursus met de fietskar....

Mijn buurvrouw heeft een Shih-Tzu. Nou kwam haar zoon pas met grote hond op bezoek....Dat was wel even wat anders.Zijn staart veegde de kopjes van tafel en hij kon zo bij het eten op de eethoek.
Dan kun je niet meer wat op tafel laten liggen(Als je even niet kijkt)....haha...

Ook het lage tuin hekje had niet veel nut.
Dat zijn we natuurlijk niet gewent nu.

Maar goed,ik zie en hoor hier veel waar ik weer wat van op steek.Over de rassen etc.
In principe zou het voor de toekomst niet uit maken hoe groot de hond dan is praktisch gezien.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
nathalie71

ik heb het gevraagd en hier van syntus zeggen ze dat het niet hoeft. en heb inmiddels in die 4 maanden bijna elke dag met de bus heel wat chauffeurs gezien en niemand heeft er wat van gezegd.
:ok:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana is een middenslag, dus geen grote hond, maar ook niet heel klein. Ze ging voor ik mijn rijbewijs had mee in de taxi, in een tas op schoot, later mee achterop (in een fietsmand, grootste maat) of naast de fiets. Ze gaat gewoon mee in de bus (buschauffeurs hebben hier vaak koekjes en ik hoef niet te betalen voor Prana (die de koekjes beleefd aanpakt om ze als we zitten aan me terug te geven *zucht*)). In de trein koop ik voor een kort stukje (Utrecht - Den Bosch) geen kaartje en gaat ze op schoot. Voor een lang stuk (Utrecht - Leeuwarden) koop ik wel een kaartje en ligt ze afwisselend op een handdoek bij mijn voeten of op schoot. Meeste conducteurs vinden het kopen van een kaartje onzin ook al ligt ze op dat moment op de grond, maar af en toe zit er een tussen die hier wel op staat en dan ben ik blij dat ik er eentje heb gekocht.

Hier is de KC bereikbaar met de bus (wel een klein stukje lopen vanaf het cursusterrein, maar dan is ze meteen goed uitgelaten). Dat was qua cursus dus ook goed te doen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

nathalie71 schreef:Oke,ik wist niet dat ze honden kaartjes hadden.....een soort railrunner voor honden zeg maar...haha..
Nou ik wist het dus ook niet, de meeste conducteurs doen ook niet moeilijk. Waren hele vriendelijke bij, maar laatst had ik een vrouwlijke die volgens mij anti hond was en dreigde met een boete :ugh:
Ayronna
Zeer actief

Een hondenkaartje is 3 euro, hoe ver je op een dag ook reist. Voor een stukje van 10 minuten vind ik dat overdreven, maar als het langer is dan een uur heb ik het er wel voor over. Treinkaartjes zijn sowieso al heel duur, dus die 3 euro kan dan ook nog wel.

Een hond mag hier inderdaad gratis mee in de bus.
nathalie71

Railrunner is ook 3 euro.....hahaha....zie je nou wel!!! haha
Ayronna
Zeer actief

Railrunner is 2,50 toch? :P

Ik heb geen kinderen, ik hoef nooit railrunners te kopen :D
nathalie71

Oja,heb even gekeken je hebt gelijk.Nog steeds 2,50.Mijn zoon mag daar nog een jaartje mee reizen
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

1 border collie past prima op schoot. 2 wordt nu wel wat krapjes hoor. Ik ga eigenlijk nooit meer met de bus sinds ik mijn rijbewijs heb, maar toen Kay een pup was heb ik het wel een paar keer gedaan. Kay gaat ook gewoon mee dus als het moet en ook op de boot naar welk eiland dan ook.

Ik ondervind nog geen hinder van een grotere hond. In overdekte winkelcentrum mogen ze dan vaak misschien niet, maar je doet de gemiddelde hond ook geen plezier met winkelen. Veel dingen op de grond die ze dan van ons niet mogen eten, veel mensen, andere honden waar ze niet heen mogen, rare vloeren, geluiden en ze kunnen eigenlijk niet zo veel. Nee uitgebreid winkelen zou ik net zo min met een kleine hond doen eigenlijk.....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Met twee honden en één kat ging ik nog wel met de trein.
Nu met tijdelijk vier en straks drie plus twee katten die niet alleen kunnen zijn, is het wel afgelopen :mrgreen:
nathalie71

dagmar88 schreef:Met twee honden en één kat ging ik nog wel met de trein.
Nu met tijdelijk vier en straks drie plus twee katten die niet alleen kunnen zijn, is het wel afgelopen :mrgreen:
:80:

Ik ging eerder met twee kleine hondjes met de trein...Dat vond ik al stressen met overstappen,roltrap,lift,massa`s mensen....... Eentje is dan toch iets handiger.
Mits er een lift is als je met de Sint Bernard aan gewezen bent op de (rol )trap.......
nathalie71

nathalie71 schreef:
dagmar88 schreef:Met twee honden en één kat ging ik nog wel met de trein.
:80:

Ik ging eerder met twee kleine hondjes met de trein...Dat vond ik al stressen met overstappen,roltrap,lift,massa`s mensen....... Eentje is dan toch iets handiger.
Mits er een lift is als je met je Sint Bernard aan gewezen bent op de (rol )trap.......
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”