Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bultje onder de snuit (kin)
Moderator: moderatorteam
-
Mierella
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bultje onder de snuit (kin)
Hoi beste forumleden,
Ik heb zitten zoeken, maar kom er zelf nog niet erg aan uit, maar ik ben wel een beetje ongerust. Ik heb gisteren bij mijn sammie dit bultje gezien, en ik vraag me af, of het nu gewoon het gevolg is van een wondje, of toch iets anders ? Hieronder kun je zien wat ik bedoel. Ik hoop dat de link werkt, want dat heeft mijn vriend gefabriceerd.
https://docs.google.com/file/d/0B3Ra7wT ... sp=sharing
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Anders ga ik morgen maar eens de dierenarts raadplegen.
Ik heb zitten zoeken, maar kom er zelf nog niet erg aan uit, maar ik ben wel een beetje ongerust. Ik heb gisteren bij mijn sammie dit bultje gezien, en ik vraag me af, of het nu gewoon het gevolg is van een wondje, of toch iets anders ? Hieronder kun je zien wat ik bedoel. Ik hoop dat de link werkt, want dat heeft mijn vriend gefabriceerd.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Anders ga ik morgen maar eens de dierenarts raadplegen.
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Re: Bultje onder de snuit (kin)
Het zou gewoon een ingegroeid haartje kunnen zijn wat een beetje gaat ontsteken, maar lastig te zeggen van zo'n foto. Hoe lang zit de bult er al? Is het alleen een plaatselijk bultje, of ook een verdikking erom heen? Voelt het hard aan, of meer alsof er vocht onder zit? Is het pijnlijk? Of heb je bijv. pas nog een teek bij je hond gevonden? etcetc. Het kan eigenlijk van alles zijn...Mierella schreef:Hoi beste forumleden,
Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd naar de DA, beter een keer te veel dan te weinig gegaan

-
Mierella
- geregistreerd lid
Ik ben ook geen kenner natuurlijk. Er zit geen verdikking omheen. Het doet niet zeer, kan er gewoon aankomen zonder problemen. Het lijkt niet dat er vocht onder zit, het voelt hard aan. Geen teek gevonden onlangs (gelukkig !)
-
Mierella
- geregistreerd lid
Nou. Niet al te positief nieuws, maar ook gelukkig niet erg slecht. Het is een tumor volgens de DA. Maar of het goed of kwaadaardig is, kon hij nu niet vertellen, maar wel na een duur onderzoek. Ik heb maar besloten om het weg te laten halen, want de kans is groot dat dat toch moet gebeuren.
Ik dacht van, ik laat het hier toch even weten. Bedankt voor het meedenken !!!
Ik dacht van, ik laat het hier toch even weten. Bedankt voor het meedenken !!!
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Niet schrikken van het woord tumor hoor. Tumor wil niet meer zeggen dan zwelling, tot je weet wat het werkelijk is.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
- Aantal honden: 1
Goed dat je toch naar de da bent gegaan dus
Ik hoop dat het meevalt.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

-
Mierella
- geregistreerd lid
Hoi allemaal. Even laten weten dat de zwelling / tumor al is weggehaald door de DA vandaag. Sam heeft er gelukkig weinig last van gehad, tot nu toe. Ik krijg nog te horen volgende week of het iets ernstigs was of niet. Maar de DA gaat ervan uit dat het goedaardig was (een gewone zwelling dus).
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
-
Mierella
- geregistreerd lid
Hoi allemaal. Even laten weten dat de zwelling / tumor al is weggehaald door de DA vandaag. Sam heeft er gelukkig weinig last van gehad, tot nu toe. Ik krijg nog te horen volgende week of het iets ernstigs was of niet. Maar de DA gaat ervan uit dat het goedaardig was (een gewone zwelling dus).