Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spierpijn = rust of juist bewegen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Spierpijn = rust of juist bewegen?

Ongelezen bericht door Emma »

Canis Sapiens schreef:Denk dat m'n kerel weer last heeft van overbelaste spieren.
Rennen en lopen gaat geweldig, net als opstaan of op dingen springen.
Alleen het "gaan liggen" gaat heel moeilijk (ontlasten van iets, laat zich vallen na wat ongemakkelijk ronddraaien) en hij heeft moeite met staand plassen (poot zover strekken) en de poephouding is onprettig. Hij gaat niet in 1x poepen maar wordt zenuwachtig en moet eerst een stuk geknepen doorlopen.

Ik heb niet alweer foto's laten maken, dat is nl echt een crime met hem. Wat gevoel en gedruk door de dierenarts laat niet 1,2,3 gewrichtsproblemen zien.

Maar wat is nu beter bij overbelaste spieren? Hokrust of juist gewoon bewegen?
ik zou me afvragen of dit wel spierpijn is :denken:
verder is de ene spierpijn de andere niet. spierpijn is een ruim begrip, en het hangt af van de oorzaak, of je wel of niet moet belasten.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Spierpijn of overbelaste spieren zie ik als 2 verschillende dingen. 1e is na een eenmalige hoge belasting en dan helpt lekker bewegen goed omdat de doorbloeding verhoogd wordt wat de afvalstoffen helpt afvoeren. Kijk naar jezelf als je hebt getraind en daardoor spierpijn hebt.
Overbelasting is iets langdurigers en dan zou ik gecontroleerd en gedoseerd bewegen. Denk dan eerder aan b.v. RSI bij mensen.
Afbeelding
ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ayke »

Hokrust geeft bijna altijd meer problemen. Ik zou zeggen rustig aan de lijn, vaak kleine stukjes wandelen.
Daarbij een afspraak maken met een orthopeed, als je niet weer waar de klachten vandaan komen.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Asani heeft ook wel eens spierpijn als we aan het strand geweest zijn.
Hij heeft ocd en heeft hele korte spieren in zijn achterhand.
Aan het strand loopt hij meer dan anders en hij gaat de duinen in ook is lopen in het mulle zand best zwaar.
Nadien gaat hij dan heel moeizaam zitten en liggen doordat hij spierpijn heeft ik geef hem dan een aantal dagen pijnstilling.
ook lopen we dan wat kleinere rondes en is hij aangelijnd zodat hij niet teveel heen en weer loopt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Canis Sapiens schreef:Denk dat m'n kerel weer last heeft van overbelaste spieren.
Rennen en lopen gaat geweldig, net als opstaan of op dingen springen.
Alleen het "gaan liggen" gaat heel moeilijk (ontlasten van iets, laat zich vallen na wat ongemakkelijk ronddraaien) en hij heeft moeite met staand plassen (poot zover strekken) en de poephouding is onprettig. Hij gaat niet in 1x poepen maar wordt zenuwachtig en moet eerst een stuk geknepen doorlopen.

Ik heb niet alweer foto's laten maken, dat is nl echt een crime met hem. Wat gevoel en gedruk door de dierenarts laat niet 1,2,3 gewrichtsproblemen zien.

Maar wat is nu beter bij overbelaste spieren? Hokrust of juist gewoon bewegen?
Je weet niet zeker wat het is......lastig

het lijkt ook op beginnende prostaat problemen,zo deed Dydo ook....maar ja..... :U:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”